Gość Diegtiariow Opublikowano 23 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2023 NAZWA: Prawidłowa praca z ikonkami AUTOR: Hrust OPIS DZIAŁAŃ: Spoiler Zacznijmy od oprogramowania. Potrzebny będzie Photoshopa CS5/CS6 lub CC. Po drugie, zapomnij o Stalker Icon Editor. Po trzecie, potrzebny też będzie PaintDotNet. Oznacza to, że do pracy z samymi ikonami używamy tylko dwóch programów, nie licząc programu do ich renderowania. Następnie musisz popracować ze źródłem - tga to idealny buforowy format dla tych dwóch programów, zapisujemy go w formacie 32-bitowym. Aby dodać nowe ikony, używamy PaintDotNet. Tworzymy nową warstwę, wstawiamy na nią potrzebny obraz i dopasowujemy go do rozmiaru (metoda dwuliniowa/bilinear), zaznaczamy obszar, wycinamy i wklejamy na warstwę główną, usuwając w ten sposób poprzednią ikonkę, jeśli taka była. Zapisujemy i przejchodzimy do Photoshopa. Tutaj włączamy siatkę (Ctrl+"), tutaj dostosowujemy jej wymiary, domyślnie jest to 50 pikseli. WAŻNE!!! NIE UŻYWAJ SKRAJNIE PRAWYCH I SKRAJNIE DOLNYCH KOMÓREK, NIE SĄ KOMPLETNE I SĄ O KILKA PIKSELI MNIEJSZE OD POZOSTAŁYCH. Wybieramy kolor + alfa za pomocą klawisza Shift i, jeśli to konieczne, dostosujemy ikonkę w komórce i zapisujemy. Aby skopiować ikony z jednego atlasu do drugiego, wybieramy ikonkę w jednym, kopiujemy i wklejamy w drugim - najwygodniej jest to zrobić z wybranym kolorem i alfą, aby nie trzeba było przenosić osobno. Następnie przechodzimy do "warstw" i odblokowujemy warstwę - odsłoni to informacje we właściwościach o wybranym elemencie i jego położeniu. Tutaj poznamy współrzędne, dla 50x50 będziemy musieli skorzystać z kalkulatora, a dla 100x100 po prostu odetniemy dwa zera. W CS5/CS6 można uzyskać współrzędne za pomocą F8 (w nowych wersjach ułatwiono dostęp i znajduje się to w zakładce właściwości). tutaj pozycja X wynosi 950, dzielmy przez 50 i mamy 19 - dokładnie taką liczbę często pisze się w inv_grid_x. Podobna historia z graczem. Ш - szerokość 50, dzielimy przez 50, otrzymujemy inv_grid_width równy jeden. Podobnie jest z wysokością. PO ODBLOKOWANIU WARSTWY NIE ZAPISUJEMY ATLASÓW, TYLKO ZAMYKAMY! Otwieramy atlas w programie PaintDotNet lub w Photoshop (potrzebna jest wtyczka dds). Do zapisu w Photoshop: Spoiler Do zapisu w PaintDotNet: Spoiler INNE RZECZY OD AUTORA: Spoiler Autorskie atlasy ikonek: Czyste Niebo: https://cdn.discordapp.com/attachments/742832663349559418/1091254326258831450/ui_icon_equipment.tga Zew Prypeci: https://cdn.discordapp.com/attachments/742832663349559418/1091254157928841286/ui_icon_equipment.tga Tutorial odnośnie renderingu i dodaniu nowych ikonek, blender jest potrzebny: ŹRÓDŁO: https://ap-pro.ru/forums/topic/4205-pravilnaya-rabota-s-atlasami-ikonok/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.