Martwa Strefa | Dead Zone - modyfikacja graficzna

Tytuł oryginalny: Графическая модификация “Мертвая Зона”
Autor: Iwan Danko (optivankiev) i inni
Platforma: Cień Czarnobyla, Czyste Niebo, Zew Prypeci
Data premiery: 01.07.2021 r.

OPIS:

Spoiler

Graficzna modyfikacja “Martwa Strefa” pozwala zanurzyć się w atmosferze opuszczonego i na wieczność porzuconego świata Strefy Wykluczenia, gdzie tylko na niektórych lokacjach miejscami przebija się zielona trawa… i to nie na długo.

Zona jest teraz ponura i przygnębiająca, na drzewach praktycznie nie ma liści, trawa jest sucha, ziemia wypalona przez promieniowanie. Cały teren stał się zardzewiały od kwaśnych deszczy. Budynki i powierzchnie ścian są wyblakłe, brudne, kamienie miejscami porośnięte mchem i pokryte korozją.
Wszędzie wokół jest tylko śmierć i radiacja.

Opis od autora (po angielsku)


KOMPATYBILNOŚĆ:

Modyfikacja stworzona dla CCz, CzN i ZP.
Dodatkowo została zaadaptowana do:

“Martwa Strefa” nie jest kompatybilna z innymi paczkami tekstur!
Ponadto modyfikacja nie jest przeznaczona dla słabych komputerów - mogą występować ścinki i wyloty z powodu braku pamięci.


Credits:

  • Tekstury, nowa trawa, menu (w Anomaly, Dead Air, AREA) - Iwan Danko (optivankiev)
  • Muzyka w menu i ambient dla Anomaly, Dead Air, AREA - Snork

SCREENY:

Spoiler

Zrzuty ekranu pochodzą z ANOMALY 1.5.1., Lost Alpha DC Extended, A.R.E.A.

INSTALACJA:

Spoiler

Procedura instalacji dla Anomaly Reality 1.1, EFP, FEAR, EFT, DEAD AIR, Road To The North, A.R.E.A., Anomaly, NZK 3.1, Miasta potępionych, Zewu Prypeci i Dollchan 8 infinity:

Spoiler
  1. Wybieramy link do podstawy, pobieramy znajdujące się tam pliki i umieszczamy je w folderze gamedata znajdującym się w katalogu z grą. Następnie tak samo postępujemy z fixem.

  2. Wybieramy link do adaptacji, a następnie folder interesującej nas modyfikacji (w niektórych jest do wybrania, oprócz wersji domyślnej (Dead), wersja letnia (Summer)).
    Po wybraniu pobieramy pliki i umieszczamy je w folderze gamedata.

Uwagi:
• Dla modyfikacji EFP, EFT, NZK 3.1 i innych pochodnych Anomaly używamy folderu Anomaly z adaptacji.
• Dla Misery i Gunslingera używamy folderu Call of Pripyat.

Procedura instalacji dla Powrotu Szramy (OGSR), OGSR Gunslinger Addon, Lost Alpha DC/DCE, Prosectors Project, Złotej Kuli OGSR i Narodnoj Solianki OGSR:

Spoiler
  1. Wybieramy link do podstawy, pobieramy znajdujące się tam pliki i umieszczamy je w folderze mods znajdującym się w katalogu z grą. Następnie tak samo postępujemy z fixem.
    Jeżeli nie ma folderu mods, należy go utworzyć.

  2. Wybieramy link do adaptacji, a następnie pobieramy pliki z folderu interesującej nas modyfikacji i umieszczamy je w folderze mods.

Uwagi:
• Dla Lost Alpha: w adaptacjach w folderze dot. Lost Alpha jest do wyboru wersja domyślna (Dead Zone) oraz letnia (Summer Pack).
• Dla Powrotu Szramy (OGSR): po instalacji dodatku gra powinna być uruchamiana jedynie poprzez plik start.cmd.

