Jump to content

Artykuł/Poradnik o Anomaliach


Recommended Posts

Dołączona grafika

[glow=olive]Spalacz[/glow]

Anomalia termiczna podpalająca nas, występuje w całej zonie, wystrzeliwuje w górę płomień podobny do gejzeru. Można ją poznać po łunie podgrzanego powietrza unoszącej się wokół niej, aby ją zlokalizować należy cisnąć w nią śrubą. Doświadczonym stalkerą nie powinna sprawiać trudności, w dobrym kombinezonie można spokojnie przez nią przebiec.

Dołączona grafikaDołączona grafika

[glow=olive]Anomalie grawitacyjne (Karuzela, Trampolina i Wir)[/glow]

Dołączona grafikaDołączona grafika

Karuzela

Bardzo groźna anomalia! Nawet doświadczeni stalkerzy mogą w niej polec. łapie ofiarę i obraca nią z zawrotną prędkością. można się z niej wydostać, włączając bieg gdy miota nas na prawo, lub lewo, ale to trudne i wymaga zużycia kilku apteczek, czasami bardziej opłaca się wczytać grę. Można ją zlokalizować rzucając w nią śrubami. Występuje w całej Zonie.

Dołączona grafika

Trampolina

Bardzo łatwa do pokonania anomalia, zadaje obrażenia ofiarą znajdującym się w zasięgu. W kombinezonie można przez nią przebiec. Można ja zlokalizować rzucając w nią śrubami. Występuje w całej Zonie.

Dołączona grafika

Wir

Z jednej strony śmiertelnie groźna anomalia, a z drugiej niegroźna. Dlaczego? Ponieważ łatwo z niej uciec, ale gdy się nie ucieknie śmierć jest pewna. Anomalia grawitacyjna, po uaktywnieniu ściąga wszystko w zasięgu kilku metrów do swojego wnętrza, zgniata i rozrywa na kawałki. Gdy zaczyna dzieło zniszczenia jest jeszcze kilkanaście sekund na ucieczkę, przez co nie powinna sprawić trudności stalkerą, którzy mieli już z nią styczność. Aby ją zlokalizować należy rzucić w nią śrubą. Występuje w całej Zonie

Dołączona grafika

[glow=olive]Trujące opary[/glow]

Anomalia chemiczna, dość łatwa do pokonania. Przy odpowiednim kombinezonie nie trzeba się z nią bawić, tylko pruć środkiem. Regularnie wypuszcza opary trującego gazu. Na nic nie zda się rzucanie w nią śrubami. Występuje w całej zonie.

Dołączona grafika

[glow=olive]Elektro[/glow]

Anomalia elektryczna (termiczna), razi ofiarę wyładowaniami elektrycznymi. Dla kotów bardzo kłopotliwa, doświadczonym stalkerą nie powinna sprawić trudności. Przy dobrym kombinezonie można spokojnie przez nią przebiec. Można ją zauważyć po małych wyładowaniach elektrycznych, a zlokalizować, rzucając w nią śrubami. Występuje w całej Zonie, najczęściej przy źródłach prądu, lub kablach.

Dołączona grafika

[glow=olive]Anomalia Przestrzenna[/glow]

Pułapka z pozoru bez wyjścia, szereg anomalii "bąbli" uniemożliwiających wydostanie się z środka. Występuje również pojedynczo, jako portal do odległych, lub niedostępnych miejsc.

Dołączona grafikaDołączona grafika

[glow=olive]Spalony Puch[/glow]

Doskonały przykład oddziaływania Strefy na środowisko. Anomalia/roślina praktycznie niegroźna, wystrzela kolce w szybko zbliżającą się ofiarę, kolce mogą zranić słabo, lub w ogóle nie osłoniętą skórę, aby tego uniknąć należy poruszać się wolno. Można ją spodkać w Czerwonym Lesie przyczepioną do drzew.

Dołączona grafikaDołączona grafika

Zdeformowania Terenu

[glow=olive]Popękana Ziemia[/glow]

Pęknięcia ziemi otoczone anomaliami, wypełnione substancją przypominającą magmę. Powietrze w nich i ich pobliżu osiąga niewyobrażalne temperatury.

Dołączona grafikaDołączona grafika

[glow=olive]Wypiętrzenia tereny (Symbiont)[/glow]

Wypiętrzenia terenu wypełnione anomaliami różnego typu, promieniują.

Dołączona grafikaDołączona grafika

Ogólne porady

-Rzucaj w anomalie śrubkami by dokładnie określić ich położenie;

-Niemal każde duże skupisko anomalii tworzy artefakt;

-W każdym polu anomalii jest jakaś luka prowadząca do artefaktu, trzeba mieć cierpliwość;

-Radzę zawsze mieć przy sobie kombinezon ulepszony w kierunku obrony przed anomaliami;

-Gdy nie umiemy znaleźć luki, a nie są to anomalie grawitacyjne, przestrzenne możemy spokojnie przez nie przebiec, oczywiście jeżeli mamy odpowiedni kombinezon;

Link to comment
Share on other sites

Z karuzeli jest też dość szybkie wyjście ale wymaga średniego pancerze i trochę sprytu. Jeżeli już Cię załapie kilka pierwszych chwil nie zadaje obrażeń, a rzuca Tobą na boki. Wtedy należy włączyć bieg i spróbować wybiec w momencie wyrzucenia w którąś ze stron. Na przykład przy wyrzucie w prawo wciskacie bieg i w prawo i istnieje dość duża szansa, że się wyrwiecie, choć nie zawsze to skutkuje czasami tyłek uda się uratować.

Link to comment
Share on other sites

Ciesze się, że wam się podoba :P

Co do popękanej ziemi, wpadłem w pogoni za artefaktem. Nie zabiło mnie.

Tak jak pisałem, jeszcze nie do końca zrozumiałem działanie nowych "atrakcji" w grze, kiedy ja przeszukiwałem jej okolice i do niej wpadłem, za każdym razem pokazał mi się ekran "KONIEC GRY", ale sprawdzę to.

Sam robiłeś?

Oczywiście :)

Mam w planach zrobić inne artykuły tego typu, mam już cześć materiałów, ale najpierw doszlifuje ten 8-)

Proszę popraw pisownię - fidi

___________________________________________________________________

Artykuł jest już w pełni gotowy :)

Teraz zajmę się Mutantami http://www.stalkerteam.pl/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/cool.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Guest locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.