Ocalały: Ucieczka z Zony

ocalalycoverbymeta.thumb.jpg.e8c08831faefdbf55cebd6570bc36152.jpg

Tytuł oryginalny:  Выживший: Побег из Зоны
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 25.01.2018 r.
Autor:  Jek@an
Autorzy spolszczenia: , , ,
Śr. długość rozgrywki: ok. 7 godzin

OPIS:

Spoiler

11 czerwca 2012 roku z bazy wojskowej nieopodal Czernihowa zostaje wysłany helikopter w celu dostarczenia niezbędnych materiałów do naprawy placówki naukowej nad Jantarem. Po czterech godzinach od wylotu kontakt z załogą urywa się, a po pewnym czasie zostają uznani za zmarłych.

Jedyny ocalały z katastrofy inżynier próbuje za wszelką cenę wydostać się ze Strefy Wykluczenia.


Cechy moda:

  • nowa fabuła,
  • liczne zadania poboczne,
  • rozgrywka nastawiona na survival,
  • nowa lokacja,
  • crafting,
  • możliwość jazdy samochodem.

PORADY:

Spoiler

Wskazówki dot. rozgrywki:

  • Po otrzymaniu krytycznych obrażeń bohater może stracić przytomność i zostać okradziony. Przed wyruszeniem do wykonania zadania najlepiej zabrać tylko niezbędny ekwipunek. Należy również pamiętać, aby pozostawić w schronieniu zapasowy sprzęt w przypadku utraty głównego. Im wyższy poziom trudności, tym większe prawdopodobieństwo utraty przytomności.
     
  • Zapisanie gry jest możliwe tylko w bezpiecznym schronieniu. Możliwy jest autozapis, jednak zaleca się włączenie tej opcji w ustawieniach gry.
     
  • Rozgrywka opiera się na systemie zadań losowych - pierwsza ich część jest podana na początku fabuły. Po ich wykonaniu bądź też niepowodzeniu nową serię można rozpocząć po spędzeniu nocy w schronieniu. Zaleca się wykonywanie wszystkich questów losowych, ponieważ nagrodą za nie są przedmioty niezbędne do przetrwania. Ponadto istnieje kilka zadań pobocznych, a także główna linia fabularna.
     
  • W produkcji zaimplementowano czynnik stresu - po zabiciu niektórych przeciwników jego poziom wzrasta. Istnieją trzy poziomy stresu - zmartwienie (5 zabójstw), stres (10 zabójstw), depresja (15 zabójstw). Zneutralizować stres można za pomocą wódki - jeżeli wypijesz będąc w terenie, stres zmniejszy się nieznacznie, jeśli natomiast w schronieniu, to spadnie do zera. Gra na gitarze również zmniejsza stres, ale najpierw trzeba wypić co najmniej 1 butelkę wódki. Wódkę można również uzyskać, używając aparatury do produkcji bimbru.
     
  • Aby naprawić broń, wystarczy kliknąć przycisk “Napraw” - najpierw jednak trzeba zmontować zestaw składający się z 3 części. Jeden komplet części można uzyskać z jednej jednostki zdemontowanej broni.
     
  • Do naprawy kombinezonu/kamizelki kuloodpornej potrzebne są materiały eksploatacyjne (dokładnie to, co jest wskazane w opisie kombinezonu i samych materiałów).
     
  • Istnieją możliwe do zdobycia osiągnięcia za następujące działania:
    - znaleźć 20 nieoznakowanych schowków;
    - zabić 50 mutantów;
    - zabić 50 szabrowników;
    - złożyć z części zamiennych wszystkie dostępne modele broni;
    - wykonywać wszystkie dodatkowe niefabularne zadania (z wyjątkiem losowych);
    -  stracić przytomność i ekwipunek 10 razy;
    -  upić się pięciokrotnie w schronie, aż do utraty przytomności;
    -  wyeliminować przywódcę maruderów, Chirurga, używając noża.
     
  • Należy unikać zapisywania gry w pojazdach oraz w nich nie ginąć. Żadne pojazdy nie powinny być parkowane na dziedzińcu schronienia, ale za jego płotem.
     
  • Jeśli zauważysz, że niektóre przedmioty w schronie, takie jak warsztat, laboratorium lub studnia, przestały być aktywne (napis nie wyświetla się podczas ich przeglądania), należy wczytać grę sprzed wystąpienia błędu.

GALERIA:

Spoiler

  

  


Przegląd moda od AP-PRO

https://www.youtube.com/watch?v=4uuSI\_kRsjk

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

  1. Zew Prypeci 1.6.02

  1. Pobrane i wypakowane archiwum moda, patcha 1.16 oraz spolszczenia umieszczamy w głównym katalogu gry.

  1. Opcjonalnie dodajemy dodatek graficzny (gamedata, bin).
     

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

  • cloud.mail - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]

Patch 1.16:

  • cloud.mail - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]

Spolszczenie: 

  • Nasz serwer - [KLIK]
    Testy spolszczenia: , , ,

 


Ocalały: Ucieczka z Zony 1.2.2 + 2 DLC: Additional quests + The Competition

 Spolszczenie nie zostało dostosowane.

Spoiler

  • Nowy tryb rozgrywki - „The Competition”. Dostępny zamiast poziomu trudności mistrz;
  • Walka z losowymi przeciwnikami w warunkach zbliżającej się emisji;
  • Miejsce pojawienia się na lokacji może być przypadkowe lub wybiera się je ręcznie;
  • Punkt ewakuacji jest wybierany przypadkowo na ostatnim etapie emisji;
  • Losowy łup, który spawnuje się w schowkach w kluczowych miejscach;
  • Z każdym etapem emisji rozmiar bezpiecznej strefy zmniejsza się; wyjście poza jej obszar grozi radiacją i szybką śmiercią;
  • W czasie eksploracji można spotkać i uratować legendarnego stalkera, który za udzielenie pomocy podzieli się niezwykłym artefaktem;
  • Specjalne artefakty-talizmany dają postaci unikalne ochronne właściwości;
  • W centralnej części mapy można spotkać unikalnego NPC, który ma przy sobie wiele cennych rzeczy;
  • Główna fabuła została wycięta. Na jej miejscu pojawiła się nowa, choć krótka;
  • Tak jak i w przypadku głównego trybu rozgrywki, grę można zapisywać jedynie w schronieniu; 
  • Możliwość zdobycia dodatkowego ekwipunku dzięki zrzutom z helikopterów, jednakże należy go szybko przechwycić;
  • Dodano strzelbę Sajga-12 i karabin Mosina;
  • Nowe mutanty;
  • Dodano nowe zadanie losowe - “Dorwać kuriera”;
  • Zwiększono liczbę części broni w skrzyniach szabrowników;
  • Po otrzymaniu osiągnięcia “Душегуб” na bohatera zaczynają polowanie specjalni szabrownicy, chcący zemścić się za poległych towarzyszy;
  • Nowe zadanie -  “Zapłata za grzechy”;
  • Naprawa licznych błędów;
  • Ułatwiono proces ulepszenia broni oraz kombinezonów w warsztacie;
  • Częsty spawn niektórych przedmiotów;
  • Możliwość przebrania się za szabrownika.

cloud.mail: [KLIK]

Źródła:    

 

Wygląda na prawdziwą perełkę. Ciekawe jak wszystko sprawdza się w praktyce.

1 godzinę temu, gawron napisał:

Czynnik stresu. Po zabiciu niektórych przeciwników wzrasta poziom stresu u GG. W sumie istnieją trzy poziomy stresu: “zmartwienie” (5 zabójstw), “stres” (10 zabójstw) i “depresja” (15 zabójstw). Przy maksymalnym poziomie stresu zdrowie bohatera będzie „zszargane”. Zneutralizować stres można pijąc wódkę: jeśli wypijesz w terenie, stres zmniejszy się nieznacznie, jeśli w spokojnym schronieniu (siedząc na kanapie w schronie) spadnie do zera. Gra na gitarze również zmniejsza stres, ale najpierw trzeba wypić co najmniej 1 butelkę wódki. Samemu wódkę można uzyskać używając aparatury do produkcji bimbru;

No tego to jeszcze nie było  
W końcu wódka będzie odgrywała istotną rolę w grze. 

2 godziny temu, Agrael napisał:

W końcu wódka będzie odgrywała istotną rolę w grze. 

Bimber, to nawet samemu będzie można pędzić.

Kurde prawie wszystkiego można użyć, począwszy od zapałek poprzez siekierę, wiadro, skończywszy na tokarce. Już mi się podoba.

Parę screenów.

Spoiler

 

 

Wszytko fajnie , ale u mnie tekst kiepsko wygląda przed i po wklejeniu tej paczki gamedata, masz jakiś pomysł ?

Trochę się pobawiłem na czuja, nawet własnego psa możemy mieć i wydawać mu komendy, ale najpierw trzeba go uleczyć. Widać jego znacznik na mapie.

, już powinno być w porządku, omyłkowo wstawiłem nie tą paczuszkę.

OK, teraz panimaju . Dzięki .

Pojawił się -

Patcz 1.12:
Spis zmian:

  1. Trup żołnierza z kwestowym kluczem teraz nie znika;
  2. Usunięty wylot przy czytaniu drugiej notatki Proszczełygi?;
  3. Usunięte zniknięcie kwestowogo artefaktu na Rembazie?.

Niestety, trzeba zacząć nową grę.

Скачать патч 1.12

No to namieszałeś , a tak na poważnie to na razie zbyt dużo nie stracę zaczynając od nowa.

Podoba mi się ten mod Zresztą po autorze Złotej Kuli @Jek@nie spodziewałem się, że zrobi coś nieprzeciętnego. Najważniejsze, że bimber już się robi Mam tylko problem z wyżywieniem naszego bohatera, ciągle jest głodny.

Jak na razie ten nowy patch niczego u mnie nie zmienił ( trupa z kluczem dalej nie ma, gra zaczęta od nowa ), gram dalej zobaczymy co z tego wyjdzie.

Nasz pies trochę dziwnie się zachowuje przy strąconym śmigłowcu, bo nie atakuje psów które tam się kręcą i już myślałem że to tylko taka nasza maskotka, ale w trakcie dalszej penetracji innych miejsc okazał się niezwykle przydatny. Dzięki niemu w końcu posiadam jakąś broń czyli obrzyna  ( przy jednym z zaznaczonych miejsc zaatakował dwóch kolesi i położył ich trupem bez mojej pomocy, wystarczyło bezpiecznie obserwować całą akcję z za kamienia ), dalej też się dzielnie udziela w walkach z mutkami. ale chimery to już bardzo trudny przeciwnik i nic sobie nie robią ze śrutu wystrzeliwanego przez nas.

Chodząc po Rembazie pojawiają się schowki ( w innych miejscach również ), ale jak w całym modzie szału nie ma i jest bardzo biednie, głód nas dopada na okrągło ( dobrze że z piciem dodatkowo nie ma problemu ). Bimberek też zrobiłem i z jednego pędzenia wychodzi pięć flaszek, w chemika też się pobawiłem i wyszły z posiadanych materiałów na razie bandaże .

Rembaza i jeden ze schowków pokazujących się gdy przechodzimy w pobliżu.

Są momenty w modzie, które nas zaskoczą ( pozostaje metoda prób i błędów ), np. rozmowa z gostkiem na drodze przy traktorze skutkuje jego przemianą w kontrolera ( bez broni sobie odpuściłem ). Zapisy w tym modzie to masakra, tylko w miejscu w którym mamy swoje lokum, kombinacje z dopisaniem dodatkowych zapisów w user.ltx nic nie dają, nie da się oszukać w prosty sposób moda. 

Ten fragment lokacji wygląda znajomo ( kawałek Przedzonia ). 

   

Trzeba dobrze kombinować jak i którędy przejść, lub kiedy się wrócić do domu w celu zrobienia zapisu. Najlepiej mieć oczy dookoła głowy bo zona tylko czeka żeby nas zjeść i wydalić jak pandora . Szkoda że nie możemy zbierać części z mutantów do wykorzystania w wyżywieniu się.

3 godziny temu, mkk7 napisał:

trupa z kluczem dalej nie ma

Jeśli myślimy o tym samym klucz przy trupie koło śmigłowca, to znajdziemy go później po zabiciu psów przy zwłokach sierżanta.

Spoiler

Sunia, szczerze ją polubiłem, w ogóle nie atakuje psowatych, z tego, co zauważyłem chimer też nie, ale w walce z dzikami, pijawkami i maruderami faktycznie jest niezastąpiona. Niestety może zginąć lub zostać ranna, dbajmy o nią.

Niespodzianki, ciekawe jest to co dzieje się z GG, gdy otrzyma zranienie krytyczne, wtedy albo zalicza zgon, albo jego tyłek ratuje Nieznajomy. W pierwszym przypadku powrót do ostatniego zapisu, natomiast w drugim utrata przytomności i zawartości plecaka, a po przespaniu paru godzin nowy zestaw zadań pobocznych. Nie będę się rozpisywał o działaniu różnych urządzeń, bo to trzeba zobaczyć. Wspomnę tylko, że żeby na przykład warsztat do naprawy/ulepszeń (sam system jest ciekawy) był aktywny, musi działać generator, żeby działał, musi być zatankowany, kanister paliwa wystarcza na 12 godzin pracy generatora, warto pamiętać o takich niuansach.
Jeszcze jedna ważna sprawa, jeśli UAZ-bochenek został wyremontowany, broń Boże wyjeżdżać nim bez wcześniejszego sprawdzenia na piechotę czy już możemy opuścić bezpieczną strefę.

