Tytuł oryginalny: Объединенный пак 2.1
Platforma: Cień Czarnobyla (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 28.12.2018 r.
Autor: OP-2 Team
Autor spolszczenia: @kobal
Szac. długość rozgrywki: do kilkuset godzin
OPIS:
Spoiler
OP-2.1 to najpopularniejszy dodatek do modyfikacji Narodnaja Solianka 2010.
Jest to największy i najbardziej rozbudowany z amatorskich projektów w historii moddingu gry. Lista dodanej zawartości jest przytłaczająca, a ilość nowych zadań ciężka do zliczenia.
O pakiecie 2.1:
Spoiler
W dodatku pojawiły się nowe bronie, a także zmieniono ich wszystkie modele. Nie zabraknie również nowego wyposażenia. Wprowadzono wiele nowych lokacji powiązanych z głównym scenariuszem, a także mnóstwo grywalnych nowości t.j. konieczność stosowania zasilania podczas korzystania z egzoszkieletów, przyrząd do ładowania baterii w warunkach polowych, zużywanie się tłumików do broni itp. W miarę postępu głównego scenariusza przez protagonistę, dla niektórych lokacji wprowadzono „inteligentne zasiedlenie”.
Wykonano dużo pracy nad składnią zadań, które zmieniły również scenariusz Wygląd większości znanych nam NPC został zmieniony na bardziej wyrazisty jakościowo. Zmianie uległo całe udźwiękowienie, które wcześniej mogliśmy poznać w Narodnaja Solianka, a na potrzeby moda nagrano nowe dialogi głosowe. Dokonano dużo pracy w optymalizacji skryptów, które odciążyły silnik. Dzięki temu wczytywanie lokacji stało się szybsze i uświadczymy mniej błędów spowodowanych posiadaniem słabszego sprzętu.
W OP-2.1 jest możliwość pozostawienia swoich rzeczy pod nadzorem któregoś z kluczowych NPC, choć oczywiście nie za darmo, a trzeba pamiętać, że nasze wyposażenie może zostać skradzione, aczkolwiek należy dodać, że istnieje możliwość jego odzyskania. Również autorzy moda dodali oficjalny system „cziterski” - od teraz gracze nie muszą na własną rękę szukać wątpliwej jakości ułatwień.
Inwentarz:
Spoiler
- W inwentarzu pojawiły się nowe gniazda slotów dla detektorów, bioradaru, lornetki i latarki.
- Dodano gniazdo slotu dla strzelb i pistoletów maszynowych.
- W oknie inwentarza są aktywne różne kombinacje przenoszenia wyposażenia.
- Zmieniono wygląd kontenerów na artefakty. Od teraz można przełączyć się pomiędzy różnymi kontenerami w inwentarzu, nie zamykając jednocześnie jego okna. W menu kontenera pojawiło się oznaczenie określające poziom promieniowania, które kontener nie jest w stanie zatrzymać w jego wnętrzu.
- Wartość amunicji i dodatków do broni - pod warunkiem, że są z nią zintegrowane - uwzględnia się podczas handlu.
- Zasadniczo zmieniono rozdział Dane w PDA. Od teraz jest w nim uwzględniona nie tylko statystyka zabitych przeciwnikach, ale też mutantów i aktualnej reputacji protagonisty względem każdej z frakcji.
Lokacje:
Spoiler
W OP-2 było 29 lokacji. Teraz dostępnych jest aż 64. Praktycznie wszystkie z nich są zasiedlone. Trzeba również zaznaczyć, że ich zasiedlenie będzie stopniowe - w miarę dokonanych postępów w scenariuszu.
Plecaki:
Spoiler
W modzie pojawiły się nowe plecaki, które są wykorzystywane do zakładania własnych schowków. Napełnianie ich prowadzi do obciążania silnika, dlatego pojemność takich schowków ograniczono do ok. 300 przedmiotów. Należy uważnie dobierać miejsca, w których zamierzamy stworzyć schowek, ponieważ możemy zostać okradzeni. Zaleca się tworzenie schowków z dala od uczęszczanych szlaków lub korzystania z oferty niektórych NPC. Za opłatą będą pilnować schowka.
Zwykłe schowki - skrzynie, plecaki innych stalkerów itp. - ograniczono do pojemności 50 przedmiotów.
Zestaw zadań:
Spoiler
- Zadania to jedna z najistotniejszych zmian względem Narodnaja Solianka. Sacharowowi należy dostarczyć czwarty traktat z laboratorium wojskowego. To zadanie można wykonać, będąc bardzo późno w scenariuszu. Dodatkowo quest na poszukiwanie egzoszkieletu Czarnego Doktora będzie dostępny znacznie później w celu zainteresowania gracza poszukiwaniem innych broni i kombinezonów. W związku z tym zmieniono warunki pojawienia się niektórych zadań, które prowadzą do odnalezienia wspomnianego ezgoszkieletu oraz traktatów.
- Finał rozgrywki nie ma nic wspólnego z Narodnaja Solianka 2016.
- Dodano nową linię fabularną rozgrywającą się na trzech nowych lokacjach, która rozpocznie się w połowie zadania Snajper.
