Tajne Ścieżki 2 Final Update + Autumn Aurora 2

Platforma:  Cień Czarnobyla  1.0004
Data premiery:  28.12.2012 r. (Ostateczna aktualizacja Tajnych Ścieżek 2) | 24.05.2014 r. (Adaptacja Autumn Aurora 2.1)
Autorzy:  antreg, dimos, Erlik, Stalk15, gruber, amik, Ruvin (Tajne Ścieżki 2) | ,  (Adaptacja Autumn Aurora 2.1)
Autorzy spolszczenia Tajnych Ścieżek 2:  ,
Śr. długość rozgrywki:  (ok. 25 godzin)

OPIS:

Spoiler

Wraz z  mamy przyjemność zaprezentować adaptację modyfikacji wraz z modem w wersji z 30 września 2015 roku. 

Zostały przeniesione z Autumn Aurora 2.1 takie elementy jak edytowane poziomy, zaimplementowany Atmosfear, oficjalny ENB Series, detektory artefaktów, wolniejsze działanie apteczek, system chowania rąk, oprawa audio-wizualna, nowe modele i animacje broni, nowe modele NPC’ów, dynamiczny HUD, wszelaka muzyka, efekty post-processu, zestawy naprawcze i o wiele, wiele więcej. Modyfikacja w obecnej wersji (styczeń 2016 r.) została dodatkowo utrudniona w niektórych aspektach.


Możliwe błędy i ich rozwiązania: 

Spoiler

  • Istnieje jeden bug, który pojawia się tylko w jednym miejscu i w jednym momencie gry. Bug występował od początku powstania modyfikacji i na moje oko twórcy TT2 coś przekombinowali w spawnie. Jest to moment, gdy otrzymujemy zadanie zaniesienia prowiantu Kopaczom i zostajemy wysłani przez Informatora na Radar.

Teraz tak. W momencie, gdy dochodzimy do długiej prostej, spawnuje się tam kilkunastu Specnazowców. Jeśli zapiszemy grę przed blachą, na której w podstawce stał monoliciarz z RPG’iem, nasza gra powinna się wczytać. Jeśli jednak zapiszemy grę w okolicach tejże blachy, gdy zginiemy, nasz zapis nie zostanie wczytany, a gra będzie się wywalać do pulpitu przy SYNCHRONIZACJA z pustym logiem. To samo się dzieje, gdy zapiszemy grę na długości całej prostej drogi i kawałek poza nią. Lepiej nie eksperymentować - wystarczy, że już ja prawie osiwiałem i się z wami dzielę tą wiedzą.

Co poradzić? Wyjścia są dwa - albo nie dajemy się zabić (hehe…) albo istnieje drugie wyjście. Wchodzimy do GAMEDATA/CONFIG/CREATURES/ i robimy kopie pliku actor.ltx. Pobieramy ten pliczek, wrzucamy go do folderu ze ścieżką powyżej, nadpisujemy i przez jakiś czas cieszymy się nieśmiertelnością, która pozwoli nam ominąć felerne miejsce na Radarze. Gdy już wybijemy Specnaz i dojdziemy do Anten, możemy przywrócić stary plik i pozbyć się nieśmiertelności.

  • Kwestia Wariaga. W poprzedniej adaptacji można było spotkać się z błędem polegającym na niemożności ukończenia turnieju u Wariaga w podziemiach Agropromu (brak linii dialogowej). Do obecnej adaptacji umieściłem fabryczny plik z Final Update, który podmienia ten modyfikowany, więc teoretycznie teraz powinno być ok. Jeszcze nie doszedłem do tego momentu, więc najwyżej zdam relację.

Podziękowania: 

Spoiler

  • ,  za spolszczenie. 
  • , ,  za pomoc przy modyfikacji Autumn Aurora 2.1. Zdrowie!

 

SCREENY:

Spoiler

INSTALACJA: 

Spoiler

Kolejność instalacji: 

  • S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla 1.0004.
  • Należy dokonać drobnych zmian w pliku fsgame.ltx:
    $game_data$ = false| true| $fs_root$|
    Zmieniamy na:
    $game_data$ = true| true| $fs_root$
  • Pobieramy i rozpakowujemy pobraną paczkę z modem. Zawartość Tajne Ścieżki 2 (Gamedata, Bin) wrzucamy do folderu z grą i potwierdzamy nadpisanie wszystkich plików.
  • W folderze z modem znajduje się folder opcje. Znajdziemy tam:
    - Minimapa OFF (dla tych, co chcą wyłączyć tylko minimapę).
  • Tryb Hardcore - Minimapa OFF, Wskaźniki OFF (dla tych, co chcą wyłączyć minimapę oraz wskaźniki zdrowia, staminy itp. itd.). POLECAM!
  • Wersja NO-ENB (dla tych, którzy mają wolniejsze maszyny tudzież po prostu nie lubią ENB).
  • Tworzymy skrót do gry na pulpicie, w elemencie docelowym wpisujemy po spacji -nointro, po czym odpalamy grę i gramy!

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Mod:

Dla rozdzielczości 16x9: 

13 polubień

Ok, pierwsza sprawa…jak pozbyć się tych cieni w rogach ekranu?

 

Jestescie mocarze, może udałoby wam się pozbyć buga z podstawki, wygasić reflektory w stojących w MM , kilkanaście lat samochodach. Rozumiem , że to ruskie akumulatory , ale bez przesady :slight_smile:

1 polubienie

Te cienie to winieta. Otwórz sobie plik bin/sweetfx_settings.txt w linijce:

 

#define USE_VIGNETTE

 

zmień wartość na 0.

 

Co do tego buga z lampami…niestety potrzebowalibyśmy źródłowych plików map z deadcity do SDK. Ja na to nawet nie zwracam uwagi. :wink:

2 polubienia

Po prostu DZIĘKUJĘ !!!

1 polubienie

Vandr, Cromm Cruac, chciałbym Wam podziękować za moda. TŚ2, to świetny mod, ale w Waszym wykonaniu jest doskonały. Wszystko mi się podoba, a zwłaszcza optymalizacja. 

Pisałem na stalker.pl o wylocie na Jantarze podczas brania zadania pobocznego, ale skonsultowałem to z Cichym i u niego nie ma problemu. Widocznie coś namieszałem.

1 polubienie

Nie, nic nie namieszałeś, skoro wszystko działa jak powinno to jest ok. Po prostu kaprysy silnika. :slight_smile:

 

Z tymi zadaniami pobocznymi to faktycznie dziwna sprawa. U mnie również wywala tego loga co Tobie. U Cichego z kolei działa jak marzenie. Nie mamy pojęcia dlaczego tak się dzieje, bo nie tykaliśmy niczego związanego z questami prócz modyfikowanych trzech linijek skryptu abyśmy otrzymali w nagrodę detektory artefaktów. X-ray to naprawdę zwariowany silnik. Ja tych zadań typu “przynieś stopę snorka” itp. nie brałem nawet w vanilli bo są tak “fascynujące” jak patrzenie na schnącą farbę.  :smiley: Tak serio to chyba najlepiej je omijać, w TT2 mamy duuuuuuużo wystarczająco innych questów co by się nam nie nudziło. W razie innych problemów - pisać. 

Ważna sprawa, co do tych detektorów artefaktów…

 

Ustaliliśmy z Crommem, że najlepszym rozwiązaniem będzie rozłożenie ich w fabule w nastepujący sposób:

 

Detektor Echo, podstawowy, otrzymujemy od Leśnika. Wykrywa on tylko część artefaktów vanilliowych.  Gdy zostajemy okradzeni przez Salomona, detektor wręcza nam ponownie w nagrodę Duch, co byśmy nie biegali bez niego po Strefie. 

 

Detektor Niedźwiedź otrzymujemy od Łukasza za zadanie odbicia bariery od Wojskowych. Niedźwiedź wykrywa większość artefaktów vanilliowych oraz modyfikaty 1 i mezomodyfikaty 2 stopnia. 

 

Z kolei Weles dostępny jest do kupienia u Sacharowa za…100 tysięcy rubli. Wymusi to na nas nieco oszczędzania. Ja obecnie jakimś cudem uciułałem 106 tysięcy a będę robił zadanie dla Grafa na odnalezienie 3 pendrive’ów, tak więc wydaje mi się, że całkiem rozsądnie ułożyliśmy kolejność ich zdobywania, co by nie było za łatwo ale i nie za trudno. Weles wykrywa WSZYSTKIE dostępne artefakty w grze, począwszy od vanilliowych aż po absoluty. 

2 polubienia

Vandr, mam pytanie - gdzie jest teraz detektor dla Charona, ten co ukradły go Burery?

1 polubienie

Jest tam gdzie był - z nim jest identyczny problem jaki był w podstawowych TT2. Otóż burery przez swoją telekinezę powodują unoszenie się i rzucanie przedmiotów. To normalne, że czasami ten detektor po prostu pierdyknie gdzieś w ścianę albo wpadnie pod teksturę ale jest na to dobra rada - wczytać autosave z sarkofagu, polecieć jak najszybciej do Charona, wziąć zadanie na wybicie burerów i migiem pofrunąć OD RAZU do tej piwniczki z drabinką i złapać dekoder. Próbować do skutku, ja od zawsze miałem z tym problem i czasami musiałem to robić po 2-3 razy. 

2 polubienia

Dzięki, zrobiłem tak jak napisałeś i faktycznie dekoder tam był

1 polubienie

Mały patch dla adaptacji, który warto pobrać. Zmienione na lepsze animacje/modele/dźwięki broni, NPC’ów (niechcący zamiast Barmana na Kordonie był Sidor…) itp. Narzucić zarówno BIN (tylko Ci co grają z ENB) jak i GAMEDATA oraz zatwierdzić podmianę wszystkich plików. Nowa gra oczywiście niewymagana…

 

Patch

3 polubienia

Dlaczego ten świetny mod został tak “głęboko” schowany? Ledwo go znalazłem. Jak dla mnie jest to najlepsza wersja Tajnych Ścieżek 2 i powinien być dobrze widoczny.

 

Dodano:

 

Wywaliło mnie na pulpit podczas przechodzenia na Magazyny Wojskowe.

 

_FATAL ERROR[error]Expression    : I[error]Function      : CInifile::Load[error]File          : E:stalkerpatch_1_0004xrCoreXr_ini.cpp[error]Line          : 166[error]Description   : Can't find include file:[error]Arguments     : modelscaptureexo_helmet_damage_aaz.ltx_
1 polubienie

Smox nie masz tej textury modelscaptureexo_helmet_damage_aaz.ltx.

Cichy mnie też wywaliło z tym samym błędem.Okazało się,że tego pliku nie ma więc go utworzyłem w folderze models i gra ruszyła dalej.

@jurek48, dzięki, a wpisałeś coś w tym pliku?

Smox spróbuj czystym plikiem jak da jakiś inny error będziesz musiał poszukać tego w innych modach :stuck_out_tongue:

1 polubienie

Dodałem czysty plik i działa. Dzięki za pomoc

Dodałem czysty plik i działa. Dzięki za pomoc

Czy możesz podesłać ten plik.

Proszę, następnym razem “czysty” plik to nic innego jak :

 

  • Otwierasz Notatnik
  • Zapisz jako z suwaka wszystkie pliki
  • Wklepujesz nazwe
  • Gotowe :slight_smile:

exo_helmet_damage_aaz.rar (89 Bytes)

2 polubienia

Dzięki za podpowiedz i plik.

Wiecie może gdzie jest Amulet na Magazynach Wojskowych? W miejscu podanym w poradniku go nie ma :ermm: