Nie jest wymagana instalacja na oryginalnej grze, pobierz archiwum, rozpakuj i graj
Zmiany:
Działka:
Oryginał, w planach nowy
Poprawki:
Naprawiono dużą liczbę błędów z oryginalnej gry
Grafika:
Wprowadzono wyższą jakość, fotorealistyczną reteksturę lokacji, NPC i mutantów (autor: Argus)
Lepsza pogoda (lepsze tekstury nieba, odcięcie wiatru i kurzu, zmniejszona gęstość mgły, zwiększony zasięg rysowania powierzchni lokalizacji)
Wprowadzono lepsze shadery do dynamicznego oświetlenia
Modele i tekstury niektórych NPC-ów zostały zastąpione lepszymi
Nowe menu, ekran ładowania i bardziej kompaktowy kursor
Minimapa i licznik amunicji zostały usunięte z interfejsu
Rozgrywka:
Liczba broni została zwiększona do ponad 300 jednostek (w tym nóż i granaty)
Charakterystyka każdej broni i amunicji jest zbliżona do rzeczywistej (siła niszcząca obliczana jest z uwzględnieniem energii kinetycznej długości pocisku i lufy)
Charakterystyka zbroi jest zbliżona do rzeczywistej (stosowane są klasy ochrony kamizelek kuloodpornych, obrażenia pancerne i amunicja przeciwpancerna różnego rodzaju)
Zwiększono liczbę leków do ponad 30 jednostek (leki przeciwbólowe, przeciwradiacyjne, stymulujące, hemostatyczne)
Charakterystyka leków jest zbliżona do rzeczywistej (efekty są obliczane z uwzględnieniem mechanizmu działania i dawki, występują skutki uboczne)
Charakterystyka żywności jest zbliżona do rzeczywistej (nasycenie oblicza się biorąc pod uwagę wartość energetyczną i masę)
Ilość jedzenia została zwiększona do ponad 20 jednostek (łącznie z napojami)
Nowa broń i przedmioty rozdawane wszystkim NPC i handlarzom
Wprowadzono naprawę broni i wyposażenia poprzez dialog z handlarzami
Realistyczne promieniowanie (przeliczone na rentgeny na godzinę)
Przywrócono dozymetr i detektory anomalii
Przerobiono pojawianie się artefaktów w anomaliach
Przerobiono charakterystykę artefaktów
Wojsko używa większej liczby pojazdów opancerzonych
Usunięto oryginalne pamięci podręczne gier
Inny:
Zapisy, logi i zrzuty ekranu są zapisywane w folderze gry, a nie na dysku C
Duża ilość innych drobnych ulepszeń
Znacznie poprawiona optymalizacja
Zaimplementowano program uruchamiający
Zmiany w aktualizacji 0.32:
Poprawki:
Naprawiono niektóre błędy lokalizacyjne
Naprawiono nieprawidłowe ikony niektórych mutantów
Naprawiono nieprawidłowe położenie błysków strzałów i wyrzutów nabojów w niektórych broniach
Naprawiono możliwość zamiany karabinu szturmowego M16A1 na AR-15 i AR-15 na M16A1 podczas dostrajania poprzez dialog
Naprawiono błędną cenę sprzedaży amunicji .50 Beowulf u NPC i handlarzy
Naprawiono brak lokalizacji tekstu w menu, gdy zainstalowany jest spawner i podczas usuwania spawnera za pomocą programu uruchamiającego
Naprawiono nieprawidłową ikonę wiadomości Monolith w dynamicznych wiadomościach (wspólna ikona kanału zamiast ikony grupy Monolith)
Grafika:
Lupa została usunięta z menu
Lepsze tekstury ekranu ładowania
Lepsze ikony niektórych broni i przedmiotów
Lepsze tekstury pistoletów TT
Lepsze tekstury pistoletu APS
Lepsze tekstury karabinu maszynowego F2000
Lepsze tekstury dla pistoletów Glock
Bardziej realistyczna siatka celownicza dla lunety celowniczej F2000
Warianty broni wydawanej przez Wilka zostały zmienione
Bardziej realistyczny dźwięk latających helikopterów
Bardziej realistyczne dźwięki wystrzałów z broni palnej w kalibrach 12/76, 16/70, 20/70 i .410/76
Zmieniono profile bandytów NPC na północnym punkcie kontrolnym na Kordonie (doświadczonych zastąpiono początkującymi)
Dialog z Kepem został zmieniony po wykonaniu zadania „Wspomóż punkt kontrolny Bariery Wolności” (nagroda jest przyznawana przed zwrotem „Dziękuję”, a nie po zdaniu)
Zmieniono nagrodę za wykonanie zadania „Udziel pomocy punktowi kontrolnemu Bariera Wolności” (20 000 rubli zamiast 50 000 rubli)
Nazwa leczenia ran za pomocą artefaktów „Krew z kamienia”, „Kawałek mięsa” i „Dusza” została zmieniona na Zdrowie
Przywracanie zdrowia przez artefakt Krew Kamienia zostało zwiększone 2,5 razy
Przywracanie zdrowia przez artefakt „Halk of Meat” zostało zwiększone 2 razy
Przywracanie zdrowia przez artefakt „Dusza” zostało zwiększone o 50%
