Gość Diegtiariow Opublikowano 4 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2023 NAZWA: Jak stworzyć prostą ścieżkę path_walk? AUTOR: BadQvik OPIS DZIAŁAŃ: Spoiler Aby utworzyć tzw. punkty ścieżek path_walk potrzebujemy: rozpakowany all.spawn Kiedy patrzymy na rozpakowany plik all.spawn, widzimy dość rozbudowaną strukturę z plików typu “ltx”. Są pliki ze skrótem “alife_nazwa lokacji”, jak również “way_nazwa lokacji”. Aktualnie przyda nam się plik way_*** (dla przykładu wzięto Bagna z CzN), to znaczy way_marsh. Odkrywszy go, widzimy nieznane literki i liczby: [mar_smart_terrain_8_9_to_mar_smart_terrain_8_11_patrol_1_walk] points = p0,p1 p0:name = wp00 p0:position = 271.433837890625,0.316967993974686,-52.3820457458496 p0:game_vertex_id = 53 p0:level_vertex_id = 310238 p0:links = p1(1) p1:name = wp01 p1:position = 262.600189208984,0.248438000679016,-66.6992034912109 p1:game_vertex_id = 49 p1:level_vertex_id = 304064 p1:links = p2(1) Ta sekcja jest ścieżką z dwóch punktów: (р0) и (р1); krótkie objaśnienie: [nazwę sekcji* można wprowadzić dowolną, później jest używana w logice] points = p0,p1 - ilość punktów, z których będzie się składać ścieżka patrolowa p0:name = wp00 – nazwę dla punktu można nadać dowolną (wp00, wp01, wp02 или way_kap_say_1, itd.) p0:position = pozycja (x,y,z) p0:game_vertex_id = game vertex p0:level_vertex_id = level vertex p0:links = p1(1) – do jakiego punktu NPC pójdzie po tym punkcie Poradziliśmy sobie z sekcjami, teraz możemy spróbować zrobić ścieżkę. Dla przykładu zostanie stworzona ścieżka z dwóch punktów, w których NPC będzie chodzić tu i ówdzie - od 1-go do 2-go, od 2-go do 1-go. W pliku way_mars.ltx (gdzie indziej może być kordon np.) tworzymy sekcję: [urok_badqvik_1] points = p0,p1 p0:name = wp00 p0:position = 271.433837890625,0.316967993974686,-52.3820457458496 p0:game_vertex_id = 53 p0:level_vertex_id = 310238 p0:links = p1(1) p1:name = wp01 p1:position = 262.600189208984,0.248438000679016,-66.6992034912109 p1:game_vertex_id = 49 p1:level_vertex_id = 304064 p1:links = p2(1) Uwaga! Najpierw musisz spisać współrzędne punktów, na przykład dwóch, współrzędne w przykładzie nie działają/są wzięte jako przykład! Jeśli ustawisz p1:links = p2(2), wówczas NPC pozostanie w punkcie drugim, tak więc zawsze bądź ostrożny z tą linią. Po utworzeniu ścieżek pozostaje tylko dołączyć tę ścieżkę do NPC (Jeśli nie utworzyłeś ścieżki, to utwórz ją). Odbywa się to poprzez niezłożoną logikę. W folderze gamedata\configs\scripts\nazwa waszego pliku.ltx robimy tak: [logic] active = walker [walker] path_walk = urok_badqvik_1 Zamykamy, zapisujemy i np. jeśli zespawnowaliście NPC przez all.spawn, szukacie sekcji z waszym NPC, znajdujemy tam: custom_data = <<END i piszemy: [logic] cfg = scripts\nazwa waszego pliku.ltx END Zamykamy wszystko, kompilujemy all.spawn i oglądamy dzieło. Nasz NPC musi chodzić tam i z powrotem w nieskończoność, dopóki oczywiście nie zostanie zabity. ŹRÓDŁO: https://ap-pro.ru/forums/topic/1587-kak-sozdat-samyy-prostoy-put-path_walk/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.