Jump to content

Centralne laboratorium [CoP]


Guest Diegtiariow

Recommended Posts

Guest Diegtiariow

Nazwa: (wersja robocza) Centralne laboratorium
Twórca: Prostomod

 

Opis:

Spoiler

Kiedyś twórca próbował zrobić swojego moda, ale coś nie wyszło i dlatego też po 2 latach pracy gromadzi się kurz na dysku twardym. Finalnie autor zdecydował się udostępnić to, co zachowało się.
Lokacja jest "małym" rozszerzeniem Warlabu, dodając rożne nowe pomieszczenia i tunele. Niestety, ale doświadczenie twórcy pozwoliło na stworzenie poziomu poprzez połączenie części z innych poziomów. Z tego względu wszystkie miejsca tak czy inaczej nie są nowe. Lokacja (jeśli nie największa) jest jedną z większych spośród podziemnych lokacji, które były kiedykolwiek zrobione do Stalkera. Praca z lokacją może sprawiać trudności. Sam poziom zawiera błedy w niektórych miejscach, dlatego dobrze jest ją dopracować przed użyciem w modach (w tym w odpowiednim 3D edytorze). Występują interaktywne obiekty, jednakowoż nie wszystkie z nich działają prawidłowo.

 

Można wykorzystywać w swoich modach (tylko prośba o ukazywanie autorstwa tej lokacji). 

 

Użyto prac:

Spoiler
  • GSC (seria S.T.A.L.K.E.R.)
  • 4A (seria Metro)
  • Lost Alpha
  • NLC 7
  • Wiatr czasu
  • seria Na przekór Śmierci
  • W pułapce
  • Grez
  • Audron
  • Możliwe, że kogoś pominięto - powiadomić.

 

Roboczy opis:

Spoiler

Sieć podziemnej komunikacji pod Generatorami, w których znajdowała się podziemna część instalacji dla oddziaływania na Noosferę. Podczas drugiej awarii w 2006 roku, kompleks stał się masowym grobem dla setek naukowców, mechaników i innego personelu. Niektóre tunele zawaliły się, a instalacja choć i została uszkodzona, to nadal działa. Rzadki mutant ośmielił się tu wejść, dlatego też jest to jedno z najbardziej anomalnych podziemi Zony: w niektórych tunelach można spotkać ściany z anomalii, które utrudniają przejście, a jeszcze w innych nie jest możliwe przebywać bez skafandru.

 

Szczegółowy opis:

Spoiler

Lokacja jest warunkowo podzielona na kilka części:

  • Х7 - znany wszystkim Warlab, który często jest spotykany w modach. Szczególnych różnic od wszystkich poprzednich rodzajów tej lokacji nie ma.
  • Instalacja - pomieszczenia, znajdujące się pod Х7. Tutaj występuje sama instalacja i pomieszczenia z różnym sprzętem. Są 3 poziomy:

 

  • Na pierwszym (górnym) znajduje się punkt sterowania instalacją. Jest to także strefa buforowa pomiędzy całym kompleksem a niskimi poziomami.
  • Na drugim (średnim) są techniczne pomieszczenia, w których znajduje się wyposażenie instalacji. Istnieją autoklawy, w których umieszczano doświadczalne  obiekty dla projektu "Świadomość-Z" i pokój kodowania agentów programu "S.T.A.L.K.E.R." (była próba odtworzenia pomieszczenia z końcówki CzN).
  • Na trzecim (dolnym) znajdował się system chłodzący. Podczas awarii część systemu zawiodła. Bez tego toksyczny czynnik chłodniczy pod wpływem anomalnej energi zaczął krystalizować się. Znajdowanie się na tym poziomie bez środków specjalnej ochrony nie jest możliwe. (zakładano, że część poziomu z kryształami będzie wypełniona gęstą mgłą)

 

  • Tunele transportowe - tunele, łączące kompleks z pozostałymi obiektami w Czarnobylskiej Strefie Wykluczenia. Podczas awarii część z nich uległa zawaleniu, ale wkrótce mutanty i anomalie stworzyły jaskinie łączące odizolowane części.
  • Kolektor - sieć wodnej komunikacji do usuwania wód gruntowych z kompleksu. Bardzo toksyczne miejsce, ruch jest utrudniony przez anomalną aktywność.
  • (robocze) Drugie laboratorium - laboratorium, znajdujące się obok Х7. Zajmowano się tam kontrolą pracy sieci laboratoriów Х. Później kompleks został zasypany ziemią. Został mniej uszkodzony niż całe otaczające terytorium.
  • Wyjście awaryjne - tunele z komunikacją, łączące drugi poziom instalacji z transportowymi tuneami i pozwalające w nadzwyczajnej sytuacji dostać się w bezpieczne miejsce. Miejsce o dziwo, nie jest najbardziej anomalne, dlatego bardzo spodobało się różnym mutantom.

