**Platforma:**Cień Czarnobyla 1.0005
Data premiery: 14.04.2014 r.
Autor: LoboTheMan (za zgodą i sugestią Dez0wave)
Autor spolszczenia: @kobal
**Śr. długość rozgrywki:**ok. 10 godzin
OPIS:
Spoiler
Ostatecznie poprawiona i uporządkowana, a także utrudniona wersja znanego moda Priboi Story.
Priboi Story to jeden z pierwszych modów do S.T.A.L.K.E.R.-a. Akcja przenosi nas do wydarzeń mających miejsce rok po zakończeniu oryginalnej historii Cienia Czarnobyla. Główny bohater, żołnierz imieniem Priboi Slipczenko stacjonujący w jednostce wojskowej na Kordonie otrzymuje zadanie zebrania informacji o tajemniczej organizacji kryjącej się pod nazwą UHSF. Podczas podróży po Strefie Wykluczenia poznamy wiele nowych postaci, odwiedzimy wiele znajomych lokacji, a nawet porozmawiamy z legendą Zony, Striełokiem.
Cechy moda:
- Nowa fabuła.
- Nowe obiekty na znanych lokacjach.
- Zadania poboczne.
- Lekkie zmiany w grafice i nowe tekstury.
- Dodane wycięte mutanty.
- Mnóstwo nowych przedmiotów.
- Możliwość poruszania się pojazdami.
Ważniejsze zmiany w wersji Overhaul:
- Dodano kilka nowych modeli broni.
- Więcej dialogów u NPC.
- Nowe informacje w encyklopedii.
- Poprawiono drobne błędy oraz niedociągnięcia.
- Nowa muzyka.
- Nowa broń ze zmienionym balansem.
Pozostałe wersje modyfikacji:
Warto również wspomnieć o Lost Alpha, innym znanym projekcie grupy Dez0wave.
PORADY:
Spoiler
Uwaga!
- Grę zaleca się na poziomie Mistrz.
Poradnik:
Spoiler
Jeżeli chcesz szybko przejść grę, bez wielokrotnego wracania na te same lokacje, skorzystaj z poradnika do wersji 1.3: [Poradnik do Priboi Story]. Jest tam opisana lokalizacja wszystkich dokumentów, fleszek i innych przedmiotów questowych na wszystkich lokacjach. Wszystkie dokumenty można zebrać wcześniej, nie czekając aż otrzymamy na nie odpowiednie zadanie. Poniżej natomiast opis przejścia moda zgodnie z linią fabularną.
Grę rozpoczynamy na Kordonie, na posterunku wojskowym. Rozmawiamy kolejno z dowódcą posterunku, majorem Kuźniecowem pod mostem i szefem wioski kotów, Buddym. W budynku przy którym stoi Buddy znajdziemy skrzynię z odrobiną ekwipunku. W kantorku Sidorowicza, w niebieskiej skrzyni znajdziemy list do Priboia. Zgodnie z sugestią idziemy do jednego z domów w wiosce ( wychodząc od Sidora to drugi dom po prawej stronie ) Tam w niebieskiej skrzyni znajdziemy Dokumenty z posterunku.
Znajdź plany CEA:
Spoiler
Dokumenty znajdziemy na terenie Baru, w budynku na prawo od wejścia na bazę Powinności. Do budynku można się dostać przez dziurę w dachu. Na dach dostaniemy się ze stojącej obok wieży strażniczej. Dokumenty są w panelu elektrycznym. W Barze 100 radów, na zapleczu w sejfie znajdziemy też kolejną wiadomość od Sidorowicza o czym informuje nas Don Reba.
Odzyskaj wykradzioną informację:
Spoiler
Zaraz po przejściu z Kordonu na Wysypisko dostaniemy nowe zadanie odnalezienia fleszki z wykradzionymi informacjami o UHSF. Trupa agenta z fleszką znajdziemy na końcu tunelu kolejowego na Wysypisku.
Znajdź dokumentację UHSF część 2:
Spoiler
Walizka z dokumentami jest na drugim piętrze Instytutu, tam gdzie dowódca najemników, którego musimy zabić zgodnie z zadaniem pobocznym otrzymanym z chwilą przejścia na Agroprom.
Znajdź dokumenty z Martwego Miasta część 2:
Spoiler
Dokumenty znajdziemy w Dolinie Mroku, w lab X18. Zaraz po zejściu do labu przed sobą mamy metalowe szafki. Za nimi jest plecak z potrzebnymi dokumentami.
