Tytuł oryginalny: Графическая модификация “Мертвая Зона”
Autor: Iwan Danko (optivankiev) i inni
Platforma: Cień Czarnobyla, Czyste Niebo, Zew Prypeci
Data premiery: 01.07.2021 r.
OPIS:
Spoiler
Graficzna modyfikacja “Martwa Strefa” pozwala zanurzyć się w atmosferze opuszczonego i na wieczność porzuconego świata Strefy Wykluczenia, gdzie tylko na niektórych lokacjach miejscami przebija się zielona trawa… i to nie na długo.
Zona jest teraz ponura i przygnębiająca, na drzewach praktycznie nie ma liści, trawa jest sucha, ziemia wypalona przez promieniowanie. Cały teren stał się zardzewiały od kwaśnych deszczy. Budynki i powierzchnie ścian są wyblakłe, brudne, kamienie miejscami porośnięte mchem i pokryte korozją.
Wszędzie wokół jest tylko śmierć i radiacja.
Opis od autora (po angielsku)
KOMPATYBILNOŚĆ:
Modyfikacja stworzona dla CCz, CzN i ZP.
Dodatkowo została zaadaptowana do:
- A.r.e.a
- Anomaly 1.5.2
- R.E.A.L.I.T.Y
- Złe Towarzystwo/Bad Company
- Last Fallout Overhaul
- Dead Air
- Dollchan 8: Infinity
- Los Zony 0.8.1
- Lost Alpha DC/DCE
- Miasto potępionych
- Misery / Call of Misery - OPIS I INSTRUKCJA INSTALACJI
- Narodnaja Solianka 2016 [OGSR]
- NZK Mod 3.1
- OGSR: Gunslinger Addon
- Powrót Szramy (OGSR)
- Priboi Story - Eternal [OGSR]
- Prosectors Project
- Radiophobia 3
- Road to the North
- Złota Kula [OGSR Engine]
“Martwa Strefa” nie jest kompatybilna z innymi paczkami tekstur!
Ponadto modyfikacja nie jest przeznaczona dla słabych komputerów - mogą występować ścinki i wyloty z powodu braku pamięci.
Credits:
- Tekstury, nowa trawa, menu (w Anomaly, Dead Air, AREA) - Iwan Danko (optivankiev)
- Muzyka w menu i ambient dla Anomaly, Dead Air, AREA - Snork
SCREENY:
INSTALACJA:
Spoiler
Procedura instalacji dla Anomaly Reality 1.1, EFP, FEAR, EFT, DEAD AIR, Road To The North, A.R.E.A., Anomaly, NZK 3.1, Miasta potępionych, Zewu Prypeci i Dollchan 8 infinity:
Spoiler
- 
Wybieramy link do podstawy, pobieramy znajdujące się tam pliki i umieszczamy je w folderze gamedata znajdującym się w katalogu z grą. Następnie tak samo postępujemy z fixem. 
- 
Wybieramy link do adaptacji, a następnie folder interesującej nas modyfikacji (w niektórych jest do wybrania, oprócz wersji domyślnej (Dead), wersja letnia (Summer)). 
 Po wybraniu pobieramy pliki i umieszczamy je w folderze gamedata.
Uwagi:
• Dla modyfikacji EFP, EFT, NZK 3.1 i innych pochodnych Anomaly używamy folderu Anomaly z adaptacji.
• Dla Misery i Gunslingera używamy folderu Call of Pripyat.
Procedura instalacji dla Powrotu Szramy (OGSR), OGSR Gunslinger Addon, Lost Alpha DC/DCE, Prosectors Project, Złotej Kuli OGSR i Narodnoj Solianki OGSR:
Spoiler
- 
Wybieramy link do podstawy, pobieramy znajdujące się tam pliki i umieszczamy je w folderze mods znajdującym się w katalogu z grą. Następnie tak samo postępujemy z fixem. 
 Jeżeli nie ma folderu mods, należy go utworzyć.
- 
Wybieramy link do adaptacji, a następnie pobieramy pliki z folderu interesującej nas modyfikacji i umieszczamy je w folderze mods. 
Uwagi:
• Dla Lost Alpha: w adaptacjach w folderze dot. Lost Alpha jest do wyboru wersja domyślna (Dead Zone) oraz letnia (Summer Pack).
• Dla Powrotu Szramy (OGSR): po instalacji dodatku gra powinna być uruchamiana jedynie poprzez plik start.cmd.
Procedura instalacji dla Clear Sky LFO 2022:
Spoiler
- 
Wybieramy link do podstawy, pobieramy znajdujące się tam pliki i umieszczamy je w folderze o ścieżce lfo_gamedata\addons znajdującym się w katalogu z grą. Następnie tak samo postępujemy z fixem. 
- 
Wybieramy link do adaptacji, a następnie pobieramy pliki z katalogu CLEAR SKY LFO 2022 i umieszczamy je w folderze lfo_gamedata\addons. 
- 
Należy WYŁĄCZYĆ funkcję “cool parallax landscape” w opcjach gry. Znajduje się ona w opcjach grafiki, w sekcji “zaawansowane”. 
Procedura instalacji dla Misery+Gunslinger w wersji “otwartej”:
Spoiler
- 
Wybieramy link do podstawy, pobieramy znajdujące się tam pliki i umieszczamy je w folderze gamedata znajdującym się w katalogu z grą. Następnie tak samo postępujemy z fixem. 
- 
Wybieramy link do adaptacji, a następnie pobieramy pliki z katalogu Call of Pripyat and Misery i umieszczamy je w folderze gamedata. 
- 
Z folderu w katalogu gry o ścieżce gamedata\textures usuwamy foldery: briks, crete, detail, door, fbr, floor, glas, glass, grnd, mtl, prop, props, mtl, roof, ston, tile, tree, trees, veh, vine, wall, water, wind, wood. 
- 
Usuwamy plik ui_global_map.dds z folderu o ścieżce gamedata\textures\ui. 
- 
W folderze o ścieżce gamedata\Levels: 
- z folderu Jupiter należy usunąć folder terrain oraz pliki build_details.dds, level.details i level_lods.dds;
- z folderu Pripyat należy usunąć folder terrain oraz pliki build_details.dds, level.details i level_lods.dds;
- z folderu Zaton należy usunąć folder terrain oraz pliki build_details.dds, level.details i level_lods.dds.
Uwagi:
Jeżeli mod jest w wersji zamkniętej (zasoby spakowane w db), to wystarczy postąpić zgodnie z punktem 1. i 2.
Procedura instalacji dla NLC 3.8.1:
Spoiler
- 
Pobieramy dedykowane archiwum, a jego zawartość wypakowujemy do katalogu z grą. 
- 
Do pierwszego uruchomienia używamy pliku launch.bat i tworzymy profil. 
 Potem grę należy uruchamiać wyłącznie poprzez plik Start.cmd.
Uwagi:
• Do wypakowania archiwum należy użyć programu 7-Zip.
• NLC musi być w wersji zamkniętej (spakowanej) np. stąd (+ mini fix).
• Nie rekomenduje się instalacji innych modów graficznych (szczególnie HD Modeli i modów pogodowych) - może to powodować wyloty związane z pamięcią.
• Zaleca się nie ustawiać gęstości trawy ponad 50%.
LINKI DO POBRANIA:










 
 