Jump to content

Jak stworzyć prostą ścieżkę path_walk?


Guest Diegtiariow

Recommended Posts

Guest Diegtiariow

NAZWA: Jak stworzyć prostą ścieżkę path_walk?
AUTOR: BadQvik

 

OPIS DZIAŁAŃ:

Spoiler

Aby utworzyć tzw. punkty ścieżek path_walk potrzebujemy:

  • rozpakowany all.spawn

Kiedy patrzymy na rozpakowany plik all.spawn, widzimy dość rozbudowaną strukturę z plików typu “ltx”. Są pliki ze skrótem “alife_nazwa lokacji, jak również “way_nazwa lokacji. Aktualnie przyda nam się plik way_*** (dla przykładu wzięto Bagna z CzN), to znaczy way_marsh.

Odkrywszy go, widzimy nieznane literki i liczby:

[mar_smart_terrain_8_9_to_mar_smart_terrain_8_11_patrol_1_walk]
points = p0,p1
p0:name = wp00
p0:position = 271.433837890625,0.316967993974686,-52.3820457458496
p0:game_vertex_id = 53
p0:level_vertex_id = 310238
p0:links = p1(1)

p1:name = wp01
p1:position = 262.600189208984,0.248438000679016,-66.6992034912109
p1:game_vertex_id = 49
p1:level_vertex_id = 304064
p1:links = p2(1)

Ta sekcja jest ścieżką z dwóch punktów: (р0) и (р1); krótkie objaśnienie:

[nazwę sekcji* można wprowadzić dowolną, później jest używana w logice]

  • points = p0,p1 - ilość punktów, z których będzie się składać ścieżka patrolowa
  • p0:name = wp00 – nazwę dla punktu można nadać dowolną (wp00, wp01, wp02 или way_kap_say_1, itd.)
  • p0:position = pozycja (x,y,z)
  • p0:game_vertex_id = game vertex
  • p0:level_vertex_id = level vertex
  • p0:links = p1(1) – do jakiego punktu NPC pójdzie po tym punkcie

Poradziliśmy sobie z sekcjami, teraz możemy spróbować zrobić ścieżkę. Dla przykładu zostanie stworzona ścieżka z dwóch punktów, w których NPC będzie chodzić tu i ówdzie - od 1-go do 2-go, od 2-go do 1-go.

W pliku way_mars.ltx (gdzie indziej może być kordon np.) tworzymy sekcję:

[urok_badqvik_1]
points = p0,p1
p0:name = wp00
p0:position = 271.433837890625,0.316967993974686,-52.3820457458496
p0:game_vertex_id = 53
p0:level_vertex_id = 310238
p0:links = p1(1)

p1:name = wp01
p1:position = 262.600189208984,0.248438000679016,-66.6992034912109
p1:game_vertex_id = 49
p1:level_vertex_id = 304064
p1:links = p2(1)

Uwaga! Najpierw musisz spisać współrzędne punktów, na przykład dwóch, współrzędne w przykładzie nie działają/są wzięte jako przykład! Jeśli ustawisz p1:links = p2(2), wówczas NPC pozostanie w punkcie drugim, tak więc zawsze bądź ostrożny z tą linią.

Po utworzeniu ścieżek pozostaje tylko dołączyć tę ścieżkę do NPC (Jeśli nie utworzyłeś ścieżki, to utwórz ją). Odbywa się to poprzez niezłożoną logikę.

W folderze gamedata\configs\scripts\nazwa waszego pliku.ltx robimy tak:

[logic]
active = walker

[walker]
path_walk = urok_badqvik_1

Zamykamy, zapisujemy i np. jeśli zespawnowaliście NPC przez all.spawn, szukacie sekcji z waszym NPC, znajdujemy tam:

custom_data = <<END

i piszemy:

[logic]
cfg = scripts\nazwa waszego pliku.ltx
END

Zamykamy wszystko, kompilujemy all.spawn i oglądamy dzieło. Nasz NPC musi chodzić tam i z powrotem w nieskończoność, dopóki oczywiście nie zostanie zabity.

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/1587-kak-sozdat-samyy-prostoy-put-path_walk/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.