Tytuł oryginalny: Долина Шорохов Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 Data premiery: 14.05.2013 r. Autor: Den-Stash Autor spolszczenia: Śr. długość rozgrywki: (5-8 godzin)
OPIS:
Spoiler
_ Dolina Szeptów _ to mod fabularny, który nie jest w żaden sposób powiązany z wydarzeniami, jakie mają miejsce w trylogii. Główny bohater - Maks, postanowił zarobić dodatkowe pieniądze przed opuszczeniem Strefy. W tym samym czasie Broda, znany handlarz artefaktami, otrzymuje zlecenie na odnalezienie bardzo kosztownego okazu zwanego Sercem Oazy. Zebrawszy wszystkie dane o przewidywanym położeniu artefaktu, powierza poszukiwania swoim trzem sprawdzonym i doświadczonym ludziom.
Po dłuższym okresie milczenia staje się jasne, że grupa poszukiwaczy zaginęła. Broda proponuje Maksowi odnalezienie zaginionych oraz drogocennego artefaktu.
O lokacji:
“Dolina Szeptów” - opustoszały obszar w pobliżu Zatonu, gdzie doszło do lokalnej emisji o ogromnej sile. Ziemia praktycznie pękła w szwach, w wyniku czego powstały głębokie rozpadliny, które podzieliły lokację na liczne płaskowyże. Oprócz mutantów w dolinie pojawiło się wiele anomalnych formacji, co natychmiast przyciągnęło stalkerów szukających łatwego zarobku.
Jak już tłumaczyć ten tytuł, to moim zdaniem jest to Dolina Szeptów. To bardziej tak fabularnie i tajemniczo.
A co do tego statycznego oświetlenia, to chyba chodzi o to: Uwaga!!! Modyfikacja nie dotyczy gry na statycznym oświetleniu. Czyli, że modyfikację widać dopiero na pełnych ustawieniach.
Nie ma co sprzeczać się o statyczne oświetlenie ponieważ w grze dostępna jest tylko jedna lokacja, więc wymagania nie powinny wzrosnąć, a wręcz przeciwnie.
Instalacja moda na dzień dzisiejszy wygląda tak:
Stalker ZP
Patch 1.6.0.0 lub 1.6.0.2
Mod
Patch (autor monk) - zawiera w sobie wcześniejszy fix od autora.
W gamedataconfigstext kopiujemy katalog rus, wklejamy go i zmieniamy nazwę na pol
W modzie nie ma pliku localization.ltx. Można skopiować go z dowolnego moda i zostawić tylko to -
[string_table]
language = pol
font_prefix = ;_west ;_cent
Gramy.
Dodatek.
Dzięki @Kondotierowi dowiedziałem się, że w modzie są dwie lokacje.
@Mietku - ja tam tłumaczem nie jestem, ale “Шорох” to szelest. Słowo szmer jest synonimem o zabarwieniu mocniejszym znaczeniowo - stąd moje określenie na lokację - Dolina Szmerów .
Przy instalacji, mod sam mi ustawił oświetlenie statyczne i w trakcie kilku godzin zabawy modem, nic się nie działo. Mod bardzo stabilny, ani jednego wylotu. Pierwsze wrażenie pozytywne.
A co do nazwy. Jestem nią zaskoczony, bo jak na razie nie znalazłem żadnego powiązania między " шорохами ", a tym co dzieje się w modzie. Nie ma żadnych szeptów, szmerów, szumów, szelestów, ani innych objawów zmysłowych. Za to jest mnóstwo szczelin, zapadlisk, jaskiń i pieczar.
Możliwe, że w języku rosyjskim, jest jakieś drugie, idiomowe znaczenie tego słowa i o nie należałoby zapytać autora moda.
cichy - ty u nich jesteś zarejestrowany, może zapytasz, jak my mamy to słowo odebrać?
@Mietku - ja tam tłumaczem nie jestem, ale “Шорох” to szelest. Słowo szmer jest synonimem o zabarwieniu mocniejszym znaczeniowo - stąd moje określenie na lokację - Dolina Szmerów .
Napisałem tak, jak to odczuwam - szeptów, bo tłumaczenie na szmerów, szelestów jakoś mi do gustu nie przypadły. Nie są to słowa krytyki, bynajmniej. Rozmawiałem też z zaprzyjaźnioną Ukrainką, to rzekła mi, że to bardziej chodzi o Dolinę Lęku lub Strachu, albo coś w tym rodzaju. Twierdzi, że w tym miejscu człowiek jest pełen obaw, trwogi itp., bo każdy szmer czy szelest, może być dla niego jakimś zagrożeniem. To taki mój wywód na to sformułowanie i nie ma potrzeby gdziekolwiek pytać, bo sami możemy sobie wybrać znaczenie tego niejasnego w tym kontekście słowa. Może by zagłosowali gracze, jaki im bardziej tytuł pasuje, to ułatwiłoby sprawę. Być może tłumaczący ten mod, sami zadecydują lub równie dobrze, mogą zostawić tytuł w tej formie, jaka jest w pierwszym opisie @czernobyla10. Czas pokaże.
Ciekawe, skąd autor moda wziął te nowe lokacje. Chyba nie tworzył ich od zera? Czy ktoś, kto gra w tego moda może je pokrótce opisać?
p.s.
Czemu screeny dodane w tym, jak i zresztą w wielu innych tematach otwierają mi się w nowym okienku tylko jako małe obrazki, takiej samej wielkości, jak miniaturki widoczne bezpośrednio w treści posta?
bolo7 - wszystko co jest na tel lokacji jest nowe. Mapa, obiekty, twarze NPC. Ale wszystko utrzymane w duchu STALKERA. Tak, że grając w niego, można śmiało powiedzieć, mamy kompletnie nową grę. Broń musi być oryginalna. Znane też są wdzianka i artefakty ze zmienionymi właściwościami i nowe. Stare są mutanty i jeden nowy. Wchodząc do “baru”, nie jesteś tu po raz enty, ale faktycznie czujesz się jak nowicjusz. Nie da się grac na pamięć, trzeba trochę na nowo pogłówkować.
Szkoda tylko, że mapa jest bez opisów osad i anomalii, a kolorystyka jej zaciera szczegóły, gdy całą chcemy pomieścić na ekranie. Trudno będzie coś komuś podpowiedzieć, bez szerokiego opisu.
Ja też, @Yurek jestem ciekaw opisów nowego terenu. To nowość w tej materii, że dołożono coś całkiem nowego. Może to dało początek rozbudowy połaci Zony? Zobaczymy.
Mam nadzieję że zapoczątkuje to modderstwo do cop na większą skalę. Silnik SoC jest już trochę przestarzały, natomiast CoP prosperuje nadal…tak mamy SGM, jednak to nie wszystko, 2 misje na mapie to troszkę za mało, zwłaszcza że Agroprom jest wklejany(ale nie powiem, Czerwony Las wyszedł błogo ) Ta Dolina Szmerów może to odmienić, pokazując, że do CoP też można. Po za tym @bolo, zrobienie mapy nie jest takie wyczerpujące jak myślisz, o wiele żmudniejszą robota jest zapełnienie tej mapy spawnem, zrobienie do niej misji itd. Myślę że do CoP można robić naprawdę duże mapki, oj gdyby ktoś zrobił coś na styl paczki map Kostyi, tylko takie coś jak np. połączenie kilku to znaczy np. soljankowe Niezbadane Tereny + Zapomniany Las, do tego te atp i martwe miasto…marzenia