The Iceman Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 Czyli jak być powinno, a nie jest... Od dłuższego czasu śledzę forum GSC, jednak nie miałem czasu by o tym napisać. Mianowicie GSC Game World na prośbę graczy opublikowało wersję alpha tej cudownej gry, zatytułowanej już Shadow of Chernobyl (build 1935 z 18.10.2004) - poprzednie alphy to Oblivion Lost. Alpha prezentuje się bardzo ciekawie i z całą pewnością mogłaby przebić Cień Czarnobyla po kilku poprawkach. Oto wszystkim chyba znane mapy... i kilka wyciętych: • Mroczna dolina • Jantar • Dzicz • Laboratorium X-16 • Laboratorium X-18 • Laboratorium X-19 • Agroprom • Czarnobylska Elektrownia Jądrowa • Bagna • Kordon • Magazyny wojskowe • Sarkofag • Generatory • Martwe Miasto • Prypeć • Wysypisko • Czerwony Las Według GSC alpha ta jest niestabilna, zabugowana i często spotyka nas BugTrap. Gra waży 1.27GB. Do pobrania: http-~~-//www.gameru.net/download.html Torrent: http-~~-//rapidshare.com/files/203243036/STK.torrent Gierkę odpalamy za pomocą pliku run_alife_s.bat. Screeny: FAQ (pytania i odpowiedzi): tutaj Źródło: GSC Game World Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas001 Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 Szkoda ,że zabugowana,człek by chętnie pograł,bo wygląda więcej niż zachęcająco,ale jak mam widzieć BugTrapy,pulpity,wylotki to temat odpuszczam...ciekawe na jakim patchu najmniej jest problemów-może chłopy z GSC Game World kiedyś wypuszczą czysta wersje lub jakiś dodatek co ją poprawi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Provokator Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 Kurdę a dało by coś z tą grą zrobić żeby nie było BT etc. jeśli tak to chętnie pobiorę :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Iceman Posted February 26, 2009 Author Report Share Posted February 26, 2009 Ta alpha nie wymaga Cienia Czarnobyla. Również ze strony GSC nie oczekujcie poprawek, bo jak podkreśla - nie udziela pomocy technicznej w tej kwestii. W weekend postaram się wszystko przetestować i jeśli mi się uda, to zapodam film. Na razie mamy coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=dbg6iiFxfhE Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas001 Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 Filmik masakra...,chłop z takim kapiszonem na to bydlę?....kozak gość!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert115 Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 Podoba mi sie. Pieknie zrobiona mapka w pda. Pozostaje tylko czekac na bete. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Iceman Posted February 26, 2009 Author Report Share Posted February 26, 2009 Mam betę, gdyby coś. Ale przedstawia ona tylko multiplayer i nie ma zbyt wielu map. Co do alfy, to sądząc po filmiku, nie jest tak źle, wręcz dobrze. Kocham ten klimat. Teraz niczego bym się nie spodziewał, bo finalną wersję już mamy. Proszę bardzo - S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl Multiplayer beta 2215: http-~~-//depositfiles.com/files/72268/S_T_A_L_K_E_R_beta_2215.part1..html http-~~-//depositfiles.com/files/72412/S_T_A_L_K_E_R_beta_2215.part2..html Szkoda, że serwery multiplayera już nie działają... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Provokator Posted February 27, 2009 Report Share Posted February 27, 2009 Jakie to ma wymagania ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Iceman Posted March 10, 2009 Author Report Share Posted March 10, 2009 W pliku stk-obv-lost.nfo są informacje. Procesor: 1.4 GHz Pamięć RAM: 512 Mb Karta graficzna: GeForce 3 64 Mb lub odpowiednik Edit: Znalazłem naprawdę fajny filmik. Mimo pozorów, zacinki na amen spotkały mnie rzadko, ale są za to problemy z wczytywaniem okolic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Degtyarev Posted June 15, 2009 Report Share Posted June 15, 2009 Niech to szlag że nie mam neta a w kafejce taki powolny net że mi by ściągało to chyba z tydzień :P Może kiedyś jak ktoś zrobi build 1935 bez tego bugtrapa i wywalań do windy to może dadzą do CDA jako bonus :D Marzenia... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Iceman Posted June 15, 2009 Author Report Share Posted June 15, 2009 Powiedz tylko, na kiedy będą potrzebne Ci linki z szybszego serwera, to zuploaduję betę. Jedno jest pewne - dzisiaj nie dam rady. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Degtyarev Posted June 15, 2009 Report Share Posted June 15, 2009 Na razie nie musisz. Chyba że będę miał neta. 100 mega BF1918 w pół godziny w kafejce. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Najemnik32 Posted June 16, 2009 Report Share Posted June 16, 2009 Takie pytanko, czy jest w tej becie bunkier naukowców? Nie zwiedziłem paru lokacji, bo mnie wywalało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Iceman Posted June 16, 2009 Author Report Share Posted June 16, 2009 Takie pytanko, czy jest w tej becie bunkier naukowców? Trudno powiedzieć. Jantar w tej becie występuje, ale na pewno wygląda nieco inaczej. Mi także liczne błędy uniemożliwiły dalszą grę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Najemnik32 Posted June 16, 2009 Report Share Posted June 16, 2009 A tu daje komendy do przechodzenia lvl. Przejdźcie do konsoli (~) i wpiszcie 'jump_to_level xxx', gdzie xxx tam wpiszcie nazwę level'a np 'jump_to_level l12_stancia'. Lista poziomów: l01_escape l02_garbage l03_agroprom l04_darkdolina l04u_darklab l05_bar_rostok l06_yantar l07_military l08_deadcity l09_swamp l10_radar l10u_radar_bunker l10u_secret_lab l12_stancia l12u_sarcofag l13u_warlab l13_generators Już to na jakiejś stronie podawałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Iceman Posted June 24, 2009 Author Report Share Posted June 24, 2009 Mając chwilę wolnego czasu, stworzyłem FAQ dotyczącej tej wersji gry. Wzorowałem się oryginalnym FAQ, przedstawionym na forum GSC. Czytaj uważnie, a unikniesz części problemów. Problemy P: Kiedy zmierzam do Magazynów Wojskowych, pojawiają się błędy graficzne, a sama gra wychodzi do pulpitu. Co mam zrobić? O: Zdubluj poniższe pliki: • gamedata\shaders\xr1\model_env_lq.ps • gamedata\shaders\xr1\model_env_lq.vs I zmień ich nazwę na: • gamedata\shaders\xr1\model_env_sl.ps • gamedata\shaders\xr1\model_env_sl.vs Następnie zdubluj plik gamedata\textures\sky\sky_1_cube.dds i zmień jego nazwę na sky_cube.dds. P: Otrzymuję komunikat "Can't find model file 'meshes\brkbl#423.ogf". Co mam zrobić? O: Pobierz łatkę stąd i wypakuj archiwum do folderu z grą, po czy uruchom plik z rozszerzeniem .bat i postępuj zgodnie ze wskazówkami pojawiającymi się na ekranie. Pytania odnośnie gry P: Pojazdy bardzo wolno jeżdżą! Co mam zrobić? O: Pojazdy posiadają skrzynię biegów. Lewy Shift zwiększa bieg, zaś lewy Ctrl go obniża. P: Jak mam wejść do pojazdu? O: Za pomocą lewego przycisku myszy. P: Jak mam przyspieszyć czas w grze? O: Za pomocą klawiatury numerycznej: * - przyspieszenie / - spowolnienie Uwaga! Ciągła zmiana czasu może wpłynąć na stabilność gry. P: Co muszę zrobić, by móc "latać" po planszy? O: Wpisz w konsoli (~) następujący kod: demo_record 1 Klawisz Esc przywraca poprzedni stan, Enter przenosi cię do obecnej pozycji kamery (należy uważać, by nie utknąć w niektórych miejscach). P: Jak mam zapisać grę? O: Wpisz w konsoli (~): save X Nazwa zapisu gry nie może zawierać znaków specjalnych. Gdzie X wpisz nazwę zapisu gry. Grę wczytywać jest najlepiej poprzez zmodyfikowany plik .bat, zamiast w samej grze. Otwórz plik o nazwie run_alife_s.bat i zamień wszystkie frazy "all" na nazwę zapisanej gry - grę uruchamiaj za pomocą tego pliku. P: Jak mogę przenieść się na inną lokację? O: Wpisz w konsoli (~): jump_to_level X Gdzie X wpisz ID danej