Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004 Data premiery: 28.12.2012 r. (Ostateczna aktualizacja Tajnych Ścieżek 2) | 24.05.2014 r. (Adaptacja Autumn Aurora 2.1) Autorzy: antreg, dimos, Erlik, Stalk15, gruber, amik, Ruvin (Tajne Ścieżki 2) | , (Adaptacja Autumn Aurora 2.1) Autorzy spolszczenia Tajnych Ścieżek 2: , Śr. długość rozgrywki: (ok. 25 godzin)
OPIS:
Spoiler
Wraz z mamy przyjemność zaprezentować adaptację modyfikacji wraz z modem w wersji z 30 września 2015 roku.
Zostały przeniesione z Autumn Aurora 2.1 takie elementy jak edytowane poziomy, zaimplementowany Atmosfear, oficjalny ENB Series, detektory artefaktów, wolniejsze działanie apteczek, system chowania rąk, oprawa audio-wizualna, nowe modele i animacje broni, nowe modele NPC’ów, dynamiczny HUD, wszelaka muzyka, efekty post-processu, zestawy naprawcze i o wiele, wiele więcej. Modyfikacja w obecnej wersji (styczeń 2016 r.) została dodatkowo utrudniona w niektórych aspektach.
Możliwe błędy i ich rozwiązania:
Spoiler
Istnieje jeden bug, który pojawia się tylko w jednym miejscu i w jednym momencie gry. Bug występował od początku powstania modyfikacji i na moje oko twórcy TT2 coś przekombinowali w spawnie. Jest to moment, gdy otrzymujemy zadanie zaniesienia prowiantu Kopaczom i zostajemy wysłani przez Informatora na Radar.
Teraz tak. W momencie, gdy dochodzimy do długiej prostej, spawnuje się tam kilkunastu Specnazowców. Jeśli zapiszemy grę przed blachą, na której w podstawce stał monoliciarz z RPG’iem, nasza gra powinna się wczytać. Jeśli jednak zapiszemy grę w okolicach tejże blachy, gdy zginiemy, nasz zapis nie zostanie wczytany, a gra będzie się wywalać do pulpitu przy SYNCHRONIZACJA z pustym logiem. To samo się dzieje, gdy zapiszemy grę na długości całej prostej drogi i kawałek poza nią. Lepiej nie eksperymentować - wystarczy, że już ja prawie osiwiałem i się z wami dzielę tą wiedzą.
Co poradzić? Wyjścia są dwa - albo nie dajemy się zabić (hehe…) albo istnieje drugie wyjście. Wchodzimy do GAMEDATA/CONFIG/CREATURES/ i robimy kopie pliku actor.ltx. Pobieramy ten pliczek, wrzucamy go do folderu ze ścieżką powyżej, nadpisujemy i przez jakiś czas cieszymy się nieśmiertelnością, która pozwoli nam ominąć felerne miejsce na Radarze. Gdy już wybijemy Specnaz i dojdziemy do Anten, możemy przywrócić stary plik i pozbyć się nieśmiertelności.
Kwestia Wariaga. W poprzedniej adaptacji można było spotkać się z błędem polegającym na niemożności ukończenia turnieju u Wariaga w podziemiach Agropromu (brak linii dialogowej). Do obecnej adaptacji umieściłem fabryczny plik z Final Update, który podmienia ten modyfikowany, więc teoretycznie teraz powinno być ok. Jeszcze nie doszedłem do tego momentu, więc najwyżej zdam relację.
Podziękowania:
Spoiler
, za spolszczenie.
, , za pomoc przy modyfikacji Autumn Aurora 2.1. Zdrowie!
Należy dokonać drobnych zmian w pliku fsgame.ltx:
$game_data$ = false| true| $fs_root$|
Zmieniamy na:
$game_data$ = true| true| $fs_root$
Pobieramy i rozpakowujemy pobraną paczkę z modem. Zawartość Tajne Ścieżki 2 (Gamedata, Bin) wrzucamy do folderu z grą i potwierdzamy nadpisanie wszystkich plików.
W folderze z modem znajduje się folder opcje. Znajdziemy tam:
- Minimapa OFF (dla tych, co chcą wyłączyć tylko minimapę).
Tryb Hardcore - Minimapa OFF, Wskaźniki OFF (dla tych, co chcą wyłączyć minimapę oraz wskaźniki zdrowia, staminy itp. itd.). POLECAM!
Wersja NO-ENB (dla tych, którzy mają wolniejsze maszyny tudzież po prostu nie lubią ENB).
