Jump to content

Zamknięte drzwi u Sidorowicza - problem + rozwiązanie.


Recommended Posts

Problem może wydawać się  prozaiczny, ale tylko pozornie bowiem potrafi zablokować fabułę - stąd umieściłem go go tutaj. Zaczynając grę, po dojściu do wioski nowicjuszy musimy iść do Doktora w piwnicy wioski. Ja poszedłem eksplorować okolicę, zdobyć nieco amunicji i przetestować pole walki. Poszedłem do Sidorowicza (zanim odwiedziłem Doktora) i pojawił się komunikat w sms-ie o treści (z pliku sms_arhara_dialog.xml):

Cytat

No, kto się tam dobija? Jeśli nie obejrzał cię Doktor, który przebywa w obozie, nie masz tu czego szukać, może jesteś chory?.. A gdy z Doktorem porozmawiasz, lekarstwo wypijesz - wtedy przyjdź, pogadamy.

Tego sms'a wysyła Sidorowicz. Jeśli mamy "zaliczony" pobyt w Pieczarze + rozmowę z Górnikiem, wówczas drzwi się otworzą. Ja wróciwszy z Pieczary miałem już wcześniej ten komunikat (wcześniejsza eksploracja)  i drzwi nie zostały otworzone. Można próbować różnych trików z drzwiami, ale ja wywołałem w skrypcie funkcję odpowiadającą za otwarcie drzwi.

Pamiętaj!

  1. najpierw odwiedź Doktora
  2. udaj się do Pieczary - pijąc lekarstwo
  3. dopiero po po powrocie z ww. lokacji idź do Sidorowicza
Spoiler

Jeśli spotka Was ten błąd, w pliku dialogs_escape.xml [gamedata\config\gameplay\] dodajcie wpis we frazie 311 o treści:

<action>arhara_dialog.otkryvaem_door_sidora</action>

Całość frazy ma wyglądać tak ↓
 

<phrase id="311">
                <text>escape_lager_volk_talk_311</text>
                <action>dialogs.break_dialog</action>
                <action>arhara_dialog.otkryvaem_door_sidora</action>

</phrase>

W tym momencie po pierwszej rozmowie z Wilkiem (gdzie nas przegania, mówiąc że nie ma czasu na gadkę) powinniśmy usłyszeć charakterystyczny dźwięk otwieranych drzwi.

W tym zabiegu wywołaliśmy z dialogu funkcję o nazwie otkryvaem_door_sidora odpowiedzialną za te drzwi z pliku arhara_dialog. Po wszystkim w pliku możemy zakomentować wpis do tej postaci:

<!--            <action>arhara_dialog.otkryvaem_door_sidora</action>   -->

I gra nie będzie "czytać" tej sekcji. Plik zapisujemy.

W tym momencie gra jest "do bólu liniowa", dlatego trzeba zrobić wg. wyżej podanej kolejności, albo modyfikować pliki - wedle uznania.

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.