Skocz do zawartości

Wywiad z modderem o pseudonimie xStream


Agrael

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynając od Czystego Nieba, NPC nauczyli się rzucać granatami, a od Zewu Prypeci - przeszukiwać zwłoki i leczyć rannych towarzyszy. Myślisz, że programiści z GSC Game World ich tego nauczyli? A kto ich uczył, Cię interesuje?

Teraz porozmawiamy o modderze, który znalazł się w napisach końcowych oryginalnej gry, człowieku o pseudonimie xStream. W tym czasie brał udział w rozwoju moda AMK, a po osiągnięciu pewnych sukcesów w części skryptowej współpracował bezpośrednio z GSC, przy opracowywaniu nowych funkcji sztucznej inteligencji stalkerów w Czystym Niebie. Niektóre z jego skryptów pojawiły się również w Zewie Prypeci. 

FopnXzUyvuo.jpg  VD_bJZmdAyE.jpg

Co takiego modder mówi o swojej pracy: 

Faktem jest, że po prostu badałam silnik oraz jego możliwości (głównie skrypty) i gdy tylko znalazłam coś interesującego oraz niespodziewanego - zastosowałam to w grze. Metoda była następująca: znalazłam coś, próbowałam dostosować, a jeśli nic nie wymyśliłam (nie próbowałam tego zrobić byle jak, a logicznie, poprawnie i z sensem), to porzucałam. Tak narodziły się wszelkiego rodzaju śpiwory, transmutacje, dynamiczne HUDy, emisje i inne innowacje (to było na początku, później pojawiły się znacznie bardziej skomplikowane opracowania). Ale powiem szczerze: teraz, gdybym chciała, opracowałabym wszystko od nowa, lepiej, a połowę funkcji wyrzuciła... Ale to tak, nostalgia. 

O wykorzystaniu jej skryptów w Zewie Prypeci, szczegółach współpracy z GSC Game World i dostaniu się do napisów końcowych:

Sama próbowałam pracować nad Czystym Niebem, razem z Red75, dostaliśmy nawet dev-build, a tam przenieśliśmy skrypty... Jednak nie zapłacono nam, nie wymieniono nawet w creditsach (skorzystałem ze znajomości i umieściłem tam siebie). A kiedy wyszedł Zew Prypeci, to moje oburzenie nie miało granic: skoro korzystają z naszych dokonań, to powinni byli przynajmniej o tym wspomnieć w napisach końcowych... A jak się nie chce, to usunąć skrypty ze scenariusza i inne oznaczenia praw autorskich... Generalnie mówię "ah, ah, ah GSC, kręcąc z wyrzutem głową".

Źródło: VTSS
 


Całość wywiadu na old.ap-pro.ru

Ap-pro: Dzień dobry. Przedstaw się proszę naszym czytelnikom. 

xStream: W społeczności występuję pod pseudonimem xStream. W prawdziwym życiu jestem po prostu Anią (Аня). 

Ap-pro: Czy mogłabyś opowiedzieć jak zaczęła się historia AMK Team? 

xStream: Nie mogę powiedzieć, bo dołączyłam do niego mniej więcej od wersji 0.8 lub 0.9. Wtedy był to tylko zestaw configów. Mój "genialny" montaż dotyczył czegoś związanego z latarką. Potem zajęłam się skryptami. 

Ap-pro: Jakie osoby działały w zespole? 

xStream: To było tak dawno temu, że nawet nie pamiętam. Ale daleko do zespołu, który był w czasie wersji 1.4, na przykład. Oczywiście był And, nie znalazłam innych "literek od nazw moda". Ludzi było znacznie mniej. 

aipack.jpg
Dzięki AI Pack autorstwa xStream, stalkerzy mogą teraz rzucać granatami, leczyć rannych przyjaciół i robić wiele innych ciekawych rzeczy.

Ap-pro: Jakie były Twoje cele przy tworzeniu AMK mod? Czy udało się zrealizować wszystko, co wcześniej zaplanowano w wersji 1.4.1? 

xStream: Pytanie zaprowadza mnie do ślepego zaułka :) ... 

(Pozostała część wypowiedzi została już przetłumaczona - Co takiego modder mówi o swojej pracy). 

Ap-pro: Jakie plany miał zespół podczas tworzenia AMK 2.0? 

xStream: Nie mogę nic powiedzieć. Nie było mnie już w zespole, a ślady mojego „pobytu” zostały skrupulatnie wymazane z zasobów moda. Więc niestety... Moja historia w AMK trwała do wersji 1.4.1.

