Tytuł oryginalny: Call of Chernobyl A.R.E.A.
Deweloperzy: Holodilnik, Darril
Platforma: Call of Chernobyl 1.5
Wersja językowa: rosyjska
OPIS: Nazwa moda pochodzi od słowa A.R.E.A. (Atmospheric Realistic Expanding Addon - Dodatek realistycznie rozszerzający atmosferę gry). Oparty jest on na modach Call of Chernobyl, Call of Misery i MLR. Obecnie jest w fazie rozwoju. A.R.E.A. podąża w kierunku skomplikowanego, lecz umownego realizmu, biorąc pod uwagę cechy i innowacje samej rozgrywki. Głównym celem tego dodatku jest rozszerzenie rozgrywki oraz próba wpłynięcia na wszystkie jej aspekty. Dla odczucia pełnej imersji zalecane jest, aby grać z ustawieniami podyktowanymi przez autora, bez żadnych zmian czy dodatków. W czasie samej gry ważnym jest, aby zastanawiać się nad każdym kolejnym krokiem, w końcu jesteś w śmiertelnie niebezpiecznej Zonie, prawda stalkerze? Gracze liczący na szybkie wzbogacenie się oraz ci z przyspawanym do spustu palcem mogą od razu odpuścić sobie ten mod. A.R.E.A. odzwierciedla spojrzenie autora na kwestie rozgrywki “prawdziwym stalkerem”.
[-] Zmodyfikowane dodatki użyte w tej modyfikacji:
Spoiler
• Rozszerzony STCoM WP 2.8.0.7 Autor Gazik, przeróbka pod CoM Saszy Tułunży (poprawiono balans. Dodano modele oraz zmodyfikowano i adaptowano pozostałe.)
• “Bad Ammo” (użyto podstawowej wersji, która została mocno dopracowana i poszerzona, dodano własne ikony.)
• Dodatek Itemsoup (wszystkie przedmioty zostały przerobione, w tym ich ikony, zmienione także ich parametry, adaptowano pozostałe.)
• Funkcje z dodatku Dimeyne: ulepszony spawn artefaktów i wiele innych (zbilansowano i poprawiono oraz adaptowano.)
• Funkcje z dodatku “Hunting and Stalking” od Wafel: ulepszony system trupów mutantów i inne (zbilansowano i poprawiono oraz adaptowano.)
• Funkcje z “Improved Interface” (poprawiono oraz adaptowano.)
• Adaptacja najnowszej wersji MLR (wprowadzono mnóstwo zmian, handel hurtowy został wycięty. Zbilansowano i poprawiono oraz adaptowano.)
• “Roadside Picnic 1.0” (adaptowano widok wszystkich rąk dla prądnicy. Całkowicie przerobiono część z postawieniem namiotu, rozpaleniem ogniska i gotowaniem jedzenia, poszerzono funkcjonalność)
• Statyczne tekstury od VanoSanturi, duża część których została przerobiona, a pozostała poprawiana. Do tego addonu dołączono kilka funkcji od Skielji (adaptowano)
• Rozszerzone PDA od FonSwong’a (dostosowano funkcjonalność, poprawiono grafikę. Zoptymalizowano skrypty, adaptowano.)
• Outfit Addon 1.4.7 (dostosowano funkcjonalność, zbilansowano i poprawiono, rozszerzono oraz adaptowano.)
• “Phobos: Artefact Reloaded Mod” (dostosowano funkcjonalność, zbilansowano i poprawiono, rozszerzono oraz adaptowano.)
• “Axebeard’s Fieldcraft” (użyto podstawowej wersji, która została całkowicie przerobiona i rozszerzona.)
• “DRX Dynamic Anomaly” (dostosowano funkcjonalność, zbilansowano i poprawiono, rozszerzono oraz adaptowano. Dodani nowe obszary anomalne. Zmieniono spawn, adaptowano.) Usunięto z: gamedata\scripts - drx_dynamic_anomaly.
• Przegrzewani broni i pozostałe efekty z dodatku “SMURTH Dynamic Hud” (całkowicie przebudowano, dostosowano funkcjonalność. Przerobiono skrypt przegrzewania, adaptowano.)
• Nowa broń: siekiera i MP40 od NAZ 1.7.4, Famas G2, STG-44, М24, G36C, WA2000, siekiera jest dopełnieniem z STCoP od Sinapsa (całkowicie przebudowano i adaptowano)
• “Gun Jam Swearing v1”, wersja od Survoks i Grzałki. Zmieniono prawdopodobieństwo wypowiedzi, dodano frazy dla frakcji Monolitu.
• “Limited Game Saving for CoC” od xQd, zmieniono opis, nie uwzględniono wszystkich ograniczeń.
• Nowe siatki celowników od Morka v0.4, v.0.5. Niektóre siatki zostały zmienione, dodano także nowe.
• Odzwierciedlono stan przedmiotów z “Misery 2.2”. Zmieniono tekstury liści, przerobiono kod, zmieniono położenie na ekranie, dodana animacje użycia.
• Nowe gatunki i modele mutantów. Zmieniono tekstury i dostosowano zachowanie mutantów.
[–] Adaptowane dodatki użyte w tej modyfikacji:
Spoiler
Niezmodyfikowane, ale dostosowane dodatki:
• Ulepszone kolimatory od Faustle,
• “Absolute Nature Redux” 1.7d,
• “Structures Redux” 2.5d,
• “AAP” od Dimeyne,
• “СоС Ambient Overhaul”,
• “RealMoney 0.3.2”,
• Zoptymalizowano skrypty dla efektywności kombinezonu maskującego,
• Zoptymalizowano wersje dla słabszych komputerów.
[–] Autorskie funkcje i poprawki:
Spoiler
• Poprawiono i dopasowano rozgrywkę, aby upodobnić ją jak najbardziej do idei surwiwalu,
• Nowy system zdolności (zakładka w PDA),
• Nowe animacje otwierania i zamykania ekwipunku, założenia plecaka, rozmów, obszukiwania trupów i handlu,
• Zmieniono zachowanie się GG, poprawiony zasięg widzenia NPC-ów, zmieniono odległość widoczności trupów i rannych,
• Nowa dynamiczna muzyka, składająca się z utworów autorstwa Mike’a Gordona,
• Nowe unikalne HUD-y hełmów, adaptowane z innych dodatków,
• 14 nowych hełmów,
• Mnóstwo nowych kombinezonów m.in: SKAT 9M, RS 1-B, Wojskowy kombinezon izolujący, kombinezon opancerzony “Mistrz”, kombinezon maskujący, stary płaszcz,
• Nowe lokalizacje startowe,
• Nowe “zmienione” artefakty oraz stare z CCz,
• Unikalne modele dla każdego kombinezonu,
• Przerobiono tekstury myszy, diabła leśnego (?), pijawki i innych mutantów, a także pewnych przedmiotów,
• Bardzo duża ilość ikon została zmieniona na lepsze odpowiedniki albo została dopracowana,
• Rozszerzona ekonomia i handel u handlarzy, nowy system zamówień przedmiotów, podobny nieco do zamówień oferowanych przez Żwawego,
• Namakanie nabojów, w zależności od warunków pogodowych i plecaka,
• Przerobione startowe lokacje gry,
• Demontaż kombinezonów i broni na części zapasowe. Części zapasowych jest bardzo dużo, każda jest swego rodzaju unikalna. Istnieją trzy rodzaje narzędzi do demontażu kombinezonów, każdy z nich ma swoje cechy szczególne,
• Animowane przyciski w menu i animowany ekran menu,
• Rozwartokątny promień latarki, zmienionych jej charakterystyki i tekstury,
• Więcej niż 300 nowych modeli dla stalkerów, a także około 40 nowych kombinezonów,
• Przesiąkanie przedmiotów radiacją a także możliwość ich dezaktywowania,
• Latarki, egzoszkielety i proto-egzoszkielety działają w oparciu o zasilanie bateryjne,
• Istnieją nowe możliwości użycia dla nieużywanych dotychczas przedmiotów, a także rozszerzono funkcjonalność starych.
ZRZUTY EKRANU:
Spoiler
WIDEO:
LINKI DO POBRANIA:
Spoiler
SAMODZIELNA GRA (mod + podstawka) do pobrania stąd => (8,1 GB)
AKTUALIZACJA*(info od @FairFight):*
W dniu 13.10.2020 o 15:26, FairFight napisał:
Wyszła wersja 1.1610
https://www.moddb.com/mods/area/downloads/stalker-area-11610-update
INSTRUKCJA INSTALACJI:
Spoiler
ŹRÓDŁA:









