Martwe Miasto: Przełom v2.3


Tytuł Oryginalny: Dead City Breakthrough v2.3
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data Premiery: 07.03.2019r
Autor: Policai
Autor Spolszczenia: @Anton_Gorodecki

OPIS:

Spoiler

Nowa wersja moda wydanego pierwotnie w 2011r. pod nazwą Dead City. Mod fabularny, w którym sami decydujemy jak grać, dostajemy zadanie, a potem od nas zależy jak je wypełnimy, na które lokacje pójdziemy itd. Szukamy schowków, informacji (np kodów wejść do niektórych laboratoriów), pda, rozmawiamy z npcami żeby zdobyć potrzebne informacje. Mod rozgrywa sie na 26 lokacjach, im dalej w las tym ciężej, więc powinniśmy się odpowiednio wyposażyć idąc w głąb Zony.

Uwaga !
Zaleca się grę na nowej wersji moda ( 3.01 ), dzięki której wyeliminowane zostały drobne błędy, poprawiono grafikę oraz dodano nowe modele broni. Wersję 3.01 odnajdziecie Tutaj.

GŁÓWNE ZMIANY:

Spoiler

- Nowa fabuła

- 26 lokacji

- Paczka broni (modele między innymi z: Albor SGM 2.2, Arsenal Overhaul 3.1, FWR CoP Edition v0.86, OWR 2.1 FULL, STCoP Weapon Pack 2.9), poniżej przykłady

**-**15 nowych artefaktów o ulepszonych właściwościach, artefakty pojawiają się losowo, nie tylko w anomalnych strefach ale także przy pojedynczej anomalii

- Możliwość naprawy broni i kombinezonów za pomocą zestawów naprawczych kupowanych od techników

FILMY:

Spoiler

Różne filmy z prac nad modem:
KANAŁ

INSTALACJA:

Spoiler
  1. Pobieramy i rozpakowujemy modyfikację (poza partycję systemową i katalogi program files),
  2. Pobieramy spolszczenie, rozpakowujemy programem 7-zip i kopiujemy folder gamedata do katalogu z rozpakowaną grą.
  3. Pobieramy intro PL wprowadzające do gry i wypakowujemy do katalogu gamedata z rozpakowaną grą.
  4. Grę uruchamiamy ze skrótu do S.T.A.L.K.E.R Dead City Breakthrough v2.3.exe.

PROBLEMY, WYLOTY I ICH ROZWIĄZANIA. PORADY ODNOŚNIE DO GRY:

Spoiler
FATAL ERROR
[error]Expression : !m_error_code
[error]Function : raii_guard::~raii_guard
[error]File : D:\prog_repository\sources\trunk\xrServerEntities\script_storage.cpp
[error]Line : 748
[error]Description : ....\gamedata\scripts\_g.script:479: bad argument #2 to 'format'

W modzie dodano anty-cheat, nie modyfikuj plików dotyczących parametrów postaci.

FATAL ERROR
[error]Expression : g_uiSpotXml->NavigateToNode(path_base,0)
[error]Function : CMapLocation::LoadSpot
[error]File : D:\prog_repository\sources\trunk\xrGame\map_location.cpp
[error]Line : 102
[error]Description : XML node not found in file map_spots.xml
[error]Arguments : buzz_location

Не нужно ставить повелитель зоны в игру. tom3kb:??? nie jestem pewien czy nie chodzi tu o zakaz używania ułatwiaczy gry np spawnerów typu Władcy Zony?

WAŻNE:

  1. Nie używaj, spawnerów itp ułatwiaczy gry. nie modyfikuj plików. A jeśli to robisz to potem nie płacz, że mod nie działa i nie zawracaj gitary.

  2. Nie modyfikuj plików z parametrami postaci, używając kombinacji artefaktów, podbijesz sobie udźwig nawet do 200kg, spokojnie wystarczy. Zaczniesz grzebać w plikach patrz punkt 1, żółty tekst.

  3. Artefakty spawnują się losowo nawet w pojedynczych anomaliach.

  4. Handel uzależniony od przechodzenia moda, tak samo z dostępnością detektorów. Im dalej w fabule tym lepsze modele.

  5. Jeśli nie masz opcji dialogowych, z handlarzami, technikami, barmanami spokojnie czekaj. Nie musi im się chcieć od razu pędzić do ciebie !(<base_url>/static/other/emoticons/happy.png) bo już się pojawiłeś coś sprzedać. Miejsca rozmów też są logiczne, idziesz do barmana, stań przy kontuarze i czekaj, jak będziesz stał gdzieś z boku możesz nie mieć opcji rozmowy.

  6. Czytać uważnie dialogi, nie ma ich dużo ale są ważne ze względu na informacje, podpowiedzi czy też prowadzą do nowych zadań.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

MOD v2.3 (samodzielny mod):

https://yadi.sk/d/ipwRcvcPu8C03Q

https://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=5750018

Polonizacja od Anton Gorodecki:

https://zone.stalkerteam.pl/file/316

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie / publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl.

Napisy początkowe (intro) do moda po polsku opracowane przez OldMan:

(Po wypakowaniu wrzucić do głównego folderu moda)

https://drive.google.com/file/d/17qzItSKesoIi7ASfSq6UOL9QNRBAF9Rd/view?usp=sharing

https://u.pcloud.link/publink/show?code=XZ9x3EkZvYWsHrwH44prko1jGoowphhCSroV

Źródło: Temat moda.

Jeszcze jedno źródło: sigerous.ru

6 polubień

Мёртвый город: Прорыв - a gdzie moje wpisy z wczoraj?

Dead City Breakthrough - temat zaczął Anton Gorodecki, ja się dopisałem wczoraj.

Jakoś tak nie mogę tego dzisiaj odszukać na forum?

 

Jak napisałem ten temat to w tamtym dałem info, że mod już wyszedł i dalsza dyskusja w tym, a tamten można zamknąć. Prawdopodobnie jest też Ukryty. Nie mogę zerknąć bo mi mocy ubyło.

Fix, który usuwa wylot na MW podczas emisji:

Link

Z braku laku czyli nowych modów odpaliłem wczoraj Dead City Breakthrough. Zaczynamy na kordonie po przylocie śmigłowcem na posterunek wojskowy. Graficznie całkiem nieźle, fabuła się rozkręca i jak będzie dalej, to się dopiero okaże. Już na początku mamy dostęp do napraw i modernizacji u technika, kilka schowków znalezionych, ale o kasę łatwo nie jest.  

Trochę zmieniony posterunek.  

Rozbudowany bar w wiosce kotów o którym wspominał , w którymś modzie już się z takim spotkałem.

Ciekawostką jest dostępne wsparcie z powietrza przy zadaniu zabicia pijawek obok schowka Striełoka. 

Pogram dłużej i zobaczę co mod jest warty. 

 

 

3 polubienia

 jak znajdujesz fixy/patche to dorzucaj od razu do pierwszego postu, żeby nie zaginął w temacie Ten pierwszy co znalazłeś już dodałem. Możemy znowu edytować posty innych to nie ma problemu.

9 marca 2011 roku wyszła modyfikacja «Dead City 4.80», która okazała się jedną z nielicznych projektów do Zewu Prypeci z nowymi lokacjami i kwestami. 7 marca 2019 roku wychodzi mod «Dead City Breakthrough», po czym gracze zadają rozsądne pytanie, czy nie jest to kontynuacja tej modyfikacji?

Przegląd Dead City Breakthrough:

 

Na stronie synthira.ru znalazłem dodatek graficzny do Dead City Breakthrough, opublikowany tam przez Xemordio.

Autorem dodatku jest artu-malcev. Dodatek oparty jest na AtmosFear 3 + Absolute Nature 4.04 + Absolute Structures v1.0.

Link do pobrania (Yandex Disk, ~606,1 MB):

disk.yandexua.png.b7026d1d9e49f8c3c6982f64dac26123.png

6 polubień

Co prawda mod graficznie i tak wygląda zacnie, ale z ciekawości może w wolnej chwili wrzucę ten dodatek i zobaczę jakie zmiany wprowadza. W sumie jestem blisko końca (11-ty dokument do zebrania w szpitalu), wypasiony sprzęt i dobre arty. 

 

3 polubienia

Pojawiła się nowa wersja moda z numerkiem 2.3. Linki w pierwszym poście, dalsze prace nad modem nie są planowane.

Jak wynika ze screenu końcowego wersja testowa moda ukończona (jest możliwość pozostania w zonie. lub opuszczenia jej).

Mod naprawdę przyjemny w rozgrywce i graficznie na dobrym poziomie. Nie ma w modzie przeładownia zadaniami pobocznymi (raptem jest ich kilka), główna fabuła to poszukiwanie dokumentów dotyczących tajnego laboratorium na CAEZ i w końcowym rozrachunku zniszczenie go. Lokacji jest dość sporo (jedna dla mnie nowa z siedzibą kartografa), w kilku innych są pewne zmiany co uatrakcyjnia rozgrywkę. Balans gry całkiem przyzwoity, wszystko co potrzebne zdobywamy w trakcie postępu rozgrywki, już na samym początku mamy możliwość naprawy i modernizacji sprzętu (warunek, w miarę zasobny portfel , w modernizacji nie musimy wybierać między wariantami, da się zrobić wszystkie dostępne modernizacje dla danej broni i kombinezonu).

Spoiler

Przy pojawieniu się aktywnego zadania rozmowy z Sacharowem, najlepiej udać się do niego jak najszybciej i zakupić jak najlepszy detektor (u mnie był już dostępny u niego już Swaróg). Taki detektor pozwoli zgarniać najlepsze arty, unikać anomalii i w ten sposób zabezpieczyć sobie skuteczną kompleksową ochronę i bardziej zasobny portfel. Przy okazji wcześniej zaliczymy zadanie Bagiennego Doktora na potrzebne mu artefakty.  

  Schowków jest dość sporo, ale w większości puste, jednakże warto myszkować po lokacjach i je przeszukiwać, bo trafiają się też   w nich perełki. Przy rozwiązywaniu niektórych zadań trzeba pomyśleć, coś co wydawało by się proste w rzeczywistości takie nie jest. W miarę postępu w grze u handlarzy pojawia się coraz bogatszy asortyment, warto też zorientować się komu najlepiej sprzedawać konkretne rzeczy.

Spoiler

Wybierając się dalej w głąb zony poza Magazyny wojskowe, warto kupić u mechaników zestawy naprawcze (osobne dla broni i kombinezonów). Dalej nigdzie już nic nie naprawimy bez tych zestawów. Każdy zestaw naprawczy do broni, remontuje sprzęt w obu slotach.

  Do egzo możemy używać hełmu, tylko wtedy będziemy posiadać noktowizor. Anty cheat w modzie blokuje modernizację plików, ale tak jak napisał autor dość szybko możemy sobie z tym poradzić zdobywając odpowiednie arty.

Mod jak dla mnie bardzo dobry i godny polecenia (bardzo stabilny), pomimo że jest to wersja testowa, przyjemna rozgrywka na dłuższy czas.

Wrzucę dodatek graficzny o którym wspominał i jeżeli zmiany będą dość istotne postaram się je przedstawić w temacie na screenach.

Końcowy lab.

 

3 polubienia

Kilka screenów po wrzuceniu dodatku graficznego, starałem się je zrobić z podobnego widoku. Może zmiany nie są zbyt duże, ale jednak zauważalne i mod wygląda lepiej. Pogodowych różnic nie zauważyłem.

                                Bez dodatku.                                                                        Z dodatkiem.

 

 

2 polubienia

Jeśli ktoś ma wylot z:

smart\_terrain.script:584: attempt to index local 'job\_data'

to pojawił się na to fix, link w pierwszym poście.

1 polubienie

Muszę zmartwić tych, co chcieliby zagrać w tego moda posługując się gameplayami przy szukaniu dokumentów i ulepszonych detektorów.

Już się nie da, dopóki nie powstanie gameplay dla ostatniej wersji moda. Po przewertowaniu strony moda, znalazłem takie wypowiedzi Policaja=autor moda:

  1. Или вам нужно чтоб противники стреляли холостыми. а вы просто шли с корзинкой и собирали артефакты, уберу я этот детектор со складов в патче, и положу там куда в простой снаряге не пробиться, иначе уже все играют, с самого начала ломанулись на склады, набрали хабара, по уши прокачались а потом проходить не думая…

Chcielibyście, aby przeciwnicy strzelali ślepakami, a wy tak sobie szli z koszyczkiem i zbierali artefakty. Usunę ten detektor z Magazynów Wojskowych i położę go tam, gdzie w zwykłym ubiorze nie da się wejść. Bo wszyscy grający, już na samym początku rzucili się do magazynów, nabrali łupów po uszy, ulepszyli się, a potem grając nie myśleli…

  1. также изменены места нахождения документов, продвинутых детекторов, некоторые диалоги, появилась ветка на квест по инструментам для апгрейда оружия, в тайниках теперь можно найти весьма хорошие артефакты, в разрушаемых ящиках и кейсах уже часто выпадают аптечки, антирады и патроны. Сварог подсвечивает арты красным цветом, что облегчает их отслеживание при нахождении в зоне радиации.