Znajdź dokumentację UHSF część 1:
Spoiler
Czas wybrać się do Prypeci. Potrzebne dokumenty znajdziemy w szybie windy w budynku Gastronomu, tym po prawej stronie miasta.
Sprawdź miejsce katastrofy:
Spoiler
Wchodząc na teren Magazynów Wojskowych otrzymamy zadanie sprawdzenia miejsca katastrofy helikoptera. Rozbity helikopter znajdziemy na lewo od Bariery. Miejsce katastrofy jest zaznaczone na mapie. Przy ciele jednego z żołnierzy znajdziemy RAPORT KONWOJU, a w nim jedną z cyfr jakiegoś kodu X=3. Jeśli chcemy iść zgodnie z linią fabularną, raczej unikajmy starć z Wolnością. Może to zaowocować później kłopotami z odnalezieniem pewnych przedmiotów questowych. Gra skieruje nas na Radar, można się przemknąć do przejścia idąc wzdłuż granicy lokacji do bariery i ominąć posterunek Wolności, ale jest tam bardzo dużo anomalii. Wprawdzie na barierze nie ma żadnych postaci questowych, ale jeśli wybijemy załogę bariery to z głównej bazy przyjdzie uzupełnienie i tam już mogą być potrzebne na dalszym etapie gry postacie.
Uratuj naukowców:
Spoiler
Ruszamy na Radar. Musimy sprawdzić miejsce katastrofy helikoptera - las na Radarze, czyli sporo mutantów, a następnie odszukać zwłoki dowódcy grupy naukowców. Przy jego ciele znajdziemy fleszkę, a w niej drugą cyfrę kodu Y=6. Na głównej drodze na Radarze znani z podstawki monolitowcy. Z dwojga złego lepiej wybrać drogę przez las. I tak rozprawa z mutantami nas nie minie, więc po co się wykrwawiać z monolitowcami. Ciało naukowca znajdziemy przy dziurze w ogrodzeniu dokładnie na północ od helikoptera.
Znajdź zaginiony oddział Specnazu:
Spoiler
Z chwilą wejścia do Prypeci otrzymamy zadanie odnalezienia oddziału specnazu. Oddział przebywa na terenie CEA1. Idziemy normalnie do hangaru z wejściem do Sarkofagu. Przy wejściu kierujemy się wprost na południe między budynki. Za budynkami trochę na prawo zobaczymy prowizoryczny posterunek wojskowy. to nasz zaginiony oddział. Nie ma obowiązku od razu tam iść. I tak prędzej czy później odwiedzimy CEA, więc wtedy sobie zaliczymy to zadanie. Od dowódcy oddziału dostaniemy tylko informację, że miejsce ewakuacji z Zony znajduje się na terenie CEA2.
Znajdź raport o mutacji część 1:
Spoiler
W Dolinie Mroku, po lewej stronie drogi w kierunku Kordonu, zaraz za mostem, znajdziemy kilka zabudowań. W jednym z domów, w niebieskiej skrzyni znajdziemy potrzebne dokumenty.
Znajdź pendrive Siro:
Spoiler
Siro to wariat mieszkający w domku na bagnie za bazą Wolności. Strzela do wszystkiego co się rusza. Przy jego ciele znajdziemy potrzebną fleszkę.
Znajdź raport z wypadku na CEA część 1:
Spoiler
Tunel kolejowy na Agropromie. Dokumenty znajdziemy na jego końcu w hydrancie.
Znajdź tajne dokumenty KGB:
Spoiler
Magazyny Wojskowe, baza Wolności. Dokumenty są w niebieskiej skrzyni w zbrojowni frakcji. Nie obejdzie się bez zdobycia bazy. Zalecane skorzystać z pomocy obozującego nieopodal oddziału Powinności.
Właściwie na wszelki wypadek warto zakłócić trochę tok fabuły i przeszukać zwłoki wszystkich wolnościowców. Chodzi dwa questowe przedmioty potrzebne na dalszym etapie gry. PDA Dezika Lohnara, do znalezienia przy ciele Dezika i klucz Dezika Lohnara, który ma obozujący na bazie Wolności Striełok. Obydwaj zginą przy szturmie bazy a nigdy nie wiadomo czy ich ciała nie znikną po opuszczeniu lokacji. Choć mi akurat nie zniknęły.
Znajdź raport z wypadku na CEA część 3:
Spoiler
Prypeć, dom kultury czyli baza Monolitu. Dokumenty są w niebieskiej skrzyni w piwnicy pod salą kinową.
Znajdź PDA Dezika Lohnara:
Spoiler
Jeśli nie zabraliśmy go wcześniej, wracamy na bazę Wolności i odszukujemy ciało Dezika. Najpewniej w budynku sztabu lub w jego okolicy. W PDA Dezika znajdziemy kod 19750208. To kod do drzwi blokujących przejście w głąb lab X10 na Radarze.
Znajdź raport z wypadku na CEA część 2:
Spoiler
Idziemy na Radar i schodzimy do lab X10. Kierujemy się do ostatniego pomieszczenia na dolnym poziomie. tego gdzie był wyłącznik Mózgozwęglacza. Drzwi, które staną nam na drodze otwieramy kodem z PDA Dezika 19750208. W pomieszczeniu z wyłącznikiem schodzimy do jednego z silosów. Tam w niebieskiej skrzyni znajdziemy potrzebne dokumenty.
Znajdź pierwszy kod do lab X18:
Spoiler
Schodzimy do podziemi Agropromu i tam kierujemy się do kryjówki Striełoka. W kryjówce, w niebieskiej skrzyni znajdziemy notatkę niejakiego Urodina. dowiemy się z niej że kody są schowane gdzieś na terenie Sarkofagu.
Znajdź dokumenty z Martwego Miasta część 1:
Spoiler
Dolina Mroku, baza bandytów w niedokończonym budynku fabrycznym. W pomieszczeniu gdzie w podstawce przebywał dowódca bandytów Dzik znajdziemy niebieską skrzynię, a w niej potrzebne dokumenty.
Znajdź klucz Dezika Lohnara:
Spoiler
Jeśli nie zabraliśmy go wcześniej to musimy wrócić na bazę Wolności i odszukać ciało Striełoka. Gdzie będzie, nie wiadomo. Striełok biega po całej bazie, kto to wie gdzie przyszło mu umrzeć.
Znajdź zmodyfikowane PDA Krugłowa:
Spoiler
Ciało Krugłowa znajdziemy w lab X16 na Jantarze. Schodzimy do końca do hali z ogromnym mózgiem. Ciało Krugłowa jest na samym dole pomieszczenia pod kratami. W PDA kod do ukrytego pomieszczenia w X10 022138
Znajdź sprawozdanie z awarii UHSF:
Spoiler
Wracamy do lab X10 na Radarze. Zaraz na początku dolnego poziomu natkniemy się na drzwi kodowe. Otwieramy je kodem z PDA Krugłowa 022138. W środku niebieska skrzynia z dokumentami.
Znajdź pendrive Doktora:
Spoiler
W opisie zadania jest też coś o PDA Doktora, ale nie ma się co tym przejmować. Przy ciele Doktora nie ma żadnego PDA. Ważny jest tylko pendrive. Znajdziemy go w lab X18 w Dolinie Mroku. Niebieska skrzynia w jednym z pomieszczeń na górnym poziomie.
Znajdź pendrive Striełoka:
Spoiler
Ruszamy do Prypeci. Potrzebny pendrive znajdziemy w plecaku na piętrze Gastronomu, tego po lewej stronie miasta.
Znajdź książkę Genetyka:
Spoiler
Książka jest w ukrytym pomieszczeniu na terenie bazy bandytów w Dolinie Mroku. Musimy wejść na dach bazy. Z niego przeskoczyć na balkonik sąsiedniego budynku. Z balkoniku przez okno wchodzimy do pokoju. tam w niebieskiej skrzyni znajdziemy książkę a w niej kod do bunkra na Radarze 78159736. W pomieszczeniu jest silna radiacja.
Znajdź drugi kod do lab X18:
Spoiler
Kod znajdziemy w niebieskiej skrzyni w bunkrze na Radarze. Chodzi o bunkier po lewej stronie drogi w kierunku Mózgozwęglacza. Tam gdzie zawsze siedzi snajper monolitu. Drzwi otwieramy kodem z książki Genetyka 78159736.
Znajdź notatki Ducha:
Spoiler
Magazyny Wojskowe, wioska pijawek. Notatki Ducha znajdziemy w piwnicy domu po lewej stronie wioski. Wejście do piwnicy jest zasłonięte paletą.
Odszukaj raport o mutacji część 2:
Spoiler
Prypeć, budynek przedszkola, ten na prawo przed przejściem podziemnym. Dokumenty są w skrzyni na piętrze w tylnej części budynku.
Znajdź notatki Sidorowicza:
Spoiler
Wracamy na Magazyny Wojskowe. W wiosce pijawek, w piwnicy budynku po prawej stronie wioski, tym w którym w podstawce był granatnik, znajdziemy trupa Sidorowicza. Zanim przeszukamy jego zwłoki zapisujemy grę. W momencie zabrania dokumentów zostaniemy zakażeni wirusem X. Potrzebną szczepionkę znajdziemy w Dolinie Mroku, w zbrojowni w bazie bandytów. Jeśli nie wyrobimy się w czasie - śmierć. Najlepiej wcześniej sobie zorganizować szczepionkę podczas którejś z kolejnych wizyt w Dolinie Mroku.
Znajdź kod dostępu do lab X18:
Spoiler
Sarkofag. Idąc korytarzami nie przechodzimy przez wyrwę w ścianie a a skręcamy w prawo. Jest tam wejście do napromieniowanego pomieszczenia z charakterystycznymi rurami. Wchodzimy po drabince na dolny poziom i w wnęce obok znajdziemy niebieską skrzynię a w niej… Kod Dostępu do X-18 część 1. Kod to 18746.
Znajdź dokumenty z lab X16:
Spoiler
Idziemy dalej do hali z Monolitem. Monolitu oczywiście już tam nie ma. Możemy go podziwiać na Wysypisku. W hali korzystamy z teleportu lub wchodzimy po drabince na górę pomieszczenia. Po rusztowaniu przechodzimy do drugiej części hali z oknami na jednej ścianie. Tam między betonowymi płytami znajdziemy niebieską skrzynię z potrzebnymi dokumentami.
Znajdź raport o mutacji część 3:
Spoiler
Idziemy do Doliny Mroku i schodzimy do lab X18. Otwieramy drzwi kodowe z przejściem na dolny poziom kodem 18746. Znowu zostajemy zarażeni wirusem X. Mamy tylko kilkanaście sekund by zbiec na sam dół do pomieszczenia z pseudogigantem. Tam w bocznym pomieszczeniu w lodówce lub w niebieskiej skrzyni znajdziemy antidotum.
Teraz możemy spokojnie pozbyć się mutantów. Przechodzimy do znanego z podstawki pomieszczenia kontrolnego, tego gdzie urzęduje ognisty poltergeist. Drzwi kodowe otwieramy drugim kodem 86195. Dokumenty znajdziemy w niebieskiej skrzyni.
Znajdź dekoder:
Spoiler
Dekoder znajdziemy w X18, zaraz za drugimi drzwiami kodowymi skręcamy w lewo i po pochylni przechodzimy do pomieszczenia z klatkami. W jednej z klatek, w plecaku znajdziemy potrzebny dekoder.
Znajdź dokumenty z hotelu w Prypeci:
Spoiler
Idziemy do Sarkofagu. Tam kierujemy się tak jak w podstawce zmierzając do dobrego zakończenia. Nie wchodzimy do hali z Monolitem a w równoległym korytarzu odnajdujemy wnękę z drabinką na górny poziom. Wnęka jest oznaczona charakterystycznym migającym światłem. Używamy dekodera na drzwiach i przechodzimy do Warlabu. Tam pozbywamy się natrętnych monolitowców i przechodzimy do sterowni Monolitu.Między blokami komputerów znajdziemy ostatnią skrzynkę.
Ewakuacja:
Spoiler
Przechodzimy na CEA2. Teraz możemy jeszcze skorzystać z teleportów i postrzelać się z monolitowcami. Albo idziemy po ziemi. Musimy dostać się do punktu ewakuacji w prawym górnym rogu mapy, gdzie będzie czekał na nas helikopter. Korzystamy i oglądamy napisy końcowe.
GALERIA:
INSTALACJA:
Spoiler
Zalecana kolejność instalacji:
-
Cień Czarnobyla 1.0005.
-
W pliku fsgame.ltx należy zmienić:
$game_data$ = false| true| $fs_root$|
na:
$game_data$ = true| true| $fs_root$| -
Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z modem oraz spolszczeniem należy umieścić w głównym katalogu gry.
LINKI DO POBRANIA:




