Skocz do zawartości

Lekcje dot. tworzenia tekstur w programie Paint.NET


Rekomendowane odpowiedzi

image.jpg

NAZWA: Lekcje dot. tworzenia tekstur w programie Paint.NET

 

LEKCJA NR 1 (TWORZENIE RDZAWEJ TEKSTURY BRONI):

Spoiler
  1. Otwieramy teksturę w programie:
    2287521.jpg
     
  2. Usuwamy kanał alfa z pomocą pluginu "Transparency":
    2287533.jpg
  3. Następnie nakładamy teksturę rdzawego metalu do nowej warstwy (możesz ją pobrać z zasobów dowolnej części gry S.T.A.L.K.E.R.):
    2287546.jpg
     
  4. I zaczynamy zabawę z trybem mieszania warstw (jeśli niektóre części tekstury będą się ostro wyróżniać w innym kolorze, polecam zrobić czarno-białą teksturę zmienną, w naszym przypadku teksturę Colta):
    2287553.jpg
     
  5. Jeśli podoba się ten tryb mieszania, ale masz wątpliwości, że schemat kolorów jest nieodpowiedni lub nie jesteś zadowolony z odcienia, możesz poeksperymentować z wtyczką "Color Mixer" (możesz również spróbować utworzyć kopię warstwy i odwrócić teksturę, aby wzmocnić efekt rdzy):
    2287572.jpg
     
  6. A teraz przed nami najtrudniejsza część lekcji. Mianowicie trzeba wyciąć szczegóły lub części tekstury, które nie mogą być zardzewiałe, powinny być mniej zardzewiałe lub odwrotnie (dla każdej "kategorii" szczegółów tworzymy oddzielną warstwę) :
    2287605.jpg
     
  7. Teraz dla każdej warstwy wybieramy tryb mieszania (wybieramy paletę kolorów, cieniowanie, przyciemnianie, rozjaśnianie itp. Możesz także powielać warstwy i zmieniać przezroczystość, wszystko jest według własnego uznania. Nie ma standardów, ponieważ każdy będzie edytował różnego rodzaju tekstury!). Nawiasem mówiąc, możliwe jest, że niektóre części będą miały bardzo widoczne postrzępione krawędzie, w tym przypadku musisz użyć wtyczki/pluginu wygładzania "AA's_Assistant" (parametry ustawiamy samodzielnie, ale zalecane jest pozostawienie ich domyślnych) i aby luki nie były widoczne, użyj wtyczki/pluginu cienia "Drop Shadow" (tu też ustawiamy wartości według własnego uznania, ale polecane jest:
    - promień cienia: 2,
    - promień rozmycia cienia: 2 (całą resztę zostaw tak jak jest)).
    W rezultacie powinieneś otrzymać coś takiego:
    2287642.jpg
     
  8. Teraz łączymy warstwy zaczynając od najniższej (to znaczy łączymy drugą warstwę z pierwszą, itd.), jeśli chcesz, aby tekstura mogła świecić na statyce po nałożeniu shadera "weapons", musisz dodać kanał alfa za pomocą wtyczki/pluginu "Alphaspace" (zalecana wartość 150-200) ogólnie… Efekt jest taki:
    2287662.jpg

 

 

LEKCJA NR 2 (TWORZENIE KAMUFLAŻU DLA RÓŻNYCH POJAZDÓW):

Spoiler
  1.  Za przykład weźmy teksturę BTR (teksturę poniżej wzięto z SoC):
    2318813.jpg
     
  2. Tworzymy wierzchnią warstwę i nakładamy na nią kamuflaż:
    2318826.jpg
     
  3. Bawimy się z trybem mieszania warstw:
    2318836.jpg
     
  4. Efekt nie zadowolił twórcy i postanowił zwiększyć przezroczystość warstwy z kamuflażem oraz pobawić się z odcieniem pierwszej "głównej warstwy". Oto efekty pracy:
    2318842.jpg

    (zastosowano efekt "Redukcja szumu", ponieważ tekstura miała wg. twórcy lekcji "za dużo szumu" i porysowana.)
     
  5. Wygląda calkiem nieźle, ale jeśli dokładnie popatrzymy na niektóre fotografie BTR-80, to na nich można zobaczyć, że kamuflaż jest lekko rozmyty:
    2318869.jpg
     
  6. Robimy to samo z teksturą kamuflażu, zastosowujemy efekt "Rozmycie Gaussa" lub "Rozmycie Gaussa+" (można zastosować inny efekt rozmycia):
    2318873.jpg
     
  7. Teraz wycinamy elementy, których nie można pomalować w camo (opony, siedzenia, itd.):
    2318884.jpg
     
  8. Łączymy warstwy i zapisujemy. Oto rezultaty pracy:
    2318889.jpg

PS: używając takiej samej zasady pracy, można tworzyć także tekstury broni z kamuflażem.

 

LEKCJA NR 3 (TWORZENIE TEKSTURY POŚWIATY OD LATARKI):

Spoiler
  1. Tworzymy płótno o rozdzielczości 1024x1024 i wypełniamy tło czarnym kolorem. Następnie tworzymy drugą warstwę, zastosowywując później efekt "Efekty/Render/Centerlines 2", wcześniej ustawiając biały kolor jako główny (zalecane jest zrobienie tego po tym, jak zrobicie okrąg, trochę zmniejszyć jasność lub zrobić okrąg ciut ciemniejszy niż biały). Taki powinien być efekt:
    3308899.jpg
     
  2. Później tworzymy trzecią warstwę. Wybieramy narzędzie "Kształty"-> "Elipsa", tryb "Rysowanie z wypełnianiem" (kolor pozostawiamy biały). Tworzymy okrąg (nieduży) i zaczynamy go środkować, patrząc na pierwszą warstwę. Taki powinien być efekt pracy:
    3308914.jpg
     
  3. Tworzymy czwartą warstwę. Pozostawiamy narzędzie "Elipsy", ale zmieniamy tryb na "Rysowanie krawędzi kształtu", wybieramy szerokość od 25 do 35. Środkujemy krawędź i powinno być tak:
    3308920.jpg
     
  4. Tworzymy piątą warstwę. Zmieniamy tylko szerokość elipsy z 10 na 20, środkujemy go i:
    3308951.jpg
     
  5. Tworzymy szóstą warstwę. Zmieniamy szerokość elipsy z 55 na 65, środkujemy okrąg:
    3308968.jpg
     
  6. Usuwamy drugą warstwę i łączymy wszystkie warstwy, następnie zastosowujemy efekt "AlphaSpace" wybieramy czarny kolor, dosuwamy na koniec (255):
    3309026.jpg


    Zapisujemy go w formacie dds, dodajemy do gry do odpowiedniego folderu. W grze powinniśmy otrzymać przykładowo taki rezultat (tekstura poświaty dla latarki) :
     

     

PS: Rozmiary okręgu i pierścieni możecie wybrać sami w zależności od tego, jak dużą chcecie zrobić poświatę, ale ważne aby pierwszy okrąg był większy od drugiego i mniejszy od trzeciego, drugi mniejszy od pierwszego i trzeciego, a trzeci większy od pierwszego i drugiego.
PIERWSZY > DRUGI & PIERWSZY < TRZECI

DRUGI < PIERWSZY & TRZECI

TRZECI > PIERWSZY & DRUGI

 

STRONY Z KTÓRYCH MOŻNA POBRAĆ PLUGINY/WTYCZKI:

http://paint-net.ru/forum/viewforum.php?f=5

https://forums.getpaint.net/forum/7-plugins-publishing-only/

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/1125-uroki-po-sozdaniyu-tekstur-v-programme-paintnet

  • Ważne 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.