Pozostawiony śmierci / Left To Die

Tytuł oryginalny:  Оставшийся Умирать / Left To Die
Platforma: Samodzielna modyfikacja na silniku Cienia Czarnobyla
Data premiery:  22.08.2018 r.
Autor:  HellRatz
Autor spolszczenia:
Śr. długość rozgrywki: (ok. 15-20 godzin)

Modyfikacja w żaden sposób nie jest powiązana ze światem STALKER-a - jeśli cię to nie interesuje, po prostu opuść temat.
Jest to zupełnie inna gra stworzona na silniku Cienia Czarnobyla.

OPIS:

Spoiler

Modyfikacja przenosi gracza do 2011 roku, do środkowej Rosji, gdzie nieznany czynnik zamienił większość ludzi w wygłodniałe zombie. Głównego bohatera o imieniu Siergiej apokalipsa zastała niedaleko miasta, gdzie wszystko się zaczęło. Siergiej natychmiast wpada w wir wydarzeń - musi nauczyć się jak przetrwać i zrozumieć, co się właściwie wydarzyło. Jak zmienił się świat i co stało się z ludźmi? Tego dowiemy się w trakcie gry.

Chociaż nie wszystko zostanie wyjaśnione do końca, to i tak nie będzie szczęśliwego zakończenia.

  • Nowy świat, lokacje i broń;
  • Nowe modele NPC;
  • Wciągająca fabuła;
  • Nowe możliwości i wiele, wiele więcej!

Porady i zalecenia:

  • Nie robimy zapisów w trakcie podążania za questowymi postaciami i staramy się przed nich nie wybiegać (chyba że mamy kogoś ochraniać) - mogą się nie pojawić dialogi.
  • Nie zapisujemy gry przy dziewczynce obok rozbitego samolotu. Następny zapis dopiero na kolejnej lokacji - inaczej mogą posypać się zapisy.
  • Należy unikać rozkładania pałatki (namiotu) i rozpalania ogniska na nierównych powierzchniach.
  • Pilarki nie “rozładowujemy” - stracimy paliwo, które pozostało w baku, a benzyna nie zawsze jest pod ręką.
  • Nie ma możliwości robienia szybkich zapisów i korzystania z konsoli. Zostały wyłączone.
  • Ustawienia i Wyjście z Gry:

Spoiler

SCREENY:

Spoiler

VIDEO:

Spoiler

Przegląd modyfikacji:

https://www.youtube.com/watch?v=jA5-X\_IRZMk

INSTALACJA:

Spoiler

Instalacja moda w wersji 2.0

Pobieramy wszystkie pliki moda + Patch 2.1

1. Odpalamy instalator i czekamy, aż gra zainstaluje się we wskazanym miejscu.
2. Do folderu  mod_data  kopia plików Patcha 2.1 ze zgodą na zamianę.
3. Do tego samego folderu kopia plików spolszczenia. Plus do config/text/pol - kopia ze zgodą na zamianę pliku string_table_ltd_messages.xml (10.6 KB)
4. Możemy grać.

Zapisy, logi i zrzuty ekranu są zapisywane automatycznie w folderze - l2d_data

1. Podpowiedzi i przydatne informacje

2. Przechodzenie modyfikacji

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Yandex - [KLIK]
Google Drive - **[KLIK]

Patch 2.1:**

Yandex - [KLIK]
Google Drive - **[KLIK]

Spolszczenie:**

Nasz serwer - [KLIK]

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie / publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

Tekstury wysokiej jakości: 

Źródło: 

 

11 polubień

Cytat

Modyfikacja przenosi gracza do 2011 roku do środkowej Rosji, gdzie nieznany czynnik zamienił większość ludzi w głodnych zombie.

No i mamy mod/grę dla mnie Muszę pooglądać jakieś filmiki z rozrywki. Fajnie wyglądają te rożne nowe mechaniki, słabo i dziwnie jak dla mnie grafika (chociaż jak to jest na bazie Cienia to nie jest tak źle, kolorystyka taka bardzo zielona i może przez to takie pierwsze wrażenie), na tym filmiku od AP PRO za grafikę mod dostał wysoką ocenę . Ocenę końcową ma bardzo wysoką.

