Upadły Bóg

Tytuł oryginalny: Падший Бог
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 30.07.2023 r.
Autor: ScR1pt
Autor spolszczenia: @Szczepan9205
Śr. długość rozgrywki: ok. 10 godzin

OPIS:

Spoiler

Mod opowie historię stalkera o ksywce Neptun, który odzyskał przytomność w wiosce nowicjuszy na Kordonie, gdzie został cudem uratowany przez miejscowego medyka. Neptun musi ustalić, co tak naprawdę się z nim stało, a także przypomnieć sobie, kim w ogóle jest. W tym celu postanawia udać się do Baru, który mieści się na terytorium fabryki Rostok, łudząc się, że to właśnie tam odnajdzie kogoś, kto mógłby go znać.

Podczas swojej wędrówki napotka wiele przeszkód, jednak są one niemal zawsze do przezwyciężenia - warto jednak pamiętać, że każda decyzja będzie miała swoje konsekwencje. Czasem nawet najbardziej zaskakujące…

Los wielu stalkerów będzie spoczywał na rękach Neptuna. Zastanów się zatem dwa razy, zanim dokonasz jakiegokolwiek wyboru.


Od autora:

Spoiler

Długo wyczekiwana (jak dla mnie) premiera. Mod, prawdę mówiąc, “na amatora”. Wiele rzeczy może się nie podobać. Bagna, Dolina mroku i Agroprom są dostępne do zwiedzania w każdej chwili. Znajdują się na nich wątki w żaden sposób niezwiązane z główną fabułą. Grajcie ostrożnie: wiele rzeczy można łatwo ominąć. Nie uważam się za osobę piśmienną, więc w tekście mogą znajdować się błędy. Modyfikacja jest wyjątkowo niestabilna. Potrafi się zawiesić podczas niektórych dialogów lub po wczytaniu gry (bardzo rzadko). Z tego względu należy częściej dokonywać twardych zapisów. Znalazło się również miejsce na specyficzną muzykę, ale dla tych, którzy za takową nie przepadają, zrobiłem dodatek, który ją zastąpi na tą z oryginalnego Zewu Prypeci. Trzeba też wspomnieć o wątpliwej fabule - momentami tandetnej. Głównym celem moda jest umożliwienie każdemu graczowi zdobycia własnego, unikalnego zakończenia. Długość rozgrywki oscyluje w granicach ± 10 godzin, jednak każdy może ukończyć grę na różne sposoby. Zasadniczo mod zawiera 13 różnych lokacji.

Jeśli grasz we wszystko po kolei - możesz pobrać. Jeśli jesteś koneserem wysokiej jakości modów do S.T.A.L.K.E.R.-a - pomiń ten projekt. To wszystko, co mam do przekazania.

GALERIA:

Spoiler


Prezentacja rozgrywki:

https://www.youtube.com/watch?v=gEc6Ju063NE

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

  1. Modyfikacja jest w wersji samodzielnej i nie wymaga instalacji oryginalnej wersji gry. Wystarczy wypakować archiwum z modem do wybranego folderu i można grać.

  2. Pobieramy archiwum ze spolszczeniem i rozpakowujemy w dowolne miejsce, a następnie kopiujemy wypakowaną zawartość archiwum ze spolszczeniem i wrzucamy do katalogu z modem ze zgodą na zamianę plików jeżeli system o takową poprosi i gotowe - można grać.

  3. Jeżeli zdecydujemy się na grę z lektorem czyli opcjonalnym dodatkiem to pobieramy archiwum z plikami lektora i rozpakowujemy w dowolne miejsce, a następnie kopiujemy wypakowaną zawartość archiwum i wrzucamy do katalogu z modem i do folderu gamedata ze zgodą na zamianę plików jeżeli system o takową poprosi.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:


Fix:

  • Google Drive - [KLIK]
  • Cloud Mail - [KLIK]

Spolszczenie:


Polski lektor (dodatek opcjonalny):

Jeśli chciałbyś wesprzeć autora spolszczenia:

Spoiler

https://buycoffee.to/szczepan9205

Źródło:

3 polubienia

Pojawiły się nowe linki do moda + fix.