AMK20.jpg
AMK 2.0 nigdy nie doczekał się premiery. 

Ap-pro: Dlaczego AMK 2.0 nie doczekał się pełnej wersji? Właściwie, dlaczego tak ambitny i utalentowany zespół się rozpadł? 

xStream: Podobnie jak w poprzednim pytaniu. Mogę tylko przypuszczać, że z ambitnej i utalentowanej ekipy pozostała tylko ta ambitna część, hehe. Red75 jest autorem różnych skryptów w AI i wielu rozbudowanych rzeczy, sokol_jack to autor offline-alife :) Ja w tamtym czasie byłam głównym scenarzystą. Nie mam w zwyczaju mówić o sobie, gdyż byłoby to uznane za przechwalanie się. Jednak po ich odejściu (powiedziałabym, że zniknięciu, bo obaj nagle zniknęli ze społeczności i kontakt się urwał nawet na ICQ/Skypie) zrobiło się nieciekawie. Z drugiej strony zajmowałem się częścią skryptową i nie wiem jak było w innych "działach", zwłaszcza biorąc pod uwagę, że zespół bardzo się powiększył. Ogólnie uważam, że wzięli na siebie ciężar, którego nie byli w stanie udźwignąć z entuzjazmem. Dobrze to odczułam na własnej skórze...

Ap-pro: Po rozpadzie ekipy AMK powstał zespół AMK-2. Czy byli w nim jacyś starzy członkowie ekipy? 

xStream: Tak, są tacy, którzy byli w poprzednim składzie, ale osobiście znałam tylko jednego - MadVad. Reszty nie. 

AMK_2.jpg
Niemal natychmiast po rozpadzie AMK Team powstał nowy zespół - AMK-2. Ich projekt o tej samej nazwie również został wstrzymany. Miejmy nadzieję, że tymczasowo.

Ap-pro: Czy po tym, jak Twoje skrypty trafiły do oficjalnego dodatku Zewu Prypeci, zaproponowano Ci pracę w GSC Game World? 

xStream: (Pozostała część wypowiedzi została już przetłumaczona - O wykorzystaniu jej skryptów w Zewie Prypeci, szczegółach współpracy z GSC Game World i dostaniu się do creditsów). 

Ap-pro: O ile nam wiadomo, obecnie współpracujesz z zespołem OGSE Team. Czym się tam zajmujesz? 

xStream: Nie współpracuję z żadną ekipą (choć cały czas próbują mnie zwerbować). Właściwie trudno to nazwać pracą. Po prostu trochę nostalgii, która skłoniła mnie do napisania kilku skryptów. To miłe, że cieszyły się zainteresowaniem. Ogólnie pisałam dla duszy, starając się wykorzystać doświadczenie, które zgromadziłam w programowaniu (nie w Stalkerze, ale ogólnie) przez ostatnie lata. Zaspokoiłam własne ego, na razie nie mam więcej pomysłów :) 

Ap-pro: Czym zajmujesz się poza modowaniem? 

xStream: To raczej złe pytanie. Nie zajmuję się tym, nie moduję, wspomnienia napłynęły - postanowiłam przypomnieć sobie swoją "młodość", a teraz ona zanika. Czym się zajmuję... Żyję, rozwijam karierę (próbuje :)), mam swoje pomysły i plany. Niedługo zaczynam własny projekt, komercyjny. 

Ap-pro: Jak myślisz, jaka jest przyszłość moddingu Stalkera? 

xStream: Szczerze? Nic istotnego. Próby stworzenia "gry" opartej na silniku Stalkera (znam niejedną - sama brałam udział i ją zainicjowałam) są nierealne - za dużo jest do zrobienia, naprawdę dużo. Coś radykalnie nowego wydaje mi się niemożliwe do zrealizowania. Wszystko, czego nie udało się wymyśleć, jest zapomnianym starociem. Ewentualnie nie zapomnianym, a przerobionym. Podjęłabym się oceny jakości tego, co tworzą, ale wolałbym tego nie robić, bo zaraz mnie obrzucą pomidorami. Przykro mi, jestem zawodowo stronnicza w szacowaniu kodów i architektury. Na tym polega praca.
 


Aleksiej Prosandiejew
AP-PRO 2012 r. 
Modyfikacja AMK 1.4.1 na naszym forum - [KLIK]

  • Super 1
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.