Rozwaliła mnie broń patelnia, “stalkerkom” może się ten mod spodobać bo mają broń dedykowana pod siebie.

Ze strony AP Pro od Hellratz: “Вот и подошел к концу 5-ти летний марафон разработки этого мода. Неоднократно были помыслы бросить все, но все-таки хватило сил довести это до логического завершения. Многое вышло не так, как хотелось, многое не получилось, но - как есть, мои ресурсы тоже не безграничны. Кто ждал и интересовался - вот оно, перед вами, качайте и играйте. Только сильно не пинайтесь за данную поделку.  Приятной игры.”

Czyli w skrócie - 5 lat robili aż zrobili i dlatego pobrałem i zagram!

Nawiązanie chyba do modów left to die - czy jakoś tak, gdzie walczyłeś w mieście z zombiakami.

Na początku jest wprowadzenie w klimacie: dlaczego?

Zaczynasz w nocy w czasie burzy, stoisz przed stodołą, jak się gra instalowała to widziałem pliki m.in. dot. miasta i metra.

Gra/mod na bazie cieni 10004.

Spoiler

 

Bez spojlera - pierwsze zadanie, pierwsze spotkanie:

 

Trochę dziwne to będzie, mordowanie zombiaków w universum stalkera bez całej tej otoczki serii. Można spróbować luknąć, choć mam mieszane odczucia.

Inne forum: http://stalkermod.ru/MODYI-Teni-CHernobyilya/stalker-ostavshijsya-umirat-left-to-die.html

Sporo nowych przedmiotów, uważać należy na piłę ręczna spalinową, nie kłaść śpiwora i pałatki na nierównym podłożu.

Stąd można pobrać - około 11 GB po rozłożeniu:

https://cloud.mail.ru/public/8GTM/NLiV5kntQ

https://drive.google.com/drive/folders/1JfHXjuC98aJDgIUfprIs0iCJTzmKwkER

https://yadi.sk/d/Pv3H1Ust3aUEGK

Torrent :

Solucja video:

 

 

[LTD_torrent.torrent](< base_url >/applications/core/interface/file/attachment.php?id=25368)

Bez spojlera:

Grzyby i drewno - różne rodzaje drewna i grzybów, zbieramy przy drzewach, ryby łowimy do oporu wbrew przepisom PZW, czyli pod mostem 

na elewatorze jest fajna skrzynka ale uwaga! nie “budzić” zombiaka na dole bo zarazi i zgon!

Spoiler

 

2 polubienia

Pierwszy post został zaktualizowany o Fixa z numerem 1.

Pierwsze czym Siergiej może się bronić, jest patelnia, później robi się trochę lepiej. Fabuła zaczyna mi się dopiero rozkręcać, więc Siergirj na razie biega po polnych drogach i leśnych duktach, wędkuje, pichci przy ognisku, zabija zwierzęta (ma wprawę po zabiciu paru kur na Fermie). Zobaczymy, jak to będzie dalej, na razie nie narzekam, szczególnie że po wgraniu fixa, Siergiej zrobił się mniej żarłoczny i poprawiła mu się kondycja.

Spoiler

 

1 polubienie

Gawron - Оставшийся Умирать - jakby tego nie tłumaczyć to wychodzi: Pozostało nam (tobie, mi, tylko) umrzeć.

Ferma, Las x 3, droga x 5, Wioska, kawiarnia przydrożna, miasto Kisielew - nawiasem znana miejscowość wypoczynkowa w Obwodzie Moskiewskim.

Dobrą broń zdobywasz dopiero w lesie 1 - dwururka i PB oraz nóż.

p.s. zbieram notatki.

Spoiler

 

  I znowu tłumaczysz nazwę moda literalnie, nie zważając na to że każdy język ma swoje określenia idiomowe, które należy tłumaczyć kontekstowo.

Bliższe prawdy było by przetłumaczenie na “Bez szansy przeżycia”, lub “Na łasce losu”.