Całość we wstawce. Są również pierwsze recenzje na AP - ogólna ocena na chwilę obecną to 8.5.

2 polubienia

Czyli całkiem dobrze, a może nawet b.dobrze szczególnie jak się czytało studzące oczekiwania wypowiedzi samego autora odnośnie jego produkcji.

Udało mi się ukończyć moda. Początkowo historia Neptuna jakoś zbytnio mnie nie urzekła, bo znów wcielamy się w postać, która cierpi na amnezję, ale później całość się rozkręca. Powoli brniemy na północ Zony, mogąc przy okazji rozwiązać problemy mieszkańców Strefy. Albo i nie rozwiązać, ale podjęte przez nas decyzje wpłyną na zakończenie gry.

Ogólnie modder miał ciekawy pomysł dot. zadań pobocznych. ponieważ na kilku lokacjach są dostępne dodatkowe rozdziały. Lokacje możemy odwiedzić w każdym momencie naszej przygody i poznać, chociażby bandytów w Dolinie mroku, albo dowiedzieć się, co takiego skrywa unikany przez stalkerów Agroprom. Za każde wykonanie tychże questów otrzymamy osiągnięcie.

Na uwagę - moim zdaniem - zasługuje ładna grafika i w szczególności ambient. Bardzo mi się podobał i w świetny sposób współgra z ponurą rzeczywistością Zony.

Do minusów natomiast można zaliczyć prostotę zadań. Są pozbawione nagłych zwrotów akcji, powiedziałbym, że niezbyt rozbudowane. Z tym, że jest to pierwszy mod autora (a biorąc to pod uwagę, to i tak wyszło dobrze) - to raz. Dwa, że Upadły Bóg nie wymaga od gracza ciągłego myślenia lub biegania za cholernie dobrze ukrytymi schowkami. Fajna sprawa, jak ktoś chce odpocząć od długich i często skomplikowanych modów.

Fajnie, że @Szczepan9205 go przetłumaczył. Dobry modzik nawet na kilka wieczorów, bo z dziesięć godzin mu poświęciłem :slightly_smiling_face:

3 polubienia

O to sobie w poniedziałek zassam i pogram w tym tygodniu akurat przyda mi się taki niezbyt dlugi modzik dla odmiany.

@tom3kb Fajna odskocznia.

W sumie zapomniałem dodać, że w UB mamy wiele nawiązań do innych modów. Przewinie się Cudowny Kryształ, PdZ/Złota Kula z Inżynierem oraz Żekanem w roli głównej, a nawet “mityczny” OLR 3.0.

Witajcie,

wiecie co można zrobić z “przywiązanymi” stalkerami w Martwym Mieście? Zabiłem wszystkich kontrolerów plus znalazłem ciało Chomika. Znalazłem też trójkę stalkerów w SEVAch i jednego koło rozbitego helikoptera. Na kanale Hugtv nie dało się z nimi czegoś zrobić. Mówię o tych panach:

@Mikus47221 Nic się nie da z nimi zrobić, oni mają być… hmmm, chyba czymś na zasadzie wizji z przeszłości tylko autor nie potrafił ładniej tego stworzyć (bo to jego pierwszy mod bodajże), albo mają pokazywać to co kontrolerzy potrafią zrobić ze stalkerami. Ewentualnie mają być po prostu wystrojem dla lokacji :face_with_tongue:

Ale dobrze, że napisałeś o tym “przywiązaniu” zapomniałem to poprawić przed premierą spolszczenia, ale ewentualnie poprawię to jeżeli będę robił jakiś fix o ile znajdą się jeszcze jakieś błędy.

1 polubienie

@Szczepan9205

Super, pięknie dziękuję :grin:

Czy w tym modzie jest w ogóle słoneczna pogoda? Na Kordonie cały czas deszcz i tak ciemno, że widać tylko na długość lufy. Przeszedłem na Wysypisko i na razie to samo.

