Na rozdrożu

Tytuł oryginalny:  На распутье
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 13.11.2018 r.
Autor: Dmitrij Simczenkow
Autor spolszczenia :
Śr. długość rozgrywki: (Ok. 1.5 godziny)

OPIS:

Spoiler

Na rozdrożu to krótki mod fabularny na platformie Zewu Prypeci. Wcielamy się w myśliwego Berga, którego przyjaciel w trakcie wykonywania kolejnego zadania śmiertelnie zachorował na nieznaną dotąd chorobę. Berg spotyka tajemniczego stalkera, który w zamian za pomoc jest w stanie uleczyć jego przyjaciela. Jednak czy wszystko pójdzie zgodnie z planem…?


Opis postępu gry autorstwa :

Spoiler

    Głównym bohaterem modyfikacji “Na rozdrożu” jest stalker Berg, który wraz ze swoim partnerem o ksywce Grizli został wynajęty do zabicia zmutowanej pijawki, która osiedliła się na terenie Osady Rybackiej. Pierwszym krokiem jest dotarcie na miejsce i rozprawienie się z pijawką. 

    Po tym, jak partnerzy świętują pomyślne zakończenie misji, następnego ranka okazuje się, że wspólnik ma najcięższą postać choroby “Poliomel”. Aby uleczyć przyjaciela, Berg wyrusza na poszukiwanie rzadkiego gatunku grzybów. Udaje się na Bagna.

    Na miejscu spotka stalkera, który zaproponuje mu układ - wyleczy Grizli, a Berg będzie musiał wypełnić kilka zleceń. Będzie musiał zabić groźnego mutanta.

    Po powrocie do ambulatorium, Berg odnajdzie w pełni zdrowego Grizli - teraz musi udać się na Stację Pomp, by zabić stwora. Bezimienny stalker instruuje go, by odnalazł i zabił kontrolera, zaczynając od Ruin Wioski.

    W Ruinach Wioski spotka zzombifikowanych i likwiduje ich. W pobliżu ogniska znajduje pentagram i notatkę w chacie. Ledwo Berg zdąży przeczytać notatkę, znów pojawia się zleceniodawca i daje kolejną wskazówkę - znaleźć stalkera o pseudonimie Zimny.

    Zimny wysyła go do medyka, by załatwił psi-skaner wykrywający kontrolerów. Można go zdobyć po wykonaniu zadania Profesora - pobranie krwi dzików w Południowym Gospodarstwie.

    Ze skanerem udaje się do ruin, tam likwiduje nowych zombie kultystów i instaluje sprzęt na wieży ciśnień. Wtedy znikąd pojawia się tajemniczy stalker, który zleca przeszukanie wyspy na Bagnach, sam z jakiegoś powodu nie może tam się dostać. 

    Na wyspie zostanie znaleziony kolejny pentagram, a także notatka od kontrolera. Nie będzie żadnych wskazówek, gdzie znaleźć kontrolera. Skontaktowanie się się z Iwanem Tropnikiem, pomoże znaleźć drogę do bazy Czystego Nieba.

    Przewodnik zgodzi się, ale w zamian poprosi o odnalezienie skradzionych dokumentów. Można iść na Północne Gospodarstwo i ukradkiem okraść bandytów lub ich wyeliminować.

    W bazie Czystego Nieba znajduje się księga i nietypowy zzombifikowany, który nie będzie wykazywał agresji. Berg zabiera go do Profesora.

    Medyk powie, że może pomóc zzombifikowanemu, ale potrzebuje do tego artefaktu “Świetlik”. Trzeba udać się na Spalone Gospodarstwo i tam znaleźć ten artefakt. Profesor spełni swoją obietnicę, gdy tylko otrzyma artefakt.

    Berg po wyjściu z ambulatorium ponownie spotyka tajemniczego stalkera. Następnie trzeba się z nim spotkać w nocy na Stacji Pomp.

    Po przybyciu na Stację Pomp, bohater odkrywa zwłoki zleceniodawcy. Skaner na wieży ciśnień wskazuje na anomalną psi aktywność. Udając się do źródła tego sygnału, Berg natrafia na kontrolera i zzombifikowanych ludzi. Po zabiciu wszystkich mutantów, pojawia się zleceniodawca i mówi, że sfingował własną śmierć, aby wywabić przebiegłego kontrolera.

    Następnie otrzymuje wiadomość od Profesora, który informuje, że zzombikowany został całkowicie uleczony. Porozmawiaj z nim, z dialogu jasno wynika, że historia jeszcze się nie skończyła - ciąg dalszy nastąpi…


Cechy moda:

  • nowa fabuła,
  • nowe mutanty i postacie,
  • nowa broń (pistolet Glock 17),
  • nowa ścieżka dźwiękowa i dźwięki otoczenia,
  • przerobione obiekty na lokacji,
  • zmieniona ekonomia.

Kontynuacja - []

GALERIA:

Spoiler

268029578Narozdroustalkerteamscr1.thumb.jpg.25cc9383c06a14536bded8d5f3226d36.jpg  495567400Narozdroustalkerteamscr2.thumb.jpg.cf6bca3953eb29fc6adfd67373d59928.jpg

1446195922Narozdroustalkerteamscr3.thumb.jpg.1b00c9fcbe2bf175754d9940cde68b95.jpg  928098218Narozdroustalkerteamscr4.thumb.jpg.7b7179abdcfef05d6571f8c01812a157.jpg

65982230Narozdroustalkerteamscr5.thumb.jpg.22355f407e3b40b557c7cd745048b0dc.jpg  1793015349Narozdroustalkerteamscr6.thumb.jpg.87517f7f45c645cc4acf0f592d5021cc.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

  1. Zew Prypeci 1.6.02.

  1. Pobrane i wypakowane archiwum moda umieszczamy w głównym katalogu gry.

  1. Dodajemy spolszczenie moda (textures, gamedata).
     

 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:


Spolszczenie: 

Źródło informacji:  

 

Youtube: S.T.A.L.K.E.R.: На распутье - Начало игры (2018)

 

 

Te żabopodobne spierdolinki skradły cały show.

Jest krótko, a generalnie to chyba jest to taki remake poprzedniego projektu, czyli “Na Bagnach” - 

//stalkerteam.pl/applications/core/interface/js/spacer.png

 

Mod fajny, działa bezkolizyjnie, co do w/w “żab” to można je spotkać w zewie na/w wielu modach i zwą się Rotany.

Urzekły mnie lody pistacjowe i wódka tleniaszka  

Można go bezkolizyjnie łączyć z innymi małymi modami i autor czeka na pomysły i sugestie coby zrobić coś większego niż ten mini mod.

Na wyloty jakby co:

https://cloud.mail.ru/public/3Vj6/pSbE5hziV

Mała rzecz, a cieszy. Niby nic specjalnego, a jednak grało się bardzo przyjemnie. Interesująca “metafizyczna” historia - urywa się w najciekawszym momencie - mam nadzieję, że zobaczymy kontynuację, bo temat jest, jak to się mówi, nośny.

Gameplay na YT:

Spoiler

https://www.youtube.com/watch?v=yT-xCHnaxpY

https://www.youtube.com/watch?v=guu4\_MWL2dk

 

Na marginesie: poprawkę dodajemy tylko w przypadku nieprawidłowego wyświetlania ikon w inwentarzu - u mnie nie było takiej potrzeby. Mod jest bezproblemowy, zero wylotów.

 

I u mnie również już się mod "urwał’. Teraz tylko cierpliwie czekać, aż “Były Zombifikowany” będzie w stanie odpowiedzieć.

Trochę ciekawych zrzutów z tej opowiastki.

Zaczynamy na Bagnach, w cerkwi zmienionej nie do poznania.               Z takim ekwipunkiem. Łeb pijawki to już z 1. zadania.

Na zewnątrz stalkerzy mają grila.

Spoiler

Wykonujemy kolejne zadania, oglądamy ładne widoki.

Walczymy z mutantami i zombifikowanymi. Spotykamy księcia piekieł, Beliala.

 

Wykonując zadanie szatana, dozbroiłem się “po zęby”. Ledwo doniosłem. Handel ograniczony, broń może być góra na dwie kreski uszkodzona.

Opchnąłem co się dało, ponaprawiałem i poszedłem porozmawiać.              Klik i niespodzianka.

Aby łatwiej było zrozumieć dokąd zmierza fabuła moda, niżej opis “zleceniodawcy” Beliara.

Spoiler

Belial czasami zwany Beliar lub Berial , Mroczny Starzec lub Albatros (z hebrajskiego בְּלִיַּ֫עַל belijja’al, które jest połączeniem ‘blj’ czyli negacji i ‘ja’al’ oznaczającym słowo użytek) – jeden z upadłych aniołów (w niebie należał do chórów Cnót i Aniołów) i czterech piekielnych książąt (pozostali to Szatan, Lucyfer i Lewiatan), symbolizuje płodność ziemi, niezależność oraz kierunek geograficzny północ. Często jest utożsamiany z Szatanem.

Ale jak ktoś da radę z językiem moda, to spokojnie można zagrać, bo tak szybko chyba dokończony nie będzie.

 

 

 

Po tym co napisali koledzy, raczej nic już nie trzeba dodawać. Modyfikacja zrobiona z głową, w moim przypadku bezwylotowa. Ciekawa z dużą dawką mistyki historia, która nagle się urywa w trakcie ważnej rozmowy. Dlatego tym chętniej wracam do kontynuacji przygód Berga w modyfikacji Na Rozdrożu 2.

Spoiler

 

Mając problem z grą w jego drugą część, zdecydowałem przypomnieć sobie tego moda i zarazem zobaczyć czy też będzie miał czkawkę. Żadnego problemu ani z postawieniem moda, ani z problemami samą grą nie było. Kilka godzin gry i mod ukończony. Daję kilka zrzutów.

Spoiler

Broni i amunicji nikomu nie braknie. Nawet kulek nie kupowałem. Wszystko co mam, to “darowizna Losu”.

Tylko na początku kupiłem “Zupę z żabich udek” i “Loda pistacjowego”. Resztę żarcia dali przeciwnicy.

 

Na kolana nie powala, ale na spokojnie i z zadowoleniem można go przejść.

No i będzie kolejna przymiarka do 2. części. A nuż się powiedzie jak z tą .

 

 

 

Widocznie mam już słabą pamięć, bo znów grając w tego moda, kompletnie nie pamiętałem jego treści. Więc spędziłem z nim kilka miłych chwil.

  

Mogę tylko powiedzieć, szkoda że ten mod nie został przetłumaczony. A zbyt wiele roboty by przy nim nie było.

Spróbuję spolonizować tego moda, a jak dobrze pójdzie, to także jego “dwójkę”.

Jest ksywka Медведь i jest to przyjaciel Berga - bohatera tejże modyfikacji. W Słowniku jest on jako Grizli. Mógłby być, ale trzeba jakoś tę ksywkę odmieniać, a wychodzi, że chyba tylko Grizli może być. Czy odmieniać np. Dać Grizli’emu i itp, czy zmienić ksywkę na np. Niedźwiedź/Miodożer/Misiorny lub inną? Proszę o sugestie.

Jest jeszcze taki problem, że po przyprowadzeniu nieagresywnego Zzombifikowanego do Profesora, wszystko jest ok, ale po rozmowie z Profesorem, nie powinno się rozmawiać z Zzombifikowanym, bo nie ma opcji zakończenia rozmowy i nie da się wyjść z oka dialogowego i grać dalej. Jak to naprawić? Wiem, że trzeba dodać gdzieś linię dialogu, która zakończy z nim rozmowę i pozwoli zamknąć okno dialogowe, by kontynuować grę. Proszę o pomoc.

.Jeśli masz zapis sprzed rozmowy z Zzombifikowanym, to wrzuć go tutaj.

Osobiście pozostałbym przy Grizli’m.

Tu zapis po rozmowie z Profesorem. Obok stoi ten zzombifikowany, którego przyprowadziłem z bazy Czystego Nieba.

Spoiler

po rozm z prof a przed z zombif.scop (63.6 KB)po rozm z prof a przed z zombif.dds (8.13 KB)

 

Wiec daję Grizli/Grizli’emu/Grizli’m/Grizli’ego…

Wybaczcie, że się czepiam, ale chcę tylko zwrócić uwagę na użycie apostrofu, bo widywałam takie na forum też w wielu innych przypadkach.
Tutaj np. jest wyjaśniona podstawowa zasada jego stosowania. Przy tej ksywie Grizli użycie apostrofu nie ma żadnego sensu, bo to “i” na końcu jest wymawiane.
W przypadku użycia angielskiej wersji Grizzly natomiast nie mam pewności, bo widywałam albo dodawanie apostrofu (Grizzly’ego itd.), albo zmianę końcówki (Grizzliego itd.).

Na marginesie, to gdyby polska wersja ZP była tłumaczona z rosyjskiego, a nie angielskiego, to być może byłby normalnie Niedźwiedź tak jak w oryginale i mniej takich problemów Niemniej w tym przypadku akurat można też przypuścić, że ktoś chciał uniknąć zbieżności nazw z detektorem.

Godzinę temu, Meta napisał(a):

Wybaczcie, że się czepiam

Do głowy by mi to nie przyszło🙂, ostateczna decyzja oczywiście należy do polonizatora, na której podjęcie ma czas do premiery spolszczenia. Najważniejsze, aby ludziska mieli możliwość grania ze zrozumieniem i mogli cieszyć się modem, bo wat jest uwagi. Jedynka to właściwie preludium, natomiast dwójka to fabularnie bardzo dobry mod, moim zdaniem.

Sugestia  ma uzasadnienie, więc będzie bez apostrofu, ale w odmianie. Dzięki, . Nagrodowo masz u mnie Nortona na następne trzy lata.

Proszę o dodanie do pierwszego postu opisu postępu gry.

Spoiler

                Opis postępu gry “Na rozdrożu”

    Głównym bohaterem modyfikacji “Na rozdrożu” jest stalker Berg, który wraz ze swoim partnerem o ksywce Grizli został wynajęty do zabicia zmutowanej pijawki, która osiedliła się na terenie Osady Rybackiej. Pierwszym krokiem jest dotarcie na miejsce i rozprawienie się z pijawką. 

    Po tym, jak partnerzy świętują pomyślne zakończenie misji, następnego ranka okazuje się, że wspólnik ma najcięższą postać choroby “Poliomel”. Aby uleczyć przyjaciela, Berg wyrusza na poszukiwanie rzadkiego gatunku grzybów. Udaje się na Bagna.

    Na miejscu spotka stalkera, który zaproponuje mu układ - wyleczy Grizli, a Berg będzie musiał wypełnić kilka zleceń. Będzie musiał zabić groźnego mutanta.

    Po powrocie do ambulatorium, Berg odnajdzie w pełni zdrowego Grizli - teraz musi udać się na Stację Pomp, by zabić stwora. Bezimienny stalker instruuje go, by odnalazł i zabił kontrolera, zaczynając od Ruin Wioski.

    W Ruinach Wioski spotka zzombifikowanych i likwiduje ich. W pobliżu ogniska znajduje pentagram i notatkę w chacie. Ledwo Berg zdąży przeczytać notatkę, znów pojawia się zleceniodawca i daje kolejną wskazówkę - znaleźć stalkera o pseudonimie Zimny.

    Zimny wysyła go do medyka, by załatwił psi-skaner wykrywający kontrolerów. Można go zdobyć po wykonaniu zadania Profesora - pobranie krwi dzików w Południowym Gospodarstwie.

    Ze skanerem udaje się do ruin, tam likwiduje nowych zombie kultystów i instaluje sprzęt na wieży ciśnień. Wtedy znikąd pojawia się tajemniczy stalker, który zleca przeszukanie wyspy na Bagnach, sam z jakiegoś powodu nie może tam się dostać. 

    Na wyspie zostanie znaleziony kolejny pentagram, a także notatka od kontrolera. Nie będzie żadnych wskazówek, gdzie znaleźć kontrolera. Skontaktowanie się się z Iwanem Tropnikiem, pomoże znaleźć drogę do bazy Czystego Nieba.

    Przewodnik zgodzi się, ale w zamian poprosi o odnalezienie skradzionych dokumentów. Można iść na Północne Gospodarstwo i ukradkiem okraść bandytów lub ich wyeliminować.

    W bazie Czystego Nieba znajduje się księga i nietypowy zzombifikowany, który nie będzie wykazywał agresji. Berg zabiera go do Profesora.

    Medyk powie, że może pomóc zzombifikowanemu, ale potrzebuje do tego artefaktu “Świetlik”. Trzeba udać się na Spalone Gospodarstwo i tam znaleźć ten artefakt. Profesor spełni swoją obietnicę, gdy tylko otrzyma artefakt.

    Berg po wyjściu z ambulatorium ponownie spotyka tajemniczego stalkera. Następnie trzeba się z nim spotkać w nocy na Stacji Pomp.

    Po przybyciu na Stację Pomp, bohater odkrywa zwłoki zleceniodawcy. Skaner na wieży ciśnień wskazuje na anomalną psi aktywność. Udając się do źródła tego sygnału, Berg natrafia na kontrolera i zzombifikowanych ludzi. Po zabiciu wszystkich mutantów, pojawia się zleceniodawca i mówi, że sfingował własną śmierć, aby wywabić przebiegłego kontrolera.

    Następnie otrzymuje wiadomość od Profesora, który informuje, że zzombikowany został całkowicie uleczony. Porozmawiaj z nim, z dialogu jasno wynika, że historia jeszcze się nie skończyła - ciąg dalszy nastąpi…

 

. Wracając do sprawy neutralnego zombiaka, podmień poniższy plik w gameplay i sprawdź, jak u Ciebie działa.

character_desc_marsh.xml (14 KB)

Tak, działa. Można wejść w dialog z tym neutralnym Zzombifikowanym i wyjść z okna dialogowego. Super.

Nadmieniam, że moda przeszedłem, obyło się bez wylotów. Po skończeniu polonizacji tej części moda, wezmę się za drugą część. Jest polecany dla graczy o zmniejszonej odporności nerwowej.