Witam, poszukuję kogoś kto byłby w stanie pomóc mi w ogarnięciu skryptu, a mianowicie skryptu łączącego luźne paczki nabojów w jedną. Tak zwany "dunin_ammo". Jeżeli ktoś nie wie jak to działa to tłumaczę. Umowna wielkość paczki nabojów to 30, ale kiedy z trupa podniesiemy jakąś mniejszą ilość amunicji to staje się ona osobną paczką, i jeżeli mam 30 kul rozsypanych po takich mniejszych paczkach to idzie się zaklikać na śmierć bo zamiast kliknąć raz żeby podnieść te 30 kulek to w zależności od sytuacji można i kilkanaście razy kliknąć zanim się zechcianą wartość weźmie. I właśnie tutaj wchodzi ten skrypt, który te luźne paczki łączy w jedną.
Od razu przyznam się bez bicia że o skryptach wiem tyle samo co przypadkowy dzieciak z przedszkola chociaż jest szansa że nawet on by wiedział więcej. Problem polega na tym że owy skrypt jest zbugowany, przynajmniej ten który udało mi się znaleźć w necie, problem polega na tym że kiedy paczka nabojów jest prawie pełna i jakaś broń zostanie rozładowana to podczas tego rozładowywania bardzo często zdarza się że mniejsza lub większa ilość nabojów zostaje zdespawnowana i przepada.
Teoretycznie znalazłem też skrypt który rzekomo tego buga naprawia i twórca daje w pliku wersje pod każdą część trylogii ale te pliki nie działają ani w czystym niebie i ani w zewie Prypeci. Paradoksalnie skrypt bez problemu działa w cieniu Czarnobyla.
I tu właśnie jest moment w którym potrzebuje pomocy, i jakkolwiek to zabrzmi szukam kogoś kto na własną rękę byłby w stanie to naprawić bo jak już wspomniałem ja się na tym nie znam ani trochę, kogoś kto sprawdzi czy rzeczywiście problem leży po stronie skryptu że nie działa w ZP i CN czy może ja z braku znajomości tematu odwaliłem jakąś głupotę i nie zrobiłem czegoś prostego, aczkolwiek kiedy autor napisał że na grę niezmodowaną wystarczy tylko zmienić nawy plików to podejrzewam że coś raczej po stronie skryptu, albo może że skrypt był pisany na rosyjską wersję gry która rzekomo jest inna od pozostałych i ma swoje własne problemy, ale wtedy dlaczego inne skrypty działają a ten nie?
Wersje które posiadam:
ZP: Skrypt oryginalny, skrypt z „Pripyat reclamation project 1.1, skrypt ten naprawiony który nie działa
CN: Skrypt z „Sky reclamation project 1.1.3”, ten naprawiony (też nie działa) (SRP ma ten sam problem)
CC: Skrypt z „Zone reclamation project” 1.05”, ten poprawiony który rzeczywiście działa (ZRP ma ten sam problem)
Z tego co zauważyłem ten naprawiony skrypt działa z jakimś opóźnieniem tzn, nie łączy paczek od razu ale też nie despawni nabojów przy rozładowywaniu czyli rzeczywiście jest naprawiony.
ZP testowałem zarówno na wersji GOG jak i tej pudełkowej z 2009 roku, skrypt nie działa na żadnej.
CN Testowałem tylko wersje GOG
Natomiast naprawiony skrypt w CC działa na wersji GOG tak więc nie próbowałem na wersji pudełkowej.
Porównując wszystkie nie doszedłem do żadnego wniosku poza tym że jeżeli dalej będę próbował dojść do rozwiązania na własną rękę to mogę co najwyżej liczyć na podwójny skręt jąder.
Osobiście próbuję zaimplementować to do moda Misery tzn. tą zbugowaną wersję wsadziłem ale ze względu na to że paczki z nabojami mają tam bardzo małe wartości (10-15) to problem ze znikającymi nabojami jest za bardzo zauważalny szczególnie przez to że amunicja tam jest dosyć rzadkim dropem i psuję to ekonomię i rozgrywkę.
Tak więc dziękuję za przeczytanie mojej ściany płaczu i jakby ktoś chciał się tym pobawić to mogę to wszystko spakować w jeden plik i podesłać link do dysku.