Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

fz-1474789426.png

Nazwa: The FreeZone Project
Twórcy: FreeZone Team
Platforma: Czyste Niebo 1.5.10
Data premiery: TBD, wychodzą bety
Autor spolszczenia:

 

OPIS:

Spoiler

Kilka słów wstępu:

Spoiler

S.T.A.L.K.E.R. - jedna z gier, która istnieje już wiele lat. W dużej mierze (jeśli nie do końca) taka długowieczność gry wynika z szerokich możliwości modyfikacji oraz stosunkowo dużej społeczności modmakerów. Od premiery gry światło dzienne ujrzało ponad sto modów. Wygląda na to, że wszystkie jego elementy zostały już zbadane przez twórców modów na całym świecie. W grze pozostaje jednak jeden obszar, który był niedoceniany w całej historii gry. Multiplayer.

W porównaniu z trybem dla jednego gracza (singleplayer), tryb dla wielu graczy może wydawać się wadą dla wielu. Brak AI, wiele błędów, niestabilność serwerów, cheaterzy... Ale mimo wszystko, kiedyś, na początku tej dekady, sieć w stalkerze, co dziwne, była dość popularna. Serwery nie były puste. Czas mijał, a gra pozostawała taka sama. Gracze mieli dość grania w tę samą grę, która nie zmieniała się przez lata. W tym samym czasie, gra skończyła się bez wsparcia jej twórców. Tryb dla jednego gracza nadal utrzymywał się na powierzchni dzięki twórcom modów, ale tak się nie stało w trybie dla wielu graczy. Chociaż MP stalkera można było również zmodyfikować, jednakże kilka prób stworzenia modów dla wielu graczy zatrzymało się na dystrybucji zawartości.

Zainstalować mod (a nawet zwykłą mapę dla wielu graczy) można było pobrać tylko ręcznie. Zainstalowanie mniej lub bardziej poważnego moda w tym samym czasie pozbawiłoby gracza możliwości wejścia na inne serwery (z perspektywą zbanowania). Dlatego mod musiałby zostać ponownie usunięty samodzielnie. Oczywiste jest, że bardzo niewiele osób mogłoby uznać takie zabiegi za przyjemne. Próby stworzenia takich modów były skazane na niepowodzenie.

Na tak ponurym tle pojawił się projekt FreeZone.

 

Opis:

Spoiler

FreeZone to dość poważna przeróbka silnika dla dedykowanych serwerów w grze. Główną (i jedyną obecnie) platformą jest Czyste Niebo w wersji 1.5.10.

  • Pojawi się pytanie, dlaczego właśnie CzN, skoro jest to najbardziej niepopularna część gry wśród twórców modów?
    • Faktem jest, że z punktu widzenia modyfikacji multiplayera to ta część jest najlepsza. Naprawiono w nim sporo błędów w porównaniu do CCz, pojawiła się możliwość sprawdzania graczy pod kątem oszustw. Poprawiono również stabilność samego serwera.
  • Ale dlaczego nie ZP; przecież tam jest wszystko to samo, a ponadto wprowadzono inne ulepszenia?
    • Jest kilka powodów. Po pierwsze, w ZP zostało wyciętych kilka ciekawych klas, które pozwalają na tworzenie skryptowych trybów gry. Po drugie, ZP został prawie zakopany po zamknięciu GameSpy. Tak, są tam teraz gracze... Ale jest ich mniej niż w innych częściach.
  • Przejdźmy do innego pytania. Co czeka na nas wewnątrz samego FreeZone?
    • Pod tym względem projekt zmierza w kierunku naprawienia błędów oryginalnego silnika i poszerzenia jego możliwości. Większość z nich ma na celu ułatwienie zarządzania, ale istnieją dwie cechy, które są ważne dla twórców modów.
    • Pierwsza to automatyczne pobieranie map przez klienta. Może trudno w to uwierzyć, ale tak jest. Gracz musi tylko mieć świeżo zainstalowaną wersję CzN 1.5.10, żadne dodatkowe dodatki nie są wymagane. Po prostu łączy się z serwerem - i zaczyna się pobieranie i instalacja mapy. Tak, właśnie tego brakowało grze przez cały okres jej istnienia.
    • Po drugie - jak wielu pewnie już się domyśliło, jest to możliwość pobierania modów do klienta. Tak, w tej chwili są pewne ograniczenia w możliwości ich tworzenia, a ponadto pewne punkty w tworzeniu modów do FreeZone są specyficzne ... Ale jest i działa. Co więcej, każdy serwer może mieć swój własny mod. Podczas łączenia klient pobierze (po pobraniu, jeśli jest to wymagane) dokładnie ten mod, który jest zainstalowany na serwerze, do którego dołącza gracz.

 

Każdy może teraz rozpocząć tworzenie własnej Strefy Wykluczenia, stworzyć mod, który go zadowoli i uruchomić z nim własny serwer. Dołączajcie!

 

Dla zainteresowanych:

Spoiler

Możecie zobaczyć opisane możliwości FreeZone w pracy, instalując Czyste Niebo 1.5.10 i zachodząc na serwer [setitagila.ru]Free. Zobaczycie, jak od razu będzie pobierana mapa, potem mod... A potem traficie na serwer. Tak, zmian w modzie na dany moment nie jest wiele - ale to tylko demonstracja. Demonstracja tego, że coś takiego jest możliwe.

 

Masz dość błędów? Nie uruchamia się? A może po prostu upada po starcie?

Spoiler

Jeśli nagle coś nie idzie zgodnie z planem, wylatuje, są błędy - zachowaj spokój i zostaw wiadomości. Musisz opisać problem, log wylotu, dump i plik freezone.dll, z którym wystąpił wylot.

 

 

SCREENY:

Spoiler

Naprawdę nie wiem, które zrzuty ekranu mogę dołączyć, być może kody źródłowe. Czasami jest to wymagane...

Pokażę Ci panel sterowania administratora:

fz-panel-1474777825.png

A tak wygląda ekran gracza podczas wczytywania moda:

ss-sin-09-25-16-18-12-35-mainmenu-147479

 

SPODOBAŁO SIĘ I CHCECIE STWORZYĆ SWÓJ SERWER Z MODEM?:

Spoiler

Możecie pobrać beta-wersję stąd:

Build 230920 (nowy) Github: https://github.com/FreeZoneMods/freezone/tree/master/release

Build 2708 (stary) Yandex: https://disk.yandex.ru/d/IpTRnJlOuXSXt

Tworząc moda nie zapomnij przeczytać załączonego opisu wymagań. Bez ich uwzględnienia mod może nie działać poprawnie!

 

ŹRÓDŁO:

ap-pro.ru

github.com

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.