Skocz do zawartości

Ustawienie skryptów stalkera jako projekt w Visual Studio Code


Rekomendowane odpowiedzi

Ustawienie skryptów stalkera jako projekt w Visual Studio Code

 

CZĘŚĆ 1:

Spoiler

Samego Visual Studio Code można pobrać stąd: https://code.visualstudio.com/download

Gdy już zainstalujemy, będziemy przygotowywać to narzędzie do programowania w języku Lua (w którym są napisane skrypty Stalkera).

Szukamy zakładki rozszerzenia (расширения)/show extensions:

GP1qvpxwZCY.jpg.a9ed47c3de5927c8344689a10de3bed0.jpg

Do dalszej pracy przydadzą się nam 2 pluginy: Lua, LuaSupport.

Link do instalacji pierwszego pluginu: https://marketplace.visualstudio.com/items?itemName=yinfei.luahelper

(lub w oknie wyszukiwania rozszerzeń w VS Code napisać publisher:"Tencent")

Link do instalacji drugiego pluginu: https://marketplace.visualstudio.com/items?itemName=keyring.Lua

(lub w oknie wyszukiwania rozszerzeń w VS Code napisać publisher:"keyring")

 

Aby zainstalować plugin przez przeglądarkę, trzeba pozwolić stronie na:

H-kbWH4DfjA.jpg.23a4c5c6eb8ab47bea903348a7dd6f00.jpg

Zaznaczamy, instalujemy pluginy.

Po instalacji pluginów trzeba uruchomić ponownie VS Code.

 

Pierwszy plugin (Lua) - to zbiór innych pluginów dla pracy z kodem w Lua w studio.

Drugi plugin podświetla składnię Lua. Aby oczy nie bolały, należy zainstalować.

 

Pierwszą wtyczkę można szczegółowo skonfigurować (rozszerzenie Lua -> opcje rozszerzeń -> dostępne opcje...). Na końcu arkusza z ustawieniami znajdują się ustawienia powiadomień. Dostosuj do swoich upodobań.

 

CZĘŚĆ 2:

Spoiler

Kiedy mamy zainstalowane pluginy, możemy przystąpić do tworzenia projektu (obszaru roboczego).

UWAGA!!! POTRZEBNY CAŁKOWICIE ROZPAKOWANY FOLDER SCRIPTS!!!

Jeśli pracujecie z niepełnym folderem skryptów, to będzie trzeba ją połączyć z rozpakowanym folderem.

W studio klikamy na "Plik", potem "Otwórz obszar roboczy z pliku..."

Dalej wybieramy ścieżkę do naszego folderu ze skryptami, gdzie właściwie znajduje się nasz mod. Przy wyborze ścieżki, folder ze skryptami powinien być pusty (po stworzeniu projektu, pojawią się tam ustawienia obszaru roboczego).

dJAiBw7o6LI.thumb.jpg.25ff6c55f83fc66fe472a33af2e94c17.jpg

 

CZĘŚĆ 3:

Spoiler

Następnie musisz zapisać obszar roboczy. Aby to zrobić, kliknij na pasek z napisem "Plik" (Файл lub File), później na "Zapisz obszar roboczy jako..." (Сохранить рабочую область как... lub Save Workspace As...) i wybieramy ścieżkę do skryptów.

 

Po lewej pojawi się lista skryptów. Teraz projekt jest skonfigurowany i gotowy (są pewne wady). Można programować. Poniżej w zakładce "Problemy (liczba problemów" (ПРОБЛЕМЫ (кол-во проблем) lub PROBLEMS (number of problems)) pojawią się informacje o błędach składniowych kodu/ostrzeżeniach.

Zawsze znajdzie się plik z błędami składniowymi, to jest lua_help. Można go usunąć. W żaden sposób nie jest używany przez grę. To tylko w celach informacyjnych ściągawka o klasach, które zostały eksportowane.

 

MxA9BnZBTJA.jpg.bb68136c663f2e5940a24e41

 

Aby znaleźć definicję funkcji z innego pliku, trzeba przed nazwą funkcji postawić spację, zobaczyć definicję i usunąć spację, aby wszystko wróciło do swojej postaci (błędów składniowych nie będzie).
Np:
w tym wypadku funkcja "znajdź/pokaż definicję" nie działa:

xr_logic.try_switch_to_another_section (definicja nie została znaleziona)

a w takim już tak:

xr_logic. try_switch_to_another_section

Albo można to zrobić tak:
---@type _G

nazwa_pliku = nazwa_pliku

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/3406-nastroyka-skriptov-stalkera-kak-proekt-v-visual-studio-code/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Diegtiariow zmienił(a) tytuł na Ustawienie skryptów stalkera jako projekt w Visual Studio Code

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.