Ale jest już na tyle doświadczonym w tłumaczeniu modów, że sam potrafi określić jaki powinien być jego tytuł.

 

Left To Die, Left To Die… Pojęcia nie miałem, co zaczynam, a poznałem historię, która na długo zapadnie w mojej pamięci. Niewiele jest modyfikacji do STALKERA, o których mogę tak powiedzieć. Nie jestem ekspertem, więc mogę napisać tylko o swoich odczuciach, a one mi mówią, że jest to wciąż stary dobry stalker, tyle że bez Elektrowni Czarnobylskiej na horyzoncie. Myślę, że robiąc grę na silniku STALKERA, nie da się uciec od Zony. To oczywiste, że umiejscowienie akcji w zapowietrzonej strefie, gdzieś w środku Rosji, wymagało innego anturażu i nowych lokacji, wiadomo, że współczesne miasto z całą swą infrastrukturą, to nie wyludniona lata temu Prypeć… ale mechanika, udźwiękowienie, zadania, patenty gampleyowe, sprawiają, że klimat Zony przez cały czas unosi się w powietrzu. Jednak Left To Die, to nie okolice Czarnobyla i nikt tam nie słyszał o Sidorowiczu i artefaktach. Mapa LTD (las i bagna, przestrzenie, miasto) to po prostu kawałek pechowego, ale jednak współczesnego świata, w którym nasz bohater stara się przeżyć. Odpowiednio poprowadzona fabuła, daje mu w finale możliwość ocalenia wielu osób napotkanych w trakcie wędrówki, ilu będzie takich szczęśliwców i czy w ogóle wszystko skończy się happy endem, to już zależy od gracza.

Kiedy na końcu wędrówki spotykasz wszystkich, których ocaliłeś dzięki swoim decyzjom, to wiesz, że było warto…

Spoiler

Tego typu paczki z bronią życzyłbym sobie w każdym modzie do stalkera:

Spoiler

 

5 polubień

Jeśli o mnie chodzi to mod jest świetny i inny, brak sztampy podwyższa wartość moda.

Dialogi nie są z palca wyssane, zawartość sklepów, domów, odpowiada realiom.

Ludzie nieufni, podminowani, każdy czeka na rozwój sytuacji, nie wiesz czy wojsko jak się zjawi lub milicja nie zabije cię od razu.

Metro to amalgamat rzeźni z klaustrofobią.

Ludzie najpierw do ciebie strzelają a potem zadają pytania, psy i koty oraz inne zwierzaki są głodne walczą z każdym i miedzy sobą.

Przerażenie gracza gdy zdaje sobie sprawę, że zombi nie występuje tylko w USA ale może być nawet na “twoim” terenie. 

Nikt ci broni ani kapoty nie naprawi, amunicji tyle co kot napłakał, żarcie wszelakiego rodzaju - polecam polowanie na zająca z patelnią. 

Podmiejskie wysypisko śmieci - tutaj nawet nadzieja strzeliła sobie samobója.

Powrót do korzeni naszego gatunku - zbieractwo, prymitywne myślistwo, to człowiek jest zwierzyną łowną i już wiesz, że lepszy żywy paranoik/pragmatyk niż martwy sceptyk.

p.s. Gawron - na ostatniej twojej fotce, obok (300-400 metrów) jest ambona, tam jest martwy ment a obok niego szur-szur (SWD) - dobra fuzja, świetne są też ziołowe nalewki od Babki (fonetycznie Babula) z gospodarstwa leśnego.

Bandyci z kawiarni są idealni, jest przynęta, jest przyzwyczajenie do łatwego życia i oklepane wzorce ich postępowania - zryty beret zobowiązuje!.

No skądś go znam? polazłem do łazienki, zacząłem się golić i jakbym siebie widział:

 

3 polubienia

Możliwe, że to ten mod już dawno sygnalizowany, który miał pokazać inny rejon ZSRR, w którym doszło do podobnej katastrofy ekologicznej na Uralu, gdzieś na wysokości Moskwy.

Tu można poczytać o przyczynach:

Trzeba się więc z nim zmierzyć.

 

Zainstalowałem i gram. Początek to masakra , biednie i głodno. Powoli zbieramy doświadczenia z pomocą spotkanego człowieka i jego córki na fermie.

Wszystko co uda się znaleźć może się przydać, inne rzeczy musimy zdobyć (co też nie jest łatwe jeżeli nie posiadamy odpowiedniego sprzętu), pieniądze nie mają żadnej wartości, jedyna metoda handlu to wymiana coś za coś. W miarę postępu w grze zdobywamy coraz lepsze wyposażenie, ale świat otaczający nas w tym modzie jest ekstremalnie wrogi. Większość opisali poprzednicy, więc nie ma co się rozpisywać.

Dwie rzeczy które mnie bawią w tym modzie. Do przygotowania jedzenia musimy rozpalić ognisko i w tym celu zbieramy drewno, dookoła pełno drzew i lasy, a drewna jak na lekarstwo (to tak jak by drzewo do lasu wozić ). Druga rzecz, błąd znany z podstawek i modów to przewracanie pojazdów przez np, psy i blokowanie ich ruchu przez postacie (da się to przeżyć, ale śmieszy).  

Po początkowych godzinach gry z mieszanymi uczuciami, zagryzłem zęby i walczę dalej. Muszę przyznać, że zmieniłem nastawienie i mod wciągnął mnie jak dobry odkurzacz paprochy . Można używać pojazdów pod warunkiem zdobycia paliwa i kluczyków. Do napraw znajdujemy zestawy, jedne do odzieży inne do pojazdów. 

Tak wygląda przejażdżka Ładą. 

Teraz przekopałem wioskę i wykonałem kilka zadań w niej.

 

3 polubienia

Mod pobrany i uruchomiony.

Ale mam mały problem, bo w menu głównym nie mam opcji ustawień.

Również po uruchomieniu nowej gry i wejściu do menu, takiej opcji nie ma.

Gdzie więc należy szukać możliwości ustawień?

Nadmieniam, że gram już z patchem nr 4, z 22.08. bo taki był w paczce moda. Zawiera poprzednie.

W katalogu z zapisami nie ma user.ltx. A że ja nie gram na WSAD, to nie wiem za wyjątkiem WSAD przypisanych ustawień, czym sterować.

I co z tym fantem zrobić?

#1 został zaktualizowany o fix4 (zawiera poprzednie poprawki), nie wymaga nowej gry.

27 minut temu, kondotier napisał:

Ale mam mały problem, bo w menu głównym nie mam opcji ustawień.

Nie zapomnij przypisać ESC, chyba, że jest w tej wersji.

Dziękuję za informację. Ale sam znalazłem tę “ustawkę”.

Ale jak wyjść z gry?

Ikonką obok, –>.

  Sądzę, że te dwie informacje, powinny się znaleźć w #1. I to na kolorowo. Bo takich jak ja, przy grze w niego może być więcej.

Tak samo informacja o patchu nr.4.

Esc miałem w domyślnych, więc ustawiać nie musiałem.

 

, masz rację, nie zaszkodzi dodać informacji, gdzie ustawić i jak wyjść. Wszystko, co dotyczy fixa czwartego jest już w #1.

kondotier w opcjach nie zapomnij przypisać klawisza ESC bo inaczej lipa.

  - Przecież napisałem, że Esc było już ustawione i działało.

 

Pograłem trochę, nawet dość udanie, ale utknąłem na zabijaniu kur. Po prostu nie mam czwartej. Powtarzałem kilka razy z tym samym skutkiem. Nie ma jej ani w budynku, ani na zewnątrz. Daję sava przy kurniku, z prośbą o sprawdzenie czy u was też czwarta się nie spawnuje. Zadanie z grobem matki zrobione.

029 na kury.dds (8.13 KB)

029 na kury.sav (541 KB)

Jak nie będzie czwartej, to nie będę zadania brał, aby nie wisiało.

A tu parę widoczków ode mnie.

 

2 polubienia