Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 04.06.2024 r.
Autor: Policai
Śr. długość rozgrywki: ok. 26 godzin
Autor adaptacji spolszczenia:
OPIS:
Spoiler
Epilogue to ostateczna wersja z serii . Autor już na wstępie podkreśla, że nie będzie można jej ukończyć, kierując się fabułą z poprzedniej odsłony.
Główny wątek fabularny można przejść, nie posiadając dekodera - jest on potrzebny tylko do dodatkowych poszukiwań. Ponadto, jeżeli fabuła wymaga odnalezienia kodu, to musi być on ukryty w grze. Uważne czytanie dialogów i pozyskanych informacji na pendrive’ach eliminuje znaczną część pojawiających się pytań.
Cechy moda:
- silnik x64 autorstwa Mortana,
- nieliniowa rozgrywka (kolejność podejmowania i realizacji linii fabularnych nie jest ze sobą powiązana),
- ,
- .
Od autora:
Spoiler
Mod jest ukierunkowany przede wszystkim do tych graczy, którzy są zainteresowani eksploracją, poszukiwaniem i rozwiązywaniem zagadek! Modyfikacja posiada kilka małych rozgałęzień fabularnych, praktycznie niepowiązanych ze sobą. W ten sposób starałem się uciec od utartych schematów i uczynić przejście mniej lub bardziej nieliniowym. Jest pierwsza gałąź fabularna, którą gracz rozpoczyna na Kordonie, najprostsza i najłatwiejsza - poszukiwanie dokumentów, ale jeśli mówimy bardziej poprawnie, to nie fabularna, ale kierunek podróży, punkt startowy dla gracza. Przed otrzymaniem tej linii od Sidorowicza rozgrywka jest liniowa, daje czas graczowi na opanowanie i zrozumienie istoty gry, zebranie początkowego ekwipunku, początkowych wynagrodzeń. Zaleca się, aby nie opuszczać Kordonu przed wezwaniem Sidorowicza. Nie jest to konieczne, nawet jeśli gracz chce spacerować po lokacjach, nic się nie zepsuje ani nie pogorszy… )))).
Otrzymanie wiadomości od Sidorowicza będzie po prostu za każdym razem opóźnione, ponieważ licznik czasu zresetuje się po opuszczeniu lokacji. A bez tej konkretnej gałęzi fabularnej niektóre dodatkowe będą niedostępne, więc opuszczenie lokacji jest zwyczajnie nieopłacalne - w skrócie: bezcelowe bieganie.
Po otrzymaniu zadania od Sidorowicza mod staje się trybem swobodnym, otwiera dostęp do wszystkich wątków fabularnych. Bez barier, każdy gracz samodzielnie kreuje fabułę gry. Wszystkie rozgałęzienia fabularne pokonywane są stopniowo i w kolejności zależnej od obranej przez gracza strategii działania.
W końcu nie jest tajemnicą, że każdy gracz ma swój własny pogląd na to, jak gra mu się przyjemniej.
Żeby pojawił się nowy wątek fabularny, muszą ku temu zostać spełnione określone warunki.
Nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć, spróbuję na przykładzie:
Istnieje wątek fabularny z unikalnym artefaktem znajdującym się w anomalii na Cmentarzysku pojazdów - zleca go Sacharow, ale nie pojawi się, jeżeli nie spełnimy odpowiednich warunków. Należy pamiętać, że Sacharow nie może wiedzieć o tym, że Diegtiariow spotkał podczas eksploracji jakąś anomalię…
Natomiast jeżeli widziałeś tę daną anomalię i dodatkowo próbowałeś dowiedzieć się o niej czegoś więcej, to u obecnych w jej pobliżu stalkerów pojawi się konkretny dialog - w tym przypadku Diegtiariow z pewnością będzie chciał dowiedzieć się czegoś więcej o tym dziwnym zjawisku od osoby, która ma dużą wiedzę… )))) Koniec końców dzięki spełnieniu powyższych warunków można odblokować dodatkowy wątek fabularny u Sacharowa. Na tej zasadzie jest skonstruowany cały mod, w niektórych przypadkach są to dwa lub trzy warunki, jakie trzeba spełnić.
Podziękowania i wykorzystane materiały:
Spoiler
- Photoshop, SDK, 3DMax oraz “Generator urojonych pomysłów”: Policai.
- Realizacja koncepcji: makdm , denis2000 , Overf1rst , Ay49Mihas.
- Osoby, które uczestniczyły w pracach nad modem: Neptun , Hozar_2002 , Pilot , c510new.
- Aktorstwo głosowe: SevenRUS , Lesnik360.
- Testy moda: Айнур Байзигитов (Ajnur Bazygiew), Данила Криничный (Daniła Kryniczny), Pilot , Иваныч (Iwanowicz).
PORADY:
Spoiler
Wskazówki dot. rozgrywki od autora:
W miarę postępów w grze protagonista będzie się przemieszczał i eksplorował lokacje naziemne, jak i podziemne laboratoria. Anomalie, niebezpieczne mutanty i wrogowie - żeby stawić czoła nowym wyzwaniom, trzeba pamiętać o niezawodnej broni i dużej ilości amunicji. W miarę postępów w fabule z pewnością będziesz miał okazję uzupełnić zapasy żywności, medykamentów i amunicji. Nie należy również ignorować ulepszeń swojego sprzętu.
GALERIA:
INSTALACJA (moda i spolszczenia):
Spoiler
Zalecana kolejność instalacji:
- Wystarczy rozpakować pobrane archiwum (najlepiej poza partycję systemową i katalogi Program Files) i skorzystać z instalatora. Następnie poprzez setup.exe określić ścieżkę instalacji według własnego uznania.
-
Zawartość pobranych patchy umieszczamy w folderze patches.
-
Spolszczenie wypakowujemy z pobranego archiwum, a następnie jego zawartość kopiujemy do głównego katalogu z modem, następnie otwieramy plik fsgame.ltx i sprawdzamy czy mamy w:
$game_data$ = true | true | $fs_root$| gamedata\
Jeśli nie to wpisujemy true tam gdzie będzie false i gotowe!
RÓŻNICE MIĘDZY SPOLSZCZENIEM Z WERSJĄ STANDARDOWĄ, A TĄ Z MONOLITH UI:
Spoiler
Wersja standardowa (zrzuty są z wczesnej wersji adaptacji spolszczenia dlatego tekst się różni):
Wersja z Monolith UI:
LINKI DO POBRANIA:
Spoiler
Mod:
- Google Drive - [KLIK]
- MEGA - [KLIK]
- Yandex - [KLIK]
- Yandex - [KLIK]
- Torrent z Google Drive - [KLIK]
- Torrent z Yandex - [KLIK]
- Torrent z Yandex - [KLIK]
Patch 01:
Patch 02:
- MEGA - [KLIK]
LINKI DO POBRANIA SPOLSZCZENIA:
Spoiler
Spolszczenie v.1.0 (do moda z łatką 01 i 02):
Spolszczenie v.1.0 + Monolith UI (do moda z łatką 01 i 02)****: