Блудный сын (Syn marnotrawny)

bludnyisyn-coverbymeta.thumb.jpg.7953b493f24e0bdec716fa0f46bdaa1e.jpg

Tytuł oryginalny:  Блудный сын
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006
Data premiery:  31.03.2019 r.
Autor:  Ekagors
Śr. długość rozgrywki: ok. 1 godziny

OPIS:

Spoiler

Syn marnotrawny jest niewielką modyfikacją fabularną z elementami gry swobodnej. Opowiada historię stalkera, który postanowił wrócić do Strefy Wykluczenia po długiej nieobecności i zostaje wplątany w sprawę inicjującą ciąg niefortunnych wydarzeń.


Podziękowania: 

Spoiler

  • Serdeczne podziękowania dla Nikołaja Bota za pracę przy pisaniu dialogów. 

Podziękowania dla autorów, których prace zostały wykorzystane w całości lub częściowo; 

  1. AI additions 2.0 - Rulix aka Bak;
  2. Modele rąk podczas zmiany kombinezonu w 3 wersjach - Вампир35, ChelpuS, ОТИС, Starter;
  3.  SWTC 2.0 - Vincent Vega;
  4. Mod pozbawiający fabułę w Cieniu Czarnobyla - THE_ATLAS;
  5. Roślinność - AzzzA;
  6. OGSM - DEXXX.

PORADY:

Spoiler

Wskazówki dot. rozgrywki:

Gdzie znajduje się znak psa?
Spójrz uważnie na mapę.

Dokąd się udać?
Aby rozpocząć historię, porozmawiaj z handlarzem. 

GALERIA:

Spoiler

ab35y-QDn-QNU.thumb.jpg.e65886d1db284f68542795f5b765e63c.jpg  HV5-Bq0-ZTSPo.thumb.jpg.b66c8f6bebb9cbd7f99be96bfe97ddb0.jpg

4fooj-OLGMdg.thumb.jpg.435cf5046075448b7ecc428f6013f25f.jpg  a-YF49h70p-So.thumb.jpg.b8adc60d88852decfdc3ad3e3ceb70ac.jpg


Prezentacja moda:

https://www.youtube.com/watch?v=aWOzx4c5oRU

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

  1. Cień Czarnobyla 1.0006.

  1. Należy usunąć lub zmienić nazwę folderu bin w katalogu z grą

3. Pobrane i wypakowane archiwum z modem oraz poprawkami do niego (gamedata, bin) umieszczamy w głównym katalogu gry.

 

Modyfikację zaleca się instalować na rosyjskiej wersji gry.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

  • Google Drive - [KLIK]

Poprawka nr 1:

  • Google Drive - [KLIK]

Poprawka nr 2:

  • Google Drive - [KLIK]

Źródło:  newAP-PROLOGO.png.aba0a3e476d400f89ebcc83f4ed08bdb.png.f9c3ef2f55de11a541281ed76cba97d4.png
 

Fiks na dialog i pierwsze zadanie od Sidora:

https://drive.google.com/file/d/1OeddscGmz3i74AI7UsgHHdXB_U5tVCk8/view

p.s. Sidor jest też technikiem, poprawia i ulepsza parametry itd/itp broni i pancerzy.

Całkowicie nowy scenariusz, wciąga i jest możliwość wielu opcji przy wykonaniu zadań.

Nowa zsyłka z modem do pobrania - tylko na 10006: https://yadi.sk/d/cdQZIxnTq4iqEA

Fiks nr 2 dot. dialogów: https://drive.google.com/file/d/1ZTu21Kcw_1dfOvTX6r3MBTtkKqqp11AJ/view

Ciekawie rozwiązane podejście do wykonania zadań/kwestów, np. mam się zgłosić po kolejny kwest/zadanie do Powinności i po kasę ale Powinność mam sam odszukać i nie ma tego na mapie.

Jest fajnie, gram dalej.

  Skąd brałeś ten odsyłacz do pobrania na v.1.0006?

Pobrałem z niego. Najpierw stawiałem na rus podstawkę. Logika pokazywała że bin też należy wstawić. Ale wtedy zainstalowała się wersja 1.0007. Czyli że bin jest zły.

Zainstalowałem ponownie bez bin. Pokazał się ekran główny, ale na nim nieaktywny był przycisk wejścia do opcji. Bez ich zmiany uruchomiłem moda i wyleciałem. W logu nie było Fatal, ale za to jako Invalid miałem wszystkie pliki dźwiękowe.

Nowa instalacja na polską podstawkę z takim samym negatywnym skutkiem.

Na jaką podstawkę stawiałeś? Możesz sprawdzić, czy link do v.1.0006 jest do właściwej wersji?

Z całym szacunkiem, ale czy dowiedziałeś się kiedykolwiek czegoś konkretnego z postów ? Bo ja nie.

Na ap-pro.ru znalazłem linki do moda i dwóch fiksów. Napisano tam aby stawiać na 1.0006:

https://drive.google.com/file/d/1osjKgMr2RSg44qOmsiEl5Y1Wd6v2Pc3Q/view

i dwa fixy: https://drive.google.com/file/d/1OeddscGmz3i74AI7UsgHHdXB_U5tVCk8/view

oraz https://drive.google.com/file/d/1ZTu21Kcw_1dfOvTX6r3MBTtkKqqp11AJ/view

DODANO: a co do samej instalacji: usunąć lub zmienić nazwę folderu bin w katalogu z grą.

  Chyba to na jaką podstawkę stawiał, to wiedzieć powinien. Ja dlatego najpierw postawiłem na rus, bo wiem że on zawsze na takich stawia.

A za nowe linki . Zaraz pobiorę i spróbuję postawić.

Nie udało mi się postawić moda na pol odstawce, na rus jak najbardziej. Kwiatki mi się podobają.

Mod postawiony i pierwsze zadanie zrobione.

Też przykuły moją uwagę kwiatuszki.

Piesków nie zdążyłem zastrzelić, bo mnie wyręczyło wojsko.

A informację o modzie śmiało można wstawić do Nowych modów. W opisie instalacji, należy podać odwrotnie niż podał , że należy usunąć bin podstawki, a nie moda. No i tę, że mod tylko na rus podstawce pójdzie. Chyba że scalona podstawka z modem gdzieś się pojawi.

 

Najpierw mod potem fiksy 1 i 2 bo one po/naprawiają fakt wylotu przy niektórych dialogach.

Kondotier:

https://stalkerportaal.ru/load/teni_chernobylja_novyj/teni_chernobylja_mini_modifikacii/modifikacija_bludnyj_syn/137-1-0-3077

A tamże:

https://yadi.sk/d/cdQZIxnTq4iqEA

https://drive.google.com/file/d/1osjKgMr2RSg44qOmsiEl5Y1Wd6v2Pc3Q/view

Oraz torrent i spawner: https://yadi.sk/d/uIdvJCPH3RQys7

Stawiałem na 10007 i 10006 rus i działa na obu, postawiłem bez bin z podstawki i działało, już go wywaliłem bo przeszedłem.

4 zadania + wolna gra, zadanie nr 3 arcytrudne! klimat jak przy mózgozwęglaczu.

Ostatnie zadanie na Powinność, tutaj przed rozmową z dowódcą wskazany zapis na sztywno, potem jest wybór.

Tutaj też można pobrać z G dysku: http://stalker-ok.my1.ru/load/bludnyj_syn_mod_s_t_a_l_k_e_r_shadow_of_chernobyl/2-1-0-901

@vidkunsen - Dziękuję, ale jak widzisz, moda postawiłem i sporo pograłem. Ale za uprzejmość masz:

Już na Kordonie nazbierałem broni, amunicji i jak mnie zastanie świt, ruszam na północ. Trzeba zapracować na to wdzianko psi-ochrona.

Z tym na starcie.                                                                                               Po pierwszym zadaniu.

 

Po odparciu ataku na wioskę.                                                                A z tym po zwiedzeniu Kordonu przed wyruszeniem.

Na zachętę dla ewentualnych tłumaczy. Noc na Kordonie.

Pytanie.

Czy ta pijawka u was też była absolutnie niewidoczna, do momentu gdy stanęła oko w oko?

 

Co czeka w aktualizacji modyfikacji „Syn marnotrawny”?:

Cytat

Dokończenie fabuły (są zarysy). Powrót, ale w zmodyfikowanej formie, wątek o Prypeci. Dodanie małych wątków fabuły do losowych stalkerów (niewiadomo), Poprawka drobnych błędów (na przykład: Cześć, Naznaczony). Ulepszenie kontrolera. Dodanie snu. Dodaj dynamicznych schowków. Zwiększenie liczby anomalii. Wszystko zależy od czasu, ponieważ jest rodzina, praca, nauka i inne hobby.

 

No właśnie. Mimo krótkiej gry, już odczułem brak możliwości snu, lub przyśpieszania czasu.

Ale wspomogłem się w nocnych działaniach, dodając “mega latarkę”. Nocne screeny z Kordonu które wstawiłem, możliwe były do zrobienia tylko dzięki niej.

Mod ma przez jego autorów maksymalny udźwig ustawiony na 160 kg. Ciekawe, dlaczego jednocześnie nie zmodyfikowali udźwigu podstawowego? Na razie go nie ruszam i chodzę “na czerwono”.

PODBICIE TAMATU.

dwie sprawy.