@edit

Na Wysypisku wreszcie pojawiło się słoneczko :sun_with_face:

@edit2

I znowu chmury i ciemno.

W moim przypadku przeważała ponura pogoda i słońce na niebie rzadko kiedy się pojawiało. Czasami było to męczące.

No ja na razie musiałem sobie podbić gammę bo straszna ciemnica non stop.

Potwierdzam, ciemnośc na terenie całej strefy,

Wrażenie mam jakbym grał w moda Loniec świata 3.

na wojskowych składach także ciemno.

Nawet nie zadałem pytania a już znalazłem na nie odpowiedź. A Początek moda razem z intrem robią klimat, to się chyba nazywa wypalanie stalkerem ( od pewnego czasu nie zajarałem się tak modem). Pozostaje pytanie czy można przyzwyczaić się do kolorów zony są strasznie dołujące.

@kamilxx2Jak na debiut to przynajmniej pierwsze godziny wywołują bardzo dobre wrażenie, ładne menu, są cutscenki, proste bo proste ale są. Fajna muzyczka czy tam ambient na lokacjach. Dużo zadań, w tym takie, że albo robimy coś dla jednej grupy albo dla przeciwników. Mi przypasowało udźwiękowienie paczki broni. Największy minus to te ciemności :grin: no i może niezbyt rozbudowane niektóre questy ale jeśli chodzi o te krótkie poboczne to nawet nie boli to za bardzo. A no i wylotów jest sporo, modzik niestabilny ale szybko się chociaż uruchamia.

1 polubienie

Szkoda, że autor nie przygotował dodatku dla chętnych z letnią pogodą, ale może zależało mu na ciemnej, depresyjnej wręcz atmosferze z dopasowanym ambientem.

Ogólnie to w folderze “addons” z modem mamy kilka dodatków. Jest ambient z Zewu Prypeci, mniej stalkerów w Barze (spadki FPS) i chyba wyższej jakości modele NPC.

A, no i polecam odwiedzić Agroprom :slightly_smiling_face:

Agroprom - jak ujrzałem na monitorze (fonetycznie) - Umrij, to skumałem gdzie i kto jest do usunięcia z planszy.

Dobry wieczór,wiecie co chłopaki mam problem nie mogę przejść z Wysypiska na Kordon by oddać skrzynkę Sidorowi bo mnie wywala.A fix jest i nie wiem co jest grane,próbowałam z ustawieniami graficznymi ale dalej wywala.Daję wam loga bo mi sie pomysły skończyły. :grin: Pozdrawiam :grin:

xray_acer.log

15 godzin temu, Karozilla napisał(a):

Dobry wieczór,wiecie co chłopaki mam problem nie mogę przejść z Wysypiska na Kordon by oddać skrzynkę Sidorowi bo mnie wywala.A fix jest i nie wiem co jest grane,próbowałam z ustawieniami graficznymi ale dalej wywala.Daję wam loga bo mi sie pomysły skończyły. :grin: Pozdrawiam :grin:

xray_acer.log 73.27 kB · 3 pobrania

Walizkę trzeba oddać barmanowi w Barze , a tak gdzie ją znalazłeś , ja na Wysypisku opowiedziałem się po stronie stalkerów , czy tak ma być.

@kanon1022 Możesz się opowiedzieć po stronie stalkerów i wtedy zdobywasz skrzynkę wybijając bandytów, ale można też po prostu zajść do nich zanim pogada się z liderem stalkerów i można wtedy zapracować na odzyskanie skrzynki u bandytów wykonując parę zadań.

A o tym, że skrzynkę trzeba oddać Barmanowi już na Kordonie mówił Sidorowicz, do tego nawet cel misji po już po zdobyciu skrzynki na Wysypisko (niezależnie od sposobu w jaki to zrobimy) mówi, żeby zanieść skrzynkę do Barmana, a nie do Sidorowicza - wystarczy tylko czytać ze zrozumieniem