Op-2.1

Tytuł oryginalny: Объединенный пак 2.1
Platforma: Cień Czarnobyla (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 28.12.2018 r.
Autor: OP-2 Team
Autor spolszczenia: @kobal
Szac. długość rozgrywki: do kilkuset godzin

OPIS:

Spoiler

OP-2.1 to najpopularniejszy dodatek do modyfikacji Narodnaja Solianka 2010.

Jest to największy i najbardziej rozbudowany z amatorskich projektów w historii moddingu gry. Lista dodanej zawartości jest przytłaczająca, a ilość nowych zadań ciężka do zliczenia.


O pakiecie 2.1:

Spoiler

W dodatku pojawiły się nowe bronie, a także zmieniono ich wszystkie modele. Nie zabraknie również nowego wyposażenia. Wprowadzono wiele nowych lokacji powiązanych z głównym scenariuszem, a także mnóstwo grywalnych nowości t.j. konieczność stosowania zasilania podczas korzystania z egzoszkieletów, przyrząd do ładowania baterii w warunkach polowych, zużywanie się tłumików do broni itp. W miarę postępu głównego scenariusza przez protagonistę, dla niektórych lokacji wprowadzono „inteligentne zasiedlenie”.

Wykonano dużo pracy nad składnią zadań, które zmieniły również scenariusz Wygląd większości znanych nam NPC został zmieniony na bardziej wyrazisty jakościowo. Zmianie uległo całe udźwiękowienie, które wcześniej mogliśmy poznać w Narodnaja Solianka, a na potrzeby moda nagrano nowe dialogi głosowe. Dokonano dużo pracy w optymalizacji skryptów, które odciążyły silnik. Dzięki temu wczytywanie lokacji stało się szybsze i uświadczymy mniej błędów spowodowanych posiadaniem słabszego sprzętu.

W OP-2.1 jest możliwość pozostawienia swoich rzeczy pod nadzorem któregoś z kluczowych NPC, choć oczywiście nie za darmo, a trzeba pamiętać, że nasze wyposażenie może zostać skradzione, aczkolwiek należy dodać, że istnieje możliwość jego odzyskania. Również autorzy moda dodali oficjalny system „cziterski” - od teraz gracze nie muszą na własną rękę szukać wątpliwej jakości ułatwień.

Inwentarz:

Spoiler

  • W inwentarzu pojawiły się nowe gniazda slotów dla detektorów, bioradaru, lornetki i latarki.
  • Dodano gniazdo slotu dla strzelb i pistoletów maszynowych.
  • W oknie inwentarza są aktywne różne kombinacje przenoszenia wyposażenia.
  • Zmieniono wygląd kontenerów na artefakty. Od teraz można przełączyć się pomiędzy różnymi kontenerami w inwentarzu, nie zamykając jednocześnie jego okna. W menu kontenera pojawiło się oznaczenie określające poziom promieniowania, które kontener nie jest w stanie zatrzymać w jego wnętrzu.
  • Wartość amunicji i dodatków do broni - pod warunkiem, że są z nią zintegrowane - uwzględnia się podczas handlu.
  • Zasadniczo zmieniono rozdział Dane w PDA. Od teraz jest w nim uwzględniona nie tylko statystyka zabitych przeciwnikach, ale też mutantów i aktualnej reputacji protagonisty względem każdej z frakcji.

Lokacje:

Spoiler

W OP-2 było 29 lokacji. Teraz dostępnych jest aż 64. Praktycznie wszystkie z nich są zasiedlone. Trzeba również zaznaczyć, że ich zasiedlenie będzie stopniowe - w miarę dokonanych postępów w scenariuszu.

Plecaki:

Spoiler

W modzie pojawiły się nowe plecaki, które są wykorzystywane do zakładania własnych schowków. Napełnianie ich prowadzi do obciążania silnika, dlatego pojemność takich schowków ograniczono do ok. 300 przedmiotów. Należy uważnie dobierać miejsca, w których zamierzamy stworzyć schowek, ponieważ możemy zostać okradzeni. Zaleca się tworzenie schowków z dala od uczęszczanych szlaków lub korzystania z oferty niektórych NPC. Za opłatą będą pilnować schowka.

Zwykłe schowki - skrzynie, plecaki innych stalkerów itp. - ograniczono do pojemności 50 przedmiotów.

