Skocz do zawartości

Tworzenie przemieszczających się anomalii


Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

NAZWA: Tworzenie przemieszczających się anomalii
AUTOR: Xarvius

 

KRÓTKI WSTĘP:

Spoiler

"Przemieszczające się" anomalie od samej chwili premiery cieszyły się dużym zainteresowaniem społeczności. Wysunięto wiele założeń na temat zasady ich działania. Tak naprawdę wszystko odbywa się dość przejrzyście. Właściwości anomalii zawierają parametry, które wskazują, przez jaki okres czasu będą one aktywne. W ten sposób powstają całe łańcuchy anomalii, których parametry są ze sobą powiązane. W oryginale są tylko dwa takie łańcuchy: w tunelu na Kordonie oraz w podziemiach Agropromu.

 

OPIS PARAMETRÓW:

Spoiler

W sumie dostępne są trzy parametry:
enabled_time - po jakim czasie od rozpoczęcia odliczania anomalia zostanie włączona.
disabled_time - po jakim czasie od rozpoczęcia odliczania anomalia zostanie wyłączona.
start_time_shift – o ile przesunie się moment rozpoczęcia odliczania. (opcjonalne).

Po wyłączeniu anomalii proces się powtarza. Następna aktywacja nastąpi po czasie określonym w disabled_time.

W Level Editor te parametry znajdują się we właściwościach anomalii. Podczas korzystania z ACDC parametry są zapisywane "w ciele" odpowiedniej anomalii. Wartości te podane są w sekundach.

 

CIĄG DALSZY:

Spoiler

Stwórzmy "ruchomą" anomalię, która będzie zmieniać swoje położenie co cztery sekundy. Aby to zrobić, stworzymy kilka anomalii (dla przykładu zrobiono 3 sztuki).

Dla pierwszej anomalii zapiszemy:

enabled_time = 4
disabled_time = 8
start_time_shift = 8

Dla drugiej:

enabled_time = 4
disabled_time = 8
start_time_shift = 4

Dla trzeciej:

enabled_time = 4
disabled_time = 8

Zatem trzecia anomalia zostanie aktywowana jako pierwsza, będzie działać przez cztery sekundy i wyłączać się. Zaraz po tym zostanie aktywowana druga anomalia, będzie działać przez 4 sekundy i tak dalej…

W ten sposób powstaje wrażenie, że anomalia się porusza. To oczywiście tylko jeden przykład wykorzystania tych opcji. Przy odrobinie chęci i cierpliwości można stworzyć całe pola anomalne, gdzie każda anomalia będzie zachowywać się niezależnie od pozostałych, ale razem stworzą śmiertelnie niebezpieczne miejsce.

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/1175-sozdanie-peremeshtayushtihsya-anomaliy/

  • Ważne 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.