  1. Jeśli na MW w zagrodzie gdzie załatwia się stukacza,

zabierzecie AK74M z tłumikiem, to nie wstawiajcie go do slotu bez zdjęcia tłumika. Nieodpowiedni HUD spowoduje wylot z tylko taką informacja. Brak Fatal w logu.

Po zdjęciu tłumika z AK można korzystać.

  1. Kolejny wylot na MW, przy próbie wejścia do koszar. Również w logu brak fatal.

Jest informacja, że nie można otworzyć sekcji dla naukowego pancerza Wolności.

Co zrobić, aby ten bug wyeliminować?

A tu Screeny wschodu słońca na Kordonie.

Spoiler

Zachodu na Wysypisku i hojność z amunicją.

Spoiler

Zabójcze mutanty na MW. Pijawki tylko słychać, działają na psychikę. Zobaczyć je można na odległość ich łap, lub dopiero martwe.

Spoiler

I widoczek.

 

  1. błąd ikony dla tłumika wyświetlanej w ekwipunku.

  2. brak sekcji konfiguracji dla freedom_scientific_outfit (można spróbować przekopiować z jakiegoś innego)

Co nie zmienia faktu że albo czegoś brakuje Ci w modzie albo mod jest do dupy  ad.1 ad.2

  Gram na wersji, która umożliwia moda z silnikiem 1.0007, postawić na podstawce 1.0006.

Sprawę tłumika rozwiązałem zdejmując go z broni. Po prostu ilość slotów w HUDzie broni jest zbyt mała, aby tam go zmieścić. Ikona samego tłumika w inwentarzu, nie powoduje wylotów.

Nie wiem jak wyglądał HUD w v.1.0007, więc trudno powiedzieć, czy to niedopracowanie, czy jakieś dodanie broni czy pancerzy przez dostosowującego moda.

A sam mod, to dość ciekawa strzelanka. Mamy zadanie na samym początku, które wymaga pancerza z psi ochroną. I teraz zaczynamy działania freeplayowe, aby się tego pancerza dorobić. To mod raczej dla obytych ze Strefą, bo GG to bywalec w Strefie, który do niej powrócił. Czyli że ją zna jak własną kieszeń i wie gdzie się udać. Zadania bierzemy tak od ważnych postaci, jak i od zwykłych NPCów. Dlatego wejście do koszar na MW jest potrzebne dla wzięcia zadań. Bez tego chyba moda dokończyć, ale będzie trudniej.

A strzelać jest do kogo i czego.

Mod jest szczodry i kto wie gdzie szukać, szybko może mieć taką broń. Ale z pancerzami krucho, no bo to rzecz w modzie scenariuszowa.

Może trzeba będzie poczekać na fixa, jak Rosjanie też na tych błędach wylecą.

  Wiem, że moda usunąłeś. Ale może został Ci jakiś screen z HUDem, dla tej oryginalnej wersji 1.0007?

 

Wyrzuciłem wszystko dotyczące tego moda.

Do pliku outfit ręcznie dodałem poprzednio brakujący pancerz. Ponowna próba wejścia i wylot ale z egzoszkieletem.

Mam więc prośbę o wrzucenia mi na PW, jak ktoś ma, tego pliku dla CCz 1.0006, z kompletem pancerzy.

 

PODBICIE TEMATU:

Dotarłem do końca moda. Ale jestem mocno zniesmaczony. Albo znów z graczy zrobiono nieświadomych testerów czegoś, co ma być większym modem, albo autorom moda brakło czegoś, aby go doprowadzić do logicznego końca.

Tak jak mówi GG w swoim ostatnim dialogu, “ja na takoje nje pisałsja”. Czyli że, nie tak się umawialiśmy. Po wykonaniu zadania od Sidorowicz z samego początku gry, ten odesłał mnie do Wolności. Z obawami, bo poprzednio nie mogłem wejść do ich bazy, poszedłem na MW. Z perypetiami, ale tym razem wszedłem.

Ale po przeprowadzeniu rozmowy z Łukaszem, zamiast dalszej części dialogu, zobaczyłem podkład dla titrów i to, co na ostatnim screenie. Postanowiłem więc sprawdzić, jak to było u gameplayowców. I mieli to samo. Tyle że jedni tak jak ja z Wolnością, inni z Powinnością.

Reasumując, jestem mocno zawiedziony. Aby był w pełni grywalny, trzeba jeszcze nad nim sporo popracować.

  Pisałeś o jakich 3 zadaniach. Możesz coś więcej, kto je dawał i w jakich sytuacjach? Chyba że były to zadania dodatkowe od NPCów.

 

Zadań łącznie jest 4 i ostatnie ma 3 warianty:

1/ powinność

2/ Wolność (zakończenie dialogiem i napisami końcowymi)

3/ zapis przed końcowym dialogiem i dla rozrywki tzw. wolna gra.