Guest Diegtiariow Posted November 4, 2023 Report Share Posted November 4, 2023 NAZWA: Jak stworzyć prostą ścieżkę path_walk? AUTOR: BadQvik OPIS DZIAŁAŃ: Spoiler Aby utworzyć tzw. punkty ścieżek path_walk potrzebujemy: rozpakowany all.spawn Kiedy patrzymy na rozpakowany plik all.spawn, widzimy dość rozbudowaną strukturę z plików typu “ltx”. Są pliki ze skrótem “alife_nazwa lokacji”, jak również “way_nazwa lokacji”. Aktualnie przyda nam się plik way_*** (dla przykładu wzięto Bagna z CzN), to znaczy way_marsh. Odkrywszy go, widzimy nieznane literki i liczby: [mar_smart_terrain_8_9_to_mar_smart_terrain_8_11_patrol_1_walk] points = p0,p1 p0:name = wp00 p0:position = 271.433837890625,0.316967993974686,-52.3820457458496 p0:game_vertex_id = 53 p0:level_vertex_id = 310238 p0:links = p1(1) p1:name = wp01 p1:position = 262.600189208984,0.248438000679016,-66.6992034912109 p1:game_vertex_id = 49 p1:level_vertex_id = 304064 p1:links = p2(1) Ta sekcja jest ścieżką z dwóch punktów: (р0) и (р1); krótkie objaśnienie: [nazwę sekcji* można wprowadzić dowolną, później jest używana w logice] points = p0,p1 - ilość punktów, z których będzie się składać ścieżka patrolowa p0:name = wp00 – nazwę dla punktu można nadać dowolną (wp00, wp01, wp02 или way_kap_say_1, itd.) p0:position = pozycja (x,y,z) p0:game_vertex_id = game vertex p0:level_vertex_id = level vertex p0:links = p1(1) – do jakiego punktu NPC pójdzie po tym punkcie Poradziliśmy sobie z sekcjami, teraz możemy spróbować zrobić ścieżkę. Dla przykładu zostanie stworzona ścieżka z dwóch punktów, w których NPC będzie chodzić tu i ówdzie - od 1-go do 2-go, od 2-go do 1-go. W pliku way_mars.ltx (gdzie indziej może być kordon np.) tworzymy sekcję: [urok_badqvik_1] points = p0,p1 p0:name = wp00 p0:position = 271.433837890625,0.316967993974686,-52.3820457458496 p0:game_vertex_id = 53 p0:level_vertex_id = 310238 p0:links = p1(1) p1:name = wp01 p1:position = 262.600189208984,0.248438000679016,-66.6992034912109 p1:game_vertex_id = 49 p1:level_vertex_id = 304064 p1:links = p2(1) Uwaga! Najpierw musisz spisać współrzędne punktów, na przykład dwóch, współrzędne w przykładzie nie działają/są wzięte jako przykład! Jeśli ustawisz p1:links = p2(2), wówczas NPC pozostanie w punkcie drugim, tak więc zawsze bądź ostrożny z tą linią. Po utworzeniu ścieżek pozostaje tylko dołączyć tę ścieżkę do NPC (Jeśli nie utworzyłeś ścieżki, to utwórz ją). Odbywa się to poprzez niezłożoną logikę. W folderze gamedata\configs\scripts\nazwa waszego pliku.ltx robimy tak: [logic] active = walker [walker] path_walk = urok_badqvik_1 Zamykamy, zapisujemy i np. jeśli zespawnowaliście NPC przez all.spawn, szukacie sekcji z waszym NPC, znajdujemy tam: custom_data = <<END i piszemy: [logic] cfg = scripts\nazwa waszego pliku.ltx END Zamykamy wszystko, kompilujemy all.spawn i oglądamy dzieło. Nasz NPC musi chodzić tam i z powrotem w nieskończoność, dopóki oczywiście nie zostanie zabity. ŹRÓDŁO: https://ap-pro.ru/forums/topic/1587-kak-sozdat-samyy-prostoy-put-path_walk/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.