Jak się gra w OP 2.2 - tak naprawdę

Gram w OP 2.2. już pół roku i w pewnym momencie czara goryczy się przelała. Teraz nie zostawię suchej nitki na tym modzie.

Plusy tej gry:

  1. Dużo nowych lokacji,
  2. Nowe bronie,
  3. Masa nowych mutantów,
  4. Kupa zadań,
  5. Dodatków i ulepszaczy gry jest dziesiątki jak nie setki, bez których nie da się grać.

Minusy tej gry:

  1. Mod jest totalnie chory i przekombinowany na dłuższą, metę,
  2. Schowki większości dla jasnowidzów,
  3. Część zadań tylko dla jasnowidzów,
  4. Trzeba siedzieć non stop w Internecie, aby szukać pomocy przy zadaniach,
  5. Nie da si grać bez ulepszaczy i oszukiwania,
  6. Zadania jakieś z innej planety, tak są popaprane,
  7. Sami Autorzy nie są w stanie przejść gry bez oszukiwania (info z Rosyjskiej strony),
  8. Przechodzenie gry przez kilkanaście miesięcy albo kilka lat, jest tylko dla masochistów,
  9. Z bohatera trzeba zrobić ciężarówkę inaczej się nie da,
  10. Brak historii w rozmowach, szczególnie uciążliwe jak ktoś coś nam mówił pół roku temu odnośnie zadania,
  11. Jest jeszcze z 100 rzeczy, które mógłbym napisać.

 

Jak bym trafił na taką szczerą opinię, to bym tego nawet kijem nie tknął nie mówiąc o graniu. Do takich absurdów dochodzi, że ktoś zrobił skrypt, który kończy grę i można si pochwalić “PRZESZEDŁEM” - jestem kozak.

Czym dłużej si gra tym bardziej pogmatwany się robi. Mod ma bardzo duży potencjał i jest zajebisty, ale jest normalnie nie grywalny. Chyba, że ktoś lubi frustrację, samobiczowanie, wkurzanie się i poświęcanie kupę czasu na szukanie podpowiedzi w Internecie. Inaczej mówiąc zero przyjemności z grania. 

 

5 polubień

Tym opisem, że mod jest praktycznie dla jasnowidzów, mimo mojego udziału w polonizacji, to poprawiłeś mi humor, bo uśmiałem się z tych “jasnowidzów”.

Tylko popraw słowa wulgarne na mniej jaskrawe…

Cytat

Tym opisem, że mod jest praktycznie dla jasnowidzów, mimo mojego udziału w polonizacji, to poprawiłeś mi humor, bo uśmiałem się z tych “jasnowidzów”.

A nie jest? to zadam proste pytanie czy można przejść chociaż pierwsze 10% gry bez zaglądania do Internetu?

Odpowiedź na to pytanie jest potwierdzeniem, że trzeba być jasnowidzem albo umieć analizować pliki kwestów.

Masz rację, mod trudny i dla ludzi o stalowych nerwach z nieograniczoną ilością czasu wolnego. 

A co do tej poprawy wulgarów, o których wyżej pisałem, to miałem na myśli złagodzenie znaczeń, a nie zmianę przyciemnienia tych wyrazów w poście. Ogólnie post przypadł mi do gustu.

Jakby co, to post nieco poprawiłem, to chyba żalu nie będziesz miał.

Szukanie gdzie co jest w necie to normalne w tym modzie 

Wiele razu przy tym modzie wkur.iałem sie do łez.

Wylaziłem z psem i mi przechodziło. 

 I jak się do tego odnieść. No jak…

Po pierwsze zdajesz sobie sprawę co zainstalowałeś? Najdłuższy i najtrudniejszy mod do Stalkera. Istnieją przecież jego łatwiejsze wersję NS ale nie lepiej zainstalować najtrudniejszą wersję gdzie trzeba mieć eksperckie pojęcie o samej grze nie mówiąc już o perfekt znajomości lokacji. A potem zakładać takie tematy. Plus dodatkowe jest w paru miejscach zaznaczone co to jest za dzieło. Rozumiem, że liczyłeś że Wariat, Boberm czy Ja specjalnie napisaliśmy recenzję, że mod ciężki abyś go nie przechodził a Ty liczyłeś, że będzie inaczej?