Procedura instalacji dla Clear Sky LFO 2022:

Spoiler
  1. Wybieramy link do podstawy, pobieramy znajdujące się tam pliki i umieszczamy je w folderze o ścieżce lfo_gamedata\addons znajdującym się w katalogu z grą. Następnie tak samo postępujemy z fixem.

  2. Wybieramy link do adaptacji, a następnie pobieramy pliki z katalogu CLEAR SKY LFO 2022 i umieszczamy je w folderze lfo_gamedata\addons.

  3. Należy WYŁĄCZYĆ funkcję “cool parallax landscape” w opcjach gry. Znajduje się ona w opcjach grafiki, w sekcji “zaawansowane”.

Procedura instalacji dla Misery+Gunslinger w wersji “otwartej”:

Spoiler
  1. Wybieramy link do podstawy, pobieramy znajdujące się tam pliki i umieszczamy je w folderze gamedata znajdującym się w katalogu z grą. Następnie tak samo postępujemy z fixem.

  2. Wybieramy link do adaptacji, a następnie pobieramy pliki z katalogu Call of Pripyat and Misery i umieszczamy je w folderze gamedata.

  3. Z folderu w katalogu gry o ścieżce gamedata\textures usuwamy foldery: briks, crete, detail, door, fbr, floor, glas, glass, grnd, mtl, prop, props, mtl, roof, ston, tile, tree, trees, veh, vine, wall, water, wind, wood.

  4. Usuwamy plik ui_global_map.dds z folderu o ścieżce gamedata\textures\ui.

  5. W folderze o ścieżce gamedata\Levels:

  • z folderu Jupiter należy usunąć folder terrain oraz pliki build_details.dds, level.details i level_lods.dds;
  • z folderu Pripyat należy usunąć folder terrain oraz pliki build_details.dds, level.details i level_lods.dds;
  • z folderu Zaton należy usunąć folder terrain oraz pliki build_details.dds, level.details i level_lods.dds.

Uwagi:
Jeżeli mod jest w wersji zamkniętej (zasoby spakowane w db), to wystarczy postąpić zgodnie z punktem 1. i 2.

Procedura instalacji dla NLC 3.8.1:

Spoiler
  1. Pobieramy dedykowane archiwum, a jego zawartość wypakowujemy do katalogu z grą.

  2. Do pierwszego uruchomienia używamy pliku launch.bat i tworzymy profil.
    Potem grę należy uruchamiać wyłącznie poprzez plik Start.cmd.

Uwagi:
• Do wypakowania archiwum należy użyć programu 7-Zip.
• NLC musi być w wersji zamkniętej (spakowanej) np. stąd (+ mini fix).
• Nie rekomenduje się instalacji innych modów graficznych (szczególnie HD Modeli i modów pogodowych) - może to powodować wyloty związane z pamięcią.
• Zaleca się nie ustawiać gęstości trawy ponad 50%.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Podstawa:

  • Google Drive - [KLIK] + FIX (z 24.10.22) [KLIK]

Adaptacje do modów:


Adaptacja dla NLC:

  • Google Drive - [KLIK]

Źródło:

W spojlerze zrzutów wygasły odsyłacze do nich.

1 polubienie

Poprawione. 

2 polubienia

Link do Dead Zone fix nie istnieje…Można uaktualnić plz? Zainstalowałem jak w poradniku resztę plików i DZ daje radę! Jedynie z trawą coś nie bangla. Mam suwaki gęstości na max a nie wygląda to jak na screenach Desolate w dziale OGSR + Gunslinger…Jakieś wskazówki…???

@Mayer99 Obawiam się, że linki zostały bezpowrotnie usunięte przez autora Dead Zone. Jak jakieś się ostały w necie, to będzie dobrze.

Dzięki za odpowiedź. Wszystkie pliki były dostępne, oprócz fixa. Znalazłem właśnie autora i pliki na discord Dead Zone ale ni kak nie ponimaju…. :thinking: