Skocz do zawartości

Podstawy tworzenia zadań


Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diegtiariow

NAZWA: Skrypt. Kurs tworzenia zadań na silniku X-Ray 1.6 (S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci).
TWÓRCA: Geonezis
WERSJA WYDANIA: 1.0

 

OD TWÓRCY:

Spoiler

"Witam. Przedstawiam jako pomoc dla początkujących (i nie tylko) quest'erom pierwsze wydanie mojego skryptu.

Ten podręcznik będzie uogólnionym kursem teoretycznym na temat zasad tworzenia zadań w oparciu o S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci. Ten kurs pozwoli twórcom modów zapoznać się z różnymi zasadami (technikami) budowania i pisania questów dla ich modyfikacji. Zostaną omówione różne metody tworzenia zarówno typowych, jak i niestandardowych zadań, ze szczegółowym opisem i ujawnieniem niektórych aspektów. Część teoretyczna tego kursu podzielona jest na 10 rozdziałów, a dokładniej 10 lekcji, z których każda szczegółowo omawia jeden konkretny quest, ze ściśle sformułowanym zadaniem. Lekcje są zbudowane w porządku rosnącym od prostych do bardziej złożonych.

Pierwsza wersja publikacji obejmuje takie rzeczy, jak budowa złożonych, rozgałęzionych dialogów, elementarne metody logiki kombinatorycznej, liniowe zadania krok po kroku, dodatkowe potomne podzadania w ramach głównego. Poruszone zostały również aspekty pracy z logiką restryktorów, dodanie i funkcje korzystania z przedmiotów questowych różnych klas. Realizacja zadań bez użycia okien dialogowych.

Do każdej lekcji (oprócz 6, dodam ją w następnym wydaniu) został osobno zaimplementowany wizualny przykład z gotowym zadaniem w celu przetestowania i demonstracji działania w grze. Niektóre podobne punkty w części lekcji nie zostały szczegółowo ujawnione, ze względu na ich podobną realizację we wcześniejszych przykładach. Mam nadzieję i jestem pewien, że napisany przeze mnie skrypt, da Ci wstępną wiedzę niezbędną do dalszego samodzielnego studiowania jednego z głównych obszarów modowania i zostania profesjonalnym questerem.

Pamiętaj, że budowanie questów to połączenie zarówno praktycznej wiedzy i umiejętności, jak i kreatywnego podejścia w ich realizacji. Powodzenia na tym polu."

Chętnie wysłucham życzeń, sugestii, komentarzy i tylko konstruktywnej krytyki (zwłaszcza ze strony profesjonalnych skrypterów, którzy znają te aspekty, w których prości questerzy nie są mocni), aby poprawić ewentualne błędy w kolejnych wersjach publikacji. Osobno wyrażam wdzięczność twórcom modów: GeJorge, KHOVAN i denis2000.

 

PEŁNA ZAWARTOŚĆ PIERWSZEGO WYDANIA:

Spoiler

Notatka: Lekcje w archiwum są w języku rosyjskim.

 

  • Lekcja 1. Tworzenie zadania polegającego na jednoczesnym poszukiwaniu dwóch różnych przedmiotów.
  • Lekcja 2. Tworzenie zadania polegającego na znalezieniu dwóch różnych przedmiotów wraz z przyznaniem osiągnięcia. Cechy - alternatywny sposób napisania zadania, praca nad aktualizacją zadania poprzez infoportion, dodanie prostego osiągnięcia po ukończeniu zadania.
  • Lekcja 3. Tworzenie zadania polegającego na znalezieniu zdefiniowanej ilości różnych przedmiotów, określonych w losowej tablicy. Zdefiniowanie nowej funkcji warunkowej w pliku xr_conditions.script.
  • Lekcja 4. Tworzenie zadania polegającego na znalezieniu zdefiniowanej ilości wcześniej określonych różnych przedmiotów. Implementacja złożonej struktury dialogu. Obecność tymczasowych warunków.
  • Lekcja 5. Tworzenie wieloetapowego liniowego zadania na sekwencyjne znalezienie przedmiotów klasy device_pda.
  • Lekcja 6. Tworzenie zadania na wykonanie określonego działania poprzez logikę restryktora, praca z game_tutorials. Dodanie autorskich funkcji do pliku xr_effects.script. Sekwencja wykonywania zadania w kilku etapach.
  • Lekcja 7. Tworzenie zadania z dodaniem dodatkowych wewnątrz-etapowych/-częściowych zadań. Cechy - brak dialogów, stosowanie restryktorów, dodawanie questowych przedmiotów z oddzielnej klasy, praca z game_tutorials.
  • Lekcja 8. Tworzenie zadania z dodaniem dodatkowych wewnątrz-etapowych/-częściowych zadań. Cechy - brak dialogów, wykorzystanie obiektów fizycznych klasy physic_destroyable_object jako przedmiotów questowych.
  • Lekcja 9. Tworzenie zadania z dodaniem dodatkowych wewnątrz-etapowych/-częściowych zadań. Cechy - brak dialogów, dodanie schowków oddzielnej klasy jako przedmiotów questowych.
  • Lekcja 10. Tworzenie zadania z użyciem obiektu klasy inventory_box ze złożoną logiką. Cechy - brak dialogów, stosowanie restryktorów, wydanie schowka w nagrodę.


LINK DO POBRANIA SKRYPTU:

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/99-основы-квестостроения/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.