Skocz do zawartości

Zamknięte drzwi u Sidorowicza - problem + rozwiązanie.


AntiCitizen

Rekomendowane odpowiedzi

Problem może wydawać się  prozaiczny, ale tylko pozornie bowiem potrafi zablokować fabułę - stąd umieściłem go go tutaj. Zaczynając grę, po dojściu do wioski nowicjuszy musimy iść do Doktora w piwnicy wioski. Ja poszedłem eksplorować okolicę, zdobyć nieco amunicji i przetestować pole walki. Poszedłem do Sidorowicza (zanim odwiedziłem Doktora) i pojawił się komunikat w sms-ie o treści (z pliku sms_arhara_dialog.xml):

Cytat

No, kto się tam dobija? Jeśli nie obejrzał cię Doktor, który przebywa w obozie, nie masz tu czego szukać, może jesteś chory?.. A gdy z Doktorem porozmawiasz, lekarstwo wypijesz - wtedy przyjdź, pogadamy.

Tego sms'a wysyła Sidorowicz. Jeśli mamy "zaliczony" pobyt w Pieczarze + rozmowę z Górnikiem, wówczas drzwi się otworzą. Ja wróciwszy z Pieczary miałem już wcześniej ten komunikat (wcześniejsza eksploracja)  i drzwi nie zostały otworzone. Można próbować różnych trików z drzwiami, ale ja wywołałem w skrypcie funkcję odpowiadającą za otwarcie drzwi.

Pamiętaj!

  1. najpierw odwiedź Doktora
  2. udaj się do Pieczary - pijąc lekarstwo
  3. dopiero po po powrocie z ww. lokacji idź do Sidorowicza
Spoiler

Jeśli spotka Was ten błąd, w pliku dialogs_escape.xml [gamedata\config\gameplay\] dodajcie wpis we frazie 311 o treści:

<action>arhara_dialog.otkryvaem_door_sidora</action>

Całość frazy ma wyglądać tak ↓
 

<phrase id="311">
                <text>escape_lager_volk_talk_311</text>
                <action>dialogs.break_dialog</action>
                <action>arhara_dialog.otkryvaem_door_sidora</action>

</phrase>

W tym momencie po pierwszej rozmowie z Wilkiem (gdzie nas przegania, mówiąc że nie ma czasu na gadkę) powinniśmy usłyszeć charakterystyczny dźwięk otwieranych drzwi.

W tym zabiegu wywołaliśmy z dialogu funkcję o nazwie otkryvaem_door_sidora odpowiedzialną za te drzwi z pliku arhara_dialog. Po wszystkim w pliku możemy zakomentować wpis do tej postaci:

<!--            <action>arhara_dialog.otkryvaem_door_sidora</action>   -->

I gra nie będzie "czytać" tej sekcji. Plik zapisujemy.

W tym momencie gra jest "do bólu liniowa", dlatego trzeba zrobić wg. wyżej podanej kolejności, albo modyfikować pliki - wedle uznania.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.