Zmniejszenie wytrzymałości przez artefakt „Krople” zostało zwiększone 2,5 razy
Zmniejszenie wytrzymałości przez artefakt Kuli Ognia zostało zwiększone 2 razy
Zmniejszenie wytrzymałości za pomocą artefaktu Kryształ zostało zwiększone o 50%
Odzyskiwanie wytrzymałości przez artefakt „Ogień Bengalski” zostało zwiększone 2,5 razy
Odzyskiwanie wytrzymałości przez artefakt „Błysk” zostało zwiększone 2 razy
Odzyskiwanie wytrzymałości dzięki artefaktowi Światło Księżyca zostało zwiększone o 50%
Poprawiony stosunek cen do charakterystyki przedmiotu
Mistrzowie bandytów zostali ponownie uzbrojeni (pistolety TT zastąpiono CZ-75)
Asortyment niektórych handlarzy został uzupełniony o nowe pozycje (do barmana dodano pistolet CZ-75)
Zmieniono asortyment niektórych sprzedawców (zmniejszono liczbę leków na skutki uboczne i środków hemostatycznych wszystkich typów z 10 do 5 jednostek dla wszystkich sprzedawców z wyjątkiem Sacharowa)
Bardziej realistyczne cechy opaski uciskowej CAT (kontrola krwawienia zwiększona o 50%)
Naprawiono nierealistyczne zasoby dla pistoletów USP (10 000 strzałów zamiast 40 000 strzałów)
Naprawiono nierealistyczną wagę karabinu VSK-94 (3,5 kg zamiast 3 kg)
Naprawiono nierealistyczną wagę pistoletu Beretta 8000 (0,9 kg zamiast 0,92 kg)
Naprawiono nierealistyczną wagę pistoletu Beretta 8045 (0,92 kg zamiast 0,9 kg)
Naprawiono nierealistyczną długość lufy pistoletów Beretta 8040 i Beretta 8357 (94 mm zamiast 92 mm)
Naprawiono nierealistyczną wagę pistoletu FNP z nabojem .45 ACP (0,7 kg zamiast 0,94 kg)
Naprawiono nierealistyczną wagę pistoletów FNP z nabojem 9x19, .40 S&W i .357 SIG (0,7 kg zamiast 0,76 kg)
Naprawiono nierealistyczny skład apteczki IFAK (oksykodon 1 sztuka został zastąpiony morfiną 2 sztuki)
Naprawiono nierealistyczny czas wytwarzania gazu dla granatu M7A2 (45 sekund zamiast 30 sekund)
Naprawiono nierealistyczny promień obrażeń granatu M7A2 (10 metrów zamiast 5 metrów)
Naprawiono awarię na Agropromie podczas wchodzenia do fabryki Agroprom
Naprawiono okresowe loty do elektrowni jądrowej w Czarnobylu
Naprawiono nieprawidłowe modele niektórych pseudopsów (modele szarych pseudopsów zamiast zwykłych i odwrotnie)
Poprawiono te same nagrody za wykonanie zadań Sacharowa w poszukiwaniu artefaktów i części ciał mutantów oraz ceny za ich sprzedaż Sacharowowi (nagrody zwiększone o 50%)
Naprawiono nieprawidłowe wskazanie redukcji wytrzymałości przez artefakty “Krople”, “Kula ognia” i “Kryształ” (-0,2%/s, -0,5%/s i -1%/s zamiast 0,5%/s, 1%/s i odpowiednio 1,5%/s)
Naprawiono nieprawidłowe wskazanie regeneracji wytrzymałości przez artefakty „Ogień Bengalski”, „Błysk” i „Światło Księżyca” (0,2%/s, 0,5%/s i 1%/s zamiast 0,5%/s, 1%/s i 1,5% odpowiednio /s)
Grafika:
Lepsze ikony dla niektórych broni i przedmiotów
Lepsza animacja biegu pistoletu MP-443 “Rook”.
Lepsze tekstury dla karabinu CheyTac M200
Lepsze tekstury granatnika RG-6
Lepsze tekstury granatnika RGM-40 “Kastet”.
Lepsze tekstury karabinu szturmowego AS „Val” i karabinu VSS „Vintorez”.
Bardziej realistyczne tekstury karabinu maszynowego F2000 (ciemniejszy kolor)
Bardziej realistyczne tekstury Sacharowa (biała szata zamiast niebieskiej)
Rozgrywka:
Bardziej realistyczna celność ognia z pistoletu automatycznego vz.61 (zwiększona o 33,3%)
Bardziej realistyczna szybkostrzelność pistoletu automatycznego vz.61 (900 v/m zamiast 850 v/m)
Bardziej realistyczna celność strzelania ze wszystkich pistoletów i rewolwerów o długości lufy mniejszej niż 108 mm (zmniejszona o 16,6%)
Bardziej realistyczna celność ognia dla wszystkich pistoletów, rewolwerów i pistoletów maszynowych o długości lufy większej niż 146 mm (zwiększona o 16,6%)
Bardziej realistyczna nazwa pistoletu maszynowego MP5A3 z nabojem .40 S&W (powinna brzmieć MP5/40A3)
Bardziej realistyczne nazwy pistoletów maszynowych UMP-45, UMP-40 i UMP-9 (powinny być UMP)
Bardziej realistyczne cechy nabojów 9x39 (prędkość pocisku jest mniejsza o 15 m/s)
Poprawiony stosunek cen do cech przedmiotów
Nowa broń: pistolet MP-446 Viking, karabin M1A EBR
Nowe leki: naftyzyna (lek przeciwradiacyjny)
Nowe przedmioty: celownik PSO-1M2-1
Dodano możliwość montażu celownika PSO-1M2-1 na karabinie szturmowym AS “Val”.
