Tytuł oryginalny: Смерти вопреки: В центре чертовщины Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 Data premiery: 25.12.2012 r. Autorzy: Geonezis, Skyff Autorzy spolszczenia:@Yurek, @smox, @metek58 Śr. długość rozgrywki: ok. 10 godzin
OPIS:
Spoiler
Strefa. Jak wiele i jednocześnie mało o niej wiemy. Czym jest dla ciebie Zona? Czym dla innych? Jak, skąd, po co i dlaczego? Jest zbyt wiele pytań, prawda? A na większość z nich nigdy nie udało nam się znaleźć odpowiedzi. Co takiego widzimy w Zonie? Stalkerów? Mutanty? Anomalie i owiane tajemnicą artefakty? Nie. Widzimy siebie. Widzimy w niej nasze własne odbicie.
Zona jest przerażającym miejscem. Świat bez kolorów, bez życia, bez światła, w którym rządzi śmierć.
Przed wami otwiera się pierwszy rozdział sagi Na przekór śmierci zatytułowany „W diabelskim kręgu”.
Poznajcie wolnego stalkera o ksywce Narsul, który wspólnie z grupą innych śmiałków przybył na Zaton. Jego głównym celem jest zbadanie serii tajemniczych wydarzeń, jakie miały miejsce w ciągu ostatnich sześciu miesięcy na obszarze Zony. Krok po kroku, mimo groźby śmierci, będziemy mogli zbliżać się do samego centrum wydarzeń i otrzymać wszystkie odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Kluczowe jest to, jak zdecydujemy się pokierować losami Narsula.
Cechy moda:
Zmieniono wygląd znanych NPC z Zewu Prypeci.
Spora ilość skomplikowanych i niestandardowych zadań.
Nowy “system” artefaktów. Pojawiły się ich książkowe odpowiedniki.
Zmieniono lokalizację schowków oraz podzielono je na dwie klasy.
Nowe uzbrojenie.
Lekkie zmiany w pogodzie.
Spoiler
**1.**Zadanie " Narzędzia dla Kardana "
Spoiler
Na Zatonie są tylko narzędzia podstawowe. To zadanie będzie widniało w PDA do samego końca gry. Tak ma być, bo to pierwsza część moda.
Narzędzia mają trzy miejsca spawnu: 1. Izumrudnoje - pod jednym z krzaków pomiędzy domkami 2. Zakład Utylizacji Odpadów 3. Żelazny Las - przeciwległy kąt w stosunku do śmigłowca
**2.**Zadanie na zdobycie autorytetu na Skadowsku
Spoiler
Do zaliczenia tego zadania trzeba m.in. zrobić co najmniej jedno z zadań dla Żwawego ( a najlepiej oba! )
Żwawy zleca zadania tylko w następujących godzinach: 01:45-02:00; 02:45-03:00; 03:45-04:00; 04:45-05:00; 05:45-06:00.
Pozostałe zadania konieczne do zaliczenia: - Linia zadań dla Faraona
- PDA Honunga i Budułaja
- Zadanie dla Brody
- Zadanie na polowanie na snorki dla Gonty
3. W modzie jest pewien błąd polegający na tym, że jedno z miejsc spawnu artefaktu Iluzjon potrzebnego w zadaniu dla Pilota, spawnuje się pod Pogłębiarką i za nic nie daje się go stamtąd wyciągnąć.
Patch do polonizacji poprawia ten błąd, ale artefakt zespawnuje się w nowym miejscu po wgraniu zapisu sprzed wzięcia zadania od Pilota (albo od rozpoczęcia nowej gry).
Na Zatonie są tylko narzędzia podstawowe. To zadanie będzie widniało w PDA do samego końca gry. Tak ma być, bo to pierwsza część moda.
Narzędzia mają trzy miejsca spawnu: 1. Izumrudnoje - pod jednym z krzaków pomiędzy domkami 2. Zakład Utylizacji Odpadów 3. Żelazny Las - przeciwległy kąt w stosunku do śmigłowca
**2.**Zadanie na zdobycie autorytetu na Skadowsku.
Spoiler
Do zaliczenia tego zadania trzeba m.in. zrobić co najmniej jedno z zadań dla Żwawego ( a najlepiej oba! )
Żwawy zleca zadania tylko w następujących godzinach: 01:45-02:00; 02:45-03:00; 03:45-04:00; 04:45-05:00; 05:45-06:00.
Pozostałe zadania konieczne do zaliczenia: - Linia zadań dla Faraona
- PDA Honunga i Budułaja
- Zadanie dla Brody
- Zadanie na polowanie na snorki dla Gonty
3. W modzie jest pewien błąd polegający na tym, że jedno z miejsc spawnu artefaktu Iluzjon potrzebnego w zadaniu dla Pilota, spawnuje się pod Pogłębiarką i za nic nie daje się go stamtąd wyciągnąć.
Patch do polonizacji poprawia ten błąd, ale artefakt zespawnuje się w nowym miejscu po wgraniu zapisu sprzed wzięcia zadania od Pilota (albo od rozpoczęcia nowej gry).
GALERIA:
Spoiler
INSTALACJA:
Spoiler
Zalecana kolejność instalacji:
Zew Prypeci 1.6.02
Pobrane i rozpakowane archiwum umieszczamy w głównym katalogu gry.
Mod pobrałem z torrenta, mam AVS 2013 i nie raportował mi o problemach ani podczas ściągania ani podczas edycji plików, ani w trakcie gry . Mod odpaliłem.
No, ja nie tylko pobrałem, ale i zacząłem grać. Całkowicie zmieniona fabuła, to fakt, ale jej prowadzenie…
Zestrzelili helikoptery, którymi ewakuowalismy się z Prypeci (już na początku pada podejrzenie, że w sztabie jest “kret”) i część z nas zginęła
Mamy iść odnaleźć zwłoki radiotelegrafisty, który ma przy sobie nadajnik satelitarny - ponieważ grę zaczynamy jak w SGM 1.7 koło tartaku, strzałeczka prowadzi nas 30 metrów od drogi do trupa. Zabieramy nadajnik i wracamy do grupki (3 ludzi). W tym czasie atakują nas 2 dziki - musimy sami je wykończyć, bo naszych nie atakują, a oni nie otwierają ognia do mutantów…
Po zabiciu dzików słyszymy, że trzeba do tartaku, bo tam lezy nasz dowódca, wprawdzie ranny, ale żywy - tu pojawia się pierwszy wybór, możemy z chłopakami, albo sami - ponieważ jest noc, wybrałem opcję z chłopakami…
Odnajdujemy dowódcę, który mimo uszkodzonej śledziony ucina sobie z nami dłuższą pogawędkę, po czym prosi o przyniesieni apteczki i biostymulatora, które leżą niedaleko, bo zgubił przy upadku (rozumiem, że z helikoptera)
20 metrów dalej leży zestaw medyczny - wracamy i dajemy komendantowi
Zaraz potem pojawia się komunikat, że stalkerzy-samotnicy zauważyli dużą grupę mutantów w pobliżu tartaku - pojawia się zadanie:
odeprzyj atak mutantów i słychać dyzszenie nadbiegających pijawek…
W tym miejscu postanowiłem powrócić do katowania pierwszej części MISERY - jak będę chciał non stop strzelać po ciemku, to sobie odpalę Doom3 BFG edition, który niedawno kupiłem na STEAM
Na razie jakoś mnie odrzuciło, ale oczywiście nie odinstalowywałem, jeszcze spróbuję, może do tego moda trzeba być w specyficznym nastroju..
Panowie, przedmiot sporu jest ważki, moim zdaniem. W każdego moda trzeba pograć aby wyrobić sobie na jego temat zdanie. Ale są też takie, w które po grze dziesięciominutowej, już wie się, że to jest “to”. Tak miałem z Restoration którego “piłuję” nadal pomimo wcześniejszych problemów, tak było z Kwantowym Skoczkiem którego (pomijając freeplay) przeszedłem w wersji Rus. Mam tak z kapryśnym chwilami Hybridem czy Krwawym Zachodem Słońca 2, który jest “masochistycznie” trudny.
Z innej beczki. Instalacja jest banalna. Na gamedata moda nakładamy patch 3 (tylko). Zmiana w fsgame. ltx na postać:
Następnie edycja localization.ltx do postaci:
*```
[string_table]
language = pol
font_prefix = ;_west ;_cent
files = SGM_add_include
```*
I kopia katalogu rus z przemianowaniem na pol. (lokalizacja katalogu:C:Program FilesGSC World PublishingS.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypecigamedataconfigstext )
Gramy.
Na stronie macierzystej moda znalazłem poprawioną (wzmocnioną ) latarkę. W archiwum jest zwykła jak i halogenowa.
link: [http://narod.ru/disk...фонари.zip.html](http://narod.ru/disk/64802206001.5610615dcef940a25421d59733f0af31/Stalker-%D1%84%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%B8.zip.html) .
//
Dodam jeszcze, że jest wersja zimowa tego moda, którą zakończyłem pobierać przed chwilą. Po instalacji podzielę się zdjęciami  .
Instalacja jest banalna. Na gamedata moda nakładamy patch 3 (tylko). Zmiana w fsgame. ltx na postać(…)
Edycja localization.ltx (…)
Ja w ogóle nie ruszałem localization.ltx. Wrzuciłem folder gamedata do folderu gry nałozyłem na to gamedata patcha3 i oczywiście zmieniłem wiadomą linijkę w fsgame.ltx - wszystko pięknie chodziło, miałem prawidłowe, rosyjskie napisy (mam wersję PL gry). Zimowych tekstur nie ściągałem, bo chciałem jak najszybciej zagrać w moda i podzielić się wrażeniami, ale zdaje się, że był to mój największy grzech mijającego roku… :biggrin:
Ciekawa rzecz, w poszukiwaniu narzędzi dla Kardana, udałem się do wiadomego miejsca, gdzie zawsze były, tj. tam gdzie nas atakowało tyle zombi - a tu zonk, nie ma narzędzi i wskaźnika na nie też nie ma. Wie ktoś, gdzie je szukać? Czy mam coś zrąbane?
P.s. Dodatku zimowego nie dodawałem, bo od rozpoczęcia nowego roku, czekam już tylko na wiosnę.
Ten mod zgodnie z opisem bazuje na SGM 1.7 a tam jak wiadomo narzędzia spawnowały się losowo w kilku miejscach na każdej lokacji. Na Twoim miejscu na Zatonie sprawdził bym:
w Anomalii Żelazny Las za betonowym słupem 1 metr na lewo od wejścia do budynku gdzie jest laboratorium testowe
w OW Szmaragd (czyli Izumrudnoje) w pierwszym lub drugim domku na lewo patrząc od mostu
na pogłębiarce - przeszukaj dokładnie cały odkryty teren przed nią, tam gdzie skrzynie i inne barachło
w Oczyszcalni Ścieków - w rurach, którymi można było dostać się do środka bez zwracania uwagi najemników (i to zarówno w górnych jak i w dolnych)
w Stacji Antenowej Krug - preszukaj wszystkie betonowe podesty masztów anten - spawnują się losowo na jednym z nich
PS: W SGM narzędzia NIGDY nie spawnowały się w Tartaku ani w Magazynach Podstacji
W SGM lokalizacje narzędzi można było również kupić u Sowy za ciężką kasę
Uwaga: W dolnych kanałach oczyszczalni były anomalie teleportujące, podobnie jak w pierwszym domku po prawej w Izumrudnoje