Zresztą prawda jest taka, że gra w OPka bez wcześniejszego ogrania NS i poprzednich jego wersji jest trudna i wymagająca. Obecnie schowki nie są pokitrane tak jak w poprzednich częściach da się do nich dojść tylko wymaga to sporo czasu.

Co do jasnowidztwa.. Pamiętaj, że grasz na polskim tłumaczeniu (chłopaki zrobiły dobrą robotę) ale do niektórych zadań musisz znać ruski kontekst .Dlatego wydaj Ci się, ze zadanie jest do d.. zrobione a tak na prawdę w ruskiej wersji jest proste. Zresztą już od dwóch części zalecany jest zeszyt i długopis bo inaczej jesteś w dupie. Nie spamiętasz wszystkiego i tu znowu wracamy do pkt czasu. Jak inaczej wyobrażasz sobie tyle godzin w grze z zadaniami typu przebiegnij się i wróć. To byś padł z nudów po dwóch godzinach.

Akurat twórcy to przeszli na modach bo pewnie testowali całego moda i nie tylko.

Jak wiesz jak sobie poprowadzić postać i co z nią zrobić. Jakie arty dobrać i jakie bronię używać.

I jeszcze raz mod tak naprawdę nie jest dla wszystkich. Nie ma co na siłę w niego grać. Lepiej zacząć od NS i stopniowo przechodzić na Opka.

2 polubienia

Mod ma swoich zagorzałych zwolenników takich jak ja. Ja się martwię, że nie powstanie już kontynuacja OP. 2.2. Jedyny mój postulat to , aby skrócić długość moda poprzez wywalenie, przerobienie lub skrócenie ścieżki NS , którą wszyscy (stalkerowcy) znają już na pamięć. 

Jeśli chodzi o łatwiejsze mody podobne to polecam aktualny OP 2 oparty na OGSR silniku: bardzo okrojony w stosunku do OP 2.2 modzik, łatwiejszy i przyjemniejszy z pełną NS. 

 

2 polubienia

Koniec końców moim zdaniem OP 2.1/2.2 czy też cała seria NS i OP to świetne mody do Stalkera. Oczywiście mają swoje bolączki, które strasznie męczą takie jak ciągłe BTRy czy wieżyczki na które jesteśmy przygotowani porządnie dopiero bardzo daleko w fabule. Również zbieractwo w tym modzie musi być bardzo mocno przemyślane i przytomne, jestem zdania, że bez spawnera zrobienie tego moda w całości jest niesamowicie karkołomne.

Jednakże nadal uważam, że plusy tej modyfikacji są niezliczone i jest po prostu bardzo frajdowna (wymyśliłem to słowo na potrzebę kontekstu) i gra się dobrze będąc obładowanym we wszystkie części ekwipunku takie jak najlepszy detektor od Sacharowa czy też bioradar.  Na 100% fani gier FPS znajdą tu dla siebie miejsce bo przede wszystkim mod stawia na bardzo dużo walki przy użyciu przeróżnych narzędzi i broni co też jest cechą tej gry.  Jedyną rzeczą, którą bym wyciął jest zadanie Górnika na zbieranie chipów, bo nawet jak na standardy Stalkera jest ono bardzo mocno przesadzone. 

Wszystko sprowadza się do tego czego ktoś nie lubi a co tak, mod na pewno bardzo stabilny i bugi czy wyloty są tutaj niespotykanie rzadkie biorąc pod uwagę jaki jest silnik xray i jak długi jest ten mod, 

Osobiście gorąco polecam każdemu zagorzałemu fanowi Stalkera i tym co lubią się strzelać (jak ja).

3 polubienia

OP 2.2 - z poprzednich wersji wiedziałem, że trzeba zbierać żeby mieć hajs na różne bambetle bo jak ktoś stara się robić za Rusłana (mityczny siłacz zza Buga) to mu strefa robi romper stomper - to australijska odmiana terminu sudden impact.  

2 polubienia

Swoją drogą to ten mod jest wymagający: czasem oglądam poczynania innych graczy, trafiłem nawet na takich lamerów. którzy w pieczarze biorą rzeczy ze schowka, ale nie zakładają na pas np. artefaktów i potem giną milion razy zanim dotrą do górnika. A to dopiero początek gry! 

Zresztą to taki fajny przesiew dyletantów

3 polubienia

Ksantyp - niektórzy gubią się w balansie właściwości artefaktów a potem zdziwienie, że im na przykład rośnie napromieniowanie.

