Tytuł oryginalny: Жесть Mod + Add-on «Twisted Area»
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004 / Repack - wersja samodzielna
Data premiery:** **01.05.2011 r. / 23.06.2014 r. - najnowsza wersja
Autor: Zander, Stunder, CHORNIY666, BorzoyExist
Autorzy spolszczenia: , , ,
Śr. długość rozgrywki: (ok. 25 godzin)
OPIS:
Spoiler
Mod nie zmienia podstawowej fabuły Cienia Czarnobyla. Dodano jednak sporo nowych funkcji, które w znacznym stopniu utrudniają rozgrywkę. Rzeźnia została oparta na modyfikacji AMK 1.4 i zawiera większość zmian, które wprowadza.
Cechy moda:
Spoiler
- system handlu barterowego (brak opcji “zwykłego” handlu wymusza na Graczu intensywne poszukiwanie artefaktów);
- system ładowania magazynków (pas nośny, który jest prawdopodobnie uproszczonym protoplastą systemu kamizelka taktyczna + pas nośny z serii );
- system ograniczonego ekwipunku (teraz to, co możesz ze sobą wziąć, wyznacza jakość twojego kombinezonu, tj. ilość broni, apteczek, opatrunków etc.);
- duża “paczka broni”;
- system “niebezpiecznej pogody”, czyli kwaśne i radioaktywne deszcze + radioaktywny wiatr;
- lekarstwa działają z opóźnieniem;
- wprowadzono efekt zużycia noża;
- bardziej niebezpieczne mutanty;
- oddawanie broni NPC (walczą po naszej stronie);
- zróżnicowany system ulepszania ekwipunku (zupełnie inny niż w CCz);
- realistyczny widok z kolimatorów;
- egzoszkielety zasilane bateryjnie;
- nowe gatunki artefaktów (niektóre można znaleźć tylko w nocy);
- pojemniki na artefakty;
- system losowości schowków AMK;
- poprawiona grafika;
System ładowania magazynków:
Spoiler
Aby naładować magazynek broni należy umieścić go na pasie, a następnie przejść do slotu lornetki (5).
Większość typów magazynków ma swoją ikonę, która opisuje rodzaj magazynków oraz rodzaj załadowanej amunicji. Magazynki można ulepszać.
R - ładowanie magazynka.
Y - inny rodzaj amunicji.
Zmiana typu magazynków:
LMB podczas ładowania - nowy rodzaj magazynków do innej broni.
RMB - rozładowanie magazynku.
Dla broni:
Y - inny typ magazynków.
R - przeładowanie. Gdy broń się zacina, po przeładowaniu magazynka pozostaje ten sam rodzaj amunicji który był przed zacięciem.
RMB - Rozładowanie broni.
Autor ładowania magazynków: Kirag
Promieniowanie otoczenia i zjawiska pogodowe:
Spoiler
Postanowiliśmy przypomnieć, dlaczego w 86. roku ze strefy ewakuowano mieszkańców. W każdej lokalizacji występuje stałe tło promieniowania - im bliżej elektrowni atomowej w Czarnobylu, tym jest ono wyższe. Jeśli kombinezon ochronny jest zużyty lub niedostatecznie chroni przed dawką promieniowania, wówczas napromieniowanie GG będzie wzrastać. Będzie również rosnąć, gdy nie ma on odpowiedniego kombinezonu. Tak więc musimy zadbać o jakość kombinezonu ochronnego - bez niego przetrwanie jest niemożliwe. Radioaktywne deszcze zwiększają promieniowanie otoczenia.
Kurtki i płaszcze Początkujący Bandyta zapewniają stopień ochronny przed promieniowaniem w wysokości 8%. To pozwala przebywać na Kordonie. Niestety na Wysypisku przeżycie w płaszczu będzie problematyczne i raczej niemożliwe. Zalecamy, aby zdobyć dobry kombinezon przed wejściem na Wysypisko, Agroprom i głębiej w Zonę.
Niebezpieczne zjawiska pogodowe:
W grze dodano kwaśny i radioaktywny deszcz oraz wiatr, którego podmuchy podnoszą chmurę radioaktywnego pyłu. Kwaśne deszcze padają często i mają kolor zielony lub żółty. Czasami zmiana koloru deszczu może przyciągnąć uwagę gracza i umożliwić szybkie ukrycie się. Miejcie więc oczy szeroko otwarte. Podczas opadu radioaktywnego deszczu ulega uszkodzeniu kombinezon ochronny gracza, co prowadzi do powstawania zranień i spadku poziomu zdrowia oraz krwawienia. W kombinezonach wyposażonych w aparaty oddechowe łatwiej jest przetrwać, niestety deszcz powoduje ich uszkodzenie. Schronienie przed deszczem można znaleźć w każdym budynku, piwnicy itp. Można również ukryć się tam przed radioaktywnym pyłem.
Podczas deszczu i wiatru najlepiej spać w zabudowaniach. Niebezpieczne zjawiska pogodowe opisane są odpowiednimi ikonami.
