[M.S.O.] Massive Simulation Overhaul

Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data Premiery: 14.04.2012r
Autor: , Alundaio

OPIS:

Spoiler

Massive Simulation Overhaul to połączenie zmienionej oprawy graficznej z przerobioną symulacją a-life.

Cechy moda:

  • Zintegrowanie  ( starszej wersji ) z  autorstwa
  • Całkowicie przerobione umiejętności walki NPC-ów 
  • Nowy respawn NPC-ów oraz mutantów 
  • Wprowadzenie nowych profesji dla NPC-ów
  • Przerobiona kompozycja składów frakcji
  • .. I parę innych zmian 

SCREENY:

Spoiler

INSTALACJA:

Spoiler

Pobrane archiwum należy rozpakować i przenieść jego zawartość do głównego folderu z grą. 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:
https://www.mediafire.com/file/tsxbd65pe1m1uk5/MSO_v1.0.1.rar/file

Źródło: ModDB

 

Wielkie dzięki za wstawkę i witamy na forum Trojanuch…:slight_smile: Przy okazji mam pytanie bo ostatnio robię próby z kompilacją SGM 1,7 + AF3… Czy da się wrzucić tego moda do “worka” z pozostałymi dwoma..? proszę o opinię…

Wielkie dzięki za wstawkę i witamy na forum Trojanuch…:slight_smile:

Przy okazji mam pytanie bo ostatnio robię próby z kompilacją SGM 1,7 + AF3…

Czy da się wrzucić tego moda do “worka” z pozostałymi dwoma..? proszę o opinię…

Siemka - witam również :slight_smile:

Co do kompilacji z SGM - nie wydaje mi się, żeby była możliwa.

Przede wszystkim ze względu na skrypty z AI Tweaks i APM - są właściwie stworzone ‘od nowa’ przez Alundaio i połączenie ich ze zmianami z SGM (jak sądzę również dość rozległymi) raczej nie będzie możliwe.

Pozatym ‘moja działka’ czyli a-life również została bardzo zmieniona i będzie kolidować ze zmianami w a-life wprowadzanymi przez SGM.

Jak dla mnie świetna sprawa. Chętnie wypróbuję, najlepiej razem z AF3 , ale do tego to ja sobie muszę nowy komputer zbudować :frowning: więc prędko to nie będzie. Kawał porządnej roboty. Gratuluję i dziękuję za wstawkę. Na pewno się też sprawdzi jako podstawka pod inne mody , zresztą już widziałem że jest użyty w Swartz Mod.

  • NPC są znacznie lepsi w walce z mutantami - nikt już głupio nie ginie od jednego psa/

Czas najwyższy ..zawsze irytowało mnie jak jeden piesek rozwalał ludzi w kombinezonach..:).

Wszystko jasne z SGM nie da się połączyć, ale da się z AF3 i Tekstur Pack od Cromm..Mod nie ingeruje w fabułę gry, więc gracze z polską podstawką grają po Polsku .

Jeszcze dwa małe pytania…z doświadczenia…

Jakie mody polecasz do dobrej kompilacji z MAO..tak by mógł znaleźć się tam również AF3 + Tekstur Pack Cromma..?

Czy Natura 2 od CC może wejść w kompilację, ale sądzę, że tak bo to tekstury.?

Dla zainteresowanych:

Patch autorstwa @CrommCruaca do połączenia MSO z AF3

download

zawiera również Władcę Zony

Kolejność instalacji:

MSO

AF3

Patch

Władca Zony oprócz spawnu (F1 w menu głównym) umożliwia zmiany pogody (Q do Y), zmiany czasu (F2 do F6), wywołanie blowout, fallout i psi storm (z,x,c)

Jeszcze dwa małe pytania…z doświadczenia…

Jakie mody polecasz do dobrej kompilacji z MAO..tak by mógł znaleźć się tam również AF3 + Tekstur Pack Cromma..?

Czy Natura 2 od CC może wejść w kompilację, ale sądzę, że tak bo to tekstury.?

Wszelkie mody na grafikę i tekstury jak najbardziej - tu nie ma żadnego problemu. Podobnie mody dźwiękowe.

Pozatym - mody zmieniające broń, ekonomię itd. - za każdym razem trzeba przejrzeć pliki wspólne, ale połączenie nie powinno być trudne.

Generalnie wszelkie mody które działają głównie na configach ltx a nie na skryptach będą proste do połączenia. Jeśli mod, który chcesz połączyć ma własne skrypty - trzeba uważnie porównać je w WinMerge i pododawać odpowiednie fragmenty - na ogół też jest to proste (poza skryptami AI ktore sa praktycznie napisane od zera - tu nie da się nic połączyć i radzę po prostu używać tych z MSO).

