Jump to content

Efekt "maski przeciwgazowej" przy pomocy impulsów (IR)


Recommended Posts

NAZWA: Efekt "maski przeciwgazowej" przy pomocy impulsów (IR)
TWÓRCA: T_Gloomy_T

 

TUTORIAL DOT. TWORZENIA SWOICH IMPULSÓW:

Spoiler

Na początek warto zrozumieć, że sposób opisany poniżej jest topornie wykonana i nie nadaje się do zdjęcia impulsowego echa tego samego systemu akustycznego. Nie mniej jednak, efekt jest całkiem do zaakceptowania i podobne impulsy zawierają potrzebne dla nas charakterystyki częstotliwościowe.

1. Otwieramy REAPER (płatny DAW, ale bez ograniczeń w funkcjonalności po upływie okresu próbnego) :

capture-01.png

 

2. Klikamy prawym przyciskiem myszy lewy blok, wybieramy Insert new track (Ctrl+T, domyślnie):

capture-02.png


3. Przeciągamy z folderu dowolny impuls na ścieżkę. Powtarzamy punkt 2.

4. Przeciągamy na pustą ścieżkę, plik z głosem postaci w masce gazowej z oryginalnej gry. Od razu naciskamy przycisk M (mute) na ścieżce z impulsem, aby przy renderingu nie było mixu z dwóch impulsów:

capture-001.png

 

5. Obcinamy naszą ścieżkę do określonej długości, wcześniej usuwając ciszę (w przykładzie nie usunięto ciszy). W zasadzie można tego nie wycinać, a po prostu wybrać określony przez nas okres czasu, ponieważ nadal to wszystko będzie trzeba zrobić:

capture-002.png

 

6. Klikamy PPM na wynikowy segment, wybieramy Item properties...:

capture-003.png

 

7. Klikamy na Normalize dla normalizacji głośności (do +0 dB):

capture-004.png

 

8. Klikamy na Apply lub od razu na OK:

capture-005.png

 

9. Wydzielamy nasz impuls i zapisujemy go File-->Render, wybieramy gdzie ma program zapisać i w jakim formacie/jakiej jakości (najlepiej tak wysokie, jak to możliwe, aby uzyskać najlepszy dźwięk):

capture-006.png

 

TUTORIAL DOT. WYKORZYSTANIA IMPULSÓW:

Spoiler

1. Otwieramy REAPER:

capture-01.png


2. Klikamy PPM na lewy blok, wybieramy Insert new track (Ctrl+T, domyślnie):

capture-02.png


3. Klikamy PPM na FX, potem wybieramy potrzebny cabsim, tzn. symulator systemu akustycznego, który nie moduluje dźwięku, a używa impulsowe echo systemu akustycznego z mikrofonu lub impulsowy pogłos. W przykładzie jest to NadIR od Ignite Amps, plugin darmowy, możliwy do pobrania of. strony. Jest częścią zestawu pluginów/wtyczek, który też jest bezpłatny, ale jest wymagane coś w rodzaju rejestracji. "NadIR – to zerowe opóźnienie, konwolwer z podwójną odpowiedzią impulsową (IR). Program jest przeznaczony do użytku jako symulator wzmacniacza gitarowego i basowego". Jest jeszcze gromada cabsim'ów, na zrzucie ekranu widoczny jest keFIR i LeCab od Poulin:

capture-03.png

 

4. Otwieramy sam cabsim:

capture-04.png

 

5. Klikamy na obraz folderu, wybieramy określony impuls:

capture-05.png

 

6. Przeciągamy odpowiedni plik głosowy na ścieżkę. Słuchamy, wybieramy określony impuls. W razie potrzeby, można użyć filtru low pass dla lepszego dźwięku:

capture-06.png

 

I to wszystko. Później tylko File-->Render i wybieramy gdzie chcemy zapisać, w jakim formacie/jakości, analogicznie jak w poprzednim tutorialu w tym temacie.

 

PRZYKŁADY TEGO, JAK TO BRZMI + IMPULSY, KTÓRE ZROBIONO Z ORYGINALNYCH KWESTII Z TRYLOGII:

https://drive.google.com/file/d/1IaeYVtL_FE4ugu8HYD6K4DRjHX2NUK6q/view

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/1812-effekt-protivogaza-pri-pomoshti-impulsov-ir/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity