Jump to content

Podstawy tworzenia zadań


Recommended Posts

NAZWA: Skrypt. Kurs tworzenia zadań na silniku X-Ray 1.6 (S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci).
TWÓRCA: Geonezis
WERSJA WYDANIA: 1.0

 

OD TWÓRCY:

Spoiler

"Witam. Przedstawiam jako pomoc dla początkujących (i nie tylko) quest'erom pierwsze wydanie mojego skryptu.

Ten podręcznik będzie uogólnionym kursem teoretycznym na temat zasad tworzenia zadań w oparciu o S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci. Ten kurs pozwoli twórcom modów zapoznać się z różnymi zasadami (technikami) budowania i pisania questów dla ich modyfikacji. Zostaną omówione różne metody tworzenia zarówno typowych, jak i niestandardowych zadań, ze szczegółowym opisem i ujawnieniem niektórych aspektów. Część teoretyczna tego kursu podzielona jest na 10 rozdziałów, a dokładniej 10 lekcji, z których każda szczegółowo omawia jeden konkretny quest, ze ściśle sformułowanym zadaniem. Lekcje są zbudowane w porządku rosnącym od prostych do bardziej złożonych.

Pierwsza wersja publikacji obejmuje takie rzeczy, jak budowa złożonych, rozgałęzionych dialogów, elementarne metody logiki kombinatorycznej, liniowe zadania krok po kroku, dodatkowe potomne podzadania w ramach głównego. Poruszone zostały również aspekty pracy z logiką restryktorów, dodanie i funkcje korzystania z przedmiotów questowych różnych klas. Realizacja zadań bez użycia okien dialogowych.

Do każdej lekcji (oprócz 6, dodam ją w następnym wydaniu) został osobno zaimplementowany wizualny przykład z gotowym zadaniem w celu przetestowania i demonstracji działania w grze. Niektóre podobne punkty w części lekcji nie zostały szczegółowo ujawnione, ze względu na ich podobną realizację we wcześniejszych przykładach. Mam nadzieję i jestem pewien, że napisany przeze mnie skrypt, da Ci wstępną wiedzę niezbędną do dalszego samodzielnego studiowania jednego z głównych obszarów modowania i zostania profesjonalnym questerem.

Pamiętaj, że budowanie questów to połączenie zarówno praktycznej wiedzy i umiejętności, jak i kreatywnego podejścia w ich realizacji. Powodzenia na tym polu."

Chętnie wysłucham życzeń, sugestii, komentarzy i tylko konstruktywnej krytyki (zwłaszcza ze strony profesjonalnych skrypterów, którzy znają te aspekty, w których prości questerzy nie są mocni), aby poprawić ewentualne błędy w kolejnych wersjach publikacji. Osobno wyrażam wdzięczność twórcom modów: GeJorge, KHOVAN i denis2000.

 

PEŁNA ZAWARTOŚĆ PIERWSZEGO WYDANIA:

Spoiler

Notatka: Lekcje w archiwum są w języku rosyjskim.

 

  • Lekcja 1. Tworzenie zadania polegającego na jednoczesnym poszukiwaniu dwóch różnych przedmiotów.
  • Lekcja 2. Tworzenie zadania polegającego na znalezieniu dwóch różnych przedmiotów wraz z przyznaniem osiągnięcia. Cechy - alternatywny sposób napisania zadania, praca nad aktualizacją zadania poprzez infoportion, dodanie prostego osiągnięcia po ukończeniu zadania.
  • Lekcja 3. Tworzenie zadania polegającego na znalezieniu zdefiniowanej ilości różnych przedmiotów, określonych w losowej tablicy. Zdefiniowanie nowej funkcji warunkowej w pliku xr_conditions.script.
  • Lekcja 4. Tworzenie zadania polegającego na znalezieniu zdefiniowanej ilości wcześniej określonych różnych przedmiotów. Implementacja złożonej struktury dialogu. Obecność tymczasowych warunków.
  • Lekcja 5. Tworzenie wieloetapowego liniowego zadania na sekwencyjne znalezienie przedmiotów klasy device_pda.
  • Lekcja 6. Tworzenie zadania na wykonanie określonego działania poprzez logikę restryktora, praca z game_tutorials. Dodanie autorskich funkcji do pliku xr_effects.script. Sekwencja wykonywania zadania w kilku etapach.
  • Lekcja 7. Tworzenie zadania z dodaniem dodatkowych wewnątrz-etapowych/-częściowych zadań. Cechy - brak dialogów, stosowanie restryktorów, dodawanie questowych przedmiotów z oddzielnej klasy, praca z game_tutorials.
  • Lekcja 8. Tworzenie zadania z dodaniem dodatkowych wewnątrz-etapowych/-częściowych zadań. Cechy - brak dialogów, wykorzystanie obiektów fizycznych klasy physic_destroyable_object jako przedmiotów questowych.
  • Lekcja 9. Tworzenie zadania z dodaniem dodatkowych wewnątrz-etapowych/-częściowych zadań. Cechy - brak dialogów, dodanie schowków oddzielnej klasy jako przedmiotów questowych.
  • Lekcja 10. Tworzenie zadania z użyciem obiektu klasy inventory_box ze złożoną logiką. Cechy - brak dialogów, stosowanie restryktorów, wydanie schowka w nagrodę.


LINK DO POBRANIA SKRYPTU:

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/99-основы-квестостроения/

  • Important 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.