**Platforma:**Zew Prypeci 1.6.02 (repack - wersja samodzielna) Data premiery: 15.06.2020 r. Autor:@Policai Autor spolszczenia:@Anton_Gorodecki Śr. długość rozgrywki: (ok. 15 godzin)
OPIS:
Spoiler
Dead City Breakthrough to mod na platformie Zewu Prypeci, który charakteryzuje się nieliniową fabułą, jednak główny nacisk położono na eksplorację oraz poszukiwanie schowków.
W 1984 roku na terenie elektrowni jądrowej w Czarnobylu utworzono laboratorium zajmujące się badaniem zjawisk atmosferycznych i noosfery, w wyniku których powstał projekt instalacji zdolnej do gromadzenia i magazynowania ogromnej ilości energii atmosferycznej. Po uzyskaniu zgody rządu i otrzymaniu środków finansowych naukowcy przystąpili do realizacji projektu, a raptem dwa lata później stworzono działający prototyp. W celu zabezpieczenia się przed nieoczekiwanymi skutkami eksperymentów elektrownię wyposażono w funkcję awaryjnej dezaktywacji, jednak wybuch bloku reaktora nr 4 uniemożliwił jej przetestowanie. Pozostały przy życiu personel elektrowni został ewakuowany, a wraz z nim pracownicy laboratorium. Projekt ostatecznie został zamknięty.
W wyniku operacji Tor Wodny przeprowadzonej przez wojsko z Prypeci ewakuowano legendarnego stalkera - Striełoka, od którego pozyskano informacje, że Świadomość-Z zdołała zwerbować jednego z naukowców i odbudować instalację w celu poszerzenia granic Zony. Zdając sobie sprawę z konsekwencji, naukowcy decydują się dezaktywować instalację, a na wypadek, gdyby coś poszło nie po ich myśli, przygotowali specjalne instrukcje, które podzielono na 12 części i ukryto na terenie Strefy Wykluczenia. Major Diegtiariow otrzymuje zadanie natychmiastowego powrotu do Zony i odnalezienia instrukcji, a następnie zniszczenia instalacji.
Cechy moda:
nowa nieliniowa fabuła,
26 lokacji,
ponad 400 schowków,
nowa paczka broni (część unikalnego arsenału można znaleźć w schowkach),
Pobrane archiwum z modem należy rozpakować do dowolnego folderu, a następnie zainstalować. Następnie dodajemy patch nr.1.
Rozpakowane spolszczenie należy umieścić w katalogu z zainstalowanym modem.
W celu uruchomienia moda na 32-bitowej wersji należy usunąć bin 64x i zastąpić go wersją 32x.
Jeżeli występują problemy z uruchomieniem moda, to bardzo możliwe, że brakuje biblioteki z folderu “libraries” - wystarczy ją zainstalować i spróbować ponownie uruchomić grę.
Mod jest w wersji Repack - posiadanie podstawowej wersji gry nie jest wymagane.
Dopiero zacząłem grać ale już mi się podoba tu jeden szczegół, który zawsze mnie drażni w wielu grach. Wkładamy np magazynek z nabojami do AK 74, mamy 30 pestek, wystrzelimy kilka naboi, zmieniamy magazynek i mamy 31 (szkoda, że samemu nie można wprowadzić naboju do komory zamkowej ale chyba coś takiego widziałem już w tym nowym modzie od twórców LA DC, że będzie można mieć jeden nabój bez włożonego magazynka). To samo z kilkoma pistoletami, które znalazłem. Mam nadzieję, że większość broni jest tak zrobiona , na razie widziałem, że AKS-74U, z którym startujemy nie ma tej funkcji ale to zaraz się go pozbędę, chociaż podoba mi się u niego animacja tego rozkładania kolby i przeładowania.
Takie pytanko. w pda mam tylko takie zadanie.
Niby Sidorowicz miał mi wysłać jakąś wiadomość jak wybije pijawki, zrobiłem to ale nic nie doszło. Z nim też o niczym nie mogę pogadać.
Czyżby coś się zrypało i muszę zaczynać modzika od nowa? Czy muszę pospać odpowiednio długo żeby ta wiadomość przyszła, bo już trochę drzemałem.
Niby Sidorowicz miał mi wysłać jakąś wiadomość jak wybije pijawki, zrobiłem to ale nic nie doszło. Z nim też o niczym nie mogę pogadać.
Tekst ze źródła moda. Tłumacz tłumaczy: Nie możesz długo czekać na telefon od Sidorowicza? Wskazówka dotycząca dialogu. Otrzymasz linię zadań, aby wyszukać pamięć podręczną strzelca z wynikającymi z tego niuansami.
Ni cholery nie wiem jak to zinterpretować, również latam w te i nazat, a Sidorowicz nie dzwuni…
He, a ja zacząłem od nowa i najpierw naprawiłem snajperke, potem zająłem się bandytami i po chwili dotarła wiadomość od Sidora. Widać kolejność ma znaczenie…
@bolo Wersje v.2.3 i v.3.0 mają oddzielne tematy. Pisz we właściwym.
O tym jak rozegrać to pierwsze zadanie, pisałem udzielając porady @cez137 .
Ale tak dla przyszłych graczy.
Po ataku śmigłowca likwidujemy pozostałe pijawki, co najłatwiej zrobić stojąc w tym miejscu:
Bo dla pijawek jesteśmy trudno osiągalni, a one tu są cały czas widoczne i w dużym rozmiarze.
Następnie idziemy za ten wyższy budynek i tam jest taki właz do kanału, nakryty blachami.
Stajemy przy nim jak na 2. zrzucie i uderzamy bagnetem. Pozostałe na włazie fragmenty usuwamy przechodząc po nich. Po uzyskaniu “czystego” wejścia, schodzimy do ukrycia. Tam mamy kilka konserw i skrzynię z karabinem.
Po jego zabraniu dostajemy zadanie aby go naprawić. Idziemy więc do wioski. Nie należy robić innych czynności, a szczególnie likwidować bandytów na STS.
Dajemy karabin rusznikarzowi do naprawy, jeśli tego nie zrobiliśmy wcześniej przetrząsamy domy w wiosce i idziemy spać. Jest do tego miejsce w trzecim pomieszczeniu baru. Po ok. 10. godz, snu dostajemy wezwanie na odbiór karabinu. Wraz z odbiorem mamy propozycję pomocy stalkerom, za dużo niższą cenę naprawy. Przyjmujemy. Aby ta propozycja została złożona, na STS i przy tunelu muszą być bandyci. Likwidujemy ich w kolejności zaproponowanej przez Żubra. Czyli najpierw tunel. W trakcie ich likwidacji albo w drodze na STS przychodzi wezwanie od Sidorowicza.
Ale bardziej się opłaca go sprzedać i za otrzymaną kasę zrobić pełny zestaw ulepszeń w kombinezonie stalkera. Można wtedy więcej nosić i mamy 5 gniazd na artefakty. Ja kombinezon stalkera zamieniłem dopiero na egzo. Też ulepszyłem na maksa i mogłem wojować. Nie lekceważmy tych zestawów do samodzielnego remontu, a szczególnie jak mamy taki wypasiony pancerz. Jego naprawa zestawem, może wypaść nawet trzykrotnie taniej.
Po ok. 10. godz, snu dostajemy wezwanie na odbiór karabinu. Wraz z odbiorem mamy propozycję pomocy stalkerom, za dużo niższą cenę naprawy. Przyjmujemy. Aby ta propozycja została złożona, na STS i przy tunelu muszą być bandyci. Likwidujemy ich w kolejności zaproponowanej przez Żubra. Czyli najpierw tunel. W trakcie ich likwidacji albo w drodze na STS przychodzi wezwanie od Sidorowicza.
W mojej rozgrywce było trochę inaczej. Bandytów na STS zabiłem czekając na naprawę snajperki. Przyjąłem propozycję pomocy stalkerom. W drodze do Żubrowa zabiłem bandytów pod mostem i wtedy dostałem sms-a od Sidorowicza.
Podałem sposób najbardziej opłacalny finansowo. Oszczędność na remoncie i podwójna stawka u Żubra. A znalezioną broń sprzedajemy już po lepszych cenach. Pozwala to na lepsze wyposażenie się, przed dalszą drogą. A grać można dość swobodnie. Pijawki można likwidować również bez wsparcia śmigłowca. Co kto lubi.