Jump to content

Smart_cover w Zew Prypeci [CoP]


Recommended Posts

NAZWA: Smart_cover w Zew Prypeci [CoP]
AUTOR: SG

 

WSTĘP:

Spoiler

Od twórcy:

"Postanowiłem napisać mały samouczek na temat Smart_cover(-ów) w Zew Prypeci. A jest to związane z Zewem Prypeci z jednego powodu… Ostatnio zacząłem pracować z SDK 0.7, a ponieważ pracuję nad moim modem V.A.V.I.L.O.N., to postanowiłem któregoś dnia ustawić kilka Smart_cover'ów, ale niestety nie wszystko udaje się za pierwszym razem. Ustawiłem Smart_cover, ale NPC nie chcą działać w tym smart cover'ze. Czytałem tutoriale jakie mogłem znaleźć, ale w końcu całkiem przypadkowo znalazłem w plikach przyczynę dlaczego nie działały, i teraz wyjaśnię co było powodem :D"

 

PIERWSZE OPERACJE:

Spoiler

Na początek stwórzmy nasz Smart_cover, autor zdecydował się stworzyć go obok bara Brodacza, tak to wygląda:

2014-02-17_191118.1392650020.jpg

nazwiemy go:

zat_a2_animpoint_23

Teraz, aby to pojawiło się w naszej grze, zbierzemy wszystko w all.spawn, dlatego po ustawieniu i skonfigurowaniu, przechodzimy w prawo i widzimy przycisk compile, wybieramy opcję make game, a następnie klikamy OK. Po tym jak program zbierze nasze dane, kompletujemy all.spawn, do tego SDK posiada plik tool_create_spawn.cmd.

Klikamy i czekamy, aż all.spawn zostanie zebrany, po zakończeniu przechodzimy do X-Ray CoP SDK\editors\gamedata\spawns i wybieramy nasz all.spawn, ale to tylko all.spawn z naszej lokacji, którą edytowaliśmy, rozpakowujemy i widzimy nasze pliki, w przypadku autora są to alife_zaton i way_zaton. Kopiujemy go do rozpakowanego all.spawn z czystej gry ze zgodą na zamianę plików, kompletujemy i odkładamy na miejsce.

 

GŁÓWNE:

Spoiler

Tutaj wprowadziliśmy do gry edytowany przez nas all.spawn, ale aby nasz Smart_cover mógł być używany przez NPC, nadal musimy wykonać następujące czynności, dopisać go do smart terrain.

Aby to zrobić, otwieramy gamedata\configs\scripts\zaton\smart\zat_stalker_base_smart.ltx i po linii:

zat_a2_animp_22 = zaton\zat_a2_logic.ltx

dodajemy nasz:

zat_a2_animp_23 = zaton\zat_a2_logic.ltx

 

Następnie przechodzimy tutaj gamedata\configs\scripts\zaton\zat_a2_logic.ltx i po otwarciu pliku szukamy tej linii:

[logic@zat_a2_animp_22]
active = animpoint@zat_a2_animp_22  
suitable = {=check_npc_name(sim_default) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true, {=check_npc_name(stalker_raider) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true, {=check_npc_name(zat_b14_stalker_) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true, {=check_npc_name(artefact_hunter) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true
prior = 100

i po niej dodajemy nasz:

[logic@zat_a2_animp_23]
active = animpoint@zat_a2_animp_23  
suitable = {=check_npc_name(sim_default) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true, {=check_npc_name(stalker_raider) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true, {=check_npc_name(zat_b14_stalker_) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true, {=check_npc_name(artefact_hunter) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true
prior = 150

 

Idziemy dalej i szukamy tej linii:

[animpoint@zat_a2_animp_22]:animpoint@zat_a2_animp_gen_reach
cover_name = zat_a2_animpoint_22
on_info = {=npc_in_zone(zat_a2_sr_light)} animpoint@zat_a2_animp_22_reached

właściwie i po tym dodajemy nasz:

[animpoint@zat_a2_animp_23]:animpoint@zat_a2_animp_gen_reach
cover_name = zat_a2_animpoint_23
on_info = {=npc_in_zone(zat_a2_sr_light)} animpoint@zat_a2_animp_23_reached

 

I jeszcze dalej jest ta linijka:

[animpoint@zat_a2_animp_22_reached]:animpoint@zat_a2_animp_gen
cover_name = zat_a2_animpoint_22

i po niej także dodajemy naszą:

[animpoint@zat_a2_animp_23_reached]:animpoint@zat_a2_animp_gen
cover_name = zat_a2_animpoint_23

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/1280-cop-smart_cover-v-zov-pripyati/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.