Skocz do zawartości

Efekt "maski przeciwgazowej" przy pomocy impulsów (IR)


Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diegtiariow

NAZWA: Efekt "maski przeciwgazowej" przy pomocy impulsów (IR)
TWÓRCA: T_Gloomy_T

 

TUTORIAL DOT. TWORZENIA SWOICH IMPULSÓW:

Spoiler

Na początek warto zrozumieć, że sposób opisany poniżej jest topornie wykonana i nie nadaje się do zdjęcia impulsowego echa tego samego systemu akustycznego. Nie mniej jednak, efekt jest całkiem do zaakceptowania i podobne impulsy zawierają potrzebne dla nas charakterystyki częstotliwościowe.

1. Otwieramy REAPER (płatny DAW, ale bez ograniczeń w funkcjonalności po upływie okresu próbnego) :

capture-01.png

 

2. Klikamy prawym przyciskiem myszy lewy blok, wybieramy Insert new track (Ctrl+T, domyślnie):

capture-02.png


3. Przeciągamy z folderu dowolny impuls na ścieżkę. Powtarzamy punkt 2.

4. Przeciągamy na pustą ścieżkę, plik z głosem postaci w masce gazowej z oryginalnej gry. Od razu naciskamy przycisk M (mute) na ścieżce z impulsem, aby przy renderingu nie było mixu z dwóch impulsów:

capture-001.png

 

5. Obcinamy naszą ścieżkę do określonej długości, wcześniej usuwając ciszę (w przykładzie nie usunięto ciszy). W zasadzie można tego nie wycinać, a po prostu wybrać określony przez nas okres czasu, ponieważ nadal to wszystko będzie trzeba zrobić:

capture-002.png

 

6. Klikamy PPM na wynikowy segment, wybieramy Item properties...:

capture-003.png

 

7. Klikamy na Normalize dla normalizacji głośności (do +0 dB):

capture-004.png

 

8. Klikamy na Apply lub od razu na OK:

capture-005.png

 

9. Wydzielamy nasz impuls i zapisujemy go File-->Render, wybieramy gdzie ma program zapisać i w jakim formacie/jakiej jakości (najlepiej tak wysokie, jak to możliwe, aby uzyskać najlepszy dźwięk):

capture-006.png

 

TUTORIAL DOT. WYKORZYSTANIA IMPULSÓW:

Spoiler

1. Otwieramy REAPER:

capture-01.png


2. Klikamy PPM na lewy blok, wybieramy Insert new track (Ctrl+T, domyślnie):

capture-02.png


3. Klikamy PPM na FX, potem wybieramy potrzebny cabsim, tzn. symulator systemu akustycznego, który nie moduluje dźwięku, a używa impulsowe echo systemu akustycznego z mikrofonu lub impulsowy pogłos. W przykładzie jest to NadIR od Ignite Amps, plugin darmowy, możliwy do pobrania of. strony. Jest częścią zestawu pluginów/wtyczek, który też jest bezpłatny, ale jest wymagane coś w rodzaju rejestracji. "NadIR – to zerowe opóźnienie, konwolwer z podwójną odpowiedzią impulsową (IR). Program jest przeznaczony do użytku jako symulator wzmacniacza gitarowego i basowego". Jest jeszcze gromada cabsim'ów, na zrzucie ekranu widoczny jest keFIR i LeCab od Poulin:

capture-03.png

 

4. Otwieramy sam cabsim:

capture-04.png

 

5. Klikamy na obraz folderu, wybieramy określony impuls:

capture-05.png

 

6. Przeciągamy odpowiedni plik głosowy na ścieżkę. Słuchamy, wybieramy określony impuls. W razie potrzeby, można użyć filtru low pass dla lepszego dźwięku:

capture-06.png

 

I to wszystko. Później tylko File-->Render i wybieramy gdzie chcemy zapisać, w jakim formacie/jakości, analogicznie jak w poprzednim tutorialu w tym temacie.

 

PRZYKŁADY TEGO, JAK TO BRZMI + IMPULSY, KTÓRE ZROBIONO Z ORYGINALNYCH KWESTII Z TRYLOGII:

https://drive.google.com/file/d/1IaeYVtL_FE4ugu8HYD6K4DRjHX2NUK6q/view

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/1812-effekt-protivogaza-pri-pomoshti-impulsov-ir/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.