Medykamenty:
Spoiler
Zestawy pierwszej pomocy i antyrady działają stopniowo. Jeśli stosujemy antyrad w miejscu, gdzie występuje promieniowanie, to wskaźnik spadku promieniowania nie będzie spadał i działanie antyradu będzie osłabione.
Podczas stosowania leków - apteczki pierwszej pomocy lub antyradu - nie można korzystać z broni maszynowej i granatów.
Sen już nie uzdrawia, dodano nowy element – hipnozę, która wzmacnia i powoduje, że zmniejsza się potrzeba jedzenia i snu.
Mutanty:
Spoiler
Prawie wszystkie ataki potworów są silniejsze i wyglądają bardziej realistycznie.
- Chimera:
Naprawiono błąd, który powodował, że mutant nie bronił się przed atakami bronią białą.
- Elektrochimera:
Obrażenia zadawane przez mutanta wzrosły. NPC, którzy znajdują się w zasięgu rażenia potwora, otrzymują dodatkowe obrażenia.
- Burer:
W odległości mniejszej niż 20 metrów wytrąca broń z ręki i zmniejsza wytrzymałość GG. Im mniejsza odległość, tym atak Burera zadaje większe obrażenia.
- Poltergeist:
Potwór posiada zdolność rozbrojenia NPC, ale słabszą od Burera.
Zwiększono nagrody za części ciał mutantów.
Kamizelka taktyczna:
Spoiler
Wszystko, czego używamy, jest przechowywane na pasie nośnym - plecak ma ograniczoną pojemność. Podczas walki nie można sięgać do plecaka, a wszystko, czego potrzebujemy, znajduje się w kiszeniach pasa nośnego kamizelki taktycznej.
Ilość kieszeni w pasie lub w kombinezonie jest ograniczona. Kieszenie służą do przechowywania magazynków z amunicją, apteczek, antyradów oraz prowiantu. Pojemność plecaka zmienia się, gdy nosimy różne kombinezony, a ulepszenia kombinezonów umożliwiają zwiększenie liczby urządzeń przenoszonych w plecaku.
Ulepszenia i egzoszkielety:
Spoiler
Aby ulepszyć sprzęt, potrzebujemy pieniędzy i różnych artefaktów - mechanicy i handlarze wykonują różne ulepszenia.
Wszystkie egzoszkielety działają po zastosowaniu akumulatorów. Pamiętać trzeba o tym, by akumulatory zawsze były naładowane, ewentualnie mieć zapasowe.
- Egzoszkielet Powinności najlepiej wykorzystywać do przenoszenia ciężkich ładunków;
- Ezgoszkielet Wolności pozwala na korzystanie ze sprintu;
- Ezgoszkielet Najemników zapewnia uniwersalną ochronę;
- Egzoszkielet Monolitu podtrzymuje swoje właściwości użytkowe bez zmian, aż do czasu wyczerpania akumulatorów;
Gdy baterie się wyczerpią, wszystkie egzoszkielety tracą zdolność do poruszania się.
Nowy system spawnu artefaktów:
Spoiler
Po każdej emisji artefakty pojawiają się w anomaliach na wszystkich lokacjach. Można np. przeczekać emisję na Kordonie i od razu pójść zbierać artefakty, które wypadły na Wysypisku. Szansa znalezienia artefaktów podnosi się w miarę zbliżenia GG do CEA - wzrasta również szansa wypadnięcia z anomalii rzadkich artefaktów. W głębi Strefy można natrafić na transmutowane artefakty drogą naturalną.
Dla lokacji, gdzie GG dawno nie był, ograniczono spawn do 3 emisji w celu uniknięcia “Klondika”. Oznacza to, że jeżeli w ciągu ostatnich 3 emisji GG nie odwiedził danej lokacji, to artefakty nie będą się tam spawnować do czasu ponownego wejścia. To nie ma nic wspólnego z istniejącym w Zewie Prypeci ograniczeniem - 3 artefakty na anomalię. U nas teoretycznie nawet z jednej emisji anomalia może wyrzucić od razu wszystkie rodzaje artefaktów, które produkuje, lecz prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest znikome. Zazwyczaj artefakty pojawiają się po jednym.
Dodano także nowe rodzaje artów, a na uważnych graczy czekają niespodzianki.
Podziękowania autora:
Spoiler
- GSC Game World - za grę.
- AMK 1,4 - posłużył za podstawę moda.
- Mod Arsenal - podsunięcie różnych pomysłów.
- Kirag - za wspaniałe projekty użyte w modzie.
- Desertir - za wszechstronną pomoc.
- SanekED, Piter, Aleksandrowicz, PSEUDO-STALKER, Gosuke, W @ llTheR, Zeka1996Korneev, Twinkie Masta, KingFriday, Millenia, Born, Sin, GrayShooter, dump, Nomadec, purke62 - za pakiet broni.
GALERIA:
INSTALACJA:
Spoiler
Instrukcja instalacji Repacka (wersji samodzielnej):
- Uruchamiamy program instalacyjny z pliku setup.exe.
- Wybieramy Dalej (przycisk w niebieskiej obwódce).
