Guest Diegtiariow Posted April 8, 2023 Report Share Posted April 8, 2023 NAZWA: Gui | Lista czcionek w grze PLATFORMA: Zew Prypeci 1.6.02 TWÓRCA: FantomICW WPROWADZENIE: Spoiler Być może są pytania dotyczące modowania, które nękają twórcę od miesięcy. Jednym z nich jest lista dostępnych czcionek do gry. Niektóre zasoby w Google sugerują otwarcie pliku configs/fonts.ltx, ale nadal nie jest wyjaśnione, jak to jest odczytywane przez silnik: nazwy „czcionek” nie zgadzają się z tymi używanymi w interfejsie. W sumie na to pytanie na razie udzielona zostanie połowa odpowiedzi. Niemniej jednak, dzięki kodom źródłowym silnika 1.6.02, udało się dotrzeć do sedna miejsca, w którym „rejestrowane” są naprawdę działające czcionki! Chcesz rzucić okiem na ten mały przewodnik? REJESTRACJA CZCIONEK: Spoiler Właściwie „rejestracja” czcionek jest w pliku UIXmlInit.cpp. Linie 29-43 zawierają definicje zmiennych dla większości nazw czcionek (poniżej zobaczymy, jak te zmienne są używane): #define ARIAL_FONT_NAME "arial" #define MEDIUM_FONT_NAME "medium" #define SMALL_FONT_NAME "small" #define GRAFFITI19_FONT_NAME "graffiti19" #define GRAFFITI22_FONT_NAME "graffiti22" #define GRAFFITI32_FONT_NAME "graffiti32" #define GRAFFITI50_FONT_NAME "graffiti50" #define LETTERICA16_FONT_NAME "letterica16" #define LETTERICA18_FONT_NAME "letterica18" #define LETTERICA25_FONT_NAME "letterica25" #define DI_FONT_NAME "di" Struktura: #define ZMIENNA "nazwa" Sama „rejestracja” jest wykonywana w tym samym pliku, w funkcji InitFont: bool CUIXmlInit::InitFont(CUIXml &xml_doc, LPCSTR path, int index, u32 &color, CGameFont *&pFnt) { color = GetColor (xml_doc, path, index, 0xff); LPCSTR font_name = xml_doc.ReadAttrib(path, index, "font", NULL); if(!font_name) { pFnt = NULL; return false; }else { if(!xr_strcmp(font_name, GRAFFITI19_FONT_NAME)) { pFnt = UI().Font().pFontGraffiti19Russian; } else if(!xr_strcmp(font_name, GRAFFITI22_FONT_NAME)) { pFnt = UI().Font().pFontGraffiti22Russian; } else if(!xr_strcmp(font_name, GRAFFITI32_FONT_NAME)) { pFnt = UI().Font().pFontGraffiti32Russian; } else if(!xr_strcmp(font_name, GRAFFITI50_FONT_NAME)) { pFnt = UI().Font().pFontGraffiti50Russian; } else if(!xr_strcmp(font_name, "arial_14")) { pFnt = UI().Font().pFontArial14; } else if(!xr_strcmp(font_name, MEDIUM_FONT_NAME)) { pFnt = UI().Font().pFontMedium; } else if(!xr_strcmp(font_name, SMALL_FONT_NAME)) { pFnt = UI().Font().pFontStat; } else if(!xr_strcmp(font_name, LETTERICA16_FONT_NAME)) { pFnt = UI().Font().pFontLetterica16Russian; } else if(!xr_strcmp(font_name, LETTERICA18_FONT_NAME)) { pFnt = UI().Font().pFontLetterica18Russian; } else if(!xr_strcmp(font_name, LETTERICA25_FONT_NAME)) { pFnt = UI().Font().pFontLetterica25; } else if(!xr_strcmp(font_name, DI_FONT_NAME)) { pFnt = UI().Font().pFontDI; }else { R_ASSERT3(0,"unknown font",font_name); pFnt = NULL; } } return true; } Co może być interesujące: - znane zmienne - arial_14 nie używa zmiennej jak inne czcionki - jest funkcja R_ASSERT: R_ASSERT3(0,"unknown font",font_name); pFnt = NULL; LISTA WSZYSTKICH MOŻLIWYCH CZCIONEK: Spoiler "arial_14" "medium" "small" "graffiti19" "graffiti22" "graffiti32" "graffiti50" "letterica16" "letterica18" "letterica25" "di" ŹRÓDŁO: https://ap-pro.ru/forums/topic/1122-cop-gui-spisok-shriftov-v-igre/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.