Tytuł oryginalny: Объединенный Пак ООП+К+МА
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data premiery: 2012 r.
Autorzy: proper70, Buusty, Charsi, Valerich i inni
Autor spolszczenia: @kobal (z wykorzystaniem fragmentów spolszczenia moda Narodnaja Solianka autorstwa @trurl3, @Yurek)
Szac. długość rozgrywki: do kilkuset godzin
OPIS:
Spoiler
Mod stanowi połączenie wielu dodatków do Narodnaja Solianka 2010, aczkolwiek jego głównym założeniem jest odejście w kierunku hardkorowej rozgrywki. Ponadto pojawiło się kilka nowych - także na lokacjach z Zewu Prypeci - linii fabularnych i cykli poszukiwania ukrytych schowków, m.in. Kolekcjonera, Striełoka, Kostii oraz cykl poszukiwań kilkuset rozrzuconych po całej Zonie dokumentów dla Woronina. W związku z tym, że poziom trudności został znacząco podwyższony, to moda poleca się tym graczom, którzy mieli już wcześniej styczność z Narodną Solianką.
Cechy moda:
- Nowe linie fabularne.
- Nowy cykl poszukiwań schowków.
- Mnóstwo nowej broni.
- Zmieniony balans i wyższy poziom trudności.
- Poprawki w starych zadaniach.
- Nowy mutant - Szpon Śmierci.
Dokładniejszy spis zmian:
Spoiler
Tłumaczenie opisu autorstwa @kobal.
Został solidne zmieniony balans w kierunku hardkoru. ci, których „rozpieściła” Solianka i którzy nie lubią się wysilać - lepiej niech nie instalują tego moda. Naboje i artefakty to teraz w Zonie towar naprawdę cenny, a już zwłaszcza z zadaniami nastawionymi na zbieractwo z Master Addona i na poziomie trudności Mistrz.
-
Zmieniony został mechanizm ataku stworzeń. Mutanty są teraz znacznie bardziej groźnymi przeciwnikami - zwłaszcza w stadzie.
-
Do wszystkich schowków Kolekcjonera można się dostać na parametrach z Solianki - sprawdzono każdy schowek. Wyjątek stanowi schowek na Kordonie: zmieniono do niego dostęp.
-
Od teraz, aby dostać się do niektórych ze schowków Kolekcjonera, trzeba będzie się mocno nagłowić - tak samo, jak w przypadku schowków z Master Addon.
-
Wszystkie schowki z Master Addon zostały objęte ochroną przed oszukiwaniem. Jeżeli zwiększycie wysokość skoku, zmienicie wzrost protagonisty lub którykolwiek z jego parametrów oraz użyjecie spawnera bądź też dopiszecie coś do sprzedaży u handlarzy i w ten sposób dotrzecie do schowka, to linia fabularna Kolekcjonera ulegnie zablokowaniu! Bądźcie ostrożni! Przecież jesteście mistrzami - nie musicie korzystać z oszustw. Skargi na zablokowaną fabułę związaną ze schowkami nie będą na forum przyjmowane do dyskusji - wystarczy nie oszukiwać.
Uściślam: ochrona przed oszukiwaniem jest związana tylko ze schowkami z dodatku: schowki Kolekcjonera, schowki Kostia-2 i schowki Striełoka. Na zadania z Solianki, OOP i oryginał Cienia Czarnobyla ochrona nie wpływa w żaden sposób - zawsze możecie cokolwiek dopisać do sprzedaży w asortymencie handlarzy, jeżeli nie można będzie czegoś danego odnaleźć lub coś się zgubiło.
-
Poprawiono zadania powiązane ze „zbieractwem”: dodano w nich broń/naboje z OOP i teraz w wielu questach trzeba dostarczyć tylko całkowicie sprawną broń/kombinezon (w tej liczbie też unikatowe przedmioty) - zestawy naprawcze, to teraz rzecz wręcz niezbędna.
-
Dodano poprawkę związaną z błędem na Bagnach i Niezbadanych Terytoriach na dynamicznym oświetleniu podczas korzystania z tłumika autorstwa Ray.
-
Dodano poprawkę, która jest związana z „Wieczną nocą”.
-
Emisja występuje co 1.5 - 2 doby, ale za to jest dłuższa i intensywniejsza, a tym samym bardziej realistyczna.
-
Przywrócono możliwość sfotografowania Kontrolera na Jantarze na zlecenie Klonowa.
-
Artefakty źle wpływają na protagonistę i lepiej ich nie zabierać bez odpowiedniej ochrony.
-
Dodano nowego mutanta - Szpona Śmierci. Bądźcie ostrożni.
-
Dodano kilka nowych linii fabularnych:
- bardzo rozbudowany cykl “Poszukiwanie egzoszkieletu Czarnego Doktora”.
- kilka mniejszych.
- trudne zadanie polegające na odnalezieniu kilkuset zagubionych na terenie Zony dokumentów na zlecenie Woronina.
- parę rozbudowanych zadań związanych z odnalezieniem serii ukrytych schowków (na wzór znanych schowków Kostii z Narodna Solianka, ale znacznie lepiej ukrytych).
-
Dodano schowki na nowych lokacjach i jeszcze wiele innych drobiazgów, o czym przekonacie się sami.
Linia fabularna „zbieractwo”:
Spoiler
W kierunku zmiany atmosfery i wyrównania balansu pieniędzy/artefaktów/części zamiennych stworzono serię zadań polegających na dostarczeniu różnej broni/artefaktów/kombinezonów Sidorowiczowi i innym handlarzom. Wszystko trzeba będzie przynosić w przyzwoitych ilościach. Zadania te są dostępne po realizacji określonych questów lub przy pierwszym spotkaniu z handlarzem - nie przegapcie. Dalej szczegółowo, kto i kiedy zleca ów zadania:
- Sidorowicz - po dostarczeniu pendrive’a Żwawego.
- Major Kuzniecow - po dostarczeniu pendrive’a Żwawego.
- Dzik - podczas pierwszego spotkania.
- Barman - podczas pierwszego spotkania.
- Zachar - podczas pierwszego spotkania.
- Profesor Sacharow - po wykonaniu zadania w laboratorium X-16.
- Łukasz - podczas pierwszego spotkania.
- Kutwa - po dostarczeniu grawikombinezonów.
- Siak - podczas pierwszego spotkania.
- Doktor - po otrzymaniu recepty na artefakt Żywe Serce.
- Adrenalina - po dostarczeniu karabinu maszynowego Minigun.
Celem tej linii fabularnej jest wyrównanie balansu pieniędzy w Narodnoj Solianka, aby gracz nie biegał z milionem w kieszeni podczas pierwszej wizyty na Magazynach Wojskowych i przybliżyć Soliankę do realizmu. Realizując te zadania macie zagwarantowany deficyt na wszystko - artefakty, części zamienne, amunicję, a przede wszystkim na pieniądze - co najmniej do połowy gry. Należy wybierać, co zbierać najpierw, a co zostawić na później, które zadania wykonać najpierw, które potem.
Poradniki:
Spoiler
- Lokalizacja schowków Alpinisty, Kolekcjonera, Striełoka, dokumentów Woronina, schowków OOP. Ponadto lista tego, co należy dostarczy w linii „zbieractwo”, wątek z egzoszkieletem Czarnego Doktora. Tylko po rosyjsku - [KLIK]
- Inne wideoporadniki w serwisie YouTube - [KLIK]
- Wideoporadniki autorstwa Shkrek & Klick w serwisie YouTube - [KLIK]
SCREENY:
INSTALACJA:
Spoiler
Zalecana kolejność instalacji:
- Cień Czarnobyla 1.0004.
- Mod Narodnaja Solianka (19.04. 2010 r.).
- Dopełnienie do moda Narodnaja Solianka (14.08.2010 r.).
- Patch do moda Narodnaja Solianka (20.08.2010 r.).
- Patch do moda Narodnaja Solianka (03.09.2010 r.).
- Dodatek OOP - jedynie folder gamedata znajdujący się w modzie. Pozostałe foldery związane z adaptacją pod różne patche nas nie interesują.
- Patch do dodatku OOP (18.02.2012 r.).
- Fix (17.08.2012 r.).
- Spolszczenie moda Narodnaja Solianka + Dopełnienia + dodateku OOP.
- Ewentualnie dodatki.
- Należy otworzyć za pomocą notatnika plik w głównym katalogu gry fsgame.ltx i zmienić linijkę $game_data$ = false| true| na $game_data$ = true| true|.
Zalecenia:
- Należy podmienić plik xrGame.dll znajdujący się w folderze bin katalogu gry na ten z “plik na podmianę w folderze bin” znajdującym się w pobranym archiwum spolszczenia. Przed podmianą trzeba wykonać kopię bezpieczeństwa oryginalnego pliku xrGame.dll.
Uwagi:
- Podczas gry na wysokich rozdzielczościach może występować problem z wyświetlaniem się na ekranie niektórych wiadomości tekstowych. Na pewno wszystko dobrze działa na hudzie 16x9 autorstwa serafim12, podczas gry na rozdzielczości 1280x800. Na wyższej rozdzielczości mogą występować problemy.
- Dodatki są opcjonalne i należy je instalować na samym końcu.
- Zwiększono udźwig do 500kg, zlikwidowano wypadanie przedmiotów z plecaka i zaimplementowano wskazywanie czerwonych kropek jako nieprzyjaciół na minimapie.
- Posiadacze gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla w wersji 1.0006 mogą dokonać degradacji patcha do wersji 1.0004. Instrukcja znajduje się w Degradacja patcha: 1.0006 - 1.0004 temacie (sposób nr.2). Gracze, którzy posiadają jedynie wersję gry z CD-Action proszeni są o kontakt z @kobal poprzez wysłanie prywatnej wiadomości na forum.
LINKI DO POBRANIA:
Spoiler
Mod Narodnaja Solianka (19.04. 2010 r.):
- GoogleDrive - [KLIK]
- Yandex - **[KLIK]**W przypadku napotkania problemów z rozpakowaniem pliku należy zmienić jego nazwę.
Dopełnienie do moda Narodnaja Solianka (14.08.2010 r.):
- GoogleDrive - [KLIK]
Patch do moda Narodnaja Solianka (20.08.2010 r.) i (03.09.2010 r.):
Dodatek OOP:
- Yandex - [KLIK]
Patch do dodatku OOP (18.02.2012 r.):
- Yandex - [KLIK]
Fix (17.08.2012 r.):
- Yandex - [KLIK]
Spolszczenie moda Narodnaja Solianka + Dopełnienia + dodatku OOP:
- Nasz serwer - [KLIK]
Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl
Dodatki:
**Uwaga!**Poniższe dodatki znajdują się w katalogu ze spolszczeniem oraz dodatkowo: zwiększony udźwig do 500kg, wskazanie wrogów na minimapie, spawner.
Spoiler
HUD autorstwa Serafim12 przeznaczony do monitorów o rozdzielczości 16:10:
- Yandex - [KLIK]
HUD autorstwa Serafim12 przeznaczony do monitorów o rozdzielczości 16:9:
- Yandex - [KLIK]
HUD autorstwa Grizli przeznaczony do monitorów o rozdzielczości 16:9:
- Yandex - [KLIK]
Poprawnie wyświetlające się SMS-y podczas korzystania z HUDa przeznaczonego do monitorów o rozdzielczości 16:9:
- Yandex - [KLIK]