Tytuł oryginalny: Блудный сын Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 Data premiery: 31.03.2019 r. Autor: Ekagors Śr. długość rozgrywki: ok. 1 godziny
OPIS:
Spoiler
Syn marnotrawny jest niewielką modyfikacją fabularną z elementami gry swobodnej. Opowiada historię stalkera, który postanowił wrócić do Strefy Wykluczenia po długiej nieobecności i zostaje wplątany w sprawę inicjującą ciąg niefortunnych wydarzeń.
Podziękowania:
Spoiler
Serdeczne podziękowania dla Nikołaja Bota za pracę przy pisaniu dialogów.
Podziękowania dla autorów, których prace zostały wykorzystane w całości lub częściowo;
AI additions 2.0 - Rulix aka Bak;
Modele rąk podczas zmiany kombinezonu w 3 wersjach - Вампир35, ChelpuS, ОТИС, Starter;
SWTC 2.0 - Vincent Vega;
Mod pozbawiający fabułę w Cieniu Czarnobyla - THE_ATLAS;
Roślinność - AzzzA;
OGSM - DEXXX.
PORADY:
Spoiler
Wskazówki dot. rozgrywki:
Gdzie znajduje się znak psa?
Spójrz uważnie na mapę.
Dokąd się udać?
Aby rozpocząć historię, porozmawiaj z handlarzem.
Ciekawie rozwiązane podejście do wykonania zadań/kwestów, np. mam się zgłosić po kolejny kwest/zadanie do Powinności i po kasę ale Powinność mam sam odszukać i nie ma tego na mapie.
Pobrałem z niego. Najpierw stawiałem na rus podstawkę. Logika pokazywała że bin też należy wstawić. Ale wtedy zainstalowała się wersja 1.0007. Czyli że bin jest zły.
Zainstalowałem ponownie bez bin. Pokazał się ekran główny, ale na nim nieaktywny był przycisk wejścia do opcji. Bez ich zmiany uruchomiłem moda i wyleciałem. W logu nie było Fatal, ale za to jako Invalid miałem wszystkie pliki dźwiękowe.
Nowa instalacja na polską podstawkę z takim samym negatywnym skutkiem.
Na jaką podstawkę stawiałeś? Możesz sprawdzić, czy link do v.1.0006 jest do właściwej wersji?
A informację o modzie śmiało można wstawić do Nowych modów. W opisie instalacji, należy podać odwrotnie niż podał , że należy usunąć bin podstawki, a nie moda. No i tę, że mod tylko na rus podstawce pójdzie. Chyba że scalona podstawka z modem gdzieś się pojawi.
Co czeka w aktualizacji modyfikacji „Syn marnotrawny”?:
Cytat
Dokończenie fabuły (są zarysy). Powrót, ale w zmodyfikowanej formie, wątek o Prypeci. Dodanie małych wątków fabuły do losowych stalkerów (niewiadomo), Poprawka drobnych błędów (na przykład: Cześć, Naznaczony). Ulepszenie kontrolera. Dodanie snu. Dodaj dynamicznych schowków. Zwiększenie liczby anomalii. Wszystko zależy od czasu, ponieważ jest rodzina, praca, nauka i inne hobby.
No właśnie. Mimo krótkiej gry, już odczułem brak możliwości snu, lub przyśpieszania czasu.
Ale wspomogłem się w nocnych działaniach, dodając “mega latarkę”. Nocne screeny z Kordonu które wstawiłem, możliwe były do zrobienia tylko dzięki niej.
Mod ma przez jego autorów maksymalny udźwig ustawiony na 160 kg. Ciekawe, dlaczego jednocześnie nie zmodyfikowali udźwigu podstawowego? Na razie go nie ruszam i chodzę “na czerwono”.
zabierzecie AK74M z tłumikiem, to nie wstawiajcie go do slotu bez zdjęcia tłumika. Nieodpowiedni HUD spowoduje wylot z tylko taką informacja. Brak Fatal w logu.
Gram na wersji, która umożliwia moda z silnikiem 1.0007, postawić na podstawce 1.0006.
Sprawę tłumika rozwiązałem zdejmując go z broni. Po prostu ilość slotów w HUDzie broni jest zbyt mała, aby tam go zmieścić. Ikona samego tłumika w inwentarzu, nie powoduje wylotów.
Nie wiem jak wyglądał HUD w v.1.0007, więc trudno powiedzieć, czy to niedopracowanie, czy jakieś dodanie broni czy pancerzy przez dostosowującego moda.
A sam mod, to dość ciekawa strzelanka. Mamy zadanie na samym początku, które wymaga pancerza z psi ochroną. I teraz zaczynamy działania freeplayowe, aby się tego pancerza dorobić. To mod raczej dla obytych ze Strefą, bo GG to bywalec w Strefie, który do niej powrócił. Czyli że ją zna jak własną kieszeń i wie gdzie się udać. Zadania bierzemy tak od ważnych postaci, jak i od zwykłych NPCów. Dlatego wejście do koszar na MW jest potrzebne dla wzięcia zadań. Bez tego chyba moda dokończyć, ale będzie trudniej.
Dotarłem do końca moda. Ale jestem mocno zniesmaczony. Albo znów z graczy zrobiono nieświadomych testerów czegoś, co ma być większym modem, albo autorom moda brakło czegoś, aby go doprowadzić do logicznego końca.
Tak jak mówi GG w swoim ostatnim dialogu, “ja na takoje nje pisałsja”. Czyli że, nie tak się umawialiśmy. Po wykonaniu zadania od Sidorowicz z samego początku gry, ten odesłał mnie do Wolności. Z obawami, bo poprzednio nie mogłem wejść do ich bazy, poszedłem na MW. Z perypetiami, ale tym razem wszedłem.
Ale po przeprowadzeniu rozmowy z Łukaszem, zamiast dalszej części dialogu, zobaczyłem podkład dla titrów i to, co na ostatnim screenie. Postanowiłem więc sprawdzić, jak to było u gameplayowców. I mieli to samo. Tyle że jedni tak jak ja z Wolnością, inni z Powinnością.
Reasumując, jestem mocno zawiedziony. Aby był w pełni grywalny, trzeba jeszcze nad nim sporo popracować.
Pisałeś o jakich 3 zadaniach. Możesz coś więcej, kto je dawał i w jakich sytuacjach? Chyba że były to zadania dodatkowe od NPCów.