Usunięto możliwość montażu celownika PSO-1 na broni na nabój 9x39 (zastąpienie PSO-1 przez PSO-1M2-1)
Asortyment niektórych handlarzy został uzupełniony o nowe pozycje (do Petrenko dodano celownik PSO-1M2-1, do Sacharowa dodano naftyzynę)
Bardziej realistyczna nazwa szkodliwego działania granatu Zarya-2 (psychologiczne zamiast światła i dźwięku)
Bardziej realistyczna nazwa niszczącego efektu granatu AN-M14 (termiczny zamiast spalania)
Bardziej realistyczna nazwa niszczącego działania granatu M7A2 (chemikalia zamiast gazu łzawiącego)
Lepsze tekstury karabinów szturmowych AK-74M, AK-101-2, AK-103-2 i AK-105-2
Lepsze tekstury dla karabinów maszynowych RPK, RPKN, RPK-74, RPK-74N i RPK-201
Rozgrywka:
Zmieniono warianty broni wydawanej przez Wilka
Poprawiony stosunek cen do cech przedmiotów
Zasięg wykrywania GG i NPC przez wzrok niewidomych psów jest zmniejszony o 33%
Zakupy hurtowe od sprzedawców zostały przerobione zgodnie z wprowadzonymi zmianami
Bardziej realistyczna nazwa rodzaju paracetamolu (przeciwbólowy, przeciwgorączkowy zamiast przeciwbólowego)
Bardziej realistyczna nazwa rodzaju naloksonu (antagonista receptorów opioidowych zamiast antidotum przeciwbólowego)
Bardziej realistyczna celność strzelania ze wszystkich strzelb, granatników, granatów o napędzie rakietowym i miotaczy ognia (zwiększona o 25%)
Bardziej realistyczny zasięg strzelania ze wszystkich pistoletów i rewolwerów (200 metrów zamiast 150 metrów)
Bardziej realistyczny promień całkowitego zniszczenia granatu RGO (16 metrów zamiast 17 metrów)
Bardziej realistyczny pełny promień wybuchu granatu M67 (10 metrów zamiast 5 metrów)
Bardziej realistyczny promień ciągłego niszczenia granatu RGN (8 metrów zamiast 9 metrów)
Bardziej realistyczna nazwa granatu Mk.2A1 (powinna brzmieć Mk.2)
Zwiększono liczbę wiadomości w wiadomościach dynamicznych (3 nowe wiadomości)
Wojskowi snajperzy w Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu zostali ponownie wyposażeni (karabin OSV-96 „Włamywacz” został zastąpiony przez SVD)
Bardziej realistyczna nazwa rodzaju pocisków łuskowych i półpłaszczowych nabojów (powinna być zwykła)
Bardziej realistyczna nazwa typu pocisku naboju 5,45x39 7BT4 (znacznik przeciwpancerny zamiast smugacza)
Przerobiono łupy NPC niektórych frakcji (prawdopodobieństwo pojawienia się chleba zwiększono o 33%, prawdopodobieństwo pojawienia się kiełbasy zwiększono o 50%, prawdopodobieństwo pojawienia się konserwy zwiększono 2 razy, prawdopodobieństwo pojawienia się batony „Mars” i „Snickers”, wódka „Nemiroff”, woda mineralna, kolby z wodą, napoje „Non Stop” i „Red Bull”, papierosy „Prima”, „Parliament”, „Lucky Strike” oraz skręt z marihuaną podwyższony o 50%, 2-krotnie wzrosło prawdopodobieństwo pojawienia się granatów RGN i RGO z Dołgowców, usunięto granaty F-1 i RGD-5 z Dołgowców, zwiększono o 50% prawdopodobieństwo pojawienia się konserw ze Swobodowców i najemników, wycięto bandytom piwo i karty do gry „Baltika”, najemnikom wycięto kawę i zastąpiono ją napojami „Non Stop” i „Red Bull”)
Naprawiono lukę w teksturach podczas odtwarzania animacji przeładowania karabinu M14
Naprawiono nierealistyczną długość lufy karabinu Mosin (729 mm zamiast 730 mm)
Naprawiono brakującą nazwę dynamitu w magazynach wojskowych i elektrowni jądrowej w Czarnobylu
Naprawiono nierealistyczną wagę karabinka M1 i karabinka M2 (2,36 kg zamiast 2,4 kg)
Naprawiono zbyt szybką animację wystrzału z karabinu maszynowego L86A2 LSW (spowolnienie o 42,8%)
Naprawiono rozbieżność pomiędzy dźwiękiem przeładowania karabinu maszynowego L86A2 LSW a jego animacją (spowolnienie o 11,1%)
Naprawiono nierealistyczną celność strzelb podczas strzelania pociskami .410/76, 20/70, 16/70 i 12/76 Brenneke oraz nabojami 12/76 FRAG-12 HE-AP (zmniejszono 4-krotnie)
Naprawiono przyjazne nastawienie najemników do grupy „Wolność”, gdy wrogie nastawienie grupy „Wolność” do najemników (przyjazne nastawienie najemników zostało zastąpione wrogim)
Naprawiono przyjazne podejście naukowców do wojska, gdy wojsko miało neutralny stosunek do naukowców (przyjazne podejście naukowców zastąpiono neutralnym)
Grafika:
Lepsze ikony dla niektórych broni i przedmiotów
Bardziej realistyczne rozmiary dziur po kulach ze wszystkich nabojów
Lepszy model pistoletu PB
Lepsze tekstury karabinów szturmowych AK-74 i AKM
Lepsze tekstury dla karabinów maszynowych RPK i RPK-74
Lepsze tekstury dla karabinów szturmowych CAR-15, M4A1 i HK416
Lepsze tekstury dla karabinów FAL, L1A1 i celownika optycznego L2A2 SUIT
Rozgrywka:
Poprawiony stosunek cen do cech przedmiotów
Prawdopodobieństwo pojawienia się części ciała wszystkich mutantów zmniejszono o 20%
Bardziej realistyczna przeżywalność niewidomych psów (zwiększona o 20%)
Bardziej realistyczna przeżywalność dzików (zmniejszona 2 razy)
Obrażenia od trafień w głowę dzików zwiększone 2 razy
Bardziej realistyczna przeżywalność pseudo-psów (zwiększona 2 razy)
Bardziej realistyczna przeżywalność pseudogigantów (zmniejszona 2 razy)
Bardziej realistyczna nazwa karabinu L1A1 (powinna brzmieć L1A1 SLR)
Bardziej realistyczne obrażenia od pocisków naboju 12/76 FRAG-12 HE-AP (zwiększone o 50%)
