Prawidłowa praca z ikonkami

NAZWA:  Prawidłowa praca z ikonkami
AUTOR:  Hrust

 

OPIS DZIAŁAŃ:

Spoiler

Zacznijmy od oprogramowania.

Potrzebny będzie Photoshopa CS5/CS6 lub CC.

Po drugie, zapomnij o Stalker Icon Editor.

Po trzecie, potrzebny też będzie PaintDotNet. Oznacza to, że do pracy z samymi ikonami używamy tylko dwóch programów, nie licząc programu do ich renderowania.

Następnie musisz popracować ze źródłem - tga to idealny buforowy format dla tych dwóch programów, zapisujemy go w formacie 32-bitowym.

Aby dodać nowe ikony, używamy PaintDotNet. Tworzymy nową warstwę, wstawiamy na nią potrzebny obraz i dopasowujemy go do rozmiaru (metoda dwuliniowa/bilinear), zaznaczamy obszar, wycinamy i wklejamy na warstwę główną, usuwając w ten sposób poprzednią ikonkę, jeśli taka była. Zapisujemy i przejchodzimy do Photoshopa. Tutaj włączamy siatkę (Ctrl+"), tutaj dostosowujemy jej wymiary, domyślnie jest to 50 pikseli.

WAŻNE!!! NIE UŻYWAJ SKRAJNIE PRAWYCH I SKRAJNIE DOLNYCH KOMÓREK, NIE SĄ KOMPLETNE I SĄ O KILKA PIKSELI MNIEJSZE OD POZOSTAŁYCH.

Wybieramy kolor + alfa za pomocą klawisza Shift i, jeśli to konieczne, dostosujemy ikonkę w komórce i zapisujemy.
Aby skopiować ikony z jednego atlasu do drugiego, wybieramy ikonkę w jednym, kopiujemy i wklejamy w drugim - najwygodniej jest to zrobić z wybranym kolorem i alfą, aby nie trzeba było przenosić osobno.
Następnie przechodzimy do “warstw” i odblokowujemy warstwę - odsłoni to informacje we właściwościach o wybranym elemencie i jego położeniu. Tutaj poznamy współrzędne, dla 50x50 będziemy musieli skorzystać z kalkulatora, a dla 100x100 po prostu odetniemy dwa zera.

W CS5/CS6 można uzyskać współrzędne za pomocą F8 (w nowych wersjach ułatwiono dostęp i znajduje się to w zakładce właściwości).

tutaj pozycja X wynosi 950, dzielmy przez 50 i mamy 19 - dokładnie taką liczbę często pisze się w inv_grid_x. Podobna historia z graczem. Ш - szerokość 50, dzielimy przez 50, otrzymujemy inv_grid_width równy jeden. Podobnie jest z wysokością. PO ODBLOKOWANIU WARSTWY NIE ZAPISUJEMY ATLASÓW, TYLKO ZAMYKAMY!
Otwieramy atlas w programie PaintDotNet lub w Photoshop (potrzebna jest wtyczka dds).

Do zapisu w Photoshop:

Spoiler

 

Do zapisu w PaintDotNet:

Spoiler

 

 

INNE RZECZY OD AUTORA:

Spoiler

Autorskie atlasy ikonek:

 

Tutorial odnośnie renderingu i dodaniu nowych ikonek, blender jest potrzebny:

https://www.youtube.com/watch?v=5sU-B57OKRc

 

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/4205-pravilnaya-rabota-s-atlasami-ikonok/