Skocz do zawartości

Gruby

Turysta
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Gruby

Informacje osobiste

  • Ulubione mody
    Stalker Anomaly 1.5.1
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje o profilu

  • Frakcja
    Samotnicy

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Gruby

Gość w Zonie

Gość w Zonie (1/21)

1

Reputacja

  1. Racja. Zmniejszyłem jeszcze trawę. Zrobiłem też mniej gęstą. Czasem trudno było mi odnaleźć truchła do przeszukania. Teraz nadal wygląda okej i jest to bardziej przystępne. Bardzo dziękuję
  2. @kondotier Zdecydowanie lepiej byłoby zniekształceń uniknąć Tak, mam właśnie taki. Pogrzebałem trochę ostatnio w plikach modów i dodałem do gry Agressor Reshade wraz ze świetnymi ustawieniami, które dostałem od człowieka, który widocznie ogarnia tego moda całkiem dobrze. Tam jest cała masa opcji i nazw efektów, których nie ogarniam. Ja nie miałbym cierpliwości ani talentu, żeby ustawić Reshade tak, aby wyglądało to dobrze. Nie wiem jak to możliwe, ale wydajność wzrosła a jakość bardzo się poprawiła, tak więc ostatecznie rezygnuję z dodania tekstur lub innych addonów. Karta używa też trochę mniej pamięci Myślę, że moje Anomaly jest już zrobione całkowicie pode mnie. Tak, mam ustawiony plik wymiany na sztywno od 10000-10000 Mb na partycji gdzie jest gra. Natomiast na dysku SSD, na partycji "C" mam ustawione 900-900 Mb pliku wymiany. Nie wiem jak optymalnie duży plik wymiany powinien być ustawiony na partycji, na której jest gra. I to prawda co piszesz, że gra wczytuje się wolniej. Nie bardzo wiedziałem dlaczego tak się dzieje, tym bardziej, że defragmentowałem dysk HDD na którym jest gra aż trzema rodzajami defragmentacji + defragmentacja pliku stronicowania przed uruchomieniem systemu. Pierwsze wczytywanie zapisu gry trwa najdłużej. Kolejne wczytują się już zdecydowanie szybciej. W ramach kompromisu mogę przymknąć na to oko, bo później podczas gry chodzi już fajnie i jest okej. Teraz po zmniejszeniu gęstości i wielkości trawy (do 0,7) oraz z nowymi ustawieniami Reshade gra chodzi świetnie i nic już w niej nie zmieniam Teraz jest tak, jak być powinno. Wyłączyłem też w oświetleniu tryb SSDO, ponieważ przeczytałem, że jest bardzo obciążający. Mam kartę graficzną AMD, tak więc zmieniłem na HDAO i skok wydajności jest odczuwalny. Posiadacze kart Nvidia powinni natomiast wybrać HBAO. Bardzo dziękuję za cenne wskazówki, za wszystkie cenne informacje, oraz za cierpliwość Dowiedziałem się nowych rzeczy, które jak najbardziej są dla mnie przydatne. Miłej niedzieli wszystkim
  3. @FairFight Ja w moim PCcie mam kartę AMD, która jest jedyną kartą, więc można powiedzieć, że samo się już wybrało Natomiast co do zmiany rozdzielczości tekstur w danym modzie, to kompletnie nie mam pojęcia jak coś takiego można zrobić, ale bardzo przydałoby mi się to, więc spróbuję poszukać. Mi tekstury 4K i 2K na pewno nie są potrzebne. Bardzo zadowolony byłbym z rozdzielczości Full HD 1920 x 1080 o ile uda mi się to jakoś przeskalować. Kto wie, może w sieci znajdę nawet już przeskalowane? @qlkin Moja leciwa karta graficzna czasy świetności na pewno ma już za sobą. Jednak do Anomaly na szczęście wystarcza. Po wgraniu addonów pojawiły się spadki wydajności a jednocześnie obserwowałem, że NIE cała pamięć vram jest używana. To tak jakbyś miał procesor, ale używał jedynie połowy jego mocy, gdy jednocześnie wszystko Ci w systemie muli... Korzystam z rendera DX11. Starałem się dowiedzieć dlaczego tak się dzieje a pamięć nie jest używana. Teraz już przynajmniej wiem, że nie przeskoczę tego, wiem z czego te ograniczenia wynikają, i teraz wiem w jakim kierunku mam iść. @kondotier Czyli mamy modyfikacje (podstawki, np Anomaly), modyfikacje (addony nie ingerujące w silnik podstawki) i modyfikacje (addony ingerujące w silnik podstawki) - to, to i to są mody, więc łatwo się pogubić, zwłaszcza komuś, kto z modami to za wiele styczności nie miał. Teraz już serio rozumiem o czym piszesz Wiem też dlaczego nie przeskoczę "ograniczenia" i skąd się ono bierze. Bardzo dziękuję wszystkim za lepsze zrozumienie tematu. Każda Wasza odpowiedź jest pomocna! Pozdrowienia.
  4. @kondotier Teraz chyba rozumiem. Do tej pory myślałem, że determinantem jest ilość pamięci, jaką może obsłużyć silnik gry a nie silnik moda 😅 Czyli jeśli zainstaluję w Anomaly moda, którego silnik będzie potrafił korzystać z większej ilości pamięci, to całościowe użycie pamięci podczas gry przewyższy dotychczasowe ~4,048 Mb i nowy mod nie będzie zabierał pamięci grze czy innym modom? Dokładniej chciałem zainstalować mody Agressor Reshade (Updated) + HD Textures. Tylko do tej pory miałem obawy czy nie zamuli mi to gry na amen, bo z powodu jakiejś blokady ~4,048 Mb pamięci jest wykorzystywane do użycia przez grę + wszystkie modyfikacje 😏
  5. Witam Grając w S.T.A.L.K.E.R.: Anomaly i stopniowo dodając do gry nowe modyfikacje zauważyłem, że ilość pamięci karty graficznej nadal oscyluje mniej więcej w granicy 4,048 Mb. Dlaczego tak się dzieje? To wygląda mi tak, jakby gra miała zablokowany limit korzystania z większej ilości pamięci na karcie graficznej niż ~4,048 Mb. Przy dodawaniu nowych modów wydajność pewnie będzie spadała, bo gra będzie korzystała nadal z 4 GB pamięci. Czy da się to jakoś odblokować? Pozdrawiam.
  6. @FairFight Dziękuję za odpowiedź i linka. Nie testowałem. Myślę, że na pewno warto spróbować 🙂 Dzięki.
  7. Witam wszystkich serdecznie 🙂 Nie potrafię tworzyć modyfikacji. Szukam jedynie rozwiązania, plików, podpowiedzi. Mam nadzieję, że to dobry dział. Gram w Stalker Anomaly 1.5.1. Ostatnio dodałem do tej gry moda "Anomaly HD Models Addon [1.5.1] 07.11 update". Działa świetnie i znacznie poprawia jakość kombinezonów u postaci, jednak też zmienia ikony w ekwipunku. Próbowałem tak grać, ale to jest dla mnie niestety nie do przeskoczenia. Kombinezon Nosorog nie wygląda jak Nosorog, inne kombinezony tak samo wyglądają inaczej. Za bardzo przyzwyczaiłem się do starych ikon i u handlarza lub gdy znajdę nowy kombinezon czuję się zdezorientowany. Chcę odzyskać stare ikony w ekwipunku, jednocześnie nie usuwając całej modyfikacji. Grzebałem w plikach moda i usunąłem pliczek "ui_icon_equipment.dds" z lokalizacji: S.T.A.L.K.E.R. Anomaly 1.5.1.2 [PL] [PORTABLE]\gamedata\textures\ui Udało się, ikony powróciły do pierwotnej postaci. Pancerze wyglądają normalnie. Jest tylko jeden problem. U handlarza "Lekki płaszcz" wyświetla się źle ...a właściwie to nie wyświetla się wcale 😆 Wiecie jak to naprawić? Może wystarczy gdzieś dodać jakiś pliczek? Jeśli nie da się przywrócić oryginalnego wyglądu tego kombinezonu, to ostatecznie przełknę podmiankę na wizualnie inny (np z jakiegoś moda), byleby reszta wyglądała jak teraz. EDIT: Właściwie teraz wchodząc do trybu debugowania zauważyłem, że nie wyświetlają się też kombinezony: Lekki płaszcz Lekki płaszcz Wolności Czarny płaszcz Kombinezon wojskowy Kombinezon Tropiciel Najemników Pozdrowienia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.