Lokacja zawiera około 15k wierzchołków i ponad 1k wielokątów (wg danych z SDK). Zawiera nowe tekstury i dynamiczne obiekty.

 

Zalecenia dot. pracy z lokacją:

Spoiler
  • Balsamiczne (SDK bardzo nie lubi tej lokacji)
  • W miarę możliwości, używać SDK х64
  • Pracować z lokacją, dekompilując w trybie le2
  • Uruchamiać SDK, zamieniając rawdata na pustą (aby nie tracić wiele czasu na uruchomienie)
  • Otwierać lokację, ukrywając część elementów (oczko/gałka w kategorii)
  • Jak najmniej wczytywać meshes/siatek - SDK działa na granicy z tym poziomem. Jeśli to możliwe zorientuj się, ukrywając je (używać sektorów, AI-siatki i przykładowych punktów orientacyjnych)

 

Znane problemy:

Spoiler
  • Czasami zdarzają się dziury w siatkach/meshes, a w niektórych miejscach można wyjść poza poziom (drugie nie jest takie oczywiste).
  • Niektóre interaktywne obiekty na lokacji działają nieprawidłowo (ale nie wylatują), jednakże nie przeszkadzają one w badaniu lokacji.
  • W tunelach "wyjścia awaryjnego" są zepsute portale.
  • W niektórych tunelach nieprawidłowo działa oświetlenie.

 

 

Screeny:

Spoiler

c1e1bc82fd024a93efdc1df3bb472d6e.jpeg778e10a6d037f8d0fbf323765a098046.jpeg74621c7d0d75c1d6000b9244d4ef0b3e.jpeg7a15d106b4f408b6af27809de6689be0.jpegd1b0ce70aba76e450d48f488a7c743ab.jpeg2b1eabd692898eba80146f1ca308281f.jpegebe5dacffc7e6bce85abe16c9991ce94.jpeg08f14cbde0fa77f012792cbeca1daead.jpega87c037c9bcce5c66ba5d27f42c7b950.jpegf57c34d8b4dbd7dbcba5df3a05add34f.jpeg81d9e2b78b34597a463caab556cd87e1.jpeg55078650d136bfcf6c925e60f7027485.jpegcaa09c67b0305523794f959819ef9534.jpeg52163ce2c8f2c69ccdf40b6e0b7a84f1.jpeg177ef3bc8a509e85fbad2f77bcee4b91.jpeg1af457b2a78fa4e4a20b0de98cf1b082.jpegb645c1477d02418ecf859371c27813e8.jpeg6a0c146457846e3da7600e6c833511ef.jpegc688b6f527b62b03b11318507830ce03.jpeg90dad5ed039077adfdaae04efad2b76a.jpegd7612ca31970ca352369df8bf0ef877d.jpeg0d5d8d762422c3218357cb452bec8d51.jpeg5418b198e3a12cd6a027841638351782.jpegd7633a0ed9091649c4044ce6c2ec20e3.jpeg0e09ad8267558d49124e0f408e934e64.jpegdab2108cdcc3085f13cf1e63d513a044.jpeg5c55d817bf68478a363bef88d5fb840b.jpeg02910f2912291fa3e5409f4e00507fcf.jpeg4de4dfa97f182e8e05db3a781bd761d1.jpegeb5623337f83c30ed1b12cbbeb1db191.jpeg6ca813ba0b7426e2dff85772a264cbd8.jpeg7324f24e83c9a5cd59597499697f72b8.jpegcb4e5f9ee9d4da7cf73be605656ee922.jpegf59a6d7e861c1e4f9a7a4393b642cb85.jpeg45674e6358ad7f500ac6b722d1b3c317.jpega464ffc0271585fff558f69423b48a3a.jpeg

 

Link do pobrania:

Spoiler

Archiwum z lokacją. Jeśli wrzucić wszystko do oryginalnego ZP - można pobiegać i pozwiedzać.

 

Lokacja (skompilowana, gotowa do użycia): https://disk.yandex.ru/d/5GkkeEvwuIk6Vw

rawdata (brakuje tekstur): https://disk.yandex.ru/d/J_mzuadnV7XZCQ

 

Wariant lokacji z rozszerzonym spawnem z build'a, który w jakiś sposób został zrobiony 2 lata temu, ale teraz zostały anulowane prace nad nim. Spawn jest bardziej przybliżony do początkowego zamysłu lokacji. Tylko dla samodzielnej dekompilacji w SDK.

 

Lokacja (rozszerzony spawn): https://disk.yandex.ru/d/6Br0sr-vSTAm8Q

 

Źródło:

ap-pro.ru

 

Link to comment
Share on other sites

  • Guest changed the title to Centralne laboratorium [CoP]

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.