- Scenariusz poświęcony tzw. czipom w „zbieractwie” dostępny będzie później. Ilość czipów zmniejszono z 22 do 20. Te zadania nie są wyświetlane w dziale zadań w PDA, a znajdują się w części Dziennik/Zamówienia. Gra nie będzie naliczać tych potrzebnych do pozyskania przedmiotów,
- We wszystkich „zbierackich” zadaniach na dostarczenie sprawnych przedmiotów już nie trzeba umieszczać w plecaku, a jedynie te, które należy oddać przy rozliczeniu. Zleceniodawcy potrafią odnaleźć dany przedmiot o właściwym zużyciu spośród znajdujących się w plecaku protagonisty.
- Dodano mnóstwo nowych zadań, a także zmieniono stare. Warunek ich pojawienia się nie uległ zmianom. Wystarczy wnikliwie czytać dialogi i korzystać z PDA.
- W Dolinie Mroku neutralni względem protagonisty są bandyci, ale nie wszystkie ich grupy. Zabicie 3-4 z nich skutkuje popsuciem sobie reputacji wśród tejże frakcji. Możemy również pokojowo uwolnić przetrzymywanego powinnościowca, rozmawiając z Dzikiem.
- Moduły ulepszeń do kombinezonu SKAT-15 nie są już porozrzucane po całej Strefie Wykluczenia. Otrzymujemy je wykonując zadania.
- Zadanie z falą mutantów rozpoczyna się dopiero po ukończeniu „soliankowego” scenariusza.
- U Woronina został usunięty finałowy dialog w związku z oddaniem pewnych dokumentów.
- Pierwsze wejście do Martwego Miasta zostało zmienione. Nie potrzeba specjalnych przygotowań, choć należy pamiętać o artefaktach, które znajdują się na pasie.
- Grawikostiumy spawnują się od razu po rozpoczęciu nowej gry. Miejsce spawnu również zostało przeniesione. Nie należy niepotrzebnie przetrząsać strażnicy żołnierzy na Kordonie. Grawikokostiumy zostały zaliczone do grupy egzoszkieletów i aby z nich korzystać, należy dysponować akumulatorami.
- Dokumenty dla Akima w podziemiach Agropromu umieszczono w plecaku, aby przypadkowo nie wpadały pod tekstury.
- Połowa talii kart dla Kuzniecowa od teraz znajduje się w przy zwłokach stalkerów.
Udźwiękowienie:
Spoiler
Praktycznie wszystkie scenariuszowe - czerwone - sms-y są udźwiękowione, a wiele zmienionych. Od teraz protagonista posiada własne aktorstwo głosowe. Sms-ów jest ok. 400.
Osiągnięcia:
Spoiler
W OP-2.1 możemy zdobyć 200 osiągnięć. Do rozgrywki należy podejść w sposób rzetelny i uczciwy dzięki, czemu wejdziemy w posiadanie unikatowych osiągnięć.
Osiągnięcia potwierdzające prawidłowość przechodzenia gry zostaną blokowane, gdy zginie któryś z questowych NPC lub popsujemy dowolne zadania - nawet cykliczne.
Uzbrojenie:
Spoiler
W modyfikacji wykorzystano pakiety broni z:
- STCoP Weapon Pack 2.9.
- Shoker Weapon Mod 2.1.
- Nowy Arsenal - wersja 3 i 4.
- Alternative Weapon Pack v1,3 i 1.4.
Poradniki:
Spoiler
- Rozwiązania kilku podstawowych problemów autorstwa @boberm, @Czujny, @kobal - [Kilka podstawowych problemów (rozwiązania)]
- Wyszukiwanie rosyjskich poradników w serwisie YouTube autorstwa @wariat - [Niby poradnik :) Do wyszukiwania rosyjskich poradników na YouTube]
- Spis porad autorstwa @Samotnik67 - [Jak ulżyć sobie pobyt w Zonie]
- Pozostała reszta poradników - [KLIK]
GALERIA:
INSTALACJA:
Spoiler
Mod jest w wersji samodzielnej. Oznacza to, że podstawowa wersja gry “Cień Czarnobyla” nie jest wymagana.
- Pobrane archiwum należy rozpakować w wybranym przez nas miejscu - najlepiej poza partycją systemową.
- Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z patchem 0.8 + spolszczeniem, patchem 8.2 oraz patchem do spolszczenia należy umieścić w głównym katalogu modyfikacji z wyrażeniem zgody na nadpisanie plików.
Uwaga!
- Aby w modzie były polskie znaki, w opcjach należy ustawić czcionkę i kodowanie na central european.
LINKI DO POBRANIA:
Spoiler
Mod:
- Yandex - [KLIK]
- OP-2.1 .torrent
Patch 8.0 + spolszczenie:
Patch 8.2:
Patch do spolszczenia:
- Nasz serwer - [gamedata.dbz_patch8k_2_text01k]
Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl
Dodatki:
Spoiler
Spolszczony spawner:
Rozpakowane foldery config i scripts:
Ułatwienie rozgrywki autorstwa @Junx**:**
Większa ilość amunicji przy zwłokach oraz kombinezony w 100% sprawności.
- Nasz serwer - [death_manager.script]
Nieoficjalny - dla chętnych - najnowszy patch przeznaczony do różnych wersji językowych z 09.09.2019 r.:
Brak informacji o kompatybilności ze spolszczeniem.
Silnik do wersji 8k.2, który usuwa antyczit:
- Nasz serwer - [Мод.Движок для 8к.2(от 01.07.2019).rar]





















