
Tytuł oryginalny: Последний сталкер (Last Stalker)
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 / Repack - wersja samodzielna
Data premiery: 03.09.2018 r.
Autor: @zaurus
Autor spolszczenia: @kobal
Śr. długość rozgrywki: ok. 30 godzin
OPIS:
Spoiler
Ostatni stalker to modyfikacja fabularna autorstwa @zaurus-a, który odpowiada też za trylogię Apokalipsa.
Mod jest kontynuacją historii przedstawionej w Upadła gwiazda. Honor najemnika.
O fabule:
Nazywamy się stalkerami. Nauczyliśmy się jak przetrwać w Zonie, a z czasem postanowiliśmy, że będziemy ją kontrolować, jednak zapomnieliśmy o najważniejszym: kto powiedział, że Zona to nasze terytorium ? Nawet nie zauważyliśmy, że zaczęła wpływać na nasz świat. A co jeżeli przemiany osiągną punkt krytyczny i przez wyłom pomiędzy rzeczywistościami do naszego świata wedrze się furia demonów z ciemności ? Co ich powstrzyma ? Pieniądze korporacji finansowych, siła militarna, a może .. Wiara ?
Cechy moda:
- Nowa fabuła, która rozgrywa się rok po wydarzeniach jakie miały miejsce w Upadłej Gwieździe: Honor Najemnika,
- Tym razem protagonistą jest Grek,
- Możliwość rzucania nożem,
- Spora ilość nowych postaci z własną historią,
- Wszystkie znane lokacje zostały w różnym stopniu przerobione,
- Duża ilość nowych przedmiotów, z czego z niektórymi można wejść w interakcję,
- Nowy pakiet broni,
- Dynamiczna pogoda łącząca się z 7 cykli pogodowych,
- Spora ilość nowych tekstur i modeli,
- Nowe dźwięki otoczenia, muzyka oraz dubbing,
- Nowy HUD i zmiany w ekwipunku,
PORADY:
Spoiler
Szybkie zapisy:
Z wyjątkiem quicksave’ów w modyfikacji zaimplementowano nowy system szybkich zapisów. W trakcie gry w menu głównym klikamy F5, a w celu wczytania wcześniejszego zapisu F6.
Grafika:
Modyfikacja jest wyjątkowo ''pamięciożerna", a więc należy realnie ocenić możliwości swojego komputera.
- Mod waży znacznie więcej od oryginalnej wersji gry. Po zbyt długiej grze możliwe są wyloty z powodu braku pamięci. Mniej więcej po godzinie gry zaleca się jej uruchomienie na nowo.
- W modzie występuje spora ilość ''pamięciożernych" scen, a dodatkowo niektórzy NPC mogą się zawiesić. W tym przypadku ponowne wczytanie gry powinno pomóc.
- Przed wejściem do sztabu Pancera należy obowiązkowo dokonać rezerwowego zapisu gry.
- Na niektórych lokacjach mogą zanikać odgłosy deszczu. W tym przypadku może pomóc ponowne wczytanie gry.
Poradnik.pdf autorstwa @Trucker64
Powyższy poradnik stanowi osobisty przebieg rozgrywki, a więc u pozostałych graczy nie wszystko musi wyglądać tak samo.
GALERIA:
INSTALACJA:
Spoiler
Instalacja modyfikacji z patchem oraz spolszczeniem:
- Po pobraniu moda należy uruchomić instalator Setup_als.exe, a następnie wybrać niezbędne parametry instalacji. Niewskazanym jest instalacja na dysku C:\Program Files. Ogólnie rzecz biorąc, modowi wystarczy wskazać jedynie dysk, na którym chcemy go zainstalować. Instalator resztę zrobi za nas.
- Następnym krokiem jest instalacja patcha 0.1, a także spolszczenia, które zawiera patch 1.1. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwa należy umieścić w głównym katalogu gry ze zgodą na zamianę plików.
- Po instalacji na pulpicie pojawi się ikona gry. W opcjach wybieramy interesujące nas parametry, a następnie zatwierdzamy zmiany i uruchamiamy ponownie grę. Identycznie należy postąpić w przypadku późniejszych zmian.
- Po uruchomieniu nowej gry i obejrzeniu intra, a następnie wyjściu z niej można dodać we właściwościach przycisku uruchamiania parametr -nointro. Znajduje się tam również parametr -smap4096. Jest on potrzebny do wzmocnienia mapy cieni w modyfikacji. W zależności od waszego komputera ten parametr można zamienić na -smap2048, -smap3072, -smap8192. Im większa liczba, tym większe obciążenie komputera. Gracze posiadający słabszy sprzęt mogą ten parametr całkowicie usunąć.
LINKI DO POBRRANIA:
Spoiler
Mod:
Patch 0.1:
Patch 1.1:
Patch ukierunkowany został przede wszystkim na techniczną stronę moda.
Zmiany (tłumaczenie autorstwa @kondotier😞
Spoiler
- Patch stanowi głównie techniczne poprawki w celu podwyższenia stabilizacji i optymalizacji moda.
- Jeżeli przy przechodzeniu scenariuszowej części moda nie będziemy zbierać zwykłych artefaktów, prawdopodobieństwo pojawienia się w anomaliach nowych będzie bardzo małe. Tak więc należy je zbierać, sprzedawać lub umieszczać w schowkach. Pamiętamy, że w anomaliach elektrycznych artefakty pojawiają się tylko nocą.
- Niewielkie zmiany w plikach dźwiękowych.
- Drobne poprawki logiki, dialogów, opisów zadań scenariuszowych, a także geometrii lokacji.
Spolszczenie zawierające patch 1.1:
Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl
Dodatki:
Spoiler
Zmienione tekstury nieba - 95MB:
Instalacja: Po rozpakowaniu archiwum plik sky_hd.xdb należy umieścić w folderze mods.
Uwagi: Stosować tylko w przypadku posiadania dobrego sprzętu.
Linki: Yandex - [KLIK] Google Drive - [KLIK]
Gra na statycznym oświetleniu - 5MB:
**Instalacja:**Po rozpakowaniu archiwum plik kolimator_r1.xdbnależy umieścić w folderze mods.
Uwagi: Początkowo oświetlenie statyczne nie było planowane, jednak na prośbę jednego z testerów dodano taką opcję i dokonano niewielkiej adaptacji. Ponadto zintegrowano jeden cykl pogodowy i przerobiono celowniki kolimatorowe.
Linki: Yandex - [KLIK] GoogleDrive - [KLIK]
Spolszczenie ogłoszeń na tablicach autorstwa @kondotier:
Instalacja: Po rozpakowaniu archiwum plik należy umieścić w głównym katalogu gry.
Screeny:
Linki: Nasz serwer - [Ogłoszenia PL.7z]
@tom3kb
Poniżej znajduje się starsza wersja moda z patchem 0.1 oraz dostosowanym spolszczeniem do tej wersji. Została pozostawiona dla graczy, którzy nie chcą zaczynać nowej gry. Jeżeli zaczynasz nową grę, zaleca się skorzystanie z najnowszej wersji moda.
Spoiler
Mod:
Patch 0.1:
Spolszczenie w wersji BETA, które działa jedynie z patchem 0.1:
- GoogleDrive - [KLIK]
Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl
