Bardziej realistyczne cechy kombinezonu ochrony chemicznej (wycięcie ochrony termicznej)
Bardziej realistyczne prawdopodobieństwo zacięcia karabinu maszynowego StG-44 (zwiększone o 50%)
Bardziej realistyczne nazwy karabinków M1 i karabinków M2 (powinny to być M1 i M2)
Bardziej realistyczne prawdopodobieństwo zacięcia karabinów SVDK, SVU i SVU-A (zmniejszone 2 razy)
Bardziej realistyczne prawdopodobieństwo zacięcia karabinu szturmowego L85A2 i karabinu maszynowego L86A2 LSW (zwiększone 2-krotnie)
Bardziej realistyczna nazwa typu pocisku naboju 7,62x54R 7BT1 (znacznik przeciwpancerny zamiast smugacza)
Bardziej realistyczna celność ognia karabinów ABC-36, G3SG1, G43, Zastava M76, karabinu Mosin, M1903, SVD, SVDM, SVDK, SVT-40, SVU i SVU-A (zmniejszona 2 razy)
Bardziej realistyczna celność strzelania z karabinów Arctic Warfare L118A1, L115A1, L121A1, M24A1, M24A3, SV-98, TRG-22, TRG-42 i VSSK „Vykhlop” (zmniejszona o połowę)
Bardziej realistyczna celność strzelania z karabinu DSR-1 i CheyTac M200 „Interwencja” (zmniejszona 5 razy)
Zmieniono profile najemników NPC na Cordonie (weterani zostali zastąpieni doświadczonymi, mistrzowie zastąpieni weteranami)
Przyjazne nastawienie grupy „Obowiązek” do naukowców i naukowców do grupy „Obowiązek” zostało zastąpione nastawieniem neutralnym
Zmieniono opisy skafandrów kosmicznych i kombinezonów ochrony chemicznej (wycięto odniesienia do odpowiednio zamkniętych systemów oddechowych i kombinezonu izolacyjnego)
Przerobiono łupy NPC niektórych grup (prawdopodobieństwo pojawienia się jodku potasu i cystaminy dla wojska zmniejszono 2 razy, naboje 12/76 FRAG-12 HE-AP dla najemników zastąpiono śrutem 12/76 6,2 mm i śrut 8 mm)
Nowicjusze na Kordonie zostali ponownie uzbrojeni (automatyczne pistolety vz.61 “Skorpion” zastąpiono ściętymi strzelbami TOZ-66)
Bardziej realistyczny zasięg strzelania ze strzelby piłowanej TOZ-BM, strzelby piłowanej TOZ-66 i strzelby piłowanej TOZ-34 (100 metrów zamiast 200 metrów)
Asortyment niektórych handlarzy został uzupełniony o nowe pozycje (dodano TOZ-66 do Sidorowicza, ściętą strzelbę TOZ-66 i ściętą strzelbę TOZ-34, TOZ-66 i TOZ-34 dodano do Bartendera)
Zmieniono nagrody za ukończenie wszystkich misji pobocznych Generała Woronina (naboje 9x39 SP-6 zastąpiono nabojami 5,45x39 7N22, karabin szturmowy OTs-14-4A “Groza-4” zastąpiono AEK-971)
Bardziej realistyczne charakterystyki nabojów 5,45x39 7N10, 5,56x45 M855, 5,45x45 M27 z paskiem, 7,62x54R 7N14 i 7,62x54R 7N26 (zużycie broni zwiększone o 10%)
Bardziej realistyczne cechy nabojów 5,45x39 7N22 i 7,62x39 7N23 (zużycie broni zwiększone o 20%)
Bardziej realistyczne cechy nabojów 5,45x39 7N24 i 5,56x45 M855A1 (zużycie broni zwiększone o 30%)
Bardziej realistyczne cechy nabojów 5,45x39 7BT4 i 7,62x54R 7BT1 (zużycie broni zwiększone o 40%)
Bardziej realistyczne cechy nabojów 5,56x45 M995, 7,62x51 M61 i 7,62x51 M62 (zużycie broni zwiększone o 50%)
Bardziej realistyczne cechy nabojów 7,62x51 M993 (zużycie broni zwiększone o 60%)
Bardziej realistyczne cechy nabojów 7,62x54R 7N26 (masa pocisku 9,8 g zamiast 9,9 g)
Bardziej realistyczna waga karabinów FAL i L1A1 SLR (odpowiednio 4,5 kg zamiast 4,45 kg i 4,2 kg)
Bardziej realistyczny zasięg karabinu Mosin (500 metrów zamiast 800 metrów)
Bardziej realistyczna celność ognia z odciętej strzelby Mosin (zmniejszona 2 razy)
Dodano możliwość montażu celownika Hensoldt ZF w pistoletach maszynowych MP5A3 i MP5A5
Bardziej realistyczne właściwości ondansetronu (redukcja skutków ubocznych zwiększona o 33%)
Przerobiono łupy NPC niektórych frakcji (do Monolitów dodano naftyzynę)
Nazwa niestandardowego hełmu psi została zmieniona na hełm psi
Bardziej realistyczne prawdopodobieństwo zacięcia karabinów maszynowych Galil AR i Galil MAR (zmniejszone 2 razy)
Bardziej realistyczne cechy nabojów 7,62x51 M62 (zużycie broni zmniejszone o 20%)
Bardziej realistyczna waga celowników optycznych PSO-1 i PSO-1M2-1 (0,6 kg zamiast 0,62 kg)
Bardziej realistyczna waga granatnika M203A1 (1,4 kg zamiast 1,36 kg)
Bardziej realistyczna waga karabinu Ruger 10/22 (2,3 kg zamiast 2,27 kg)
Bardziej realistyczna waga śrutowanej strzelby Mosin (2,5 kg zamiast 2 kg)
Bardziej realistyczna waga karabinu G43 (4,4 kg zamiast 4,33 kg)
Radio SY-101 zostało przemianowane na radio Dragon SY-101
Zmieniono opis radia Dragon SY-101
Przeprojektowano radio Dragon SY-101 (usunięto możliwość przesuwania radia do gniazda pistoletu, możliwość
przy użyciu krótkofalówki, zaimplementowano możliwość słuchania audycji radiowych podczas korzystania z krótkofalówki, dodano dźwięk używania krótkofalówki)
Przerobiono łupy NPC niektórych grup (dodano radio Dragon SY-101 dla Svobody i najemników, naboje 9x18 PBM będą pojawiać się w lokalizacjach od magazynów wojskowych po Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu)
Zmieniono asortyment niektórych handlarzy (usunięto strzelbę Winchester Model 1887 Sidorovicha, pistolet Bartender OTs-33 „Pernach” i karabin SVU usunięto, usunięto karabin maszynowy FAMAS F1 Skryaga)
Asortyment niektórych handlarzy został uzupełniony o nowe pozycje (dodano radio Dragon SY-101 dla Sidorowicza, Barmana, Petrenko i Skryaga, do Bartendera dodano naboje 9x18 Pst, do Skryagu dodano karabin maszynowy M16A2)
Naprawiono możliwość sprzedaży karabinu szturmowego AKS-74UN firmie NPS
Grafika:
Lepsza jakość wprowadzenia
Lepsze ikony dla niektórych broni i przedmiotów
Bardziej realistyczna ikona butorfanolu (rurka strzykawki zamiast strzykawki)
Bardziej realistyczna ikona adrenaliny (mniejsza strzykawka)
Rozgrywka:
Zaktualizowany opis notatki od twórców
Poprawiony stosunek cen do cech przedmiotów
Bardziej realistyczna nazwa dozymetru RKS-20.03 (powinna brzmieć RKS-20.03 „Prypeć”)
Bardziej realistyczna charakterystyka dozymetru RKS-20.03 „Prypeć” (zakres detekcji zmniejszony 2-krotnie)
Bardziej realistyczna charakterystyka paracetamolu (regeneracja zdrowia zwiększona o 50%)
Bardziej realistyczne właściwości diklofenaku i ketorolu (regeneracja zdrowia zwiększona o 66%)
Bardziej realistyczne cechy promedolu, morfiny, heroiny, nalbufiny, oksykodonu i butorfanolu (regeneracja zdrowia zwiększona 2-krotnie)
Bardziej realistyczne statystyki dotyczące fentanylu (odzysk zdrowia i skutki uboczne zwiększone o 33%)
Bardziej realistyczne cechy wódki „Nemiroff” (regeneracja wytrzymałości i skutki uboczne zmniejszone o 33%)
Bardziej realistyczne cechy butelki z alkoholem (regeneracja wytrzymałości i skutki uboczne zmniejszone o 50%)
Pojemność wszystkich strzelb pompowych i granatnika GM-94 została zmieniona na pojemność magazynka (strzelby mają magazynek rurowy)
Bardziej realistyczna nazwa karabinu Remington 700 (powinna brzmieć Remington 700 SPS)
Bardziej realistyczna waga granatu VGM-93 (0,3 kg zamiast 0,28 kg)
Nowe wyposażenie: kamizelka kuloodporna 6B5 (3 klasa ochrony GOST)
Nowe leki: apteczka AI-2 (z tarenem)
Nowości: dozymetr MKS-05 “Terra-P”
Nazwę kombinezonu Monolith zmieniono na kamizelkę kuloodporną „Monolith”.
Bardziej realistyczna waga kombinezonu „Wind of Freedom” (6 kg zamiast 7,1 kg)
Bardziej realistyczna waga kombinezonu „Zarya” (3 klasa ochrony GOST) (7 kg zamiast 8 kg)
Bardziej realistyczna waga kombinezonu PSZ-9D (klasa ochrony GOST 6) (12 kg zamiast 10 kg)
Nazwy kombinezonów PSZ-9D i PSZ-9MD zmieniono na kamizelki kuloodporne „Dolga” i skafander kosmiczny „Dolga”.
Nazwy kombinezonów „Wind of Freedom” i „Guardian of Freedom” zostały zmienione na kamizelki kuloodporne „Wind of Freedom” i „Guardian of Freedom”
Doświadczeni prześladowcy i doświadczeni prześladowcy zombie zostali przezbrajeni (pistolet maszynowy PP-19 „Bison-2” został zastąpiony przez PPSh)
Zmieniono asortyment niektórych handlarzy (Sidorowiczowi i Barmenowi wycięto pistolet maszynowy PP-19 “Bison-2”, Sacharowowi wycięto nalokson (1 mg))
Asortyment niektórych sprzedawców został uzupełniony o nowe pozycje (Sidorowicz dodał kamizelkę kuloodporną 6B5 (3 klasa ochrony GOST), do Barmana została dodana kamizelka kuloodporna 6B5 (4 klasa ochrony GOST), MKS-05 Dozymetr „Terra-P” został dodany do Sacharowa)
Przerobiono łupy NPC niektórych grup (prawdopodobieństwo pojawienia się apteczek AI-2, AI-4 i IFAK zostało zwiększone 2-krotnie, apteczka AI-2 dla bandytów została zastąpiona apteczka AI-2 (z tarenem), nalokson (1 mg) dla najemników został zastąpiony naloksonem (2 mg))
Zmieniono opisy apteczek AI-2 i AI-4 (bardziej realistyczna kolejność leków w składzie)
Bardziej realistyczna nazwa typu taren (antidotum na FOV zamiast halucynogenu)
Zmieniono opis radia Dragon SY-101 („zasięg działania” zastąpiono słowem „zasięg komunikacji”)
Bardziej realistyczny dźwięk detekcji promieniowania przez dozymetr RKS-20.03 „Prypeć” i MKS-05 „Terra-P”
Zmieniono profil przewodnika-prześladowcy (dodano spawnowanie broni i amunicji)
Zmieniono dynamiczne wiadomości (zmienione opcje wiadomości handlowych)
Naprawiono nierealistyczną dawkę tarenu (25 mg zamiast 200 mg)
Naprawiono nierealistyczną dawkę jodku potasu (125 mg zamiast 250 mg)
Naprawiono nierealistyczną wagę apteczek AI-2 i AI-4 (0,15 kg zamiast 0,12 kg)
Naprawiono nierealistyczną dawkę promedolu w apteczce AI-2 (15 mg zamiast 20 mg)
Naprawiono nieprawidłowe położenie błysków strzałów i wyrzucania nabojów z niektórych broni
Naprawiono nierealistyczną pojemność magazynka dla karabinów Remington 700 SPS z komorą 7,62x51, .243 Winchester i .30-06 Springfield (5 nabojów zamiast 4 nabojów)
Naprawiono błędną nazwę typu TEC-9 (pistolet samozaładowczy zamiast pistoletu automatycznego)
Naprawiono nierealistyczną szybkostrzelność pistoletu TEC-9 (500 v/m zamiast 1200 v/m)
Naprawiono nierealistyczną wagę celownika optycznego ACOG (0,28 kg zamiast 0,42 kg)
Grafika:
Lepsze ikony dla niektórych broni i przedmiotów
Lepsze tekstury dla pistoletu TEC-9
Rozgrywka:
Zmieniono artykuły ze szkoleniami w encyklopedii
Poprawiony stosunek cen do cech przedmiotów
Promedol (strzykawka) wydany przez Wilka został zastąpiony promedolem (tubką strzykawki)
Nowe leki: diazepam (środek uspokajający), fenazepam (środek uspokajający)
Wdrożone leki przywracające zdrowie psychiczne (neuroleptyki, środki uspokajające)
Bardziej realistyczne właściwości perfenazyny (dodane przywrócenie zdrowia psychicznego (leki przeciwpsychotyczne))
Granatnik Monolith na Radarze został ponownie wyposażony (granatnik MGL M32 “Milcor” został zastąpiony RPG-7V)
Zmieniono nazwy dozymetrów i detektorów anomalii (wycięto słowa „dozymetr” i „detektor”)
Dodano opisy dozymetrów i detektorów anomalii (podana jest nazwa typu)
Nowość: dozymetr RADEX RD1503
Przerobiono łupy dla NPC niektórych grup (promedol (strzykawka) został zastąpiony promedolem (tuba strzykawki) dla wszystkich NPC, taren został dodany do bandytów))
Asortyment części handlarzy został uzupełniony o nowości (dodano dozymetr MKS-05 “Terra-P” u Barmana, u Sacharowa dodano diazepam, fenazepam i dozymetr RADEX RD1503)
Zmieniono asortyment niektórych handlarzy (u wszystkich handlarzy promedol (strzykawka) został zastąpiony przez promedol (tubka strzykawki), dozymetr RKS-20.03 „Prypeć” został wycięty z Sacharowa)
Bardziej realistyczne cechy nabojów .30-06 Springfield (prędkość pocisku jest mniejsza o 2,5 m/s)
Bardziej realistyczna waga karabinu M1903 (4 kg zamiast 3,95 kg)
Naprawiono brakującą lokalizację nazwiska Major Kuzniecow
Naprawiono sporadyczne awarie podczas przenoszenia do innej lokalizacji
Naprawiono nieprawidłowe położenie błysków strzałów i wyrzucania nabojów z niektórych broni
Naprawiono awarię, gdy GG śpi po zabiciu ognistego poltergeista w laboratorium X-18
Naprawiono błędny odrzut karabinu szturmowego HK416 z nabojem .300 AAC Blackout (zmniejszony o 2,2%)
Naprawiono nierealistyczne uszkodzenia amunicji termobarycznej i odrzutowych miotaczy ognia lekko opancerzonym pojazdom i helikopterom (zmniejszone 10 razy)
Naprawiono początek zasadzki prześladowców w wiosce przybyszów na Kordonie po wykonaniu zadania „Chroń obóz przybyszów przed najemnikami” zamiast rozpoczęcia zasadzki po otrzymaniu zadania
Naprawiono nierealistyczną charakterystykę rakiety helikoptera S-5K (prędkość lotu jest niższa o 155 m/s, obrażenia zmniejszone o 40%, promień uszkodzeń 2 metry zamiast 3 metrów)
Naprawiono nierealistyczną charakterystykę pocisku 3BM22 (prędkość pocisku mniejsza o 25 m/s, masa pocisku 6,55 kg zamiast 4,5 kg, długość lufy testowej 6350 mm zamiast 6383 mm)
Naprawiono nierealistyczną możliwość zniszczenia helikopterów przez trafienie granatem 40x46 M433 (obrażenia zadawane helikopterom w wyniku eksplozji zmniejszono 8 razy)
Naprawiono nierealistyczną charakterystykę działa 2A46 (długość lufy 6350 mm zamiast 6383 mm)
Naprawiono nierealistyczne obrażenia od pocisków naboju 12,7x99 Mk.211 (zwiększone o 80%)
Grafika:
Lepsze ikony dla niektórych broni i przedmiotów
Lepsze tekstury karabinu Mosin
Lepsze tekstury dla karabinów M14 i M1A
Lepsze tekstury karabinu Mauser 98k
Rozgrywka:
Poprawiony stosunek cen do cech przedmiotów
Bardziej realistyczna waga ogona pseudo psa (0,5 kg zamiast 1 kg)
Nowa amunicja: naboje 12,7x55 STs-130PT, 12,7x108 BZT-44
Bardziej realistyczny promień obrażeń laski dynamitu (3 metry zamiast 5 metrów)
Bardziej realistyczne charakterystyki nabojów 12,7x108 B-32 (prędkość pocisku jest mniejsza o 1 m/s)
Doświadczony personel wojskowy został ponownie wyposażony (karabinek SKS został zastąpiony karabinem szturmowym AS „Val”, dodano pistolet PM)
Asortyment handlarzy został uzupełniony o nowe pozycje (Petrenko dodał naboje 12,7x55 STs-130PT)
Przerobiono łupy NPC niektórych grup (ondansetron został usunięty z naukowców, nalokson z Monolitów został zastąpiony ondansetronem)
Zmieniono asortyment niektórych handlarzy (karabinek SKS Sidorowicza został zastąpiony karabinem szturmowym AS „Val”, dodano naboje 9x39 SP-6)
Zmieniono opisy pocisków 30x165 OFZ i 3BM22 (nazwę typu pocisku zastąpiono nazwą typu amunicji, dodano nazwę typu pocisku)
Bardziej realistyczna nazwa pocisku 3BM22 (powinna brzmieć 3BM22 „Barrette”)
Zmieniono opis pocisku 3BM22 „Barrette” (usunięto efekt uszkadzający)
Zwiększono liczbę wiadomości w wiadomościach dynamicznych (1 nowa wiadomość)
Naprawiono nierealistyczną wagę nabojów 12,7x99 (2 kg zamiast 2,2 kg)
Naprawiono nierealistyczną wagę nabojów 12,7x108 B-32 i 12,7x108 BZT-44 (2 kg zamiast 2,6 kg)
Naprawiono nierealistyczną wagę nabojów 12,7x108 7N34 (2 kg zamiast 2,8 kg)
Naprawiono nierealistyczną penetrację pancerza nabojami 12,7x108 BZT-44 (20 mm zamiast 15 mm)
Naprawiono nierealistyczną penetrację przeszkód przez pociski 9x39 SP-6 i 9x39 7N12 (zwiększono o 10,7%)
Poprawiono błędne wskazanie energii pocisku w opisie nabojów 9x39 SP-5 i 9x39 SP-6 (810 J zamiast 790 J)
Naprawiono nieprawidłowe położenie znaków na mapie wskazujących profesora Krugłowa w zadaniach „Poznaj Krugłowa” i „Zabierz Krugłowa do Jantaru”
Naprawiono nieprawidłowe położenie błysków strzałów i wyrzucania nabojów z niektórych broni
Naprawiono nierealistyczną wagę karabinu ASVK “Kord” (13,35 kg zamiast 13,4 kg)
Naprawiono nierealistyczną długość lufy karabinu szturmowego OTs-14-4A “Groza” (415 mm zamiast 240 mm)
Naprawiono nierealistyczną celność ognia dla wszystkich broni z nabojem 9x39 (zwiększona 2 razy)
Naprawiono nierealistyczną celność karabinu VSK-94 i VSS “Vintorez” (zwiększona 4-krotnie)
Naprawiono nierealistyczne obrażenia granatu rakietowego RPG-26 “Aglen” (zmniejszone o 10%)
Grafika:
Lepsze ikony dla niektórych broni i przedmiotów
Lepsze tekstury dla pistoletów Beretta 8000, Beretta 8045, Beretta 8040 i Beretta 8357
Lepsze tekstury karabinu maszynowego NSV „Utes”.
Lepsze tekstury dla karabinów TRG-42 i TRG-22
Lepsze tekstury dla pistoletu Walther PPK
Rozgrywka:
Zmieniono artykuły ze szkoleniem w encyklopedii
Poprawiony stosunek cen do cech przedmiotów
Bardziej realistyczna nazwa typu pistoletów samozaładowczych (powinno być pistoletem)
Zwiększono liczbę wiadomości w wiadomościach dynamicznych (2 nowe wiadomości)
Zmieniono dynamiczne wiadomości (wiadomości z tytułem „Anonimowe” zostały przemianowane na „Ukryte”)
Bardziej realistyczne właściwości napoju Red Bull (regeneracja wytrzymałości zwiększona o 33%)
Bardziej realistyczne właściwości sydnokarbu (skutki uboczne zmniejszone o 40%)
Bardziej realistyczna nazwa ketorolu (powinna być ketorolak)
Nowa amunicja: naboje 12,7x108 BS
Nowe leki: amifostyna (protektor radioaktywny)
Przerobiono łupy NPC niektórych frakcji (dodano amifostynę dla Swobody i najemników)
Asortyment niektórych kupców został uzupełniony o nowe pozycje (Sidnokarb został dodany do Sidorowicza, amifostyna została dodana do Sacharowa i Skryaga)
Bardziej realistyczna celność ognia z nabojami 9x39 SP-5 i 9x39 7N12 (zmniejszona o 50%)
Bardziej realistyczne cechy nabojów 9x39 SP-5 (masa pocisku 16,1 g zamiast 16,2 g)
Bardziej realistyczne cechy nabojów 9x39 7N12 (masa pocisku 15,5 g zamiast 15,6 g)
Zmieniono opis pocisków 30x165 OFZ (obcięto promień uszkodzeń)
Naprawiono nierealistyczną długość lufy testowej dla nabojów .50 Action Express (254 mm zamiast 152 mm)
Naprawiono nierealistyczną penetrację pancerza nabojów .50 Action Express (klasy ochrony 4 GOST i DSTU zamiast 2)
Naprawiono błędną siłę rażenia i prędkość pocisku pistoletu maszynowego MP5A3\40 (zwiększono odpowiednio o 9,9% i 1,1%)
Naprawiono nierealistyczną penetrację pancerza nabojami 5,56x45 M193 i 5,56x45 M196 (klasy ochrony 2 GOST i DSTU zamiast 3)
Naprawiono nierealistyczną ochronę kamizelki kuloodpornej o klasie ochrony 3 GOST i DSTU (ochrona przed pociskami nabojów 5,56x45 M193 zamiast 5,45x39 7N6)
Naprawiono nierealistyczną penetrację pancerza nabojów Grendel 6,5x39 (klasa ochrony 4 DSTU zamiast 5 DSTU)
Naprawiono nierealistyczny promień obrażeń granatu OG-7V „Oskolok” (75 metrów zamiast 50 metrów)
Naprawiono nieprawidłowe położenie błysków wystrzałów i łusek w przypadku niektórych broni
Naprawiono nierealistyczne charakterystyki nabojów 9x21 IMI (prędkość pocisku jest o 34 m/s niższa)
Naprawiono nierealistyczny skład apteczki pierwszej pomocy AI-4 (jodek potasu (250 mg) zastąpiono jodkiem potasu (125 mg), perfenazynę zastąpiono ondansetronem)
Naprawiono błąd powodujący awarię spowodowaną nieprawidłową nazwą modelu karabinu szturmowego SCAR-L
Naprawiono barmana sprzedającego promedol hurtowo zamiast morfiny
Poprawiono błędne wskazanie działania niepożądanego fentanylu (40% zamiast 20%)
Grafika:
Lepszej jakości ikony niektórych broni i przedmiotów
Lepszej jakości model karabinu MSG90
Lepsze tekstury dla karabinu Zastava M76
Lepsze tekstury dla rewolweru S&W Model 642
Lepsze tekstury dla celownika kolimatorowego Aimpoint
Rozgrywka:
Zmienione artykuły ze szkoleniem w encyklopedii
Poprawa równowagi cen względem cech przedmiotu
Zakupy hurtowe od sprzedawców zostały dostosowane do wprowadzonych zmian.