Co do pieczary to wystarczy poszukać i jest do wzięcia mapa/plan pieczary, ułatwia zwiedzanie pieczary.

2 polubienia

A potem czytasz posta kolegi który grał DWIE godziny w OPka ale już zdążył wydać opinię, że mod ch.. warty. Co prawda on nie wie gdzie jest Kordon gdzie pieczara a gdzie Agroprom już o artefaktach nie wspominając. Ale opinię, że mod do d.. wyraził.

 Mod dla koneserów i expertów gry. Trzeba wiedzieć jak to ogarniać.

Zawsze mnie też bawi to pisanie, że ooo trudny przeciwnik. Nie można go zabić. No fakt gra ma 500 godzin gry.. ale on już w 15 minucie ma każdego kłaść na strzał. NO ludzie kochani.

I tak dalej i tak dalej.

 

4 polubienia

Co do ulepszaczy do gry to uważam, że każdy gra jak chce i sam ocenia na ile ingerencja w grę jest dla niego akceptowalna. Podziwiam totalnych purystów za ich wysiłki, ale nie za poczucie wyższości nad innymi graczami z tego powodu. 

Ja osobiście do miniumum korzystam z ułatwień np. mam zainstalowany dodatek pokazujący siłę zniszczeń konkretnej spluwy. Ot, strasznie mi się spodobał. 

Ze spawnera jak ktoś korzysta to OK, z tym że łatwo sobie popsuć grę: zespałnowanie np. snajperki Fenrira na początku gry zabija grywalność, a OP to jest pod pewnym względem RPG. 

 

2 polubienia

Najlepsze ulepszacze z jakich korzystam to: podlufowy (AK), tłumnik, odpowiedni celownik.

Spawner - bardzo przydatna rzecz jesli jest z opisem bo po zajrzeniu do niego wiem jak wygląda to czego mam szukać - artefakt, jakieś dokumenty czy inne bambetle dotyczące konkretnego zadania.

1 polubienie

Witam pierwsza wersja tego moda teraz nazywanego OP, w sumie to nie była wersja tylko dodatek do NS i nazywał się Master Addon. Jak sama nazwa wskazuje jest on dla Mistrzów i tutaj nie ma żadnego ultimatum.

Ten mod nie potrzebuje ulepszaczy i jakichś tam polepszaczy czy jasnowidzenia. Wszystko jest w nim zawarte od artów modyfikujących pogodę po czarne dziury i Bóg wie co jeszcze 😀 Barman dobrze to ujął i jak ktoś siedzi w Zonie od początku i wysiedział w niej naście lat to taki OP to nic strasznego. Czysta esencja płynąca z wielkiej zagadki jaką jest Zona. Czyż nie tak powinno być ? Pozdrawiam.

Ps. Ciekawe czy będą w stanie tą esencję przerobić na nektar w S2 :grin:?

1 polubienie

Z informacji które tutaj były ale to kiedyś OP 3.0 miało mieć zupełnie inną fabułę bez właśnie NS. Jednakże z tego co widziałem. OP 2.2 to ostateczna wersja. Więcej nie będzie. Szkoda i to bardzo.

Oczywiście każdy gra jak chce. Nikt nikomu nie każe grać na wersji zero. Każdy pewnie jakieś ulepszenia ma poinstalowane. Ja np na nie niszczącą się broń białą i więcej artów. Ale gram tak, żeby To MI było przyjemnie.

Mod jest nastawiony typowo na myślenie, myszkowanie i znajomość expert lokacji.

Szkoda, że jak nasi Tłumacze przekładali go na nasz język przy zadaniach gdzie trzeba znać kontekst nie dodali podpowiedzi.

2 polubienia

Co do oceny konkretnych wersji to wersja 2.2 jest najlepsza, choć nie najtrudniejsza. Najbardziej upierdliwa była 2.1. OP 2 natomiast bardzo długo się wczytywał ( ale wtedy też nie miałem dysku SSD, więc to trochę łagodzi mankament)

Nie będzie OP 3.0. Trudno, czekamy na nowego Stalkera. Oby był modero-frendly

Nie ma nigdzie informacji, że prace trwają nad nowymi Opkami. Także na nic bym nie liczył.

 

Ponoć w op ogsr mają dodać dużo contentu, więc op będzie rozwijany ale już w innej formie