Na razie to początek mojej przygody z tym modem, jednak już widzę, że rozgrywka jest bardziej nastawiona na przetrwanie niż na szarże ułańskie. Choć to tylko jedna lokacja, to myślę, że gra nie będzie ani łatwa, ani krótka, a już na pewno nie będzie nudna.

Gram z zainstalowanym dodatkiem graficznym, tak to wygląda:

Spoiler

 

2 godziny temu, gawron napisał:

Jeśli myślimy o tym samym klucz przy trupie koło śmigłowca, to znajdziemy go później po zabiciu psów przy zwłokach sierżanta.

Tak i ostrzegam - nie wolno zabierać klucza z trupa na początku gry! Ja tak zrobiłem i zniknął mi z ekwipunku.

 

Czy myśli już ktoś o polonizacji dla tego zacnego moda, która mu się jak najbardziej należy, bo nie wierzę, żeby żaden tłumacz nie chciał przejść do historii razem z Jek@nem. Tylko nie czekajcie z rozpoczęciem prac na ostatniego patcha, bo to nie ma sensu i szkoda czasu, ponieważ patche rzadko ingerują w warstwę tekstową a jeżeli już to w niewielkim stopniu.

всем пока пока.

31 minut temu, zeebee napisał:

всем пока пока.

Przyznam, że mod bardzo mi się podoba. Ma też jedną olbrzymią (dla mnie) zaletę. Nie jest olbrzymią kobyłą, gdzie w połowie rozgrywki zapominam co było na początku (początki sklerozy?). 

, widzę, że język rosyjski nie jest Ci obcy. Chcesz wziąć udział w ewentualnym spolszczeniu? Też byś przeszedł do historii razem z Jek@nem

  • mój rosyjski jest być może na poziomie szkoły średniej (już troszkę zapomniany) i nigdy tego nie robiłem, a tutaj są tłumacze z większym zasobem wiedzy i doświadczenia translatorskiego bardziej godni zapamiętania przez historię. Ale w korektę i sprawdzenie spolszczenia mógłbym się pobawić, tym bardziej że jestem już na emeryturze i mam masę wolnego czasu, a plików tekstu podstawowego nie jest dużo (35). Poza tym proponowałem już przetłumaczenie tytułu moda jako “Przetrwanie. Ucieczka z Zony”, co bardziej pasuje tematycznie i że jest to survival mod, a nie “Ocalony” bo to raczej “Сохраненный”. Ale to kwestia interpretacji.

Uważam , że jesteś świetnym kandydatem na tłumacza. Znasz rosyjski (poziom szkoły średniej w zupełności wystarczy), no i najważniejsze - jesteś już na emeryturze i masz masę wolnego czasu. Całej reszty szybko się nauczysz, przy naszej pomocy. Wbrew pozorom nie jest to zbyt skomplikowane. Radzę spróbować, ale oczywiście nic na siłę. Wybór należy do Ciebie.

  • Uważam tak jak i . Dostaniesz od nas wskazanie na komplet narzędzi potrzebnych do robienia tłumaczeń i cały zasób naszej wiedzy i doświadczenia. I oczywiście wsparcie podczas tej roboty. Jak będzie tłumaczenie zespołowe, to porady na bieżąco.

A do tłumaczenia są nie tylko pliki tekstowe. Weź gamedatę jakiegoś spolszczenia i zobacz ile tam jest jeszcze innych plików.

2 godziny temu, zeebee napisał:

Poza tym proponowałem już przetłumaczenie tytułu moda jako “Przetrwanie. Ucieczka z Zony”, co bardziej pasuje tematycznie i że jest to survival mod, a nie “Ocalony” bo to raczej “Сохраненный”.

Nie napisałem “Ocalony” tylko “Ocalały”, w końcu GG jako jedyny przeżył z całej ekipy. W kontekście dalszej fabuły “Przetrwanie” jest również na miejscu. Nie widzę problemu, jeśli będzie takie życzenie, zmienię na “Przetrwanie”.

Może dlatego, że podchodzę zbyt emocjonalnie, może dlatego, że mod bardzo mi się podoba, pozwoliłem sobie zrobić jedną notatkę jako zachęta dla ewentualnych graczy.

Spoiler

 

Dobra koledzy, , , , możemy spróbować, bo kto nie próbuje, ten tylko nie popełnia błędów. Wasze wsparcie i doświadczenie - bezcenna rzecz. Interesowało by mnie to wskazanie na komplet narzędzi potrzebnych do robienia tłumaczeń, bo ja nie dysponuje niczym. Proponuję także kontakt na mojego e-maila:

poczta.zbyszek@interia.pl