Zestaw zadań:

Spoiler

  • Zadania to jedna z najistotniejszych zmian względem Narodnaja Solianka. Sacharowowi należy dostarczyć czwarty traktat z laboratorium wojskowego. To zadanie można wykonać, będąc bardzo późno w scenariuszu. Dodatkowo quest na poszukiwanie egzoszkieletu Czarnego Doktora będzie dostępny znacznie później w celu zainteresowania gracza poszukiwaniem innych broni i kombinezonów. W związku z tym zmieniono warunki pojawienia się niektórych zadań, które prowadzą do odnalezienia wspomnianego ezgoszkieletu oraz traktatów.
  • Finał rozgrywki nie ma nic wspólnego z Narodnaja Solianka 2016.
  • Dodano nową linię fabularną rozgrywającą się na trzech nowych lokacjach, która rozpocznie się w połowie zadania Snajper.
  • Scenariusz poświęcony tzw. czipom w „zbieractwie” dostępny będzie później. Ilość czipów zmniejszono z 22 do 20. Te zadania nie są wyświetlane w dziale zadań w PDA, a znajdują się w części Dziennik/Zamówienia. Gra nie będzie naliczać tych potrzebnych do pozyskania przedmiotów,
  • We wszystkich „zbierackich” zadaniach na dostarczenie sprawnych przedmiotów już nie trzeba umieszczać w plecaku, a jedynie te, które należy oddać przy rozliczeniu. Zleceniodawcy potrafią odnaleźć dany przedmiot o właściwym zużyciu spośród znajdujących się w plecaku protagonisty.
  • Dodano mnóstwo nowych zadań, a także zmieniono stare. Warunek ich pojawienia się nie uległ zmianom. Wystarczy wnikliwie czytać dialogi i korzystać z PDA.
  • W Dolinie Mroku neutralni względem protagonisty są bandyci, ale nie wszystkie ich grupy. Zabicie 3-4 z nich skutkuje popsuciem sobie reputacji wśród tejże frakcji. Możemy również pokojowo uwolnić przetrzymywanego powinnościowca, rozmawiając z Dzikiem.
  • Moduły ulepszeń do kombinezonu SKAT-15 nie są już porozrzucane po całej Strefie Wykluczenia. Otrzymujemy je wykonując zadania.
  • Zadanie z falą mutantów rozpoczyna się dopiero po ukończeniu „soliankowego” scenariusza.
  • U Woronina został usunięty finałowy dialog w związku z oddaniem pewnych dokumentów.
  • Pierwsze wejście do Martwego Miasta zostało zmienione. Nie potrzeba specjalnych przygotowań, choć należy pamiętać o artefaktach, które znajdują się na pasie.
  • Grawikostiumy spawnują się od razu po rozpoczęciu nowej gry. Miejsce spawnu również zostało przeniesione. Nie należy niepotrzebnie przetrząsać strażnicy żołnierzy na Kordonie. Grawikokostiumy zostały zaliczone do grupy egzoszkieletów i aby z nich korzystać, należy dysponować akumulatorami.
  • Dokumenty dla Akima w podziemiach Agropromu umieszczono w plecaku, aby przypadkowo nie wpadały pod tekstury.
  • Połowa talii kart dla Kuzniecowa od teraz znajduje się w przy zwłokach stalkerów.

Udźwiękowienie:

Spoiler

Praktycznie wszystkie scenariuszowe - czerwone - sms-y są udźwiękowione, a wiele zmienionych. Od teraz protagonista posiada własne aktorstwo głosowe. Sms-ów jest ok. 400.

Osiągnięcia:

Spoiler

W OP-2.1 możemy zdobyć 200 osiągnięć. Do rozgrywki należy podejść w sposób rzetelny i uczciwy dzięki, czemu wejdziemy w posiadanie unikatowych osiągnięć.

Osiągnięcia potwierdzające prawidłowość przechodzenia gry zostaną blokowane, gdy zginie któryś z questowych NPC lub popsujemy dowolne zadania - nawet cykliczne.

Uzbrojenie:

Spoiler

W modyfikacji wykorzystano pakiety broni z:

  1. STCoP Weapon Pack 2.9.
  2. Shoker Weapon Mod 2.1.
  3. Nowy Arsenal - wersja 3 i 4.
  4. Alternative Weapon Pack v1,3 i 1.4.

Poradniki:

Spoiler

GALERIA:

Spoiler

Screeny autorstwa @wariat

INSTALACJA:

Spoiler

Mod jest w wersji samodzielnej. Oznacza to, że podstawowa wersja gry “Cień Czarnobyla” nie jest wymagana.

  1. Pobrane archiwum należy rozpakować w wybranym przez nas miejscu - najlepiej poza partycją systemową.
  2. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z patchem 0.8 + spolszczeniem, patchem 8.2 oraz patchem do spolszczenia należy umieścić w głównym katalogu modyfikacji z wyrażeniem zgody na nadpisanie plików.

Uwaga!

  • Aby w modzie były polskie znaki, w opcjach należy ustawić czcionkę i kodowanie na central european.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Patch 8.0 + spolszczenie:

Patch 8.2:

  • GoogleDrive - [KLIK]
  • GoogleDrive - [KLIK]
  • Yandex - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]

Patch do spolszczenia:

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

Dodatki:

Spoiler

Spolszczony spawner:

  • GoogleDrive - [KLIK]
  • Nasz serwer [KLIK]

Rozpakowane foldery config i scripts:

Ułatwienie rozgrywki autorstwa @Junx**:**
Większa ilość amunicji przy zwłokach oraz kombinezony w 100% sprawności.

Nieoficjalny - dla chętnych - najnowszy patch przeznaczony do różnych wersji językowych z 09.09.2019 r.:
Brak informacji o kompatybilności ze spolszczeniem.

Silnik do wersji 8k.2, który usuwa antyczit:

Źródła:

15 polubień

Zalecane posiadanie dysku SSD z systemem Win/64. Czyli z HDD to za mało. A szkoda, choć to tylko zalecane, to mogą być problemy.

Sporo zmian, łącznie z nowym zakończeniem moda, innym niż w NS2016. Stare doświadczenia i poradniki nie pomogą.

DODANO: Pełniejszy opis wstawiono tam gdzie powinien być, czyli do #1.

2 polubienia

Nowa statystyka…

Snap3.jpg.092957e9dac4c1d72b84630303f071ea.jpg 

Oj będzie się się działo  

Z torrenta poszło szybko. Pytanie - to standalone czy potrzebna podstawka?

Установка

  1. Зайти в папку со скаченным модом
  2. Запустить инсталлятор op-2.1.exe
  3. Следовать инструкциям инсталлятора

Instalacja

  1. Przejdź do folderu z pobranym modem
  2. Uruchom instalator op-2.1.exe
  3. Postępuj zgodnie z instrukcjami instalatora.
1 polubienie

Ciekawe kto pierwszy będzie miał myśli samobójcze z tych co zaczną grać

2 polubienia

To kończyć OP-2 czy pobierać nowe? Chyba skończę poprzednie..

PS w oryginalnej wersji językowej raczej sobie nie poradzę

Jakby co to: http://stalker-worlds.ru/op-21.html

Yandex: https://yadi.sk/d/wY06pMCmH5Xw0A

Polecam: bar-reactor.ru i RusD

1 polubienie

to lepiej sobie kończ, wiesz ile potrwa zrobienie spolszczenia, o ile powstanie jeśli znajdą się chętni. Pozmieniane dialogi w starych zadaniach, nowe linie fabularne, nowe pukawki itp itp

Oooo na szczęście tylko liznąłem OP-2 a tutaj wychodzi OP-2.1, czekam na spolszczenie 

Podobno OP 2.1 ma do wyboru wersję english jak ktoś odpali to niech sprawdzi. To i ci co nie “gawari pa ruski” dadzą radę ograć

Instaluję wersje anglojezyczną. Zobaczymy co to jest…

BTW - ktoś wie co kryje się za opcją: additional softwane?

Może jakieś VC+ albo kodeki tak jak to było w LA DC?

Czekam na relacje z wersji angielskiej czy taka normalna bo niby ma być poprawną czy (oby nie) translatorowa  

W opisie moda wyczytałem, że oryginalnie jest usunięta antycziterka, dodany spawner i coś tam jeszcze, aby gracze nie musieli szukać po internecie i na swoje nieszczęście wsadzić coś nie pasujące. Tak że w cziterzeniu z pomocą autorów moda hulaj dusza.

A ja sobie spokojnie poczekam aż run na pobieranie minie, oraz odezwą się pierwsi “pokonani” lub zombirowani ( ci co grają, grają, grają be końca ). A potem się zobaczy.

25 minut temu, tom3kb napisał:

 

Czekam na relacje z wersji angielskiej czy taka normalna bo niby ma być poprawną czy (oby nie) translatorowa  

Wersja jest - jak najbardziej . Czy będzie uzyteczna ? Smiem watpic. Po kilku minutach gry - część dialogów jest rosyjska , cześć angielska - tak misz-masz.

Zobacze co jest dalej - pewnie będą smoki

1 polubienie

Jaki dysk Boberm wybrałeś przy instalacji?

6 minut temu, vidkunsen napisał:

Jaki dysk Boberm wybrałeś przy instalacji?

Systemowy - SSD

Dzięki za info.

Szybkie info - HUD jest dynamiczny bardzo - tzn  raz jest a raz go “nima”. Wystarczy zapisać i odczytać grę . 

                 - trudność jak zwykle epicka 

                 - z takich popierdółek - po odpaleniu gra zmienia  mi PL na EN w kompie ( dlaczego? -nie wiem)

Jakim programem można rozpakować gamedatę ?