[PORADNIK] Jak sprawdzić logi

Witam, nowych jak i stałych użytkowników którzy jeszcze nie potrafią istotniej dla uzyskania pomocy rzeczy, poradnik ten poświęcam tematowi wyciągania logów z plików.

Możecie w temacie wpisywać dodatkowe informację dotyczące logów będę starał się je dopisywać do pierwszego postu

Co to jest Log?

Log (inaczej: dziennik, plik dziennika, rejestr zdarzeń) – chronologiczny zapis zawierający informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego, systemu komputerowego czy komputera. Log tworzony jest automatycznie przez dany program komputerowy, a sama czynność zapisywania do logu nazywana jest też logowaniem – nie należy mylić tego określenia z logowaniem w celu wykonania uwierzytelnienia. (źródło wikipedia.org)

  1. Wchodzimy w katalog odpowiedni dla każdej części gry.

Dla systemu Windows Vista/7/8/10:

Spoiler

Cień Czarnobyla :

C:/Users/Public/Documents/stalker-shoc/logs

Czyste Niebo :

C:Users/Public/Documents/STALKER-STCS/logs

Zew Prypeci :

C:Users/Public/Documents/STALKER-Zew Prypeci/logs

lub

C:\Users\Public\Documents\stalkercop\logs

Dla systemu Windows XP:

Spoiler

Cień Czarnobyla :

C:/Documents and Settings/All Users/Moje dokumenty/STALKER-SHOC*/logs

Czyste Niebo :

C:/Documents and Settings/All Users/Moje dokumenty/STALKER-STCS*/logs

Zew Prypeci :

C:Documents and Settings/All Users/Moje dokumenty/STALKER-Zew Prypeci*/logs

lub

C:Documents and Settings/All Users/Moje dokumenty/stalkercop*/logs

* - tutaj nazwa folderu może się różnić zależnie od języka instalatora.

Dla Lost Alpha / CoC / Reborn:

Spoiler

X:%sciezka_do_folderu_z_gra%/appdata/logs

1.1 Możemy także sprawdzić ściężkę zapisów logów w pliku fsgame.ltx znajdującym się w głównym katalogu gry.

Linijka :

$app_data_root$		= true|		false|	$fs_root$|			savedata\

W tym przypadku logi znajdują się w katalogu “savedata”

  1. Ukażą nam się plik “xray_%nazwauzytkownika%.logs” otwieramy go edytorem tekstowym

przechodzimy na sam dół do linijki FATAL ERROR.

Spoiler

FATAL ERROR 
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CInifile::r_section[error]File : D:prog_repositorysourcestrunkxrCoreXr_ini.cpp
[error]Line : 502
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : Can't open section 'bar_a2_dolg_3_squad'. Please attach [*.ini_log] file to your bug report

2.1 Niekiedy logi nie zawierają linijki FATAL ERROR, w takim przypadku najlepiej wkleić cały log pamiętając jednocześnie o umieszczeniu go w spoilerze.

  Przykładowy spoiler :

Spoiler

(Ze względów przejrzystości tematu).

  1. Kopiujemy tak jak w przykładzie od linijki FATAL ERROR, do końca pliku.

  2. Wklejamy w opisie naszego problemu jednocześnie tagując tak jak w przykładzie znacznikiem Code “<>”.

Znacznik code zaznaczony czerwonym kwadratem.

  1. Czekamy cierpliwie na odpowiedź !

Współtwórcy posta

@gawron

@kondotier

11 polubień

I teraz juz wiem czego szukać.

:wink:

Przyda się dla nowych. Większość osób wie gdzie szukać ale.. lepiej aby taki temat był - tak więc dobra robota.

Od siebie dodam jeszcze , że są modyfikacje , posiadające własne foldery z logami , które znajdują się w głównym katalogu podstawki . I tak dla Lost Alpha będzie to appdata , dla innych może to być userdata . Życzę wszystkim aby nieczęsto musieli zaglądać do tych folderów .

1 polubienie

gawron, dodałem twoją informację do pierwszego posta.

Nawiązując do wypowiedzi Gawrona, proponuję zapoznać się z tym tematem:

http://stalkerteam.pl/topic/418-jak-zainstalowac-kilka-gier-stalker-jednocze%C5%9Bnie/

Z tym, że ja proponuję, aby zamiast “save”, wpisac poprostu “ZAPISY”.

Wtedy pierwsza linia fsgame.ltx, wygląda tak.

*```
$app_data_root$ = true| false| $fs_root$| ZAPISY


No i nie trzeba robić całego nowego pliku, tylko w istniejącym usunąć ścieżkę do C:/ user i wpisać jak w ramce.

Tak robimy w SoC i CS.

W CoP, ścieżkę do user, musimy zamienić na ścieżkę do katalogu z modem.

*```
$app_data_root$         = true | false |D:MODYDZIENNIKZAPISY
```*

Oczywiście, że każdy wpisuje swoją ścieżkę, nie z przykładu.

I przy modach, nie zapominamy o takiej zmianie na:

*```
$game_data$             = true|        true|   $fs_root$|                      gamedata
```*

Jeżeli mod, tak jak np. LA, ma już zapis w katalogu moda, ale o jakiejś niesugestywnej nazwie jak ta appdata, to tylko ją zmieniamy na "ZAPISY", lub na taką, jaka nam najbardziej odpowiada.

I rada. Stawiajcie mody zawsze na kopii podstawki! Z podstawki zróbcie świętą krowę! Unikniecie wtedy wielu problemów. Za podstawkę uznać też należy grę spatchowaną do niższych wersji.

Miłej gry po zmianach życzę.
1 polubienie

A jak ma zainstalowaną LA i SOC z Martwym szlakiem 2 to mi pokazuje tylko save,y i logi z SOC i nawet ostatni wylot hehe, to co mam odinstalować SOC?

Logi w lost alpha znajdują się w innych katalogach. Jest o tym w pierwszym poście,

..S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alphaappdatalogs

Zmieniłem pierwszy post teraz nikt nie powinien przegapić.

@Allen dopisz może do #1, że najprostszym sposobem sprawdzenia loga, jest otwarcie notatnika zaraz po wylocie i wklejenie zawartości schowka? A dopiero jak ten sposób zawiedzie, to można sprawdzać inaczej.