Osobiście pracuję aktualnie nad własnym modem ‘globalnym’ - MAIO - który będzie gruntownie rebalansował całą grę (MSO miało być jego częścią od AI, ale zdecydowałem się wypuścić je najpierw osobno), także wtedy nie będzie już potrzeby niczego dołączać :slight_smile:

scigacz1975..dzięki za patcha… Czas na eksperymenty z kompilacją. Na pierwszy ogień..MAO..AF 3 + Absolute Nature 2 i Absolute Structures Trojanuch za jak długo mniej więcej można się spodziewać Twojego moda.? Te kolory w avatarze..czyżby rastaman…a może fan Jimmy Cliffa.. :slight_smile:

Tak czytam opis tego moda, zmienia on cały mechanizm alife gry czyli nastawienie wszystkich do siebie w strefie. Jest on do zewu a czy do cienia występuje taki mod bo jakoś nie zauważyłem.

Trojanuch za jak długo mniej więcej można się spodziewać Twojego moda.?

Te kolory w avatarze..czyżby rastaman…a może fan Jimmy Cliffa..:slight_smile:

Mod bardzo niebawem - jest w zasadzie gotowy ale cały czas sobie mówię, że jeszcze trochę potestuję żeby nie być zasypanym raportami o głupich błędach. Myślę jednak, że już czas najwyższy (może jeszcze zmerguję nowego moda na system magazynków - dobrze by pasował).

Kolory są z oryginalnego loga wytwórni płytowej Trojan - jednej z ważniejszych od ska i reggae, co akurat pokrywa się z moim gustem :slight_smile:

Tak czytam opis tego moda, zmienia on cały mechanizm alife gry czyli nastawienie wszystkich do siebie w strefie. Jest on do zewu a czy do cienia występuje taki mod bo jakoś nie zauważyłem.

Do Cienia najbardziej podobnym modem jest Faction Wars - autor odblokował wszystkie smart terrainy dla wszystkich frakcji więc im dłużej gramy, tym więcej nieoczekiwanych rzeczy się dzieje - np. warsztat w Cordonie zajęty przez Powinność itp. Nie jest to natomiast tak ‘uporządkowane’ jak u mnie (u mnie w końcu nie każdy może iść wszędzie) i nie są zmienione spawny.

Mogę więc powiedzieć, że MSO jest najbardziej kompleksowym modem na a-life w historii gier Stalker (no może poza Total Faction War do CS, ale w CS a-life jest wogóle totalnie inny) :slight_smile:

Kolory są z oryginalnego loga wytwórni płytowej Trojan - jednej z ważniejszych od ska i reggae, co akurat pokrywa się z moim gustem

Ponieważ kocham te barwy od razu pomyślałem, że nie są przypadkowe..:slight_smile:

Premiera moda zatem już nie długo..to fajnie. Jak skończysz podrzuć i tutaj… zawsze znajdą się chętni by spróbować swoich sił…

M.S.O. v0.9.6.1 - dostępne!


CHANGELOG:


v0.9.6.1 (PL)

  • naprawiono crash związany z 'sound_theme.script’zwykle występujący w Jupiterze

  • próba naprawienia błędu z ‘xr_corpse_detection.script’ - niepotwierdzona

  • zmniejszono siłę frakcji Bandytów poprzez zmniejszenie zdolności bojowych oraz pogorszenie oddziałów pod względem rang

  • naprawiono problem z Zombiakami, którzy spawnowali się bez broni po blowoucie w AF3 (przy włączonej opcji ‘zmień w Zombie’

  • naprawiono używanie lamp przez NPC-ów - Elita oraz Myśliwi nie będą już właczać latarek w nocy


LINKI:


***Download link:***

http://www.mediafire.com/?9garll6cuhsydbv

EDIT: poprzednia paczka zawierała błąd - teraz już wszystko jest ok - proszę o ponowne pobranie


Niestety najnowszej wersji nie można pobrać link prowadzi do pliku usuniętego.

Niestety najnowszej wersji nie można pobrać link prowadzi do pliku usuniętego.

Sorry - niechcący usunąłem.

Działający link:

http://www.mediafire…7tx6662cwvh2dkr

Są linki które działają więc pobiore.

Są linki które działają więc pobiore.

Ściągnij teraz moda jeszcze raz z linku, który pozostał - musiałem poprawić paczkę.

Jakie zmiany w stosunku do poprzedniej wersji?

Nic się nie zmieniło w stosunku do posta powyżej (v0.9.6.1).

Po prostu w paczce był zły plik i się crashowało - teraz jest ok.

M.S.O. v0.9.7 - dostępne!


CHANGELOG:


v0.9.6.7 (PL)

  • naprawiono problem ze znikającą bronią, która była w użyciu przez zabijanego właśnie NPCa

  • naprawiono problem z neutralnym oddzialem Monolitu atakującym emisariuszy Wolności / Powinności

  • ponownie wprowadzono ograniczenia w tym co mówią NPCe podczas walki (generalnie mówią mniej)

  • całkowicie przerobiono i zróżnicowano ustawienia percepcji NPC-ów - nooby są znacznia mniej spostrzegawczy i wolniej nas namierzają niż mistrzowie (szczególnie odczuwalne w nocy)

  • tunel z kontrolerem w Jupiterze staje się bazą Powinności po zakończeniu tam questa

  • aktywne leże kontrolera jest teraz w miejscu rozbicia helikoptera za polem minowym (aktywuje się po przeskanowaniu helikoptera)

  • dodane opcje zmieniające switch_distance (folder ‘#optionals’)

  • znacznie przerobiono kompozycję składów frakcji oraz pancerze których używają NPCe:

* Questowi / specjalni NPCe ogólnie dostali lepsze pancerze - lepiej się ogarniają, a także skryptowe walki są ciekawsze

* Bandyci i Najemnicy mogą mieć wzajemnie pomieszane squady (np Elita Bandytów może mieć u siebie Merca w exo).

* Najemnicy mogą mieć bardziej doświadczonych Żołnierzy (dezerterzy / weterani / oficerowie dorabiający ‘po godzinach’)

* Wolność i Powinność może mieć różne typy Loner-ów u siebie. Sczególnie duże oddziały łowieckie Powinności oraz naukowe Wolności mogą być mieszane (‘załapuje’ się każdy kto ma odpowiedni sprzęt)

* Wolność i Lonerzy mogą mieć członków w pancerzach Czystego Nieba

* Lonerzy i Powinność może mieć członków w wojskowych pancerzach

* Monolit może mieć żołnierzy w pancerzach wszystkich innych frakcji. Ich umysły zostały już ‘złamane’ (mówią typowo dla Monolitu) - po prostu nie otrzymali jeszcze swoich pancerzy. Zawsze jednak stanowią mniejszość wobec odzianych na biało braci.

  • dodano i skonfigurowano moduł axr_hostile_relations - włącza on dynamiczne zmiany nastawienia NPC-ów wobec gracza:

* neutralni NPCe mogą stać się wrodzy jeśli gracz podejdzie do nich blisko z wyciągniętą bronią (wyższe rangi są znacznie bardziej skłonne do zrobienia tego)

* wrodzy NPCe mogą stać się nautralni na dłgim dystansie jeśli gracz schowa broń - niższe rangi są dość skłonne żeby to uczynić, dlatego zabicie ‘oficera’ (lepszy pancerz, AP ammo) i oddalenie się, może spowodować, że oddział stanie się neutralny


LINKI:


***Download link:***

http://www.mediafire…9u1wa3kfma4cfnj


Nie pisz posta pod postem używaj opcji edytuj LD

M.S.O. v0.9.7.1 - dostępne!


CHANGELOG:


v0.9.7.1 (PL)

  • naprawiono liczne bledy związane z ‘Can’t find model file …’ (thx to vindictus)

  • naprawiono crashe związane z ‘sound with prefix … not found’

  • znacznie przerobiono alife w Prypeci - każdy budynek może być teraz okupowany przez wszystkie frakcje

  • przerobiono sporą ilość lokacji na innych mapach - są teraz bardzie losowe w kwestii potencjalnych użytkowników

  • zombie nie będą już korzystać z ‘cywilizowanych’ obozowisk ani siedzieć przy ogniskach

  • ponownie wylaczono modul axr_hostile_relations jako, że okazał się wadliwy


LINKI:


***Download link:***

http://www.mediafire…gf5ci3kdlosf3xt


Nie pisz posta pod postem używaj opcji edytuj LD

M.S.O. v0.9.8 - dostępne!


CHANGELOG:


v0.9.8

  • naprawiono crash z wpisem nt. ‘job_link’ w logu (thx to arc_Angel)

  • naprawiono problem z nautralnymi ikonami dla dowodców wrogich oddziałów na minimapie

  • naprawiono problem z ciągle respawnującymi się psami w Fabryce Jupiter które były na ogól natychmiast zabijane przez stacjonujący tam Monolit

  • usunięto mod ‘Loot Revamped’ - system łupów został całkowicie przywrócony do vanillowego

  • wprowadzono dwie dodatkowe opcje:

* ‘Low Looted Weapons Condition’ - ponieważ wyposażenie NPC-ów jest losowe, wcześnie w grze mamy dostęp do zaawansowanych broni. WW. patch powoduje że wszystkie znajdowane bronie są słabej kondycji

* ‘AXR Eat Medkit’ - pozwala kontrolować skuteczność umiejętność leczenia się apteczkami przez NPC-ów (co niestety jeśli włączone w trakcie walki może powodować nieprawidłowe animacje)

  • zmniejszono nieco zasięg widzenia NPC-ów - Zona jest teraz spokojniejsza

  • osłabiono umiejętności NPC-ów w posługiwaniu się apteczkami w trakcie walki

  • wprowadzono dalsze poprawki i usprawnienia do systemu a-life (np. Powinność i Wolność nie będą sie już zapuszczać na wzajemne terytoria)

  • wreszcie ostatecznie naprawiono problem z używaniem laterek przez NPC-ów - większośc NPC-ów nie będzie już używać latarek w nocy (co jest raczej logiczne)


LINKI:


***Download link:***

http://www.mediafire.com/?s5872frd0rl0jl2

v0.9.8 QUICK FIX

http://www.mediafire.com/?nniicz4dq6g537d


Jeżeli ktoś chce może sobie dorzucić CoP reskin plus full upgrade - opis w temacie