Tworzymy skrót do gry na pulpicie, w elemencie docelowym wpisujemy po spacji -nointro, po czym odpalamy grę i gramy!
Ok, pierwsza sprawa…jak pozbyć się tych cieni w rogach ekranu?
Jestescie mocarze, może udałoby wam się pozbyć buga z podstawki, wygasić reflektory w stojących w MM , kilkanaście lat samochodach. Rozumiem , że to ruskie akumulatory , ale bez przesady
Vandr, Cromm Cruac, chciałbym Wam podziękować za moda. TŚ2, to świetny mod, ale w Waszym wykonaniu jest doskonały. Wszystko mi się podoba, a zwłaszcza optymalizacja.
Pisałem na stalker.pl o wylocie na Jantarze podczas brania zadania pobocznego, ale skonsultowałem to z Cichym i u niego nie ma problemu. Widocznie coś namieszałem.
Nie, nic nie namieszałeś, skoro wszystko działa jak powinno to jest ok. Po prostu kaprysy silnika.
Z tymi zadaniami pobocznymi to faktycznie dziwna sprawa. U mnie również wywala tego loga co Tobie. U Cichego z kolei działa jak marzenie. Nie mamy pojęcia dlaczego tak się dzieje, bo nie tykaliśmy niczego związanego z questami prócz modyfikowanych trzech linijek skryptu abyśmy otrzymali w nagrodę detektory artefaktów. X-ray to naprawdę zwariowany silnik. Ja tych zadań typu “przynieś stopę snorka” itp. nie brałem nawet w vanilli bo są tak “fascynujące” jak patrzenie na schnącą farbę. Tak serio to chyba najlepiej je omijać, w TT2 mamy duuuuuuużo wystarczająco innych questów co by się nam nie nudziło. W razie innych problemów - pisać.
Ważna sprawa, co do tych detektorów artefaktów…
Ustaliliśmy z Crommem, że najlepszym rozwiązaniem będzie rozłożenie ich w fabule w nastepujący sposób:
Detektor Echo, podstawowy, otrzymujemy od Leśnika. Wykrywa on tylko część artefaktów vanilliowych. Gdy zostajemy okradzeni przez Salomona, detektor wręcza nam ponownie w nagrodę Duch, co byśmy nie biegali bez niego po Strefie.
Detektor Niedźwiedź otrzymujemy od Łukasza za zadanie odbicia bariery od Wojskowych. Niedźwiedź wykrywa większość artefaktów vanilliowych oraz modyfikaty 1 i mezomodyfikaty 2 stopnia.
Z kolei Weles dostępny jest do kupienia u Sacharowa za…100 tysięcy rubli. Wymusi to na nas nieco oszczędzania. Ja obecnie jakimś cudem uciułałem 106 tysięcy a będę robił zadanie dla Grafa na odnalezienie 3 pendrive’ów, tak więc wydaje mi się, że całkiem rozsądnie ułożyliśmy kolejność ich zdobywania, co by nie było za łatwo ale i nie za trudno. Weles wykrywa WSZYSTKIE dostępne artefakty w grze, począwszy od vanilliowych aż po absoluty.
Jest tam gdzie był - z nim jest identyczny problem jaki był w podstawowych TT2. Otóż burery przez swoją telekinezę powodują unoszenie się i rzucanie przedmiotów. To normalne, że czasami ten detektor po prostu pierdyknie gdzieś w ścianę albo wpadnie pod teksturę ale jest na to dobra rada - wczytać autosave z sarkofagu, polecieć jak najszybciej do Charona, wziąć zadanie na wybicie burerów i migiem pofrunąć OD RAZU do tej piwniczki z drabinką i złapać dekoder. Próbować do skutku, ja od zawsze miałem z tym problem i czasami musiałem to robić po 2-3 razy.
Mały patch dla adaptacji, który warto pobrać. Zmienione na lepsze animacje/modele/dźwięki broni, NPC’ów (niechcący zamiast Barmana na Kordonie był Sidor…) itp. Narzucić zarówno BIN (tylko Ci co grają z ENB) jak i GAMEDATA oraz zatwierdzić podmianę wszystkich plików. Nowa gra oczywiście niewymagana…
Dlaczego ten świetny mod został tak “głęboko” schowany? Ledwo go znalazłem. Jak dla mnie jest to najlepsza wersja Tajnych Ścieżek 2 i powinien być dobrze widoczny.
Dodano:
Wywaliło mnie na pulpit podczas przechodzenia na Magazyny Wojskowe.