Bardziej realistyczne parametry nabojów .40 S&W (masa pocisku 10,7 zamiast 10,69 g, prędkość pocisku jest o 1 m/s niższa)
Bardziej realistyczne parametry nabojów .40 S&W JHP (masa pocisku 10,7 zamiast 10,69 g, prędkość pocisku wyższa o 0,5 m/s)
Bardziej realistyczne parametry nabojów .45 GAP (prędkość pocisku jest o 0,5 m/s niższa)
Bardziej realistyczne parametry nabojów 7,62x39 PS i 7N23 (prędkość pocisku jest o 4 m/s wyższa)
Uzupełniono opis granatu OG-7V (pokazano promień ciągłego rażenia)
Bardziej realistyczne obrażenia granatu OG-7V (zwiększone o 1%)
Bardziej realistyczna waga karabinu PSG1 (8,1 kg zamiast 7,48 kg)
Bardziej realistyczna długość lufy rewolweru S&W Model 642 (48 mm zamiast 47 mm)
Bardziej realistyczne właściwości promedolu (odzyskiwanie zdrowia i skutki uboczne zmniejszone o 25%)
Bardziej realistyczne właściwości jodku potasu (zmniejszenie skutków ubocznych o 33%)
Nowe leki: apteczka AI-1, afin (odtrutka na związki fosforoorganiczne (znajduje się w apteczce AI-1)), jodek potasu (125 mg (radioprotektor))
Asortyment handlarzy został uzupełniony o nowe przedmioty (Sidorowicz i Sacharow otrzymali apteczkę AI-1, Sacharow otrzymał jodek potasu (125 mg))
Przerobiono łupy NPC-ów niektórych frakcji (apteczka AI-2 dla wojska została zastąpiona apteczką AI-1, prawdopodobieństwo pojawienia się apteczki AI-1 zwiększono dwukrotnie, perfenazynę dla Dolgowców zastąpiono ondansetronem)
Naprawiono nieprawidłowe położenie błysków strzałów i łusek w przypadku niektórych broni
Naprawiono nierealistyczną długość lufy dwulufowej strzelby IZH-43 (710 mm zamiast 720 mm)
Naprawiono nierealistyczną długość lufy dwulufowej strzelby TOZ-34 (711 mm zamiast 720 mm)
Naprawiono nierealistyczną długość lufy testowej dla nabojów 12\76, 16\70, 20\70 i .410\76 (710 mm zamiast 720 mm)
Naprawiono nieprawidłowe obrażenia i prędkość pocisku dla pistoletów Desert Eagle kalibru .357 Magnum i .44 Magnum (zmniejszono odpowiednio o 8,1% i 1%)
Grafika:
Lepszej jakości ikony niektórych broni i przedmiotów
Lepsze tekstury dla amunicji 7,62x39
Lepsze tekstury dla karabinu maszynowego G36
Rozgrywka:
Poprawa równowagi cen w stosunku do cech przedmiotu
Bardziej realistyczna długość lufy strzelby TOZ-BM z odciętą lufą, strzelby TOZ-66 z odciętą lufą, strzelby TOZ-34 z odciętą lufą i strzelby Mosin z odciętą lufą (360 mm zamiast ~350 mm)
Zmieniono nagrody w dialogu dotyczącym sprzedaży informacji poprzez dialog z traderami (nagrody za PDA i pendrive’y zwiększono 2-krotnie, nagrody za uszkodzone PDA zwiększono 4-krotnie)
Przerobiono łupy NPC-ów z niektórych grup (jodek potasu (250 mg) pojawia się w lokacjach od kordonu do Baru, jodek potasu (125 mg) pojawia się w lokacjach od Baru do elektrowni jądrowej w Czarnobylu,
Papierosy „Prima” dla stalkerów, wojskowych i Dołgowców zastąpiono papierosami „Parlament”, papierosy „Parlament” dla bandytów zastąpiono papierosami „Prima”)
Naprawiono nieprawidłową pozycję błysków strzałów i łusek dla niektórych broni
Naprawiono nieprawidłowe wskazanie penetracji pancerza dla nabojów 9x18 PBM i 9x18 PMM (klasy ochrony 1 GOST i DSTU i I zamiast 2 GOST i DSTU i II)
Naprawiono nierealistyczną wagę MRE (0,35 kg zamiast 0,8 kg)
Naprawiono nieprawidłową ikonę doksycykliny (zielone tabletki zamiast żółtych tabletek)
Naprawiono nieprawidłową cenę sprzedaży nabojów .338 Lapua Magnum AP485 dla NPC i kupców
Naprawiono awarię podczas tworzenia stawu w spawnerze
Naprawiono brak ataków kontrolera
Grafika:
Wyższej jakości tekstury reliefowe
Wyższej jakości ikony dla niektórych broni i przedmiotów
Rozgrywka:
Obrażenia od oparzeń, uderzeń, porażenia prądem, promieniowania, promieniowania psi, oparzeń chemicznych i eksplozji na poziomach trudności „początkujący”, „doświadczony” i „weteran” są zmniejszone odpowiednio o 25%, 50% i 75%
Współczynnik oświetlenia widzenia NPC i mutantów jest zmniejszony o 50%
Obrażenia od ataku kontrolera są zmniejszone o 50%
Poprawiono równowagę cen do cech przedmiotów
Zmniejszenie promieniowania z artefaktów „Cierń”, „Kryształowy Cierń”, „Jeżowiec”, „Krople”, „Kula ognia” i „Kryształ” jest zwiększone 2-krotnie
Bardziej realistyczne cechy nabojów 9x18 PBM (masa pocisku 3,6 g zamiast 3,7 g, prędkość pocisku jest o 4 m/s mniejsza)
Bardziej realistyczne cechy nabojów 9x18 PBM i 9x18 PMM (zużycie broni jest zwiększone o 60%)
Bardziej realistyczna wartość energetyczna gulaszu (715 kcal zamiast 690 kcal)
Bardziej realistyczne cechy „Marsa” i Batony „Snickers” (zmniejszenie regeneracji wytrzymałości)
Bardziej realistyczne cechy wody mineralnej i flaszki wody (zwiększenie regeneracji wytrzymałości o 5 razy)
Bardziej realistyczna nazwa papierosów „Parliament” (powinny być papierosy „Parliament”)
Bardziej realistyczne cechy papierosów „Prima”, „Parliament” i „Lucky Strike” (zmniejszenie regeneracji wytrzymałości)
Bardziej realistyczne cechy heroiny (zwiększenie regeneracji wytrzymałości o 33%, dodano redukcję nasycenia)
Przerobiono łupy NPC niektórych frakcji (prawdopodobieństwo pojawienia się wody mineralnej i flaszki wody zwiększone o 33%, prawdopodobieństwo pojawienia się napojów „Non Stop” i „Red Bull” zwiększone o 33%, papierosy „Parliament” dla Stalkerów i Dolgovtsevów zostały zastąpione papierosami „Lucky Strike”, papierosy „Parliament” dla wojska zostały zastąpione papierosami „Prima”, „Lucky Strike” papierosy dla najemników zostały zastąpione papierosami „Parliament”)