lokacji. Poniżej znajduje się pełna lista poziomów: 01_escape l02_garbage l03_agroprom l04_darkdolina l04u_darklab l05_bar_rostok l06_yantar l07_military l08_deadcity l09_swamp l10_radar l10u_radar_bunker l10u_secret_lab l12_stancia l12u_sarcofag l13u_warlab l13_generators Konfiguracja P: Nie ma menu! Gdzie mogę zmienić ustawienia? O: W pliku o nazwie user_koan.ltx. Poniżej znajduje się lista najważniejszych parametrów: vid_mode - rozdzielczość ekranu (tylko standard 4:3!) rs_details - poziom szczegółowości trawy i innych obiektów rs_c_brightness - jasność rs_c_contrast - kontrast rs_c_gamma - gamma rs_fullscreen - tryb pełnego ekranu rs_no_v_sync - synchronizacja pionowa r__detail_density - gęstość szczegółowości obiektów r__aniso_tf - filtrowanie anizotropowe r__detail_l_aniso - filtrowanie anizotropowe szczegółowości obiektów r__supersample - wygładzanie krawędzi (antyaliasing) hud_crosshair_dist - odległość wyświetlania celownika hud_news_disable - komunikaty w PDA g_always_run - nieskończony sprint g_god - nieśmiertelność g_unlimitedammo - niekończąca się amunicja mouse_sens - czułość myszy (domyślnie 0.21) snd_volume_eff - głośność efektów dźwiękowych snd_volume_music - głośność muzyki (domyślnie 0; zalecane 1) Zalecane parametry: hud_crosshair_dist off hud_news_disable 0 r__aniso_tf 16 r__supersample 4 r__detail_density 0.15 r__detail_l_ambient 0.94 r__detail_l_aniso 0.25 rs_detail on rs_dt_range 50. rs_fullscreen on snd_volume_music 1. vid_mode 1280x1024 Błędy P: Dlaczego wszyscy stalkerzy wyglądają jak żołnierze? O: Ponieważ wszystkie profile używają tego samego modelu. Stąd możesz pobrać łatkę urozmaicającą wygląd stalkerów. P: U Sidorowicza nic prawie nie mogę kupić. Jak mam to naprawić? O: Stąd możesz pobrać łatkę. P: Mięsacze wydają nieprawidłowe dźwięki. Jak mam to naprawić? O: Stąd możesz pobrać łatkę. P: Czy mogę włączyć dynamiczne oświetlenie DX9? O: Nie, ale można użyć bibliotek ENBSeries, dodających do silnika renderującego nowe efekty tj. rozmycie. Biblioteki ze screenów powyżej możesz pobrać tutaj. Alternatywne biblioteki ze screenów powyżej możesz pobrać tutaj. P: Gra wychodzi do pulpitu, kiedy biorę trzecie zadanie od Sidorowicza (dokumenty z Agropromu). O: Ten błąd nie został jeszcze naprawiony. Po prostu nie bierz od niego tego zadania. P: Gra wychodzi do pulpitu po pięciu minutach gry, otrzymując komunikat: **** file 'x:\sources\xrcore\FixedVector.h', line 38. ***Reason***: *** Assertion failed *** Expression: id O: Powodem jest intensywność spawnowania, gdy spawnuje się zbyt dużo BN-ów. Jako tymczasowe rozwiązanie, przestaw następujące parametry w pliku system.ltx: switch_distance = 50 normal_time_factor = 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Provokator Posted June 24, 2009 Report Share Posted June 24, 2009 O: Wpisz w konsoli (~) następujący kod: demo_record 1 Klawisz Esc przywraca poprzedni stan, Enter przenosi cię do obecnej pozycji kamery (należy uważać, by nie utknąć w niektórych miejscach). A czy to działa w SoC ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Iceman Posted June 24, 2009 Author Report Share Posted June 24, 2009 Tak, powinno działać, bo kiedyś używałem podobnego kodu - niestety na którymś patchu (a może i bez?) gra wychodziła do pulpitu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmokeHead Posted April 20, 2014 Report Share Posted April 20, 2014 Hej jako nowy na forum mógłby ktoś dać link na plik stul_1ń.ogf ściągnołem sobie moda deathcity 2006 i brakuje mi tego pliku nie mam również pliku stul_1a.ogf bo bym sam to zrobił mógłby ktoś wrzucić te pliki wiem że to mało zajmuje ale to jest irytujące a wujek google nie chce pomóc proszę o szybką odpowiedź. ponowne pobieranie modów lub ich części nie wchodzi w grę ponieważ posiadam limitowany internet : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts