Tytuł oryginalny: Возвращение Шрама 2 Platforma: Cień Czarnobyla | OGSR Data premiery: 27.06.2021 r. Autor: dimak Autorzy spolszczenia: , , &
OPIS:
Spoiler
Mod opowiada historię najemnika Szramy, którego losy pozostały nieznane po ukończeniu Czystego nieba. Również i tym razem rusza śladem Striełoka, ale kierują nim inne pobudki.
W drugiej części moda autor postanowił rozbudować fabułę (PSz2 zawiera w sobie także fabułę z części pierwszej z częściowo zmienionymi i przerobionymi niektórymi zadaniami), dodać nowe zadania, a także wyjaśnić, w jaki sposób Szrama stał się najemnikiem. Całość została oparta o silnik OGSR.
PORADY:
Spoiler
Dodano możliwość zrzucenia plecaka za pomocą klawisza C ( nie można zmienić w ustawieniach ).
Transporter opancerzony strzela po wciśnięciu TAB ( nie można zmienić w ustawieniach ).
Objętość plecaka jest ograniczona, a w modzie są trzy rodzaje plecaków różniące się objętością - wszystkie będą dostępne wraz z rozwojem fabuły.
Spać można tylko w wyznaczonych miejscach ( gracz zostanie o tym poinformowany ).
Szrama jest w stanie naprawić wyposażenie samemu. Wymogiem jest posiadanie zestawu naprawczego.
Po otrzymaniu zielonego SMS-a o pojawieniu się wrogów wskazana jest ich całkowita likwidacja. W przeciwnym razie mogą pojawić się nieoczekiwane błędy.
NPC, którzy zlecają zadania, nie są nieśmiertelni.
Niektóre szafki, drzwi lub samochody można otworzyć za pomocą łomu.
Naboje można “zawiesić na pasku”, wtedy nie zajmują miejsca w plecaku.
Żywność może ulec zepsuciu na obszarach o radioaktywnych.
Wysokość trawy można zmienić tworząc wpis z konsoli: r__detail_scale xx. xx nie może być mniejsze od 0.2
O ustawieniach gry:
Aby promienie słoneczne stały się naturalne, wybierz rodzaj promieni OGSE lub Valumetric. Wyłącz synchronizację pionową.
Nie włączaj cienia trawy. Limit FPS wynosi 60.
Jeżeli coś pokręciłeś w ustawieniach i pojawiły się problemy, to skasuj plik user.ltx w folderze _appdata_, uruchom grę ponownie i skonfiguruj ją od nowa.
Jeśli coś jest nie tak z menu ustawień, to w user.ltx należy ustawić texture_lod 0.
Pobierz 6 archiwów instalatora i umieść je w jednym folderze. Podczas pobierania jednego folderu z Dysku Google wymagane jest rozpakowanie pobranych archiwów.
Uruchom plik instalacyjny „Setup.exe” i postępuj zgodnie z instrukcjami instalatora.
Pobierz i zainstaluj bibliotekę Microsoft Visual C++
Po udanej instalacji dodaj niezbędne dodatki i poprawkę.
Upewnij się, że zainstalowałeś moda na 64-bitowym systemie Windows!
Mod jest samodzielny, nie wymaga do działania gry.
Wymagania Sprzętowe:
Spoiler
System operacyjny: Windows 7 / Windows 8 / Windows 10 (64-bitowy)
Procesor: Intel Core i5-2400 lub odpowiednik AMD
RAM: 8 GB
Grafika: AMD Radeon™ RX 460 lub GeForce GTX 1050 Ti
Wolne miejsce na dysku twardym: 20 GB
Instalacja spolszczenia:
Zawartość pobranego archiwum ze spolszczeniem wypakowujemy, a następnie umieszczamy w głównym katalogu gry ze zgodą na podmianę plików. Jeżeli ktoś zdecyduje się na grę z poprawionymi dźwiękami radia Wolności autorstwa to archiwum z dźwiękami wypakowujemy, a zawartość wklejamy do folderu gamedata ze zgodą na zamianę plików i gotowe.
SPOLSZCZENIE INSTALUJEMY NA MOD Z ZAINSTALOWANYM PATCHEM KUMULATYWNYM Z 01.08.2021!!
LINKI DO POBRANIA:
Spoiler
Mod:
Yandex - [KLIK] Po kliknięciu w link pobieramy każdy plik z listy osobno.
Co jest fajne to, że mod zawiera też w sobie fabułę i zadania (częściowo zmienione) z pierwszej części także tutaj mamy takie all in one. Dodałem info do opisu moda.
Mod pobrany, ale jeszcze nie postawiony. Kilka godzin na rus forum, a już 12 stron rozmów. Z tego połowa od tych, co do moda nie dorośli, albo go nie rozumieją.
Jest już oprócz oficjalnej łaty do pobrania, kilka porad od ich forumowicza. Są to na nie pękający plecak, zmiany klawisza zrzutu plecaka i na zmniejszenie wysokości trawy. Nie mylić z gęstością. Problem tylko w tym, że plecak i plik do zmiany klawisza pobrać mogą tylko zarejestrowani. Wysokość trawy można zmienić robiąc wpis z konsoli: r__detail_scale xx , gdzie xx nie może być mniejsze od 0.2 .
Jest też informacja, że nie wolno moda stawiać na dysk systemowy. Są wtedy problemy z uruchamianiem i zapisami.
Moda można pobierać z Yandeksa, Googla i torrenta. Ja z Yandeksa pobierałem ok 30 min.
W modzie są trzy plecaki o różnej pojemności, otrzymywane w miarę gry. Nałożenie więc łatki na pierwszy plecak, może kolidować z pojemnością pozostałych ( przekroczenie limitu dla nich ).
Też zacząłem grę i zrobiłem pierwsze zadanie na makietę głowy Sidora. Graficznie mod wygląda bardzo ciekawie. Mam kartę graficzną dużo słabszą niż w wymaganiach, ale nie mam jak na razie żadnych problemów.
Mod instalował się setapem, ale całym w robalach. Ale kto zna instalatory, to ten jest klasyczny, więc wybieranie opcji nie sprawia trudności. Zamiast ględzenia, daję zrzuty ekranu które pokazują grafikę, wygląd HUDu, widoczki itp.
Można pobrać oficjalne łatki na korzystanie z monitorów rożnych rozmiarów, dopasowanie do nich siatek celowniczych, oraz ilość slotów w HUDzie. Zastosowałem wszystkie i sądząc po zrzutach z dobrym skutkiem. Na celowniki optyczne przyjdzie czas.
Z tego mojego poprzedniego wpisu wybierz te fragmenty które mogą posłużyć jako porady przy stawianiu moda ( np. wysokość trawy ) i wklej tam, gdzie uznasz za właściwe.
A jesteś na Yandeksie zarejestrowany? Jako zarejestrowany pobierałem go ( każda część z osobna ) ok. 30 min , z prędkością pobierania 5,7 - 6.0 MB/s + kilka minut na łatki.
Rejestracja na Yandeksie jest bezpłatna i prosta. Pozwala na pobieranie plików do 10GB. Ale trzeba pamiętać, aby po zakończeniu pobierania pobrane pliki przenieść do kosza i kosz opróżnić. Mamy znów 10GB.
Pamiętaj też o różnicy czasu u nas i u nich. To nowy mod, więc wszyscy się na niego rzucili i serwer ledwo mieli.
Pobieraj po 24.00, bo u nich jest wtedy 2 w nocy i śpią.
DODANO.
WAŻNE !!!
Już pojawiły się łatki usuwające upierdliwości gry. Można o nich przeczytać tutaj:
1. Вес 100 кг
2. Спавнер (вырезано все лишнее)
3. Консольная команда на регулировку высоты травы
4. Объем рюкзаков увеличен в 10 раз
5. Улучшена выносливость ГГ
6. Отключен динамический худ костюмов
7. Белый цвет текста tab (автор vader_33)
8. Еда больше не портится от радиации
9. Взять всё кнопкой Х
Кумулятивный фикс 28.06. (2) Правка исчезания баллонов к огнемету в инвентаре. Правка конфликта шейдеров, кнопка T(е) на сброс рюкзака. Правка Кости на Болотах, Правка стабильного вылета в МГ по квесту Ары. Правка недостающего диалога лечения Спецназа Долга. Правка по отсутствующему стволу G36C после появления Призрака в Баре. НИ не нужна.
Nawet nie wiem czy dorzucać do pierwszego postu już bo coś czuję, że w najbliższych dniach tych oficjalnych patchy i nieoficjalnych poprawek to jeszcze wyjdzie w ciul
Grunt, że łatają Gorzej jakby wypuścili moda na zasadzie “macie i się cieszcie, a z błędami radźcie sobie sami”, a tak to jest szansa, że będzie z tego stabilny i bez wylotowy mod.
A tymczasem u mnie (taki mały sneak peak / materiał zakulisowy)… :
Ogółem powiem tak - z racji, że ten mod działa na 64 bitowym silniku OGSR to stwierdziłem, że pobiorę, zainstaluję i “się rozejrzę”. No i o ile stronę techniczną mam gotową (tj. wszystkie pliki za wyjątkiem plików dialogowych i pliku odpowiedzialnego za nazwy i opisy zadań) to póki co są to tylko te pliki, które znajdują się w configs/text także, jest to taki zalążek spolszczenia tylko.
Więc jeżeli się znajdą tłumacze znający rosyjski (może ekipa tłumacząca Źródło? ), którzy podejmą się przetłumaczenia plików dialogowych i plików odpowiedzialnych za nazwy i opisy zadań to chętnie podzielę się plikami bo niestety, ale oprócz przetłumaczenia jakiś plików z katalogu gameplay lub ui , czy ewentualnej pomocy przy plikach skryptowych to ja niestety nic więcej nie wskóram tutaj z racji nieznajomości języka Ale dla potencjalnych chętnych do tłumaczenia to już jakaś podstawa do prac
Więc tak, głowa sidora, potem wycieczka z Dimonem na śmietnisko(swałka) i po drodze pijawki przed wejściem na śmietnisko a potem…, a potem wiedźmy nas napadły.
Ja sobie dzisiaj ładnie pograłem. Przyjemność grania, jak za dawnych dobrych czasów. Tym razem na bazie CzN na bagnach, losowy spawn schowka Lebiediewa. Jest ich cztery. Trzeba było się naszukać. Ale poszło, choć miałem pecha. Horror walki z pncerniakami ulepszył mi Czas grozy, czy jak mu tam.
Ale rutyna pomogła. Daję kilka zrzutów. Są w nich takie z nowymi efektami wizualnymi.
A jesteś na Yandeksie zarejestrowany? Jako zarejestrowany pobierałem go ( każda część z osobna ) ok. 30 min , z prędkością pobierania 5,7 - 6.0 MB/s + kilka minut na łatki.
Rejestracja na Yandeksie jest bezpłatna i prosta. Pozwala na pobieranie plików do 10GB. Ale trzeba pamiętać, aby po zakończeniu pobierania pobrane pliki przenieść do kosza i kosz opróżnić. Mamy znów 10GB.
Pamiętaj też o różnicy czasu u nas i u nich. To nowy mod, więc wszyscy się na niego rzucili i serwer ledwo mieli.
Pobieraj po 24.00, bo u nich jest wtedy 2 w nocy i śpią.
DODANO.
WAŻNE !!!
Już pojawiły się łatki usuwające upierdliwości gry. Można o nich przeczytać tutaj:
1. Вес 100 кг
2. Спавнер (вырезано все лишнее)
3. Консольная команда на регулировку высоты травы
4. Объем рюкзаков увеличен в 10 раз
5. Улучшена выносливость ГГ
6. Отключен динамический худ костюмов
7. Белый цвет текста tab (автор vader_33)
8. Еда больше не портится от радиации
9. Взять всё кнопкой Х
A po naszemu:
Udźwig 100 kg
Spawner ( usunięto wszystko zbędne )
Konsolowa komenda regulacji wysokości trawy
Pojemność plecaka zwiększona 10. krotnie
Poprawiona wytrzymałość GB
Wyłączony dynamiczny HUD kombinezonów
Główne zadanie po Tab, wyświetlane na biało
Radiacja nie psuje jedzenia
“Zabrać wszystko” klawiszem X
Jak jeszcze coś wyłapię, to dodam.
Dziękuję. Zarejestrowałem się i pobiera się ciut szybciej
1)Правка исчезания баллонов к огнемету в инвентаре.
2)Правка конфликта шейдеров, кнопка T(е) на сброс рюкзака.
3)Правка Кости на Болотах.
4)Правка стабильного вылета в МГ по квесту Ары.
5) Правка недостающего диалога лечения Спецназа Долга.
6)Правка по отсутствующему стволу G36C после появления Призрака в Баре.
7)Уменьшено расстояние звука костров Улучшены звуки дождя
9) Добавлено исключение для аномалий в ВЛ
10) Испр. возможность не выполнить задание - Поговорить с Танго.
11)Правка генер. прозвища - Бессмертный!
НИ не нужна!
W pomieszczeniu parterowym, pierwsza izba od głównego budynku, na ziemi koło szafki elektrycznej.
Na zbiorniku za barem, koło piwniczki. Widać go z daleka.
Plecak który jest razem z absolutami, ma większą pojemność. Radzę najpierw zabrać jego, dokonać zamiany na grzbiecie, a dopiero po zamianie zabrać absoluty. Unikamy problemów z wypadaniem.
Chyba, że ktoś jednak już wcześniej skorzystał z łatki na powiększenie.
Lokalizację artefaktu Czarna Dziura, precyzyjnie określa Dimon. Nie powinno być najmniejszego problemu ze znalezieniem .
Co jakiś czas otrzymujemy informację o przemieszczaniu się Renegatów. Można z nich skorzystać i ich likwidować. Pozyskane łupy sprzedać Kosti. ( barter, bo ma mało kasy)
Admini wybaczcie, ale połączenie tego co napiszę, z poprzednim wpisem nie jest sensowne.
Rozpocząłem grę, ale też równolegle czytałem wypowiedzi w temacie moda. Problem w tym, że ich nie nadążam czytać, bo pytania i żale przybywają lawinowo. Zajmowało mi to więcej czasu niż samo granie. Dwa dni moda i ponad 40 stron ubolewań i poprawiania.
Chyba się znów za bardzo pośpieszyłem z tą grą. Czapka moda nie jest na czas aktualizowana i ważne łaty trzeba wychwytywać we wpisach. Z niektórymi mam problem, bo wywoływanie czynności klawiszem, jest przypisane w skryptach i koliduje z moim sterowaniem ( nie używam WSAD). I nie wiem, czy własnoręcznie zrobione zmiany niekolizyjne, nic nie spieprzą.
Tak więc, jeśli ktoś już teraz przymierza się do grania, radzę poczekać jeszcze trochę czasu, aż tam się ogarną i wprowadzone poprawki obowiązkowe znajdą się od razu w modzie, a nie w dodawanych łatach.
Nałożę to co dali i zobaczę co z tego wyjdzie.
DODANO
Nałożyłem i jak na razie trzyma się kupy. Moje ręczne zmiany udane.
Doszedłem do wniosku, że klawisz zaglądania do plecaka trzeba ustawić podwójnie. W głównych uzupełnieniach i dodatkowych. Przy zrzuceniu plecaka i przy zamianie na inny, główne ustawienie zostaje “wymazane” z ustawień i aby zajrzeć do plecaka trzeba zrobić je na nowo. To dodatkowe mi na razie nie znikało i mogłem na szybko popatrzeć.
Mogę stwierdzić zdecydowanie, że spieprzono zasięg oddziaływania granatów. Chyba pocisk armatni dużego kalibru, tak daleko nie zrobił by krzywdy.
Dodałem Patch Kumulatywny, wypakowane configi oraz poprawkę z nieograniczonym snem do wstawki. Trzeba pamiętać o nowych łatkach.
W modzie nie zastosowano nieśmiertelności kluczowych NPC, co chyba nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem.
Кумулятивный фикс 30.06. (Убраны Часы Ужасов )
1)Правка исчезания баллонов к огнемету в инвентаре.
2)Правка конфликта шейдеров, кнопка T(е) на сброс рюкзака.
3)Правка Кости на Болотах.
4)Правка стабильного вылета в МГ по квесту Ары.
5) Правка недостающего диалога лечения Спецназа Долга.
6)Правка по отсутствующему стволу G36C после появления Призрака в Баре.
7)Уменьшено расстояние звука костров
8) Улучшены звуки дождя
9) Добавлено исключение для аномалий в ВЛ
10) Испр. возможность не выполнить задание - Поговорить с Танго.
11)Правка генер. прозвища - Бессмертный!
12)Правка выброса на Баре по сейву Вульфа
13)Правка скриптов.
14) Исправлена возможность уйти по сюжету второй части, не освободив Дёгтя.
Перед установкой нужно удалить прежнюю gamedata либо удалить в ней файл shaders.xr