Porady od graczy dla graczy

Witam. Ten temat służy jako zbiór porad, posty innego typu będą ukrywane albo kasowane.

 

 Gdzie znajdę jakiś dobry artefakt na początku gry?

“Kamienna Krew” jest w piwnicy w jednym z domków, trzeba skrzynię rozbić. 

 

 

 * Gdzie znajdę coś do jedzenia na początku gry?

Paczka konserw jest w piwnicy w jednym  z domków w skrzyni

* Gdzie mogę znaleźć wódki dla Kuzniecowa?

5 sztuk jest w skrzyni tam gdzie był w podstawce pancerz najemników na poddaszu.

 

1 polubienie

Wódkę - która jest  potrzebna  tak dla wymiany barterowej,  jak i do wykonania niektórych questów najłatwiej zdobyć u tego pana.

  Żyła - jest dostępny w Dolinie Mroku w Bazie Bandytów. Puszki wymienia na wódkę w relacji 2 puszki=1 butelka.

 Poza tym - jest chyba jedyną postacią z która można handlować bez konieczności posiadania artefaktów .A jak wiemy,  arty w tej odsłonie Soli są trudno dostępne.Wszystkie jego "dobra’ można zakupić za żywność. Oferuje :

  • zestawy naprawcze do broni i pancerzy

-granaty RGD i F1

-podstawowe ammo 5.45x39 i 9x19

  • apteczki

 

 

2 polubienia

Witam!

Jeżeli chcemy dobrać się do zbrojowni Wolności bez konieczności zabijania przedstawicieli tej frakcji wystarczy stary trick z krzesłem. Na przeciw Kutwy jest pokój w którym znajduje się krzesło, przenosimy je obok strażnika który blokuje przejście do zbrojowni, wskakujemy na nie i próbujemy przejść, przeskoczyć nad głową strażnika, jest to bardziej utrudnione niżeli w wersji podstawowej ale da się  zabieramy sprzęt i bulldoga, bierzemy drugie krzesło z pokoju obok zbrojowni i powtarzamy czynność.

 

Kolejnym uciążliwym punktem gry może być zawieszający się i blokujący się prof. Krugłow. moim sposobem na niego jest uciekanie mu z pola widzenia pda, gdy jesteśmy blisko zazwyczaj mi się blokował jednak gdy uciekłem poza jego obszar widzenia to przeważnie wkońcu startował. Mowa tu o przeprowadzenie go z dziczy szczególnie w miejscu wiaduktu blisko przejścia na jantar a także przy pomiarach. 

 

 

1 polubienie

Ja tam postawiłem mu pod nogi c4 i zdetonowałem detonatorem, zaliczyło, że niby go nie zabiłem

Jak się dostać w barze do handlarza powinności . Nic prostszego Wskakujemy na kupę szybów wentylacyjnych czasem to jest trudne bo łatwo jest się zablokować. przeskakujemy robimy co swoje i tą samą drogą wracamy a powinność nie jest na ciebie zła a na początku mamy grozę i szafa gra.

Ze zbrojownią wolności można jeszcze poczekać na emisję lub godzinę duchów, wtedy gosciu ..który pilnuje zbrojowni szuka schronienia lub walczy z zonbiakami..(podwójna korzyść , masa broni z martwych wolnościowców).Tylko z godzina duchów trzeba uważać by nie zginęła jedna z postaci guestowych jak Kutwa, Wkręt..czy Max, jeżeli zginie wczytujemy sejwa.  Spokojnie zdązymy ,ogolić, zbrojownie przed emisja ..czy w czasie godziny duchów..sprawdzone.

Jeśli jest przerobiony przysiad, można wejść przez okno. Wartownik nie reaguje. Sprawdzone.