Także zmieniono miejsca znajdowania się dokumentów, wypasionych detektorów, niektóre dialogi. Pojawiła się linia na na narzędzia dla ulepszania broni. W schowkach teraz można znaleźć całkiem dobre artefakty, a w skrzynkach i skrzyniach do rozbicia, są apteczki, antyrady i amunicja. Swarog wyświetla arty czerwonym kolorem, co ułatwia ich wypatrzenie gdy są w strefie radiacji.

A screeny potwierdzające te wypowiedzi będą w poradniku. Tyle dobrze, że Policaj nie ma najmniejszego zamiaru dalej grzebać w modzie.

A tu kilka z gry.

2 polubienia

PODBICIE TEMATU

Jestem już prawie na finiszu tego moda. Sądzę, że mod wart jest udostępnienia szerokiemu gronu forumowiczów, poprzez spolszczenie. Oto jeszcze kilka scenek z moda, dla zaostrzenia apetytu. Bo mod stabilny, graficznie dopracowany, pozwalający grać na bardzo wysokich ustawieniach. A Diektiariew na lokacjach z CCz i CzN to nowość. No i trzeba trochę pogłówkować jak prowadzić grę - duża swoboda w kolejności realizacji zadań - aby zadania scenariuszowe przejść bez zbędnej nerwówki.

Ale się uniósł honorem.                                                                       Po zażyciu 3 piguł, emisja nie straszna w oglądaniu.

A pod te anteny i tak trzeba dotrzeć.                                                  Schowki są wszędzie, tylko trzeba je znaleźć.

 

“Nowa lokacja” będzie niespodzianką tylko dla tych,                          Ja na niej zakończyłem jedno z głównych zadań. Zebrałem 12 dokumentów.

co nie przeszli moda Wolfenstein od ERa.                                          Bo można je zebrać w dowolnej kolejności.

I informacja dla przyszłych tłumaczy. Poniższy napis jest błędny. Wyraz “Аммуниция (Amunicja ) отремонтиована.”, od razu można przetłumaczyć jako Pancerz naprawiony. Bo pojawia się po samodzielnej naprawie kombinezonów. Amunicji się nie naprawia.

To na tyle. Kto potrafi zagrać w oryginalnym języku, niech spotka się z modem. Chyba że ktoś z aktualnie tłumaczących zadeklaruje szybkie spolszczenie moda.

2 polubienia

PODBICIE TEMATU.

W pogodny wieczór, po boju na CEA 2                                               Otwarłem wrota do tajnego labu, groźnego i pełnego monolitowców.

Zniszczyłem wysadzając znajdujące się w nim urządzenia.

PO ucieczce z labu dostałem taki komunikat.                                   Wybrałem pozostanie, za co gorąco powitano mnie na CEA1.

                                                                                                          Ale miałem czym odpowiedzieć.

Na Kordonie spieniężyłem to co miałem,                                         I spotkałem się ze stawiającym zadanie. Nawet nie podziękował.

zostawiając sobie tylko na pamiątkę co nieco.                                I dokumentów też nie odebrał. A tak się starałem.

A takim widokiem żegnał mnie Kordon.

Ocena dla moda wysoce pozytywna. Pozwala grać, daje to co powinien, aby nie trzeba było samemu zmieniać możliwości GG i łamać sobie głowy co dalej.

Jednak łyżka dziegciu musi być. W modzie jest zbyt mało miejsc do spania, albo brakuje śpiwora. Ale najważniejszym brakiem jest brak logicznego zakończenia, związanego z otrzymanym zadaniem.

Pozostawia to wielki niesmak. A niewiele trzeba dodać, aby ta moja wędrówka na Kordon nie była bezużyteczną. Wystarczyło, by usłyszał " Diegtiariew, jak zwykle nie zawiodłeś. Masz dwa tygodnie urlopu, tu w Strefie, Dowództwo nic o nim nie wie".

 

A to chyba jeden z ładunków w labie nie eksplodował, a siła wybuchu dwu pozostałych wyrzuciła go aż na Kordon.

2 polubienia

Pracuje ktoś może nad polonizacją do tego moda? Chętnie bym pograł w niego po polsku, a widzę po opiniach i recenzjach że warto

Elo mordeczki! Ktoś podpowie od czego zacząć? Gdzie znajdę pierwszy dokument? Niestety moja znajomość rosyjskiego jest nikła, więc w zasadzie chodzę po Zonie i proszę Boga żeby coś znależć…

Dwa filmy prezentujące wszystkie artefakty i wszystkie bronie z paczki przygotowywanej dla v3.0.

2 polubienia

Będzie spolszczenie do tego moda?