Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 Data premiery: 17.06.2015 r. Autor: Siergiej Redczenko Autor spolszczenia: Śr. długość rozgrywki: ok. 5 godzin
OPIS:
Spoiler
Los najemnika jest prosty - podejmujesz się zlecenia, wykonujesz je i zgarniasz kasę.
Po krótkiej nieobecności do Zony powraca najemnik o ksywce Jegier. Niestety kilka dni wcześniej nastąpiła potężna emisja, co znacząco utrudnia wykonanie nowego zadania. Kto wie, jak może potoczyć się dla niego z pozoru błahe zlecenie, bo nikt tak naprawdę nie wie, co aktualnie dzieje się poza Kordonem.
Ta emisja była znacznie silniejsza od poprzednich - połączenie z samotnymi stalkerami i frakcjami zostało przerwane, więc Jegier zmuszony jest udać się w nieznane…
Cechy moda:
nowa fabuła,
nowa paczka broni,
możliwość snu,
oprawa graficzna z modyfikacji Apokalipsa 2.
Od autora:
Spoiler
Save and Protect to globalna modyfikacja fabularna z 12 nowymi lokacjami (pakiet map Stalker). Stworzona jako “świat do eksploracji” z fabułą. Niektóre lokacje są freeplayowe.
PORADY:
Spoiler
Pomoc techniczna:
W przypadku problemów na Bagnach należy zmienić oświetlenie na statyczne (tylko na tej lokacji lub przed przejściem na nią).
Dodatek:** **
Dołączam jako nieobowiązkowy niewielki dodatek paczkę, która powstała na mój użytek. Zmieniono kilka modeli broni, loretkę, śrubę, nóż i noktowizor. Dodano auto pauzę przy starcie gry oraz zamieniono kilka dźwięków - .
Pograłem trochę, zrobiłem zadania otrzymane na Kordonie. Fabuła całkiem odmienna od nam znanych. Jej założeniem jest to, że nadzwyczaj silna emisja zlikwidowała populację stalkerów w Strefie, z małymi wyjątkami głównych frakcji, które zdążyły się ukryć w nietypowych dla nich miejscach.
Teraz ich likwidacją zajmuje się wojsko. Więc za przeciwnika mamy tylko wojsko, bandytów i mutanty, które się rozmnożyły z braku przeciwników. Tak więc w większości po likwidacji wojska, ganiamy po pustych lokacjach. Tradycyjnie, mamy cel na jednej lokacji, a po dotarciu tam dowiadujemy się, że cel jest na innej, daleko stąd.
Z wyposażeniem nie jest trudno, bo mod nam daje co potrzeba. Broń zdjęta z trupów sprawna w gdzieś 90%. Amunicji też pod dostatkiem. Już na Kordonie, po odwiedzeniu tylko Bagien, miałem to:
Może to było zamiarem twórców moda, a może jest niedopracowaniem przebijanie tekstur jak na 1. zrzucie. Za to noce mimo pełni, bardzo ciemne, latarka słaba, a przez zielony noktowizor, nie c nie widać.
Widzę, że zainteresował się tym modem, a ja z ciekawości zerknąłem na opinię innych graczy z rus stron. Ktoś napisał, że mod jest stabilny, ale z drugiej strony pojawiło się trochę narzekania na puste lokacje. Hm.. Na swój sposób też ma to klimat. Tak czy inaczej, mod zadebiutował w 2015 roku, ale chyba nie należy do tych gorszych tytułów.
Ten dialog z przedstawicielem wyjaśnia, jak to się stało, że nasz protagonista znalazł się w strefi po takiej dziwnej emisji i dostał specyficzne zadanie.
Na pewno będą stękania na bieganie po pustych lokacjach, ale to jest zgodne ze scenariuszem. Mod stabilny, nie wymaga wielkiego wysiłku umysłowego. Jak widać ze zrzutów, dopracowany teksturowo. Utrudnieniem jest rozmieszczenie handlarzy tak, że po minięciu wysypiska, znalezioną bronią - która jest w b.dobrym stanie - już nie pohandlujemy. Ją skupuje tylko Sidor. Tak więc, trzeba ganiać do niego. U innych możemy tylko sprzedawać arty, amunicję i inne drobiazgi. A na wdzianka bez “dodatkowego” zarobku poza zapłatami za wykonane zlecenia, nie ma co liczyć.
Jednak jak już przy pierwszym zadaniu znajdziemy wdzianko CzN, to można w nim dograć do końca.
Nie będę moda oceniał w “skali”, ale spokojnie można w niego zagrać. Jeśli nie zachwyci, to na pewno nudzić się nie będziemy. Jest to jednak mod dla tych, co dobrze znają lokacje, bo naprowadzenia na zadania są celowo nie domówione w lokalizacji. GB to przecież najemnik znający Strefę jak własną kieszeń.
I jeszcze obrazki z moda. Tu mało, bo resztę wstawiłem do Klimatycznych.
Jak dla mnie całkiem przyjemna rozgrywka nie przeładowana zadaniami pobocznymi (jest kilka, ale nie mają wpływu na fabułę i zakończenie moda). Dobry opis dodał . Mod niesamowicie stabilny, dość ładna grafika nawet na słabszym kompie i bardzo szybkie wczytywanie.
Osobiście nie przeszkadzało mi bieganie po w większości pustych lokacjach, taka jest w założeniu fabuła moda i trzeba się dostosować (czasami natkniemy się na wojsko, bandytów lub mutanty. Plusem jest to, że mod nie prowadzi za rączkę i nie pokazuje miejsc docelowych, należy je znaleźć po odczytaniu odszukanych wskazówek co wiąże się z ciągłym przemieszczaniem między lokacjami. Wszystko co potrzebne w modzie dostaniemy, znajdziemy, albo kupimy w trakcie rozgrywki (schowków jest mało, ale trafiają się ciekawe rzeczy). W trakcie postępów w fabule, wyposażenie coraz lepsze. W tej rozgrywce brak jest detektorów, artów jest mało na początku i można je znaleźć czasami luzem, czasami w schowkach.
Modyfikacja dość ciekawa i przyjemna w rozgrywce, mogę z czystym sumieniem polecić , dialogów nie ma za dużo i może ktoś kiedyś pokusił by się o spolszczenie.
Końcowa rozmowa, można później biegać w free play-u .
ta ksywa to Jegr od zrusyfikowanej formy formacji piechoty z XVII/XVIII z Prus - myśliwy/strzelec - Jäger
Ich stimm’ dir nicht zu Polski odpowiednik to jegier, nie jegr, tak jest i w bezpośredniej transliteracji.
Etymologię znam, gdzieś już była postać z taką samą ksywą, bodaj myśliwy w ZT2.
Jegrzy - kurduple - około 160 cm to takie żołnierze co na filmach a przedtem na polu bitwy ustawiali się w szereg (2 lub trzy by nie tracić czasu na przeładowanie) i strzelali salwami do wroga.
W przypadku problemów na Bagnach należy zmienić oświetlenie na statyczne (tylko na tej lokacji lub przed przejściem na nią).
MAŁY DODATEK:
Spoiler
Dołączam jako nieobowiązkowy niewielki dodatek paczkę, która powstała na mój użytek. Zmieniono kilka modeli broni, loretkę, śrubę, nóż i noktowizor. Dodano auto pauzę przy starcie gry oraz zamieniono kilka dźwięków.
Próba przejścia na lokacje, których nie było w podstawkach, kończy się wylotem.
Pomaga zmiana oświetlenia na statyczne. (w moim przypadku przed wejściem na lokację)