Guest Diegtiariow Posted May 20, 2023 Report Share Posted May 20, 2023 NAZWA: Generowanie przedmiotów w trupach TWÓRCA: Костя.н.ы.ч POTRZEBNE PLIKI: Spoiler 4 pliki są odpowiedzialne za spawn przedmiotów w folderze "config\misc": death_generic.ltx death_items_by_communities.ltx death_items_by_levels.ltx death_items_count.ltx ANALIZA STRUKTURY PLIKÓW: Spoiler 1. death_generic.ltx: Spoiler Jest to główny plik z include'ami pozostałych. W nim są opisane zależności pojawiania się amunicji przy warunku obecności określonej broni (to znaczy, jeśli NPC ma TOZ-34, to spawnowana amunicja powinna być dla niego, a nie np. dla SVD), sekcja: [item_dependence] Lista unikalnych przedmiotów questowych, których nie należy usuwać, jeśli NPC je posiada, sekcja: [keep_items] Oraz przedmioty związane z amunicją (muszą zostać spawnowane inną metodą), sekcja: [ammo_sections] 2. death_items_by_communities.ltx: Spoiler Wskazuje prawdopodobieństwo pojawienia się lub braku jakiegokolwiek przedmiotu w procentach, na przykład: af_medusa = 0.015 af_cristall_flower = 0.01 af_night_star = 0.005 Oznacza to, że Meduza pojawi się z szansą 1,5%, Kryształowy kolec z szansą 1%, a Nocna Gwiazda z szansą 0,5%. Jeśli jest 1, przedmiot pojawi się ze 100% prawdopodobieństwem. We wszystkich innych sekcjach napisane jest dopasowanie dla tej konkretnej sekcji, na przykład: [bandit]:stalker Oznacza to, że wszyscy członkowie frakcji "Bandyci" mają to samo generowanie przedmiotów, co stalkerzy. Jeśli konieczne jest ustawienie innej szansy na spawn, po prostu zapisywana jest linia z nową wartością, na przykład spawn chleba, kiełbasy, wódki jest wyłączony dla najemników, ale zwiększa się szansa na wygenerowanie napoju energetycznego: [killer]:stalker ;jedzenie bread = 0 kolbasa = 0 vodka = 0 energy_drink = 0.3 Warto dodatkowo omówić, że brane są pod uwagę tylko części setne, czyli pisanie poniżej 0,01 nie ma sensu, gdyż w tym przypadku liczba zostanie zaokrąglona do zera. Innymi słowy, szansa w grze nie może być mniejsza niż 1%. 3. death_items_by_levels.ltx: Spoiler Generowanie przedmiotów dla różnych poziomów (lokacji). Ponownie, główna sekcja to: [default] A we wszystkich innych dopasowanie jest do niego pisane. W tym pliku jest ustawiana wartość, czy spawnować przedmiot na poziomie: af_medusa = 1 af_cristall_flower = 0 Jeśli jest 1 to spawnujemy, jeśli 0 to nie spawnujemy. 4. death_items_by_count.ltx: Spoiler Ilościowy stosunek zaspawnowanych przedmiotów dla różnych poziomów trudności podczas przechodzenia gry. [item_count_0] - nowicjusz [item_count_1] – doświadczony [item_count_2] – weteran [item_count_3] - mistrz Jak widać, z każdym poziomem trudności spawn przedmiotów maleje. Główną, jak zawsze, jest pierwsza sekcja (nowicjusz). Charakterystyczną cechą opisu są dwie cyfry. Pierwsza liczba - minimalna liczbę spawnowanych przedmiotów, druga - maksymalna. Jeśli jest jedna wartość, to zawsze pojawia się w określonej ilości. Przykład: bandage = 2 medkit = 1, 2 Więc zawsze będzie generować 2 bandaże i 1 lub 2 apteczki. DODANIE NOWEGO PRZEDMIOTU DO WYGENEROWANIA W ZWŁOKACH: Spoiler Na przykład przeanalizujmy dodanie napoju energetycznego "S.T.A.L.K.E.R." (patch 5, brak napoju). Nie będziemy analizować tworzenia własnego obiektu, po prostu napiszemy jego config: [energy_drink_stalker]:vodka $spawn = "food and drugs\energy_drink_stalker" inv_name = energy_drink_stalker_name inv_name_short = energy_drink_stalker_short_name visual = equipments\drink_stalker.ogf description = enc_equipment_energydrink_stalker cost = 75 inv_grid_width = 1 inv_grid_height = 1 inv_grid_x = 11 inv_grid_y = 0 inv_weight = 0.3 inv_name = drink_stalker eat_health = 0 eat_satiety = 0 eat_power = 1.0 eat_alcohol = 0 eat_radiation = 0 wounds_heal_perc = 0 eat_portions_num = 1 eat_max_power = 0.2 attach_angle_offset = 0.000000, 0.000000, 0.000000 attach_position_offset = 0.087266, -0.078540, 0.052360 attach_bone_name = bip01_r_hand auto_attach = false Oczywiście dodajemy opis... Uprośćmy generowanie, czyli dla wszystkich: frakcji, poziomów trudności, lokacji, będzie to samo... W tym celu dodajemy nasz napój energetyczny do wszystkich głównych sekcji: Plik: - death_items_by_communities.ltx [stalker] energy_drink_stalker =0.2 af_medusa = 0.015 Plik: - death_items_by_levels.ltx [default] energy_drink_stalker = 1 af_medusa = 1 Plik: - death_items_count.ltx [item_count_0] energy_drink_stalker = 1 af_medusa = 1 Możesz wpisać spawn przedmiotu w dowolnym miejscu w tych sekcjach pomiędzy innymi przedmiotami, ignorując wpisy twórców (jedzenie, lekarstwa, itp.), ponieważ są one tworzone tylko dla wygody, gra nie bierze tego pod uwagę. I to na tyle, nowy przedmiot został dodany do gry, pojawi się z 20% prawdopodobieństwem w ilości 1 szt. ŹRÓDŁO: https://ap-pro.ru/forums/topic/675-generirovanie-predmetov-v-trupah/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.