Drugie słońce

secondsun.thumb.jpg.1292a5892bc7c66ae38394b02beb393e.jpg

Tytuł oryginalny: The Second Sun 
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 04.02.2019 r.
Autor:  Sergachkook
Autor spolszczenia:
Śr. długość rozgrywki: ok.10 godzin

OPIS:

Spoiler

W The Second Sun poznamy historię dawnego członka frakcji Wolność o ksywce Ponury, którego celem jest wytropienie i zlikwidowanie byłego najemnika - Markusa. 
Markus po opuszczeniu swojej frakcji zebrał sporą grupę wiernych mu ludzi i przejął kontrolę nad kilkoma obszarami w Zonie. Nieliczne terytoria, które udało się obronić, są nieustannie atakowane.

Cechy moda:

  • 8 nowych lokacji, które zostały stworzone od podstaw;
  • 3 lokacje przeprojektowane z trybu multiplayer;
  • nowa fabuła i zadania poboczne;
  • paczka broni z ;
  • yekstury z ;

Drugie słońce to pierwsza modyfikacja, nad którą pracował autor. W razie problemów prosi o wyrozumiałość.

PORADY:

Spoiler
  • Na każdej lokacji należy porozmawiać z kluczowymi NPC; 
  • Zawsze staraj się mieć przy sobie minimum 70000 rubli. Nigdy nie wiesz kiedy mogą ci się przydać na …
  • Alchemik jest bardzo przydatną postacią Dokładnie sprawdź, co oferuje;
  • Przy wylotach podczas przechodzenia z lokacji na lokacje należy zmienić oświetlenie na statyczne;

GALERIA:

Spoiler

Początek rozgrywki:

https://www.youtube.com/watch?v=ip5jYiEbYtA

INSTALACJA: 

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji:

  • Zew Prypeci 1.6.02
  • Rozpakowane archiwum z modem, fixem a na końcu spolszczeniem należy umieścić w głównym katalogu gry. 

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Mod:

Fixy i poprawki: 

  • Poprawione dialogi i przewodnicy na lokacjach (cloud.mail.ru - [KLIK]  /  Nasz Serwer - [****KLIK])
  • Fikx na poprawione zadanie z Jorikiem. Jest w dwóch wariantach:
    -   Pierwszy, gdy dopiero zaczęliśmy grę i nie podjęliśmy się zadania; 
    -   Drugi powoduje zaliczenie zadania bez konieczności odnalezienia PDA Jorika;
    (UWAGA: Opisy jego katalogów są w “robalach”, a treść opisowa, co należy zrobić w grażdance)
    Yandex - [KLIK]
    Nasz Serwer - [KLIK]

Spolszczenie: 

Źródło: 

 

7 polubień

W końcu udało mi się uruchomić moda na polskiej podstawce z czytelnymi rosyjskimi literami. Wystarczy dodać trochę zmieniony plik localization. ltx wypakowany z podstawki. No i oczywiście skopiować i wkleić folder rus i zmienić nazwę na pol.

Localization. ltx - localization.ltx (111 Bytes)

4 polubienia

Torrent też tam jest: http://stalkermod.ru/MODYI-Zov-Pripyati/stalker-the-second-sun.html

Podpowiedzi: Прохождение мода Сталкер The Second Sun - Форум Сталкер

p.s. na lokacji Skład Kontenerów jest baza Markusa.

3 polubienia

Zadanie goni zadanie, zwiedzanie miejsc kraks śmigłowców, dokumenty, walizki, żarcie - misje, nie tylko mój syndykat i wszelkie frakcje w strefie szukają Markusa by go ukatrupić, z wielkiej ziemi SBU też się o niego pyta.

Się mod rozkręcił.

Moda też pobrałem i odpaliłem (po info ), na razie bez problemów i zapowiada się dość dobrze. Lokacje nowe ze znanymi elementami.

Na początku jest biednie, ale powoli dorabiamy się sprzętu. Przez przypadek wlazłem na skład kontenerów i trochę sprzętu na najmach zdobyłem, ale to może bruździć w późniejszej rozgrywce. Przy powrocie trafiłem na ścieżkę umarłych (albo tak ma być, albo to niezły błąd).

Pogramy dalej i zobaczymy, czy nie trzeba będzie się wrócić do wcześniejszego zapisu.

 

 

4 polubienia

Prosto do nieba czwórkami szli monoliciarze.

Kasa - schowki - co i jak:

Goło i wesoło jak już w/w w swoim poście, więc zaczynamy z gołą sempiterną używam łaciny coby kobiet nie urazić.

jak wykonasz misję np. na 1 lokacji idź po artefakt do anomalii “grill party” i inne takie tam jak polowania to oprócz kasy dostajesz namiar na schowek.

Schowków jest pełno ale pokazują się dopiero po uzyskaniu/wypełnieniu kwesta, i nie są umieszczone w jakichś tam plecakach, bambetle leżą luzem.

Sporo biegania między lokacjami więc fiks na najemników jakby z Nawii mi spadł.

Na każdej lokacji jest przewodnik który może cię zaprowadzić na 1 lub 2 inne lokacje, Diegtarijew jest bandytą, wyszło szydło z wora, czy to sb, fsb czy sbu

3 polubienia

Lokacja Radar, stacja Łuk w całej krasie, teraz trzeba ja uruchomić:

 

[![ss_tomahawk_02-06-19_19-51-28_(radar_loc).jpg](<fileStore.core_Attachment>/monthly_2019_02/ss_tomahawk_02-06-19_19-51-28_(radar_loc).thumb.jpg.4cf683d8a1c7538271909f998363d526.jpg)](<fileStore.core_Attachment>/monthly_2019_02/ss_tomahawk_02-06-19_19-51-28_(radar_loc).jpg.026afeaab36133e1d4e1a6eda50f9383.jpg)

1 polubienie

Mod fajny ale krótki, odwiedziłem wszystkie lokacje, poznałem teleporty których nie widać na mapie, rozwaliłem markusa, najemników i Monolit na ich lokacjach i dowiedziałem się na koniec, że Diegtarjow został pułkownikiem … .

7/10 jak na pierwszego moda autora.

Panie ale takie rzeczy to byś mógł chociaż w spoiler wrzucać, a nie mi finał moda streściłeś

Jak grać panie premierze.

Można dodać “coś od siebie” bo lokacje trochę pustawe są.  

Gra się całkiem przyjemnie, niestety wgrany fix wymusił nowa rozgrywkę (można by dodać w pierwszy poście takie info). Trochę drażni mnie brak horyzontu na końcówkach lokacji, wygląda to tak jak nożem ucięte. 

Ogólnie jak na pierwszy mod autora jest całkiem nieźle, u mnie bardzo stabilny i brak jakichkolwiek wylotów na oświetleniu dynamicznym, a prawie na wszystkich lokacjach już byłem.

1 polubienie

Pykam w tego moda, coraz mocniej się wkręcam i coraz bardziej chcę się dowiedzieć, jak zakończy się ta historia. Po drodze staram się wykonywać wszystkie dostępne zadania i tak oto dotarłem do bazy stalkerów mieszczącej się w budynkach administracyjnych. Kiedy już dowiem się, jaki będzie finał wędrówki naszego bohatera, postaram się skrobnąć parę słów na temat tej modyfikacji, na razie parę screenów.

Spoiler

Czego jak czego, ale żarcia w Zonie według Sergachkook’a na pewno nie brakuje.

Spoiler

 

 

4 polubienia

Na ile godzin starcza tego moda?

10 minut temu, kondotier napisał:

Na ile godzin starcza tego moda?

Gry jeszcze nie skończyłem, a gram nie spiesząc już ładnych parę godzin, jakieś 7 - 8.

1 polubienie

Są 3 lokacje które zdobywasz szturmem, do jednej jest wymagany egzoszkielet, sporo kwestów niby pobocznych ale istotnych, niczym mozaika bizantyjska.

Takie z Ap-pro.ru:

Fiks na kwest Biedny Jorik oraz gdzie są/jest zapiska/i zabójcy kmiota z Wolności:

 

https://yadi.sk/d/UJfF6_4KQ_pE2Q

2 polubienia

Dla mnie to już koniec tułaczki po Zonie (przy najmniej na razie) jako stalker Chmurny, która urywa się nagle, pozostawiając nadzieję na ciąg dalszy… The Second Sun, to świat na dziesięciu lokacjach stworzonych od podstaw przez jedną osobę, warto o tym pamiętać. Może fabuła jest nieco trywialna, choć bardzo bym się nie czepiał, może lokacje są nieco surowe, mało zaludnione i ten niedorobiony horyzont. Przyznam, że na początku trochę mnie to raziło, jednak sam nie wiem, kiedy przestałem kompletnie zwracać na to uwagę. Doszedłem do wniosku, że nie miałbym nic przeciwko temu, gdyby w każdym modzie była lokacja podobna do “Okolic wsi Potoki” - rozległy pagórkowaty obszar z lekka porośnięty lasem, z jakąś małą bazą, z jamą, z rzadka porozrzucanym sprzętem i swoją tajemnicą. W Second Sun trzeba się nieźle nabiegać, ale cóż… siedząc na dupie, stalker nie zarobi, a pieniądze będą potrzebne. Mała rada: lepiej nie sprzedawać znalezionych artefaktów, nigdy nie wiadomo kiedy mogą się przydać. Podczas mojej gry mod zachowywał się bardzo stabilnie, w czasie całej gry zaliczyłem tylko dwa wyloty: oba podczas przejścia z przewodnikiem z lokacji na lokację, wystarczyło wczytać autosave. Wykonując zadania: Zulus - Kurczatow w pewnym momencie po rozmowie z Zulusem znacznik nie zmienia swego położenia, wtedy należy udać się do Kurczatowa i po sprawie. Nie udało mi się też znaleźć jednego gościa (teraz z fixem zapodanym przez Vidkunsena pewnie go znajdę) i jednego artefaktu, jednak nie miało to żadnego wpływu na fabułę. Balans, ceny itd., tym się nie zajmuję, to sprawa autora i jego wizji strefy, mnie nic nie raziło i nic mi nie przeszkadzało… Grę uprzyjemnia niezła paczka z bronią - Weapon Replacer 1.0a, do swojej gamedaty dodałem Skygod, obyło się bez żadnych zgrzytów. Reasumując, nie jest to modyfikacja dla “koneserów”, bardziej dla wyrozumiałych entuzjastów stalkera takich, którzy kibicują nie tylko mistrzom świata, ale trzymają kciuki również za debiutantów. Cóż, ze swojej strony mogę tylko podziękować autorowi za jego trud, bo mimo swej surowości modyfikacja zasługuje na uwagę, a ewentualnym graczom życzę przyjemnej gry.

Parę screenów:

Spoiler

Plansza końcowa:

 

8 polubień

Mod jest świetny w takim stanie jaki jest jako preludium przed światem modów dla nie wprawionych, jest akcja, intryga, kwesty, fauna i flora oraz niedosyt i chęć zagrania w następne mody.

Moda ukończyłem, udało się w końcu dotrzeć do stacji radarowej . bardzo dobrze skomentował modyfikację, więc nie ma co się za bardzo rozpisywać. Fabuła całkiem przyjemna, mod nie jest jakoś specjalnie utrudniony i udziwniony. Powoli zbieramy sprzęt i wyposażenie potrzebne na danym etapie gry, jest możliwość napraw i modyfikacji broni i kombinezonów u mechaników. Sporo biegania po lokacjach przy zaliczaniu zadań (pobocznych jest całkiem sporo), można korzystać z przewodników i wymaga to kasy, a z kasą nigdy nie wiadomo kiedy się przyda i w jakiej ilości. Jedno zadanie z artem nie zaliczone, pomimo pokazywaniu go na skanerze nie spawnuje się, mod bardzo stabilny i bezwylotowy u mnie (zero problemów do samego końca gry), a to bardzo duży plus.

Jak na debiutancką produkcję mod jest całkiem niezły i być może doczeka się kontynuacji, warto go polecić do rozegrania.  

 

4 polubienia