Jump to content

Object Editor


Guest Diegtiariow

Recommended Posts

Guest Diegtiariow

image.png.1b04a977ec08f3c8c8434a6c3fbc73

NAZWA: Object Editor
TWÓRCA: ValeroK

 

OPIS:

Spoiler

Narzędzie dla szybkiej edycji i eksportu formatów raw.

 

Obsługiwane formaty:

Spoiler
  1. object
  2. ogf
  3. omf
  4. skl
  5. skls
  6. bones
  7. dm
  8. obj (wavefront)
  9. ltx (bone parts)

 

Możliwości:

Spoiler
  1. Eksport ogf bez kompresji (HQ Geometry+), zwykły HQ Geometry także patchowany, eksportuje lepiej niż SDK
  2. Zapis i wczytanie ustawień .bones
  3. Wczytanie, zapis, usunięcie animacji skls
  4. Eksport animacji w 8, 16 bitach i bez kompresji
  5. Domyślnie wyłączono optymalizację siatek/meshes z jednakowymi teksturami i shaderami, przy eksporcie nie będą one łączone w jedno, aby była możliwość ich edycji w OGF Editor
  6. Ustawienie i generacja kolizji (po ustawieniu shape'ów trzeba nacisnąć Shape Params->Generate shapes)
  7. Dodano możliwość zmiany rozmiaru modeli i animacji przy eksporcie, z zapisem modyfikatora w .object
  8. Możliwość przypisania do formatu .object
  9. Edycja Userdata
  10. Edycja Lod
  11. Edycja Motion refs
  12. Eksport modeli z oryginalnymi teksturami normal'owymi bez X-Ray'owych grup wygładzania
  13. Generacja Lod modeli

 

Praca z oryginalnymi teksturami normal modeli:

Spoiler

Aby używać oryginalnych normali modeli zamiast grup smooth, należy zainstalować plugin do Blendera https://github.com/PavelBlend/blender-xray (na czas 14.07.22 trzeba pobrać zip code zamiast release, lub release, który został wydany później niż 14.07.22). Po instalacji w ustawieniach pluginu w zakładce Others zaznaczyć pole use split normals. Teraz ogf będzie z oryginalnymi normal'ami z kodu źródłowego. 

 

Dla twórców:

Spoiler

W wersji 2.2 został dodany eksport animacji bez kompresji (No compress), który jest dostępny w STCoP Engine z otwartym kodem źródłowym i nie jest obsługiwany przez oryginalne silniki.

Jeśli używacie STCoP Engine lub portowaliście do siebie możliwość wczytania podobnych animacji, to dla włączenia tej funkcji w Object Editor należy zmienić parametr developer w Settings.ini na 1 w katalogu głównym programu.

 

 

SCREENY:

Spoiler

Ustawienia programu:

image.png.2463faa12dafdb4c89755f882de05a

Panel tekstur:

image.png.62f6ffdb18ee0055ab5699316074d29c.png

Panel kości:

image.png.eccc31e5a526a0892013e8295a7bd1bb.png

Wczytane animacje:

image.png.174b1b32167ba794de7a2d2377f027c5.png

Motion References/Odniesienia do ruchu:

image.png.6032aea449864bec1075e6b3c68f3f42.png

Userdata:

image.png.cb8ad34c339502cbd3d66ebb8ad13835.png

Odnośnik do LOD:

image.png.8a6660168c3eeb79b33ddbb175986ed7.png

Informacja o obiekcie:

image.png.790e19c2004fde92e32d79fdefb2d5f7.png

 

LINKI:

 

ŹRÓDŁO:

ap-pro.ru

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.