W tym temacie proszę zgłaszać ewentualne problemy techniczne.
*```
FATAL ERROR [error]Expression : fatal error[error]Function : CScriptEngine::lua_error[error]File : E:stalkersourcestrunkxr_3daxrGamescript_engine.cpp[error]Line : 73[error]Description : [error]Arguments : LUA error: … of chernobylgamedatascriptsdialog_manager.script:393: attempt to compare number with nil stack trace:
Wcześniej normalnie grałem, teraz gdy ładuje grę taki błąd.
Mod jest przeznaczony do wersji 1.0004 PL STALKERa !
Z logu błędu
*```
E:stalkersourcestrunkxr_3daxrGamescript_engine.cpp
wynika, że próbujesz grać na wersji STALKERa upatchowanej do 1.0005 lub 1.0006 - postaw na nowo podstawkę i zacznij moda albo od nowa, albo spróbuj załadować sejwa, może pójdzie...
Gdybyś miał wersję 1.0004 STALKERa to w logu błędu byłby zapis: **E:stalkerpatch\_1\_0004**
Zaurus wpadł na dziwny pomysł, to jest stworzenia jednorazowych dróg. Wiem, że tam jest bariera itd., ale lubię zwiedzać i na południu jest kilka ciekawych map - można jakoś zrobić tak, by przejście na Stary Jantar było dostępne na zawsze?
Nic nie przeszkadza w zwiedzaniu lokacji. Po prostu tylko w pewnym momencie gry masz dostepne różne lokacje.
Jeżeli pod nazwą Stary Jantar masz na myśli Jantar-Bufor, to po przejściu Bariery będziesz miał do niego dostęp przez cała resztę gry.
Nie będziesz mógł tylko wrócić na te lokacje, które są poniżej Bariery.
Dodawanie takiego przejścia nie tylko byłoby bez sensu (z punktu widzenia fabuły), ale również bezcelowe. Lokacje poniżej Bariery zdążysz pozwiedzać podczas robienia kwestów wystarczająco dobrze, a potem nie ma po co i tak do nich wracać.
Z technicznego punktu widzenia - tak, takie przejście dałoby się zrobić, ale na mnie nie licz, bo nie będę psuł takimi działaniami tak dobrego i przemyślanego moda.
Wiem że jest bardzo dobry i klimatyczny, ale kocham wracać na dawne lokacje, pozwiedzać…no nic, zapytam gdzie indziej.
Patch 02 do polonizacji do pobrania z linku w temacie: http://stalkerteam.pl/topic/5655-opis-moda-pliki-do-pobrania-i-polonizacja/#entry59247
Zainstalować z zamianą plików. Nowa gra NIE WYMAGANA
ZAWIERA FIX-2 CUMULATIVE OD ZAURUSA !!!
WAŻNA INFORMACJA NA TEMAT AKCJI Z ARNOLDEM !!
Żeby mieć możliwość pokojowego rozwiązania tej akcji, trzeba podczas pierwszej wizyty na Kordonie znaleźć Przewodnika, który siedzi zwykle przy ognisku między starą drogą do Doliny Mroku a nasypem kolejowym, za ATP i gniazdem dzików i podejść do niego. Zamieni sie w pijawkę, a my zabijamy go. Wówczas w modzie zaskakuje linia pokojowego rozwiązania kwestii Arnolda (info pochodzi od Kobala).
Może to głupio zabrzmi, ale czy komuś z was podczas gry zdarza się usłyszeć czasem taki charakterystyczny świst? Brzmi on jak dźwięk w Metro 2033, gdy zdobywało się ,Punkty reputacji" do alternatywnego zakończenia. Zdarza się zbyt rzadko (wg mnie), żeby uznać to za dźwięk z ambientu. Czy on coś oznacza, czy to tylko mi się tak coś wydaje?
Nie zwróciłem na to jakiejś szczególnej uwagi…
Nie sądzę, żeby to coś konkretnego oznaczało - no chyba że nadejście SMSa na PDA - to ewentualnie
To ja też dorzucę loga. Wróciłem się kilka sejwów wstecz, i przy próbie przejścia z Prypeci do CEA wyskakuje błąd:
*```
FATAL ERROR[error]Expression : fatal error[error]Function : CScriptEngine::lua_error[error]File : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamescript_engine.cpp[error]Line : 73[error]Description : [error]Arguments : LUA error: …ow of chernobylgamedatascriptsbind_stalker.script:1292: attempt to concatenate field ‘?’ (a nil value)
Mam taki problem - po zamknięciu zadania na snajperów, chciałam pogadać z Hugo, przed rozmową zrobiłam sejwa (musiałam odejść od komputera na kilka minut). Po ponownym wgraniu zapisanego sejwa wszyscy, którzy byli w Barze, łącznie z Barmanem, Hugo i tym co stoi na warcie, wyszli sobie “gęsiego” na Sortownię. Taka sytuacja powtarzała się po każdej próbie wgrania tego sejwa - zmieniał się tylko kierunek marszu “barowej procesji”. Musiałam wgrać któregoś z dużo wcześniejszych sejwów aby kontynuować grę. Teraz jestem na Kordonie, znalazłam Przewodnika na Bagna. Zrobiłam zapis zaraz po minięciu “barykad” przy wieży wartowniczej, doszliśmy prawie do przejścia, ale trafiła mnie anomalia. Wgrałam zapisanego sejwa i… mój Przewodnik szlaja się po całym Posterunku: zwiedza budynki, zahacza o kibel, włazi na pole minowe albo idzie prosto do Wioski Kotów. Jednym słowem lezie wszędzie tylko nie do przejścia. O co chodzi, w czy problem. Pomóżcie, bo aż się boję co będzie przy naprawdę trudnych zadaniach.
Jeśli odbyła się już rozmowa z przewodnikiem to zostaw go i idź sama do przejścia. Jeśli przejście się otworzy to on będzie czekał już na bagnach. Jak i to nie pomoże to wczytaj sava z Sortowni i po przejściu na Kordon w dialogu z przewodnikiem wybierz opcje tą że “sama pójdziesz.”.
Przejście na CEA ulega zamknięciu w pewnym momencie gry, więc jeśli wczytasz sejwa z zapisem przejścia włącznego w momencie, gdy jest już nieaktywne, to będziesz miał taki wylot.
To stara przypadłość STALKERa. Nie możesz robić zapisów w momencie zadziałania jakiegoś skryptu, bo gra wariuje. Ci co grali w Soliankę znają ten problem bardzo dobrze. Sejwy robimy zawsze najlepiej gdy nie ka w pobliżu postaci zasadniczych dla gry
W takich sytuacjach pomaga jedynie wczytanie starszego sejwa, lub autosejwa z przejścia na lokację.
A i jeszcze jedno - mam nadzieję, że nie robisz zapisów typu Quicksave. W jakimkolwiek modzie do STALKERa się nie nadają do niczego, bo prędzej czy później powodują błędy gry. Sejwy TYLKO “twarde”
tadeo 2013 - dzięki! Spróbuję wg twojej podpowiedzi , a jak nic z tego nie wyjdzie to pójdę za radą Yurka.
Yurek - przeszłam całą Soliankę i jakoś nie zauważyłam tej “przypadłości” Stalkera . Może nieświadomie robiłam sejwy w “odpowiednich” momentach.
Dzięki za podpowiedź, aby zwracać uwagę na moment tworzenia sejwa (bardzo przydatne info). Quicków już nie robię, bo się na nich przejechałam w Soliance jak na łysej kobyle
A swoją drogą to “straszny” mod .
Pozdrawiam
@ renia
Trzymam kciuki, żeby dalej Ci szło bezproblemowo.
A czemu “strzaszny” ?
Yurek
Dlaczego straszny? Po lajtowej atmosferze na Sortowni wchodzę na Kordon, a tam mrok, duchy (dobrze, że chociaż przyjaźnie nastawione) żywego człowieka nie uświadczysz (a ja jestem osobą dość towarzyską ), a jak już kogoś spotkasz to masz dylemat: podejść czy wiać. No i oczywiście “straszna” Straszna Pieczara. Zwiewałam stamtąd na oślep i tylko przez cudowny przypadek trafiłam do przejścia
. Dzisiaj powałęsałam się po Wiedźmim Bagnie (ładna lokacja), ale tam też pusto. W Barze, tym znanym i przyjaznym miejscu jeszcze nie byłam, ale czytając wypowiedzi forumowiczów też nie czeka mnie tam Barman z wyciągniętymi rękami i kuflem zimnego piwa.
Ten klimat wiecznego zmierzchu (lub pory tuż przed świtem) plus samotność powodują, że mam lekkiego pietra
W Stalkera gram od samego początku, tzn. od momentu pojawienia się SoC, grałam we wszystkie częsci i w ok. 70% różnych modów, dodatków czy jak je tam zwał, ale dopiero w Upadłej Gwieździe poczułam ciarki na plecach. Więc, albo Zaurus jest takim dobrym “klimatologiem”, albo ja już jestem stara na takie Klimaty. Miłego dnia.
Też mnie uderzyła ta “mroczność”. W panujących ciemnościach, nawet nie widziałem, jak na Kordonie bełkocący stalker rozpada się na szczuro-kawałki. Dopiero podciągnięcie jasności prawie całkiem na prawo, pozwoliło mi grać.
Wg mnie, w takich modach, powinna być z góry możliwość, wybrania opcji pogodowej. Nie uważam tej mroczności za walor. Po prostu, widzi mi się autora.
A co do pieczary. Już kilku grających zauważyło, że wdawanie się w niej w walkę z mutantami do niczego nie prowadzi. Natomiast przy pokonywaniu jej biegiem i omijanie mutantów, jakby otwierało drogę do przejścia. To kolejna pułapka tego moda, tylko ( i ), przedłużająca czas gry bez efektu.
Mod ma sporo pułapek na gracza i z pewnością nie prowadzi go “za rączkę”, a właściwie “po strzałkach” do szczęśliwego końca
Tu trzeba myśleć, pamiętać szczegóły i skupić się na rozgrywce - a to jest to , co tygrysy (i tygrysice) lubią najbardziej
Patch 03 do polonizacji do pobrania z linku w temacie: http://stalkerteam.pl/topic/5655-opis-moda-pliki-do-pobrania-i-polonizacja/#entry59247
Zainstalować z zamianą plików. Nowa gra NIE WYMAGANA
ZAWIERA FIX-2 CUMULATIVE OD ZAURUSA oraz liczne poprawki polonizacji (m.in. te zgłoszone w Trackerze) !!!
*```
FATAL ERROR [error]Expression : fatal error[error]Function : CInifile::r_section[error]File : E:stalkerpatch_1_0004xrCoreXr_ini.cpp[error]Line : 342[error]Description : [error]Arguments : Can’t open section ‘tod_dark_stalker’
@ Fr0zen
Coś Ci się źle rozpakowało z plików moda. Pewnie zapomniałeś wyłączyć antywirusa na czas rozpakowywania…
Tu masz lekarstwo na ten wylot: http://pliczek.net/index.php?p=41536
Jak bedziesz miał takich więcej, to rozważ postawienie moda od nowa