To ja dodam, że jak zdobywamy Młot w misji “żyletka(albo Golarka) dla wilka” warto go nosić, i zabijać nim wszystko co się da. (snorki, psy) 

a) Młot zadaje Extremalne obrażenia. powala nibypsa, snorka, dzika, itd na jednego Hita

b) za zabicie 100 mutków zdobywamy Osiągnięcie I BARDZO Cenną nagrodę

1 polubienie

a) Młot zadaje Extremalne obrażenia. powala nibypsa, snorka, dzika, itd na jednego Hita

b) za zabicie 100 mutków zdobywamy Osiągnięcie I BARDZO Cenną nagrodę

Szczerze powiedziawszy broń białą zostawiam w schowku (teraz widzę że to błąd). Dzięki piękne za info

Jeszcze siekiera od dziada z zapomnianego lasu jest równie dobra

Siekiera od drwala jest świetna, ale trudno ją zdobyć  . A mi ją zwinął Gawr, zapomniałem ją wyciągnąć z ekwipunku i już jej nie dostałem z powrotem.

 

 

siekierka. mówicie równie dobra? spróbuje. ciekawe tylko czy za nią też jest Aczivment :D

Zużyty egzoszkielet maskujący naprawia Wasyli na Bagnach za 3 artefakty Bateryjka oraz 35k rubli.

2 polubienia

Bardzo przydatne info, dzieki.

Uwaga! Jestem Całkowicie Poważny. to nie żart.

 

Polecam Zjeść 2 Beozary (tak. to niestrawione coś w jelitach Kontrollera) 

Naprawdę  jak ktoś nie wieży to niech zapiszę i zje… potem tylko na mape w PDA wejść trzeba

 

EDIT: Sory, wystarczy jeden Beozar

   Na Niezbadanych Terenach, podczas zadania na dotarcie z Kłem do jaskini z Muchą, należy iść w pewien określony sposób, mianowicie po wyjściu z Ognistej Jaskini idziemy w stronę bajora, następnie na wzgórze, później w stronę kolejnego wzgórza koło dwóch wyschniętych drzew. Za nimi wspinamy się na docelowe wzniesienie z jaskinią w której jest dziewczyna. Piszę o tym dlatego, bo sam poszedłem skrajem lokacji i po wyjściu z jaskini po rozmowie z Muchą, Śmigłowiec z Panterą nie nadleciał. Zapomniałem o tym oskryptowaniu.

   Mapa poglądowa poniżej:

Raczej tak nie jest. Ja zawsze idę inną drogą. Po wyjściu z Ognistej Pieczary schodzę  na dół do wąwozu, wąwozem idę do samego końca, aż do drogi. Przecinam drogę i zboczem wzgórza kieruję się w stronę pieczary z Muchą. Jak tylko jest to możliwe wchodzę na wzgórze i już idę górą. Mniej więcej jest to trochę przed stadem tuszkanów, które się tam zawsze spawnuje. Ale fakt że w tej linii fabularnej skrypty szaleją, trzeba uważać czy się dostało wszystkie konieczne smsy. Ja na przykład powtarzałem całą misję bo nie dostałem smsa od Kła, że Mucha chce pogadać o swojej lalce. Odnośnie helikoptera z Panterą, tu chyba raczej jest ważne zachowanie kolejności wszystkich rozmów. Czyli, jak pamiętam. Dochodzimy na miejsce, rozmawiamy z Kłem, schodzimy do Pieczary, rozmawiamy z Muchą, dostajemy sms od Kła, wychodzimy z Pieczary, rozmawiamy z Kłem, przylatuje helikopter.

Dopiszę małą, ale (pewnie) pomocną rzecz - czasami(zwłaszcza na słabszych kompach) przy wejściu na inną mapę okazuję się że sejvy się zapisują, ale wczytanie jakiegokolwiek kończy się craschem że save został uszkodzony i nie wolno na nim grać, i że usunąć wszystko aż po autosave.

 

Więc: Jak mamy opcje “zapisz na lokacji” to polecam używać tego natychmiast po przejściu na inną lokacje. Jeśli opcja nie zapiszę nam gry, a tylko wróci z powrotem do rozgrywki, znaczy że musimy wczytać zapis sprzed wejścia na tą mapę…

 

mam nadzieje że informacja pomocna

Mam prośbę , gram na repacku ale nie mam pojęcia jak zlikwidować irytujące kiwane się postaci podczas chodzenia , nie znalazłem tez tego na forum, jeśli ktoś walczył z tym tematem to proszę o info

Poszukaj w opcjach - nie pamiętam dokładnie która zakładka.