Spoiler
3. Wskazujemy ścieżkę instalacji i wybieramy przycisk Dalej (przycisk w niebieskiej obwódce).
Spoiler
4. Wybieramy ścieżkę do utworzenia skrótu w menu Start lub zaznaczamy “V”, aby nie tworzyć skrótu i przechodzimy Dalej (przycisk w niebieskiej obwódce).
Spoiler
5. Zaznaczamy “V”, aby utworzyć skrót do gry na pulpicie (skrót będzie miał automatycznie dodany parametr -nointro ) i przechodzimy Dalej (przycisk w niebieskiej obwódce).
Spoiler
6. Potwierdzamy atrybuty instalacji i naciskamy przycisk Dalej (przycisk w niebieskiej obwódce).
Spoiler
7. Czekamy na ukończenie instalacji, nie zaznaczamy “V”, aby uruchomić moda i naciskamy przycisk Zakończ (przycisk w niebieskiej obwódce).
Spoiler
Instrukcja instalacji spolszczenia:
- Pobieramy najnowszą wersję polonizacji.
- Usuwamy zawartość folderu mods (ścieżka instalacji/mods/…) z folderu instalacyjnego modyfikacji.
- Kopiujemy zawartość pobranego archiwum z polonizacją do folderu z zainstalowanym repackiem, ze zgodą na nadpisanie plików.
- Uruchamiamy moda.
Wchodzimy do OPCJI i w zakładce STEROWANIE naciskamy przycisk “DOMYŚLNE”.
Spoiler
Lokalizacja przydatnych folderów:
- LOGI - ścieżka instalacji: /userdata/logs
- ZAPISY STANU GRY - ścieżka instalacji: /userdata/savedgames
- ZRZUTY EKRANU - ścieżka instalacji: /userdata/screenshots
LINKI DO POBRANIA:
Spoiler
Repack (wersja samodzielna):
- Torrent - [KLIK]
Spolszczenie (uaktualniona wersja polonizacji z poprawką nr 1 od ):
Autorzy spolszczenia moda NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl
Spolszczona paczka broni (autor: ) :
Instrukcja instalacji
Spoiler
- Usuwamy zawartość folderu mods.
- Kopia zawartości “paczki z bronią” do głównego katalogu gry.
- Na koniec kopiujemy ze zgodą na nadpisanie plików poprawkę nazw i opisów niektórych broni:Poprawka_do_Paczki z broni.7z (39.6 KB)
Źródło:** **
Krwawy Szlak v.1.0.3/1.0.3.1 + Addon Twisted Area (starsza wersja moda z 01.05.2011 r.)
OPIS / LINKI DO POBRANIA / INSTALACJA / ZNANE PROBLEMY:
Spoiler
Uwaga!
Jest to starsza wersja modyfikacji z 01.05.2011 roku.
Linki do pobrania:
Spoiler
Mod:
- Yandex - [KLIK]
Poprawka inwentarza:
- Yandex - [KLIK]
Poprawka tekstury rękawic:
- Yandex - [KLIK]
- Zawiera fix piwa w Barze od angor76 ;
- Naprawa widoku przedmiotów zasłoniętych przez główne menu;
- Naprawa kilku ikon ulepszenia rodzajów broni;
- Wyeliminowano możliwość wylotów podczas emisji, gdy przebywamy w podziemiach;
Spolszczenie (zawiera poprawkę inwentarza oraz tekstury rękawic):
- MEGA - [KLIK]
Autorzy spolszczenia: , ,
Wykorzystano fragmenty spolszczeń autorstwa: , ,
Testerzy: , , ,
Rozwiązanie problemów technicznych:
Autor/rzy spolszczenia moda NIE WYRAŻA/JĄ ZGODY na jego uploadowanie / publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl
Instalacja:
Spoiler
Poprawna kolejność instalacji:
- Cień Czarnobyla 1.0004.
- Wypakować pobrane archiwum z modem.
- Z wypakowanego archiwum skopiować folder gamedata do głównego katalogu gry.
- W pliku fsgame.ltx zmienić linię gamedata z “false” na “true” i zapisać zmiany:
$game_data$ = false| true| $fs_root$ na: $game_data$ = true| true| $fs_root$| - Dodać spolszczenie oraz poprawki.
- Do skrótu gry na pulpicie dodać parametr -nointro
Znane problemy:
Spoiler
- Wylot nr 1:
FATAL ERROR
Expression : fatal error
Function : CInifile::r_section
File : E:stalkerpatch_1_0004xrCoreXr_ini.cpp
Line : 342
Description :
Arguments : Can’t open section ‘mag_30_5.56x45_ss190_e_e’
Występuje podczas przeładowywania broni (skrajnie rzadko). Powód jest niejasny.
- Wylot nr 2:
FATAL ERROR
Expression : fatal error Function : CScriptEngine::lua_error
File : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamescript_engine.cpp
Line : 73
Description :
Arguments : LUA error: …gamess.t.a.l.k.e.r. socgamedatascripts_g.script:1122: bad argument #2 to ‘format’ (string expected, got no value)
Błąd dotyczy Doliny Mroku. Wykonujemy zapis przed wejściem do owej lokacji.
- Czasami zdarzają się błędy systemu pogody. Sposób naprawy - zapisz / wczytaj grę.